Skocz do zawartości

bienaszek

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    325 TDS 1997

Osiągnięcia bienaszek

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Miałem tak ale u mnie to była wina pompy paliwa. Niby wszystko ok ale jednak za słabe ciśnienie robiła. Wymieniłem na używkę i się poprawiło. Teraz tamta pompa pracuje w polonezie hehe
  2. Ten 1.6 to jakiś w dobrych pieniądzach? To m40 ma wadliwe smarowanie wałka rozrządu przez co się wyciera i robią się cyrki. Sam to przechodziłem i robiłem calutki rozrząd. Wcześniej nawet myślałem że to komputer i mam taki na zbyciu. Jeśli masz możliwość to wrzuć sobie m43 1.8.
  3. W dalszym ciągu nie udało mi się uruchomić kompa do diagnozy. Mam przejsciówke USB ale chyba live data mi nie będzie działało? Tak się zastanawiam nad tą pompą. Od Tadka który mi sprzedawał auto wiem że pompa była robiona ale on jest zielony w temacie i nie potrafił powiedzieć co robili. Robił ją pompiarz ze Szczucina a podobno w okolicy jest jednym z lepszych. Widzę że coś się działo bo śróby torx i inne są pomalowane - jedne na czerwono inne niebiesko i żółto. Troszkę poczytałem i już wiem że bez zagara pompy ruszać niema sensu, jedynie co to tą dawkę przestawie nastawnikiem jeśli uda mi się uruchomić INPE. Czy aktualne ustawienie czyli przyśpieszony kąt wtrysku może zaszkodzić silnikowi? Coś czytałem że lepiej w zimie odpala przy takim ustawieniu. Właściwie to "na żywo" silnik nie brzmi tak strasznie jak na tych filmikach, blaszak trochę robi echo. itd choć faktycznie 524td który ma mój ojciec chodzi jakby bardziej miękko..
  4. Faktycznie nie potrzebnie zwiekszalem obroty. Co do zaworu egr - sytuacja wyglądała tak że auto kopciło dość mocno i zawór czyściłem - nie pomogło i go zaślepiłem. Po tym auto troszkę ożyło ale kopcenie nie ustało na kopcenie pomogła zmiana stacji z Tankpolu na Witospol. Wiem że też jest założone to ustrojstwo wspomagające odpalanie na ciepłym silniku. Teraz auto już tak nie szarpie na 3 bez gazu - nawet na 4 chwilę się ciągnie. Postaram się zrobić tak jak mówiłeś ale komputer przy którym ma rs232 odmawia posłuszeństwa i może być problem. Mieszkam w Oleśnie koło Dąbrowy Tarnowskiej. Czy na podstawie live data w INPIE uda mi się w miarę dobrze ustawić kąt ?
  5. Dzisiaj zauważyłem że wąż od podciśnienia był zassany więc go wymieniłem. Miałem też zaślepiony EGR więc go "odślepiłem" i troszkę jakby po tych działaniach praca silnika się poprawiła, mianowicie obroty silnika nie spadają tak ostro jak wcześniej lecz mają taki próg zwalniający w okolicy 1100obr i dalej delikatnie opadają do właściwych. Oto film z INPA ale jeszcze przed tymi pracami... http://youtu.be/q6fjYR9JenI ps. na filmie jest tez bohater drugoplanowy:P
  6. Dzieki za rzeczową odpowiedź. Dziś bądź jutro wrzucę nowe dane z INPA na odpowiednio rozgrzanym silniku. Na tą chwile mam tylko film. http://www.youtube.com/watch?v=mD2kwRTz0Rc&list=HL1384504057&feature=mh_lolz
  7. Uważasz, że to normalne jeździć na trzecim biegu bez gazu? :shock: Nie widzę w tym nic dziwnego. @carl0s daje linki do zdjęć z inpy z live data. Tylko tak mogę je wrzucić więc proszę o wyrozumiałość. https://skydrive.live.com/redir?resid=5C1FAB56E702589C!109&authkey=!ANJDqKM_EGXra_4&v=3 https://skydrive.live.com/redir?resid=5C1FAB56E702589C!110&authkey=!AB5pQ18Od99gF08&v=3 Dzisiaj trochę się przysłuchałem w garażu przy otwartej masce i wydaję mi się że jednak słychać to koło. Postaram się wrzucić film.
  8. Odgrzeje bo może komuś się przyda. U mnie problemem okazał się wytarty wałek rozrządu - podobno standard w m40. Po wymianie wszystko jak ręką odjął.
  9. Witam! Mam problem z moim bmw 325tds 97r. Auto nie wyżyłowane, przebieg 167tys czyli niecałe 300;). Samochód mam od sierpnia br. Objawy które zauważyłem: - na zimnym silniku (przeważnie rano kiedy wyjeżdżam do pracy wycofując z garażu) mam problem z wrzuceniem biegu wstecznego - wskakuje cieżko z lekkim zgrzytem. -tzw. żabka - na biegu kiedy jadę zupełnie bez gazu auto skacze. Na biegu 1 nie wyczułem, na 2 bardzo delikatnie, na 3 skacze tak że potrafi się udusić - zgasnąć. - ostatnio przy jeździe na 4 i 5 biegu gdy utrzymuje około 1200 - 1400 obr. lekko wyczuwalne jest szarpanie - przy dojeżdżaniu do np. progu lub skrzyżowania gdy zwalniam i wciskam sprzęgło auto zaczyna delikatnie skakać i widać to także po brotach silnika które spadają poniżej 800. Podejrzenie moje spadło na koło dwumasowe ale watpliwości mam ponieważ nie słychać nic niepokojącego. Nie chce wpakować się w koszty związane z wymianą koła dwumasowego bez pewności że to jest usterką. Mam interfejs i INPA. Jest to już u mnie 5 bmw w domu i jakieś doświadczenie z marką mam ale nie z tds. Szukałem w Sam naprawiam BMW ale nie znalazłem nic pomocnego. Wszystko przy aucie robię sam. Proszę o pomoc i rady.
  10. silnik krokowy sprawdziłem u kolegi i wyszło na to że jest padnięty. Już zamówilem inny. Wątepie czy to pomoże ze wszystkim ale napewno gorzej nie bedzie... Zapomniałem wczśniej dodac ze w aucie nie ma katalizatora tylko wspawany jakiś tłumik srodkowy. Podobno kat był zapchany... Dzieki za książke:) poczyta sie w wolnym czasie:)
  11. tylko jak go sprawdzić? doszedłem też do tego że silnik krokowy nie pracuje tak jak powinien. Może to on coś miesza ze ssaniem?
  12. sprawdziłem szczelność krok po kroku i nic. wszystko dobre... na komputer to moze troche później, to też jest koszt a może uda mi sie samemu coś z tym zrobić. Bardzo dziekuje koledzy za pomoc! prosze o dalsze wskazówki.
  13. Autko ma 260 tys. przebiegu. Świece i kable ngk. Filtry filtron. Dodam jeszcze ze ze czasem przy 120km/h takze chwilowo zaczyna sie dlawic ale to przechodzi po chwili. Kiedy robie reset komputera to jakby coś sie poprawiało na jakiś czas ale to nie wielka różnica...
  14. Witam! kupiłem niedawno bmw 316i m40 91r. (benzyna i gaz) i niestety mam mały problem z autkiem. Na zimnym silniku nie może sie zebrać na wyższe obroty. Odpala bez problemów, czasem obroty zaraz po odpaleniu spadaja niemal do zera ale wracają na ok.1000 i tak sie utrzymują. Problem zaczyna sie kiedy ruszam, musze trzymać na półsprzęgle i podtrzymywać obroty bo bez tego zaczyna szarpać i gaśnie, szczególnie na wstecznym. Jak już rusze to nie moge wkręcić silnika na obroty, im więcej mu dociskam tym gorzej (dławi sie). Ciężko rozkręcić silnik do 2500 obrotów a do 3000 to niemal nie możliwe. Problem maleje kiedy silnik sie rozgrzeje, całkowicie znika kiedy wskazówka temperatury przekroczy niebieskie pole. Czuć jakby wtedy coś sie odblokowało i już jest ok - pracuje równo i dobrze sie zbiera, maxymalnie do 140km/h bo wtedy silnik zaczyna dziwnie pracować (kiedyś nawet wywaliło "gume antywybuchu"). Na gazie przy zimnym silniku wogole nie chodzi, kiedy sie zagrzeje to tak samo jak na benzynie. Zdąrzyłem już wymienić filtr powietrza, świece, kable do świec, filtr paliwa i pompke paliwa. Sprawdziłem silnik krokowy i przepływomierz - wszystko działa. Wiem że wcześniej była wymieniona sonda w tłumniku ale dokładniejszych informacji niemam. Bardzo prosze o pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.