Skocz do zawartości

mmx01

Zarejestrowani
  • Postów

    96
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mmx01

  • Urodziny 05.12.1979

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X5 E53 3.0d - było
    X5 E70 3.0d
    E65 745i
    F10 520d
    Szukam starej M-ki do reanimacji.
  • Zawód
    IT

Osiągnięcia mmx01

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Ja natomiast ostatnio nabyłem f10 520d 12'. Sprawa była oczywista ekonomicznie, podobne wyposażenie i przebieg dla 535d 185k brutto, 520d 120k brutto (jak się nie szuka skręconej padliny, takie są ceny). Pewnie że wolę R6 ale... po chipie 230/488, da się jechać. Może nie jest idealnie ale 60k PLN nie uzasadnia różnicy, chyba że ktoś może (wiadomo) lub nie patrzy i bierze co jest (535 12" za 100k z przebiegiem 100k :duh: ). Oczywiście kultura pracy R4 leży na cycach nawet jak na diesla, R6 w E70 jest o niebo przyjemniejszy. Czy diesel czy benzyna do miasta? Śmieszne, z drugiej ręki bierze się inaczej, zwykle to kompromis. Co do kosztów, świece, kable, cewki, sprzęglo, turbo, dpf, łańcuch, wtryski, przepływki, vanosy... a może skrzynia? Co komu los da i za ile. Diesla nie lubię za brak klasy i dźwięku (acz w F10 nie słychać - w środku) a lubię za moment. Dobrałem e65 745i do kolekcji, N62 jest dymane przez 520d na chipie 480nm+ w tę i na zad. Pewnie, E65 cięższe... a F10 cięższe od golfa i tak w koło. Chociaż dźwięk V8 piękny ;) Każdy bierze co lubi, a co tańsze w eksploatacji to zależy co komu pier... po gwarancji. Komfort, zabawa, komfort + zabawa, zabawa, wiele receptur... dlaczego tylko 1 samochód? M
  2. No a ja założyłem sobie CD MP3 i [BAD]... BM54 z płaskimi pinami ale stare, tryb serwisowy mówi firmware 03/2004. Brak ID3 tagów, tylko CDCX-XXX. Czytałem że niektóre daje się aktualizować po ODB, a co z resztą tylko fizyczna wymiana EEPROMu? No tak, doczytałem, albo nowy flash który wymaga sprzętowego programatora albo ISP które wymaga podłączenia urządzenia na stole. Koszt zabawy spory więc pytanie, czy ktoś to robi profesjonalnie? Sam firmware to nie problem, mam np. sciągnięty 17 05 z ID3. Pzdr, M
  3. Witam, Czy ktoś się orientuje jakie są tunery w e53 po lifcie np. 12/04? Czy to już BM53? Myślałem o zmieniarce z mp3 ale chcę mieć audiotext. To są jeszcze okrągłe piny czy już prostokątne? Jeżeli okaże się że nie, to chyba wybiorę D99 od Dynavin niby 3k to dużo, jednak fabryczne komponenty uwzględniając jakiś zysk ze sprzedaży starych się po prostu nie opłacają. Bluetooth kit 800zl Boardmonitor 800zl Tuner 400zl MKIV 800zl I już mamy nowe D99... +divx +internet +klawiatura bluetooth i inne dobrocie androida. Mnie też kręci torque które na D99 chodzi ;-) In dash monitoring parametrów pracy. M.
  4. mmx01

    X5 3,0d automat skrzynia

    N od P rozni mechaniczna blokada (bolce) ktorych N nie ma a P ma. Instrukcje sa jednak po to pisane by ktos z nich korzystal... chociaz sam chyba bym sie na dynamiczna wymiane oleju nie zdecydowal. Jestem po zwyklej i jest OK ;-)
  5. Czujnik w czole lusterka to fotochrom do lusterek, nie ma nic wspolnego z czujnikiem odpowiedzialnym za swiatla ktory jest jak na zdjeciu wyzej w podstawie lusterka przyklejonej do szyby. W module LCM mozna programowac jego czulosc. Nie wiem czy jego aktywacja nie wymaga aktualizacji ZKE czyli klucza kodujacego pojazdu, mysle ze nie. Wystarczy zrzut z INPY modulu LCM i opcji dostepnych aby to potwierdzic. M.
  6. Dobre pytanie ja mam 179kkm ale przy kupnie w serwisie wyskoczylo 210kkm a na liczniku bylo 160kkm, wiec w sumie 229kkm. r.prod. 2004.04
  7. mmx01

    E53 klamka drzwi kierowcy

    Kolego najczesciej peka tzw. podstawa klamki. Sa tam "uszka" trzymajace sworzen gdzie zazwyczaj to obok sprezyny sie urywa. Jak odkrecisz zobaczysz golym okiem czy pret idacy wzdluz podstawy nie jest luzny. Jezeli jest to czeka Cie wymiana podstawy. Nie kupuj uzywanej bo z czasem stanie sie z nia to co z ta co masz... a nowka vs. uzywka to okolo 50zl wg. alle.... M.
  8. Jak zwykle porady kup wszystko... swiece zarowe sprawdza sie prosto omomierzem... wyjdzie od razu czy swiece czy sterownik. U mnie pokazywal w 3.0d walniete 2 i po sprawdzeniu omomierzem okazalo sie ze 2 swiece sa do wymiany. Oczywiscie wymienilem wszystkie skoro juz sie za to wzialem ale z automatu nie jest to awaria sterownika... Juz kupilem tez swiece zarowa do webasto "bo to na bank swieca, kup swiece" i teraz kupilem sterownik i mam 2 swiece - obie sprawne... Pomiar nic nie kosztuje, sprawdz nim cos kupisz M
  9. Ja mam tablice Warszawskie WF, wiec chyba skad jest auto ma marginalne znaczenie. Co ciekawe nie tylko cholota - malolaty tak robia. Ostatnio kolezanka wspomniala ze jak zaparkowane samochody utrudniaja jej przejscie z wozkiem to tez rysuje. Rece opadaja. Mowie jej ze glupota to cecha wrodzona i zycze jej zeby ktos ja na tym zlapal. Nie ona jest od wyznaczania kary, po to jest telefon do strazy. Jak zle zaparkowany niech holuja. Co za narod nauczycieli. Podobnie "nauczyciele" jazdy co Cie nie wpusci czy zajedzie droge jak jedziesz szybciej. Kamery byly ale nie jako takie, tzn. skierowane na sklepy. Ochrona nie mogla mi pokazac nagran ale powiedzieli ze jak cos bedzie widac to dadza mi znac i bede mogl poinformowac policje ktorej nagrania przekaza. Odpuscic nie mam zamiaru, po to place ubezpieczenie. Link4 by wzielo polowe tej kowty ubezpieczenia a chcialem PZU wlasnie by nie bylo takich problemow. Zonk. Facet z ubezpieczalni mowil ze to dosc czeste, A6 A8 5tki Xy... co siedzi w tym narodzie to nie wiem ale wiem co jest skuteczne. Jak nie boli to Polak nie rozumie. Jak boli zaczyna sie przepraszanie. Czy ktos ma z was doswiadczenie jak wyglada likwidacja w ASO BMW? Maska miala pare sladow od kamieni a poniewaz BMW pomaluje cala to czy musza zrobic maske kompleksowo? Nie chce miec pozniej kraterow wylanych baza... Poniewaz beda robili caly bok chce tez by spolerowane zostalo ponownie cale auto i przycieniowane gdzie trzeba zeby sie kolor nie odroznial, czy to oczekiwanie zgodne ze sztuka i musza tak zrobic? Mam zamiar na wstepie zaznaczyc ze jestem trudnym klientem :)
  10. Witam, W zasadzie ten watek niewiele wniesie jednak postanowilem go zalozyc z czystego Moderowane Oto w jaki sposob jakis Moderowanepostanowil zaznajomic sie z moja BMka na pieknym Ursynowie. Nie wspomne ze zdarzylem wydac 3 tygodnie temu troche grosza na ladne spolerowanie lakieru przed wiosna. Tu jednak nie koniec przygody bo nastepny Moderowane z PZU wycenil szkode na 2000PLN :duh: chyba pomylil w katalogu opcje i wybral poloneza do naprawy w stodole. To ledwo na maske starczy. W nagrode wybiore chyba bezgotowkowa naprawe w BMW FUS za 12000PLN. Sie nie ma w glowie to trzeba miec w portfelu Panowie z PZU. A wariat ubezpieczenia mam najwyzszy za 5.5kPLN. Do lakierowania 5 elementow w tym maska... i zaraz bedzie ze walony przodem i bokiem... w BMW zostanie chociaz slad serwisowy. Nie chcieli dac 6k to dadza 12k a ja dostane gwarancje. Choc przyznam ze to glupota placic 2x wiecej za cos co mozna zrobic za polowe tej ceny. M. Tym razem tylko ostrzegam ale proszę o zapoznanie się z regulaminem szczególnie w części o przekleństwach. http://img811.imageshack.us/img811/9813/bmw1v.jpg http://img717.imageshack.us/img717/689/bmw2s.jpg http://img9.imageshack.us/img9/3694/bmw3uf.jpg
  11. Tak z ciekawosci ten jest przed lift i to z 2000R czy wtedy aby nie bylo jeszcze starych zegarow? Ten ma juz nowe z tego co widze. Nie jestem pewien, moze ktos potwierdzi. Pzdr, M
  12. Co ma zawisnac nie utonie... watpie by wymiana oleju dobra skrzynie popsula a zepsuta naprawila... Wierze natomiast ze moze utrzymac stan posredni dluzej. Nic nie ma wiecznych parametrow pracy ani plyn chlodniczy ani plyn hamulcowy ani oleje. Ciekawe ze w skrzyni oleju sie nie zmienia a w reduktorze 4x4 jak najbardziej i jeszcze sie tego sterownik dopomina! Ja u siebie zmienilem olej i jest normlanie a byl czarnuch. Co do padu po zmianie oleju, to ile by ujechala bez jego wymianym na zuzytym? Skoro nowy olej zgodny ze specyfikacja zabija skrzynie znaczy jej koniec i tak byl juz bliski, chyba logiczne. 5kkm wiecej nic nie zmienia koszt i tak posniesiesz, a nikt nie zmienia oleju w aucie na sprzedaz co? Pzdr, M.
  13. hehe No jak pisalem, jak juz koniecznie to wkladka K&N to i tak szczyt dla samopoczucia glownie i z racji wymiany filtra na nowy ;-) Zwyczajowo modyfikacja jest kompleksowa obejmujac dolot, remap i wydech. Dajac wiecej powietrza potrzeba tez i wiecej paliwa oraz lepszego oprozniania cylindrow przez drozny wydech. Kiedys zalozylem sobie stozek do C20LET i wynik wyszedl gorszy niz z seryjnym dolotem i filtrem, mimo ze byla t.sprezarka. Paliwo sie samo nie doleje, jedynie moze sie latwiej wkrecac na obroty. Omijajac remap mozna dolozyc regulator cisnienia paliwa, ktory podbija np. z 3bar na 3.5 co oznacza ze przy tym samym czasie wtrysku paliwa jest wiecej bo jest pod wiekszym cisnieniem... Jesli masz wymienic filtr i chcesz wydac wiecej wez wkladke K&N, jak kolega napisal mozna ja umyc chemia i uzyc ponownie. Co do w benzynie... to chyba przesadzone... wiadomo ze na "tani" tuning najlepiej reaguje doladowany diesel. Latwo zwiekszyc cisnienie wtrysku i doladowania. Wolnossaca benzyna to nie banal z wymiana dolotu... Ja mam traktora i zwykly remap bez modyfikacji mechanicznych +80NM +40KM, potwierdzony na hamowni i powiem ze moze przeklada sie to na 1sec roznicy do setki. 5NM to mozna sobie odpuscic... M
  14. A ja polecam sportowy wklad filtra K&N. Nie zaden stozek tylko wklad co idzie do puszki fabrycznej ale o ulatwionym przeplywie itd... jesli juz cos musisz zrobic ;-) Stozek moze nawet zaszkodzic zmieniajac pojemnosc dolotu ktory zaprojektowano w calosci, bez modyfikacji map. M.
  15. Pompa raczej odpada z prostego powodu, halasuje podobnie zarowno na biegu jak i na luzie poniewaz napedzana jest paskiem. To samo z alternatorem. Krecenie kierownica do konca lewo/prawo powinno wplywac wowczas na charakterystyke dzwieku. U wiekszosci z nas jak zdiagnozowano problem wystepuje wylacznie pod obciazeniem, na biegu jalowym mozesz gazowac jak sie podoba i jest cicho. Dodatkowo jak odpialem sterowanie VNT efekt prawie zniknal co ewidentnie przeklada sie na charakterystyke momentu i obciazenie ;-) Dla ciekawskich tak turbine wymienialem z innego powodu i na starej i nowej buczenie jak bylo tak jest... Odpiecie samego silniczka zasadniczo nic nie zmienilo wiec to nie samo sprzegielko z tarczkami. Czekam na przyplyw kaski i wiesci od kkx5 i biore sie za skrzynke. Obstawiam ze podmiana 1 do 1 to jakas operacja na 3h max? Jakies szczegolne sprawy z ustawieniem walu? Zerkne na krzyzak przy rozbiorce. M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.