Skocz do zawartości

Stivix

Zarejestrowani
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Małopolskie

Osiągnięcia Stivix

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Moim zdaniem powinienieś sprawdzić luzy na sworzniach środkowych wachaczy przednich... Miałem luz na jednym kiedyś i miałem podobne objawy ale po wymianie problem zniknął.. POzdro..
  2. Witam... Mam obecnie koła 205/55/16 na alumach ale ze względu na słaby silnik (niestety tylko 1.6) chciałbym założyć węższe kapcie... Wpłynie to napewno na osiągi oraz spalanie.... Nie chciałbym zmieniać felg, bo są bardzo fajne... Czy ktoś ma u siebie 195/60 R16 ?? Jak się na tym auto zachowuje, jak się prowadzi? Czy wogóle wejdą takie koła do E 36 ? Zaznaczam że moje felgi to 7Jx16. Czekam na odpowioedzi... Pozdro...
  3. Ja mam takie pytanko.. Mam silnik M40 i olej półsyntetyk 10W40. Czytałem na stronie Auto Repaira że środkiem nośnym składników ceramizujących jest są pochodne olejów mineralnych. Czy zatem jeśli doleję tubeczkę AR to czy będzie to miało jakiś wpływ na mój silnik? Chodzi mi zwłaszcza o hydraulikę i smarowanie wałka rozrządu? Wiem że ilość ceramizera nie jest duża w stosunku do 4 litrów oleju w silniku ale czekam na porady i doświadczenia koolegów w zakresie stosowania ceramizerów w M40. Pozdro....
  4. Stivix

    Woda w Bumci...Pomocy....

    Witam... Korzystając z okazji podepnę się pod temacik odprowadzenia wody z szyberdachu... Mam problem z odprowadzeniem wody z szyberdachu w mojej E36. Próbowałem przetkać przewody którymi ma spływać woda poprzez przednie słupki.... Nie udało mi się ich jednak przetkać.... Nie mogę zlokalizować miejsca, w którym te wężyki się kończą, aby spróbować udrożnić je od dołu... Przewody nie wychodzą nigdzie na dole... Może muszę odkręcić przedni błotnik aby się dostać do tych wężyków? A może one kończą się w progach??? Proszę o poradę...
  5. Stivix

    powódz!!!

    Witam... Korzystając z okazji podepnę się pod temacik, aby nie rozpoczynać nowego wątku... Mam problem z odprowadzeniem wody z szyberdachu w mojej E36. Próbowałem przetkać przewody którymi ma spływać woda poprzez przednie słupki.... Nie udało mi się ich jednak przetkać.... Nie mogę zlokalizować miejsca, w którym te wężyki się kończą, aby spróbować udrożnić je od dołu... Przewody nie wychodzą nigdzie na dole... Może muszę odkręcić przedni błotnik aby się dostać do tych wężyków? Gdzie szukać końców tych wężyków? Proszę o poradę...
  6. Witam... Mam problem z odprowadzeniem wody z szyberdachu w mojej E36. Próbowałem przetkać przewody którymi ma spływać woda poprzez przednie słupki.... Nie udało mi się ich jednak przetkać.... Nie mogę zlokalizowaćmiejsca, w którym te wężyki się kończą, aby spróbować udrożnić je od dołu... Przewody nie wychodzą nigdzie na dole... Może muszę odkręcić przedni błotnik aby się dostać do tych wężyków? Proszę o poradę...
  7. Stivix

    jaki olej do 318 i

    gdy wlałem 14W40 to po 2kkm też było wszystko OK... Lecz z biiegiem kilometrów przy odpalaniu na zimnym silniku zaczął mnie denerwować ten klekocik... Przy odpalaniu zaraz po zakupie tego efektu nie było, może dlatego że byłzalany pełen syntetyk... A co do wkręcania to... 6,5 osiągnął tylko na momencik, gdyż przy 6200 zaczęło go mulic ze względu na odcięcie zapłonu...Ale gaz wcisnąłem do oporu więc jeszcz miał mieszankę w dolociei skoczył na chwilke powyżej 6200 rpm.
  8. Moj samochodzik ma 225 tysiecy przebiegu i zrobiłem nim jakies 15 tysiecy... Jakiś czas temu po zapaleniu zimnego silnika slychac charakterystyczne stukanie, które po chwili zanika (po zagrzaniu silnika)... Zastanawiam się nad wymianą oleju, obecnie używam półsyntetyka ELF 10W40. Przy zakupie nie wiedziałem co wlać więc wlałem półsyntetyka.. Auto było wcześniej serwisowane więc najprawdopodobniej był lany syntetyk.. Kiedy wymieniałem olej po zakupie, był bardzo rzadki co by wskazywało, że był to syntetyk... Myślę, że po wymianie na full syntetyk ten odgłos powinien ucichnąć... Wczoraj zrobiłem teścik..... Jadę... dwójeczka i gaz do oporu... Silnik wkręcał się równiutko do 6,5 tysiąca obrotów.. Żadnego spadku mocy, zamulenia na wysokich obrotach.... Więc chyba raczej stan szklanek i wałka jest OK. Auto na moje oko nie ma żadnych innych objawów zużycia popychaczy czy zaworów... Zdecyduje sie chyba na wymianę oleju z półsyntetyka 10W40 na syntetyk 5W40. Może to troche uciszy prace silnika po uruchomieniu na "zimnym"... Syntetyk wymyje i oczyści trochę wnętrze silnika... W końcu dedykowanym fabrycznie olejem jest pełen syntetyk 5W40 . M40 ma sterowanie hydrauliczne z wałkiem rozrządu w głowicy, więc pełen syntetyk powinien lepiej przepływać przez kanaliki w górnej części silnika, a więc powinien lepiej smarować wałek rozrządu... A przy okazji wypłucze i wyczyści trochę osady i nagar w silniku... Jeśli silnik jest w dobrym stanie, więc syntetyk powienien byc OK.. Wcześniej autko nie brało nic a nic półsyntetyka gdy jeździło na benzynie... Po zagazowaniu bierze odrobinę, ale to normalka przy LPG... Może ktoś ma jakies uwagi co do moich przemyślen?? Czy wymiana oleju na syntetyk będzie dobrym posunięciem w moim przypadku? Prosze o poradę...
  9. Stivix

    jaki olej do 318 i

    Moj samochodzik (316i E36) ma 225 tysiecy przebiegu i zrobiłem nim jakies 15 tysiecy... Jakiś czas temu po zapaleniu zimnego silnika slychac charakterystyczne stukanie, które po chwili zanika (po zagrzaniu silnika)... Zastanawiam się nad wymianą oleju, obecnie używam półsyntetyka ELF 10W40. Myślę, że po wymianie na full syntetyk ten odgłos powinien ucichnąć... Wczoraj zrobiłem teścik..... Jadę... dwójeczka i gaz do oporu... Silnik wkręcał się równiutko do 6,5 tysiąca obrotów.. Żadnego spadku mocy.... Więc chyba raczej stan szklanek i wałka jest OK. Auto na moje oko nie ma żadnych innych objawów zużycia popychaczy czy zaworów... Zdecyduje sie chyba na wymianę oleju z półsyntetyka 10W40 na syntetyk 5W40. Może to troche uciszy prace silnika po uruchomieniu na "zimnym"... Syntetyk wymyje i oczyści trochę wnętrze silnika... W końcu dedykowanym fabrycznie olejem jest pełen syntetyk 5W40 . M40 ma sterowanie hydrauliczne z wałkiem rozrządu w głowicy, więc pełen syntetyk powinien lepiej przepływać przez kanaliki w górnej części silnika, a więc powinien lepiej smarować wałek rozrządu... A przy okazji wypłucze i wyczyści trochę osady i nagar w silniku... Jeśli silnik jest w dobrym stanie, więc syntetyk powienien byc OK.. Wcześniej autko nie brało nic a nic półsyntetyka gdy jeździło na benzynie... Po zagazowaniu bierze odrobinę, ale to normalka przy LPG... Może ktoś ma jakies uwagi co do moich przemyślen?? Czy wymiana oleju na syntetyk będzie dobrym posunięciem w moim przypadku? Prosze o poradę...
  10. Sorki ale temat jest podobny więc postanowiłem się podpiąć... Wszak czy to róznica podłączyć MP3 do radia z kasetą lub CD?? Chodzi przede wszystkim o to żeby wszystko grało jak należy... :cool2: Pozdro..
  11. Podepnę się jeszcze do tematu... Mianowicie tak jak pisałem wczesniej mam dolutowany kabelek do głowicy i wypuszczoną wtyczkę przez popielniczkę :) Fajnie to chodzi ale.... nie wiem dlaczego, prawy kanał idzie super a lewy kanał mam znacznie wyciszony w porównaniu z prawym... :roll: Mój znajomy też sie wpiął podobnie jak ja i ma taki sam problem z różnicą wzmocnienia kanałów lewego i prawego.... Przyznam szczerze, że jest to trochę denerwujące... Moje radio: BMW Reverse Może ktoś wczesniej był w takiej sytuacji i może udało mu się zniwelować "wyciszenie" lewego kanału??
  12. Ja dolutowałem sobie wtyczkę JACK do taśmy przesyłającej sygnał z głowicy magnetofonowej radioodtwarzacza i wtyczkę tą wpinam w MP3 Playera... Jeszcze tylko wrzucasz pustą kasete (z wyciągniętą taśmą) i cieszysz sie muzą z MP3 w Twoich głośnikach... POZDRO...
  13. A Castrol TAF-X 75W90 będzie OK?? Pisze na nim że jest to olej klasy GL-5 a więc taki jak SAF-XO...
  14. Heh... :D Dzieki za pomoc... Ale ja nie jeżdżę czołgiem tylko osobowym BMW :mrgreen: Pozdro...
  15. Witam... Mam zamiar zmienić olej w dyfrze bez szpery w mojej E36 316i z '91... Przeglądałem forum i znalazłem sporo opinii, lecz niejednokrotnie sprzecznych ze sobą na temat jakości i rodzaju oleju do tego modelu... Proszę kogoś kto juz wymieniał olej w dyferku o pomoc: jaki olej mam zalać?? Czy Castrol 75W90 jest odpowiedni?? :?:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.