Skocz do zawartości

koala12

Zarejestrowani
  • Postów

    119
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    zachodniopomorskie

Osiągnięcia koala12

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Podobny objaw do twojego miałem gdy wystąpiła nieszczelność pomiędzy gumą na silniku krokowym a kolektorem
  2. Pawelj5 , bez zakładania zgadzam się z Tobą. Sekwencja jest nieporównywalna do 2 generacji.Wiadomo że technika poszła do przodu i w tej kwestii nie ma co dyskutować i z pewnością gdybym kupował następne auto to tylko sekwencja. Moja wypowiedz dotyczyła postu kolegi który z jakichś powodów nie chce inwestować w auto i chodzi mu o opinie ludzi , którzy jeżdżą 320- ką na gazie. Zakładając przykładowo że jest zainteresowany kupnem auta załóżmy z mojego rocznika ( 92 )uważam że zakładanie sekwencji jest nieopłacalne z ekonomicznego punku widzenia. A na pewno nie jeżdziłbym tym autem na benzynie skoro można o połowę taniej. Czterech tysięcy nie wydałem na utrzymanie auta przez 4,5 roku ( wszystkie płyny i naprawy ) nie licząc paliwa.
  3. Ja już ponad 4 lata śmigam na 2 generacji i zero problemów. Pali w trasie od 10 do 12 litrów gazu. Jest to prosta instalacja firmy lpigaz i dopiero raz wymieniłem filterek gazu zapobiegawczo. Nic tam nie dotykam i nie reguluje. Przestrzegam jedynie zasady przełączania na gaz po nagrzaniu się silnika. Nie wiem ile kucy straciłem ale na trasie jakoś nie zauważam aby auta podobnej klasy mnie wyprzedzały a raczej to ja wyprzedzam. Ostatnio z kumplem pogonilismy trochę on mondkiem z 2003 silnik 2.0 tdci 130 km a mój sprzęt z 92r. i jakoś dziwnie został z tyłu i zginął mi z oczu. Do starego auta zakładać sekwencje za 4 tyś. to porażka chyba że masz młode auto. Ci którzy psioczą na 2 generacje to zazwyczaj : mają zjechany silnik, żle im założyli, kompletnie się na tym nie znają
  4. Może za wcześnie przełączasz na gaz i ci gaśnie. Przełączenie na gaz powinno się odbyć jak wskazówka temperatury opuści niebieskie pole wówczas parownik jest w miarę nagrzany i jazda na gazie jest możliwa. Do tego momentu nie przekraczaj 2 tyś obrotów aby się nie przełączył na gaz .
  5. koala12

    co sadzicie o tej sondzie???

    Ja ją montowałem i chodzi dobrze wtyka pasuje. Wcześniej miałem zamiennik za 80 zł i śmigałem przez 3 lata.
  6. koala12

    m50b20 ciagnie nierowno

    Dokładnie nie widać ale chyba okopcona na czarno świeca. U mnie tylko na jednym garze miała czarny nalot i trochę oleju na gwincie . Pozostałe miały taki rudy kolor i tak chyba powinno być. Tylko to sprawdzenie świec powinno się wykonać po dłuższej trasie i wtedy to jest miarodajne bo jeśli będziesz jeżdził na krótkich odcinkiach to świeca może być okopcona. A po dłuższej jeżdzie świeca się samooczyszcza i powinna być ładnie przepalona na rudo. Ja robiłem oględziny po przejechaniu 200 km
  7. koala12

    m50b20 ciagnie nierowno

    Dokładnie nie widać ale chyba okopcona na czarno świeca. U mnie tylko na jednym garze miała czarny nalot i trochę oleju na gwincie . Pozostałe miały taki rudy kolor i tak chyba powinno być. Tylko to sprawdzenie świec powinno się wykonać po dłuższej trasie i wtedy to jest miarodajne bo jeśli będziesz jeżdził na krótkich odcinkiach to świeca może być okopcona. A po dłuższej jeżdzie świeca się samooczyszcza i powinna być ładnie przepalona na rudo. Ja robiłem oględziny po przejechaniu 200 km
  8. koala12

    m50b20 ciagnie nierowno

    Cewki sprawdziłem tylko rezystancyjnie bo innych przyrządów nie posiadam. I oporność pomiędzy skrajnymi stykami( są 3 styki ) w cewce wynosiła 0,8 oma czyli tyle ile podaje instrukcja. Ale po nagrzaniu niestety cewka działała wadliwie co udało mi się ustalić po wyglądzie świecy ( okopcona na czarno ). Zrobiłem już jazdę testową po wymianie podejrzanej cewki . Zginęły mi objawy szarpania na wyższych obrotach - jakbym włączył dopalacz oraz poszarpywania podczas zmiany biegu ( te poszarpywania delikatne przy zmianie biegu zawsze miałem ) Ale niestety pozostał mi objaw delikatnego falowania obrotów na biegu jałowym ( liczyłem że to również ustąpi ) Za jakiś czas sprawdze jak teraz wyglądają poszczególe cewki.
  9. koala12

    m50b20 ciagnie nierowno

    http://www.autocentrum.pl/go/338__Uklad_zaplonowy_-_co_robic_aby_byl_bezawaryjny%3F__845703549____129_15.html Dobry artykuł dotyczący naszego problemu
  10. koala12

    m50b20 ciagnie nierowno

    Wszystkim cewki pomagają to i ja zamówiłem cewkę i czekam aż dojdzie. Na razie wszystko wskazuje że to ten element poległ. Objawy : Delikatne wahania obrotów ale na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach. Na obrotomierzu tego nie widać jedynie słychać . Na gazie efekt falowania zdecydowanie wyrażniejszy i widoczny na wskazówce. W czasie jazdy to samo co u was - zamulanie auta na wyższych obrotach w różnych momentach.Pomierzyłem opornośći cewek i wszystko zgodne z instrukcją wizualnie też wszystko dobrze.Sprawdziłem wygląd świec wszystkie bardzo ładne a jedna okopcona. Następnie kupiłem nowy komplet świec i znowu w trase. Po trasie ponowne oględziny świec. I znowu wszystkie ładne a na 6 garze świeca okopcona. Wszystko wskazuje że pod wpływem temperatury ta cewka głupieje i pracuje jak jej się podoba.Najdziwniejsze jest to że ten objaw mam od momentu zakupu auta ( ponad 4 lata ) z różnymi nasileniami.I przez 4 lata ta cewka nie padła do końca - dziwne. Jak założę nową dam znać co się zmieniło.
  11. koala12

    m50b20 ciagnie nierowno

    Ja też sam kombinuje bo mechanicy chcą wymieniać wszystko a tak to i ja mogę to naprawić.Mam trochę wolnego czasu może uda się coś ustalić . Jak do czegoś dojdziesz to napisz. POZDRAWIAM
  12. koala12

    m50b20 ciagnie nierowno

    Opornick rozwiązałeś już swój problem bo ja mam identyczne objawy co ty i też z tym walcze
  13. U mnie też ruda wyłazi. Jak na tą klasę auta to zabezpieczenie antykorozyjne lipne. Auta z segmentu niższego mniej rdzewieją niż e- 36. To niestety jest kicha
  14. koala12

    uszczelniacz na wale

    To jednak umówię się z mechanikiem . Jakby mi jeszcze kto powiedział czy trzeba będzie zdjąć chłodnicę czy da rady bez zdejmowania. I czy przypadkiem nie trzeba będzie spuszczać oleju z silnika.
  15. koala12

    uszczelniacz na wale

    Podejrzewam że puścił mi simering na wale silnika - ucieka olej z przodu silnika. Czy wymiana tego simeringa jest skomplikowana, czy samemu można to zrobić ?????????????/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.