Skocz do zawartości

Gifman

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 328i Tour 2000r
  • Lokalizacja
    Wawa

Osiągnięcia Gifman

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. OK, jak sobie życzysz! Chcesz mieć szybko i nowe przekaźniki - proszę bardzo. W pewnym stopniu to rozumiem, np. naprawiałem wg instrukcji kogoś tam innego jeża i ze dwa lata dalej podziałał, ale skończył i tak w koszu - ostatecznie musiałem kupić nowy. Co się narobiłem to moje, a pewnie i tak byś powiedział, że podwójnie, wiec sam to napiszę :D Tutaj jednak efekt bardziej długotrwały... Może moje podejście do tematu takie, a nie inne dlatego, że zawsze wolałem coś zrobić sam niż dać komuś no chyba, że kompletnie się na tym nie znam, a dodatkowo w 2010 te przekaźniki były w huk drogie! Ceny z tego co pamiętam szły w setki złotych. Tzn. koszt wymiany wszystkich przekaźników w module wahał się w granicach 300zł, same kostki. A skąd będziesz wiedział które wymieniać jak nie zajrzysz do nich??? Nota bene coś musieli spierdzielić w fabryce tych kostek, bo są niby hermetyczne i nie powinny w nich śniedzieć styki, ale widać życie to co innego i stało się, na potęgę jak widać. Oby tylko te drugie nowe, co to je kupujesz, nie miały tego samego defektu. Bo będzie lipa! Pod maską w przekaźnikach, tych większych natężeń, jak załatwiałem resztę przekaźników trafiłem na jeden jakiś lepszy i zdaje się od świateł przeciwmgielnych, który miał UWAGA ... złocone styki! Były tak pięknie błyszczące, że tylko popatrzyłem sobie na nie i nic nie robiłem. Nie mogliby tak z resztą tych ustrojstw robić??? Napisz tylko potem jak się to wszystko zakończyło. Cześć.
  2. Ale widzę uparliście się na to przelutowywanie przekaźników, a analogia jest taka: jakby przelutować stare klemy na nowe zamiast wziąć szczotkę czy papier ścierny i oczyścić te zaśniedziałe! Polecam jednak zapoznać się z naprawą przekaźników przez oczyszczenie w nich styków. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=138734#p973891 Koszt przy posiadaniu kilku podstawowych przyrządów jest praktycznie zerowy, a skuteczność... Otóż mija niedługo 7 lat (tak siedem, we wrześniu) jak po naprawie u mnie moduł i przekaźniki w nim (oryginalne) działają po owej naprawie bez najmniejszego zarzutu! Oczywiście jak chcecie, to proszę lutujcie, ja osobiście nie widzę w tym celu. Jak wspomniałem nakład złotych bliski zeru, tylko czas poświęcony zależy od zdolności manualnych, prawdopodobnie 2-3 godziny operacji na samym module. Moim zdaniem warto. Zaraz po kupnie miałem w samochodzie dziwne chochliki i żarówki, żaróweczki mi raz świeciły raz nie. Nie wiem co i jak tzn. gdzie on parkował wcześniej, ale gdzieś pewnie w wilgotnym miejscu, więc wziąłem papier wodny, elektrozol i zaatakowałem prawie wszystkie styki, złączki, kostki i gniazda żarówek. Złośliwości zniknęły niczym złe wspomnienia po wczorajszym kacu :P i do dzisiaj jest spokój i pełna współpraca! To co? Miałbym powymieniać wszystkie lampy, kostki, przyłącza i wiązki kabli na inne nowe?! Nie namawiałbym nikogo, gdybym sam nie widział, że to działa i jest skuteczne na tak długo! Trzymajcie się i powodzenia. ( jakikolwiek sposób wybierzecie ) P.S. Plik poradnik odświeżyłem przedwczoraj (pn, 29.05.2017) i już nie zniknie, bo siedzi na chmurze. Gorąco polecam przynajmniej zapoznać się z przebiegiem naprawy!
  3. Gifman

    Moduł Komfortu e46

    Temat stary jak świat i prawie wszystkie "podpowiedzi" znajdziesz TU: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=138734&hilit=modu%C5%82+komfortu Łącznie z instrukcja prowadzącą "za rączkę".
  4. Odświeżyłem linki, na jakiś czas spokój, a o co chodzi, hmm. Tak w telegraficznym skrócie: 1. wyjmujesz moduł, otwierasz i wyciągasz płytkę 2. rozcinasz daszki lub czapki przekaźników tzn. to na ich górze 3. papierem wodnym czyścisz zaśniedziałe, zasmarkane nagarem styki 4. nanosisz po kropelce elektrozolu na styki i zaklejasz supercementem 5. przed zaklejeniem suszarką pozbywasz się ewentualnej wilgoci 6. całość montujesz i cieszysz się tym, że zostało ci w kieszeni z 1,5 tys. zł. :D Robisz taką operację gdy: - nie otwierają się drzwi, szyby, klapa a słychać cykanie pod deską - otwierają się i nie zamykają lub odwrotnie te co wyżej i też słychać cykanie - objawy nasilają się gdy jest bardzo zimno i przeciwnie tzn. w upały Gdy wykonasz to z sercem i bardzo solidnie niczym Faberge swoje jajka, to dostajesz : prawie pięcioletnią (!) gwarancję bezawaryjnego działania niczym nówka z fabryki! ( przynajmniej mnie to spotkało, a zegar dalej tyka ) Powodzenia, trzymam kciuki.
  5. Gifman

    Mazowieckie

    Witam! Szukając dobrego warsztatu do BMW naczytałem się tego wątku aż nadto, (chciałem jechać do MCars no ale właśnie doczytałem co i jak a o Poli Cars vel Auto Buków słowa tu nie ma) ale przyszło mi do głowy, że podzielę się jednym wspomnieniem... Tak aby nikt nie trafił nie tam gdzie trzeba! Pojechałem tam z lampką "check engine" i błędem, o którym już wcześniej wiedziałem, że to on, a mianowicie "ignition misfire" czyli "wypadanie zapłonu". Wymienili mi sondę lambda (na całe szczęście tylko jedną) za 350PLN gdy okazało się, że to nie to! (bo stara była dobra!) Za sondę musiałem zapłacić, bo wiadomo już zamówili i wkręcili to po zawodach (wcześniej zadzwonili i zapytali czy kupować, a że sam się zgodziłem więc nie dymiłem o to - no trudno, tak bywa). Chcieli mi tak zostawić (oddać po prostu rozkładając bezradnie ręce), więc ... Poprosiłem, żeby coś jeszcze zrobili, może uda im się ustalić przyczynę jak dłużej u nich postoi. Zgodzili się bez problemu. Po drodze wymienili mi jeszcze świece za 350PLN i 150 za podłączenie do komputera. Koniec końców wyjechałem dalej z błędem i świecącym się "check'iem". Powiedzieli, że przekładali przepływomierz, świece, cewki i inne duperele z innego dobrze działającego E46 benzyna, ale kto ich tam wie - nie złapałem za rękę, że tego nie zrobili więc też możliwe, że tak było. Takie pokazanie mi, że nie chcieli mnie narażać na wielkie koszty innych nowych części? Miałem jeszcze problem ze stukiem w układzie napędowym. Miałem już do nich nie wracać, ale (naiwny) pomyślałem, że może tym razem się uda. Powiedzieli, że to krzyżaki na wale na bank tak stukają, więc zostawiłem do naprawy. Po kilku dniach odebrałem za 800PLN po wymianie owych krzyżaków, wyjeżdżam a tu samochód wibruje gorzej jak płyta na fitnessie do rozbijania cellulitu! Wróciłem od razu, owszem przeprosili, ale powiedzieli że to nie ich wina bo wał robił ktoś inny i to on jak nic go po tym nie wyważył! Znowu kilka dni, odebrałem już było OK, ale warsztat od regeneracji wału był chyba bardzo daleko bo na liczniku było ponad 70km więcej a benzyny to z 15-20 litrów poszło! Dodam tylko, że stuki pozostały a szanowny Pan właściciel powiedział, że : "... to sprzęgło mi się kur.. nie podoba, to chyba jakaś jedno-masa albo coś innego jest nie tak..." Jednak dalej nie chciałem już ryzykować (a i fundusze naprawcze na dany rok się skończyły!) Na naprawy w tym warsztacie poszło przeszło 1700PLN (nie wszystko wyszczególniłem wcześniej) a tak naprawdę nic nie zrobili, bo - "check" pali się cały czas (plus nierówna praca na biegu jałowym) - stuki w napędzie są nadal - wymianę dobrej sondy lambda na nową i świec (nie wiem czy dobrych ale działających) na inne nowe pomijam Podsumowanie: Ja tam już nie jeżdżę. Wszystkie usterki, z którymi u nich byłem są nadal (przeszło pół roku). W portfelu 1700PLN mniej! Warto było koledzy? Pozdrawiam. P.S. Opisuję w grudniu 2011 a omawiane wizyty to maj 2011.
  6. Przetłumaczona, dokładnie opisana ( w dwie strony: 1.funkcja->bezpiecznik ; 2.bezpiecznik->funkcja ) wraz z podanym natężeniem dla danego bezpiecznika. Tabelka bezpieczników w BMW E46 wraz z opisem i amperażem. http://w897.wrzuta.pl/plik/6Q8g9KICraM/e46_bezpieczniki_pl
  7. Wszystkie 3-ki E46 posiadają jeden typ śrub do mocowania zarówno felg stalowych jak i aluminiowych. Kiedyś były to śruby o nr : 36131095390 Teraz są stosowane / dostępne tylko śruby o nr : 36136781150 Przykład : Stalowe - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AU51&mospid=47653&btnr=36_0484&hg=36&fg=10 Aluminiowe - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AU51&mospid=47653&btnr=36_0341&hg=36&fg=15 Można sprawdzić / porównać także śruby do innych wersji E46 (bez zmian te same!) Podstawa / źródło : http://www.realoem.com/bmw P.S. Oczywiście rozmawiamy o wszystkich oryginalnych felgach BMW ! ! !
  8. Witam, Na podstawie własnej naprawy Modułu Komfortu w E46 stworzyłem instrukcję / poradnik jak wykonać operację przywrócenia owego urządzenia do stanu działania. http://c.wrzuta.pl/wi4530/278cb1dd002d09364cbc459e/0/modkomf01 Chciałem pokazać, iż wymiana przekaźników nie jest konieczna i samo ich rozebranie / czyszczenie a następnie zabezpieczenie to wystarczające czynności pozwalające na całkowitą naprawę. Operacja ta, naprawa przekaźników, ma same zalety : - zestaw narzędzi potrzebnych to nożyk, papier ścierny (wodny), spray do elektryki, suszarka i klej - koszt potrzebnych specyfików tzn. papier, spray i klej to około 20 PLN - całkowita naprawa niedziałających styków - przy zachowaniu minimum ostrożności brak możliwości uszkodzenia modułu Jedyną wadą jest pracochłonność i wymóg posiadania zdolności manualnych. Nie zniechęcam nikogo do wymiany przekaźników, ale polecam najpierw zapoznać się z przebiegiem naprawy a może się okazać, że bardziej Wam przypadnie do gustu i pozwoli zaoszczędzić sporo (ok. 100-300PLN) grosza! EDIT: (kolejny, nr 3) - Odświeżyłem plik, bo dostałem sygnał, że stare wygasły, znowu . . . (czwartek, 09-08-2012) ; (piątek, 30-01-2015) ; (wtorek, 31-05-2017) Tym razem raczej już nie zniknie, bo fruwa sobie na chmurce :lol: https://drive.google.com/file/d/0B-w8StzL8bZTYXkxQzZhbUVzdmc/view PDF 2,93MB 15 stron języki: polski i angielski (bez zmian tzn. ten sam, jeden plik, trzy różne źródła downloadu) P.S. Podziękowania dla WSZYSTKICH forumowiczów, nie tylko stąd, za dzielenie się wiedzą i doświadczeniami! Sam wiele na tym skorzystałem, a teraz może i inni... P.S. 2 Jako, że temat widzę po prywatnych wiadomościach do mnie jest ciągle "wiecznie młody", od siebie bardzo skromnie :wink: dodam, że mija niedługo siedem lat i jest to ładna i szczęśliwa rocznica, niczym ta cyfra za taką uważana, bo moduł i przekaźniki działają od naprawy bez najmniejszego zarzutu! :cool2: temat przenosze do dzialu "zrob to sam"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.