Skocz do zawartości

kepoon

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    małopolska

Osiągnięcia kepoon

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Szkoda... :cry: Chodzilo mi o to zevy przelozyc z tego: http://www.allegro.pl/item621452502_soczewki_pod_xenon_bmw_e36_e_36_m3_od_1zl.html Tak czy inaczej dzieki kolego...
  2. Czyli nie jest to mozliwe tak??
  3. Witam! Mam szybkie pytanie, czy jest mozliwa przekladka samej soczewki z angielskich reflektorow E36 do "naszych" bez soczewki?? Pozdrawiam i z gory dzieki!
  4. Mialem zarowki przepalone w jednym i drugim samochodzie i nawet nie wiedzialem ze to ma swiecic... :mad2: Teraz jest zupelnie inaczej...;))) Dzieki za podrzucenie tego tematu...;) :modlitwa:
  5. Tekst pochodzi z forum Corrado CLub Polska: Szukałem coś na temat paliw i znalazłem coś takiego: Informacje podstawowe o paliwach: ----------------------------------------- - benzyna 95 OKT i 98 OKT oparte są na takiej samej bazie paliwowej. Podniesienie oktanów w paliwie 98 odbywa się poprzez dodanie węglowodorów aromatycznych (toluen, ksylen - mieszanina izomerów, n-ksylen). Generalnie paliwa te nie zawierają substancji zawierających tlen (np. eterów). - benzyna 98 Ultimate jest to (UWAGA, PO PRZECZYTANIU ZAPOMNIEĆ, TAJEMNICA HANDLOWA FIRMY BP benzyna 95 OKT do której dodano eter tert-metylo-butylowy (MTBE, RON=120) w ilości 14%. Rzeczywista liczba oktanowa tego paliwa (RON/2+MON/2) wynosi nieco ponad 99 OKT, ale ze względów handlowych nazwano to 98 Ultimate. - benzyny V-power (ZAPOMNIEĆ J.W., POWAŻNA TAJEMNICA FIRMY SHELL ) produkowane są na dwa odmienne sposoby: 95 V-power jest to 95 OKT z dodatkami obniżającymi tarcie na poziomie molekularnym - dokładnie jest to 95 + Motorlife, vel MoS2, vel siarczek molibdenu. 99+ V-power jest to 95 V-power + TAME (inny eter, zbliżony do MTBE) + mieszanka węglowodorów aromatycznych j.w.. Kwestia wpływu oktanów na silnik i osiągi ----------------------------------------------- Dokładnie tak, jak zauważył Alek, nie będzie istotnej różnicy pomiędzy 95 i 98 (ale już nie Ultimate, o czym za chwilę) w silniku wolnossącym. Dodatkowo warto wiedzieć, że substancje o dużej liczbie oktanowej palą się zwykle bardzo wolno i zazwyczaj przez to są mało skuteczne jako paliwo. Dokładny pomiar mocy łatwo wykaże, że silnik o stałym ustawieniu zapłonu (mam na myśli = bez reakcji czujnika spalania stukowego) na benzynie 98 OKT będzie słabszy, niż na 95, choć będzie pracował ciszej. Moje podrasowane wolnossące Fordzisko (ST220) ma 251 KM z 95 i 95 Vpower ale już tylko 243 z 98 (jednak 258 KM z 98 Ultimate). Zawsze obowiązuje reguła - jak myślisz o mocy to używaj najmniejszej liczby oktanowej dostatecznej dla twojego silnika. Oktany nie dają mocy - one ją psują. Oczywiście są sytuacje, gdy większe możliwości modyfikacji silnika (doładowanie, kompresja) z nawiązką kompensują pogorszenie procesu spalania z powodu dużej liczby oktanowej. Ale dlaczego 98 Ultimate jej nie spełnia? Otóż dlatego, że co prawda wysoka liczba oktanowa dodanego MTBE szkodzi mocy, ale zawartość tlenu w tym eterze mocy pomaga. Na chłopski rozum można to porównać z "nitrem w płynie". Efekt "wzmocnienia" jest najwyższy przy zawartości 14,7% MTBE w mieszance z typową bazą 95 OKT - i tyle właśnie MTBE dodaje BP. Większa zawartość powoduje zdychanie silnika w wyniku zbyt dużej liczby oktanowej. Dodatkowo pomocne jest duże ciepło parowania i lotność eteru. Podobny efekt występuje dla eteru TAME (ale jego zawartość optymalna to 11%, nie pytajcie ile leje Shell, zgadnijcie sami ) Paliwa wysokooktanowe (98 i wyżej) nadają się do silników turbodoładowanych, wolnossących o wysokim ciśnieniu sprężania, gdzie efekt możliwości pracy przy szybszym zapłonie czy wyższym doładowaniu jest większy, niż konsekwencje używania wysokooktanowego paliwa. Paliwa 95, 95 Vpower i 98 Ultimate powinny być stosowane w silnikach wolnossących (choć 98 Ultimate z racji liczby oktanowej również jest świetna do turbo).
  6. Ja rowniez nie mam takiej potrzeby i nie dolewam ani kropli...;) Wymieniam olej co 10 000
  7. Moja E36 325TDA M51 94' ma 139 000 100% orygynal! Pierwszym wlascicielem byl moj znajomy niemiec,bylo to 3 auto w domu gdy ja kupilem miala 95 000. Jak narazie 0 problemow pozatym ze pompa wtryskowa sie rozszczelnila,usterka naprawiona i dodam ze byla to jedyna usterka w ciagu 4lat eksploatacji! Oleje, filtry co 10 000km silniczek pieknie pracuje! Moja druga E36 318 M43 96' ma najechane drugie tyle bo 257 000 ale silniczek tez pracuje idealnie póki co nie mam do niego zastrzen... Wymienilem cale tylne zawieszenie, laczniki stabilizatora z przodu i smigam... Pozdrawiam!
  8. kepoon

    co o niej myslicie

    Szczerze?? Wieś tańczy i śpiewa!! hehe PORAŻKA przez wielkie P!!! Jeszcze mu choinki brakuje na dachu!! Ale to tylko moja skromna opinia...POZDRAWIAM! ;)))
  9. Witam, mialem to samo,czesta usterka...Dokladnie tak jak doradzaja koledzy wymien zaroweczki...Pozdrawiam!
  10. kepoon

    Stuki w silniku 325TD POMOCY!

    To stuka w silniku ale bardzo ciezko zlokalizowac gdzie dokladnie....;(
  11. Witam! Od pewnego czasu zaobserwowalem dziwne stukanie w silniku.Jest to2,5td w automacie ma on 135tys przebiegu (100% oryginalny,kupilem auto od znajomego niemca i mam go juz 4lata). Wyglada to tak: po odpaleniu słychac coś takiego : puk.....puk....puk...chwila ciszy i znowu sekwencja sie powtarza. Samochód jeździ normalnie,silniczek cichutko i rowno pracuje nie ma zadnego spadku mocy, stukanie nie przyspiesza po dodaniu gazu caly czas stuka tak samo...:( Byłem juz u dwoch mechanikow ale zaden nie potrafi konkretnie powiedziec co to jest... Jeżeli spotkaliscie sie z czyms takim lub wiecie co to moze byc bardzo prosze o pomoc! Pozdrawiam Mateuzsz!
  12. Witam!!! Mam wielkie pytanie a zarazem wielka prosbe!!! Mialem dzisias strzal gazu i rozwalilo mi przepływomierz.Wyrwalo całkowicie górną pokrywę...Moje autko to E32 735iA z 90r. mam pytanie:czy musze szukac dokladnie takiego przeplywomierza do 3,5 automata czy moze podejdzie od innej siodemki albo piatki??Czy muszą sie zgadzać jakies numery lub inne parametry??Proszę o podanie szczegułów...! Ile musze dac za taki przeplywomierz?? I jesli ktos moze mi pomoc to jak nazywa sie przeplywomierz w jezyku niemieckim ?? Proszę o jak najszybszą odpowiedź z góry dziekuje i pozdrawiam!!
  13. kepoon

    Dziwny stukot...??!!

    Wydaje mi się ze słyszalem to wczesniej jednak ze odbywalo się to bardzo cicho a teraz taki stukot jakby ktos mlotkiem walil!! Czy to normalne??!! Samo powinno ustac czy cos z tym trzeba robic??
  14. Zastanawiam sie do czego jest drugi wlew na płyn przy zbiorniku spryskiwaczy?? Kiedy płyn się skończył spryskiwacze juz nie dzialaly a w tym drugim pojemniczku byl jeszcze płyn...Zastanawiam sie do czego on służy?? Czy jest możliwe iz jest to zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy reflektorów?? Tyle ze ich nie posiadam,takze nie wiem czy byl wymieniany zderzak czy cos?? Z góry dziękuje i pozdrawiam!!
  15. kepoon

    Dziwny stukot...??!!

    Nie wiem jak mam to dokładnie określić...Słychać tylko takie "tuk tuk tuk tuk..." Zawsze gdy wyłącze silnik po jeździe...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.