Skocz do zawartości

SN3

Zarejestrowani
  • Postów

    592
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Chwilowo miejsce dla BMW puste
  • Lokalizacja
    Warszawa-Grochów

Osiągnięcia SN3

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. W Auto Fus mają sposób na rozwiązanie tego kłopotu, oparcie po naprawie normalnie zamyka się i otwiera przy tym sama krata nie hałasuje i nie niszczy tylnych boczków...
  2. Silnik - Elf Excellium LDX 5W40 Skrzynia - Elf Elfmatic D2 Wspomaganie - Elf Elfmatic D2 Hamulce - Elf Frelub DOT5.1 Chłodzenie - Elf Glacelf Tylny most - OE ASO
  3. ...moim zdaniem jest to koło pasowe wału korbowego (czyli napęd osprzętu silnika)...
  4. SN3

    skrzypiący pedał sprzęgła

    ...u mnie była to plastikowa podpora łapy sprzęgła która poprostu pękła na pół. Oczywiście w pierwszej kolejności zabrałem się za tulejki przy pedałach ale bez oczekiwanego rezultatu.
  5. Zastanawiałem się nad nimi ale każdy ze znajomych który ich używa ma z nimi kłopoty, więc zaryzykowałem polskiego producenta w cenie pozwalającej na częstsze wymiany (moje po ok. 17 tyś są zużyte), ze względu na możliwe pęknięcia lub uszkodzenia innego typu (wystąpiły jedynie pęknięcia w okolicach wierceń). ...a tu niespodzianka - wytrzymują i znoszą bardzo dużo co w porównaniu z ceną stawia je przed produktami Zimmerman (przynajmniej z mojego punktu widzenia). Jak już pisałem dla poprawienia właściwości układu hamulcowego ważne są klocki i płyn hamulcowy, tarcze pełnią w zestawie rolę drugoplanową (ogólnie każda strata powierzchni pracy tarczy hamulcowej czyli rowek lub otwór obniża skuteczność, ale i zwiększają wydajność układu w określonych warunkach). Dlatego warto zainwestować w odpowiednie dla użytkownika klocki hamulcowe których cena zwykle przekracza wartość produktu OE w ASO. Oczywiście jak już ktoś zauważył cały ten wydatek nie ma sensu jeśli opony pojazdu nie dają rady... (4 opony :twisted: , chyba że chodzi o motocykl lub rower), tu nie warto oszczędzać...
  6. ...my tu chyba rozmawiamy o zestawach o podwyższonej wydajności (a nie do sportu), które nie wymagają rozgrzewania?? warto dodać że temperatura obniża wydajność układu hamulcowego (w cywilnych zestawach / produktach) - więc to rozgrzewanie tarcz raczej nie wpływa korzystnie... Ja zdecydowałem się na produkt tego typu ze względu na spadek wydajności układu hamulcowego podczas eksploatacji (na seryjnym rozwiązaniu OE BMW kilka razy musiałem wspomagać hamowanie hamulcem ręcznym i redukcją przełożeń ponieważ zabrakło hamulca?!). Na zamontowanym zestawie sprawdzałem zachowanie na trasie z ok 230-240 układ pracował z ABS do zatrzymania natomiast hamulec nie wpadał w podłogę (na zestawie EBC RS). Po mieście różnica polega na tym że dłużej można nadużywać hamulca, a kiedy wydajność spada pod wpływem temperatury wystarczy przejechać kilkaset metrów aby wszystko wróciło do (prawie), normy. Różnica między okładzinami klocków polega na dużej wydajności przy użyciu mniejszej siły niż byłaby wymagana w rozwiązaniu seryjnym - inni użytkownicy ferodo DS również to zauważyli... Oczywiście koszta są znaczne, ale za to wrażenia bezcenne :cool2: ...z tym porównaniem do spojlera to przesada - można wywnioskować poprostu że nigdy nie eksploatowałeś (głównie), klocków tego typu i co za tym idzie nie masz pojęcia o czym piszesz. Jeśli chodzi o opony to oczywiście racja, dlatego warto wybrać odpowiednie dla swoich wymagań i zamontować je na wszystkich felgach ponieważ auto hamuje czterema kołami :twisted: Wracając do tematu: ...Zimmerman Sport faktycznie nie są żadną rewelacją, poprostu szkoda pieniędzy. EBC Green - nie używałem, ale biorąc pod uwagę EBC Red... lipa podobna jak z tarczami, niestety lepsze Ferodo DS są o ok. 100 droższe od EBC...Wracają do Mikody - stosunek ceny do jakości wygląda naprawdę nieźle.
  7. Z oponami - prawda ...z resztą się nie zgodzę... Różnica w skuteczności układu hamulcowego jest już zauważalna po wymienie płynu hamulcowego, oczywiście jeśli ktoś zwraca na to uwagę. Znaczną poprawę skuteczności układu hamulcowego właściwie uzyskasz po wymianie samych klocków hamulcowych. Tarcze "perforowane", z jednej strony obniżają wydajność, z drugiej zaś wpływają na skrócenie drogi hamowania / zatrzymania pojazdu - wszystko jest związane z warunkami eksploatacji.
  8. Tarcze które zamieściłem w poście kosztują ok 210 zł/kpl (286 mm E36 przód nr.kat.Mikoda.: 0423), są wykonane jak na foto jedynie ilość nacięć i wierceń zależy od welkości tarczy (dla E36 będzie to 5 rzędów - prawdopodobnie). Mikoda prowadzi sklep internetowy www.mikoda.pl ...jutro zamawiam pierwsze komplety :cool2:
  9. ...u mnie piszczą w parkingowym ruchu w temp otoczenia powyżej 20 stopni, oczywiście po jeździe (chyba że wracam spokojnie).
  10. Niedługo mam zamiar znowu wymienić tarcze hamulcowe, i zastanawiam się nad Mikoda GT Series http://img81.imageshack.us/img81/6937/gtred01ws4.jpg Cena przystępna (2 szt w cenie 1 szt zimmerman sport), a jakość sprawdzona...
  11. Jeśli chodzi Ci o skrócenie drogi hamowania to jedynymi godnymi polecenia klockami są Ferrodo DS Performance (dawne DS2000), oczywiście jest to podstawa - jeśli używasz hamulcy w sposób bardziej ekstremalny wybierz DS2500. Oba zestawy nie wymagają rozgrzewania więc mogą być stosowane "na codzień". Jeśli chodzi o tarcze - z własnego doświadczenia nie polecam tych wierconych "na wylot", ponieważ pękają przy ostrzejszym traktowaniu...niestety nawet zimmerman sport. ...wszystko zależy od wymagań użytkownika (lans, cena czy wydajność). Na początek warto poprostu wymienić płyn hamulcowy na DOT5.1 Sam używam zestawu Mikoda (zamówienie indywidualne), + DS2000 przód i tył. Na początku wybrałem klocki EBC RedStuff ale to wielka pomyłka, niewielka różnica w porównaniu z seryjnymi okładzinami oraz mała żywotność (zrobiłem ok 6000 km przód i 14000 tył, podczas gdy na przednich DS mam już ok 7 tyś i pozostało ok 50%). Jedyny plus EBC RS to niewielkie pylenie.
  12. Na pewno temat jest do głębszej weryfikacji...
  13. Grubość zależy od różnicy wysokości nominalnej głowicy, a wysokości po planowaniu. Jeśli głowica była planowana po raz pierwszy to powinna być zamontowana uszczelka o wym nominalnym + wartość planowania.
  14. 40/40 - do jakiego to samochodu, E36? ...tył będzie siedział niżej niż przód i to znacznie ? Wydaje mi się że jeśli masz E36 to ten kompetentny gość polecił ci sprężyny od E30 :mad2:
  15. Ups! ...będzie grubo... Jeśli podczas kręcenia rozrusznikiem koło pasowe na wale głównym obraca się a rozrząd nie jest napędzany...na waszym miejscu był nie próbował obracać silnikiem ponieważ zwiększa to możliwość dalszych uszkodzeń. Myślę że skończy się to naprawą silnika :duh: ...pasek wcale nie musi być zerwany, może poprostu brakować na nim zębów lub jest nieprawidłowo naciągnięnty.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.