Skocz do zawartości

GrzesiekRZ

Zarejestrowani
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O GrzesiekRZ

  • Urodziny 11.03.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e92 330d M-Pak.
  • Lokalizacja
    Rzeszów
  • Zawód
    Inżynier w fabryce

Osiągnięcia GrzesiekRZ

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Amortyzator może pukać i jednocześnie mieć wysoką sprawność
  2. Jeżeli chrupie przy skoku amortyzatora winny może być sam amortyzator. Oczywiście jeżeli wszystkie inne elementy zawieszenia są sprawne.
  3. Bardzo ładna :) zdecydowanie podoba mi się okleina carbonowa wewnątrz.
  4. Podjedz od Bzyk-Car w Twoim województwie i zapytaj o program do tego silnika. Ja w 3.0D (tym nowszym 231KM) jeżdżę już 2 rok na programie na 282/606 i kompletnie nic się nie dzieje.
  5. Witam kolegów, Przy okazji wymiany uszkodzonego rezystora dmuchawy dotarłem do etapu wyjęcia wentylatora dmuchawy. Poniżej wrzucam fotki które poniekąd powinny ułatwić demontaż tym który chcą wyczyścić parownik. 1) Demontaż schowka jest banalnie prosty : 8 wkrętów które widać po otwarciu klapy + 2 którymi przykręcona jest dolna osłona schowka. *w przypadku wersji z cup holderami należy je najpierw zdemontować w tym celu należy zdemontować listwę plastikową oraz odkręcić 4 wkręty (po 2 na cup holder) - listwę wystarczy delikatnie podważyć (ja użyłem malutkiego płaskiego śrubokręta , przymocowana jest na 2 plastikowych spinkach i 2 metalowych bolcach) http://images76.fotosik.pl/802/9fa2c0bec92763b2med.jpg Po odkręceniu wszystkich wkrętów mocujących schowek wystarczy go lekko pociągnąć i wychodzi. Następnie odpinamy wtyczki od podświetlenia schowka i gniazda latarki. 2) Demontaż nawiewów na nogi pasażera: z prawej strony nawiew jest zasunięty na element dmuchawy z lewej strony jest na wcisk (lekko podważyć zatrzask i zeskoczy natomiast z prawej strony zsunąć w dół) http://images78.fotosik.pl/802/0bedbd9a4a503dfemed.jpg 3) Demontaż wentylatora dmuchawy: od strony silnika jest uchwyt (język) który mocuje wentylator. Trzeba go delikatnie odciągnąć i przekręcić całość w lewo. Wentylator odpadnie. Następnie odpinamy 1 wtyczkę która jest doczepiona do rezystora dmuchawy. http://images76.fotosik.pl/802/9c6134f98e1f8457med.jpg Tutaj widać plastikowy język który należy delikatnie podważyć w celu demontażu wentylatora. Korytko które powstaje po demontażu wentylatora: http://images78.fotosik.pl/802/1c56aa47f6faa5c1med.jpg Niestety nie odgrzybiałem parownika przy tej okazji (nie było potrzeby). Więc nie wiem gdzie trzeba wsunąć sondę z środkiem Wurth. Czy ktoś kto to robił może podpowiedzieć gdzie jest ten otwór na sondę ? czy trzeba coś jeszcze odkręcić ?
  6. Witam, Czy ktoś może wrzucić jakieś foto gdzie dokładnie znajduje się jeż ? u mnie dziś nawiew umarł. Spróbowałem poruszać łopatkami od strony filtra kabinowego i dalej nic. Obstawiam że rezystor termiczny na regulatorze zakończył żywot. Jak do tego podejść ? (wszystkie fotki z powyższych linków nie działają)
  7. Gdzie znajduje się jeż w BMW e90/91/92 ? EDIT 2016.08.08 Jeż w e90 znajduje się pod schowkiem. Odkręcamy schowek i widać jeża przykręconego do wentylatora dmuchawy (2 wkręty typu torx). Wymiana jest prosta. Wystarczy ściągnąć tunel nawiewu na nogi pasażera. http://images78.fotosik.pl/802/0bedbd9a4a503dfemed.jpg Mój jeż w środku wyglądał jak nowy. Cały układ scalony jest zanitowany do radiatora. Z tego co udało mi się ustalić demontaż jest praktycznie nie możliwy i naprawa nie wchodzi w grę (pytałem u 2 elektroników oraz dzwoniłem do człowieka który na allegro ogłasza się że naprawia rezystory dmuchawy do różnych marek - wg. niego nie można tego rezystora naprawić) http://images75.fotosik.pl/801/fbc8731e9904a9f2med.jpg Tak wygląda mój niedziałający rezystor po demontażu obudowy plastikowej. Nowy w ASO 449zł (producent VALEO)
  8. O jakiej blaszce mówisz ? Tam są 2 plastikowe elementy : suwak (który odpowiada za regulacje lewo prawo , góra dół) oraz dołączona do niego nasadka (element który pęka w miejscu gdzie łączy się z suwakiem). Sposób naprawy jest dość prosty: 1) zamknij nawiewy (używając pokrętła 0-1) żeby nic nie wpadło do środka, 2) za pomocą 2 małych kluczy imbusowych ustaw suwak nawiewu na belce. Ja podstawiałem go od dołu 1 imbusem a 2 łapałem żeby go ustabilizować (przyciągając do siebie). Kiedy już jest nałożony dość mocno trzymałem go oba imbusami żeby mi nie spadł w momencie nakładania nasadki. Zagięta część imbusa służyła mi za "dźwignię" którą dociskałem suwak do kratek od wewnętrznej strony. 3) Klej nakładamy zapałką (wystarczy bardzo niewielka ilość) tylko w miejsce gdzie suwak łączy się z naszą nasadką (ktokolwiek weźmie te 2 elementy do ręki od razu będzie wiedział gdzie), 4) Powoli nasuwamy nakładkę cały czas trzymając kluczami suwak (wymaga pewnej wprawy więc warto kilka razy spróbować bez kleju). U siebie najpierw nasuwałem poprzez która była uszkodzona , ta nie pęknięta ładnie sama zaskakiwała. 5) Po założeniu trzymamy wszystko chwilkę żeby klej złapał. Profilaktycznie zrobiłem ruch lewo prawo żeby upewnić się że nic nie skleiłem i tym samym nie zablokowałem ruchu lewo - prawo. Klej którego używałem po 24 uzyskuje maksymalną twardość spoiny. Oczywiście można to zrobić w domu. W tym celu należy zdemontować kratki. Listwę ozdobną demontuje się dość prosto. Jest zaczepiona na metalowych pinach - wystarczy podwadzić krawędź np łyżką do tapicerki lub innym plastikowym elementem i pociągnąć do siebie. Reszta już jest banalnie prosta. Kratki w ASO kosztują ok 150 zł te małe i 300 zł środkowa więc warto chwilę pokombinować z klejeniem którego koszt nie przekracza 20zł.
  9. Czy ktoś może podesłać listę części które należy zmienić przy wymianie rozrządu w M57n2 ? łańcuchy wraz z napinaczami są kwestią oczywistą, ale czy szyny prowadzące , napinające też ? Poniżej wrzucam linki do bmw store : http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3462-mechanizm-ster-lancuch-sterujacy-dolny/vPW19290 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3653-mechanizm-ster-lancuch-sterujacy-gorny/vPW19290 z góry dziękuję !
  10. Nawiązując do 330d M57N2 czy możecie powiedzieć czy przed urwaniem się łańcucha było coś co mogło by świadczyć o jego "złym" stanie technicznym ? (np dzwonienie) Ja również spotkałem się z opinią serwisową że nie należy zmieniać łańcucha. Być może zerwania o których piszecie są sprawami incydentalnymi a przyczyna źródłowa zerwania nie leży w samym łańcuchu lecz gdzieś indziej ? Jeżeli prewencyjna wymiana jest kluczem do bezproblemowej eksploatacji powinno być to wyszczególnione w instrukcji obsługi samochodu. W swoim samochodzie mam równe 200024 km rozrząd nie wydaje żadnych podejrzanych dźwięków , silnik pracuje równo i płynnie 2 rok latam na programie z mocą 280Km i nic kompletnie się z nim nie dzieje. Dodatkowo czy ktoś kto faktycznie robił wymianę rozrządu w tym silniku może podać faktyczny koszt oraz czas wykonania usługi ? Orientacyjnie zapytam czy ktoś poleca warsztat do takiej usługi w południowej części Polski ?
  11. Bardzo ladny samochod :) Będziemy mieli takie same koła i chyba nawet rotory pomalowane w podobny odcień ;)
  12. Ja u siebie naprawiłem. Do sklejenia użyłem kleju 2 składnikowego oraz 2 małe klucze imbusowe do ustawienia suwaka tego za kratkami. Chwilę zajmuje zanim nabierzesz wprawy w tym jak to ustawić i przytrzymać tak żeby podczas nakładania nakładki na suwak nic nie spadło. U siebie kleiłem 3 suwaki bo wszystkie odpadły. Tandeta jakich mało te dźwigienki.
  13. UP. Czy ktoś z kolegów którzy pisali wyżej rozwiązał problem ? U mnie stuka najprawdopodobniej prawe przednie koło. Zmienione: - wahacze 2x lewa oraz prawa strona, - drążki kierownicze (kompletne), - łączniki stabilizatora, Wszystkie części Lemforder. Zawieszenie wg diagnosty brak luzów , amorki równiutko 86% sprawności. Sprawdzane wnikliwie 2 razy i nie stwierdzono żadnych luzów. Śruby w zawieszeniu sprawdzone , dokręcone. Stukot "głuchy" słyszany przy powolnej jeździe na bardzo dziurawej nawierzchni np stara wybrakowana droga brukowa. Na normalnej drodze raczej nic nie słyszę.
  14. UP: Można poprosić o aktualizację zdjęć z tutoriala ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.