Skocz do zawartości

artuss811

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia artuss811

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Panowie, ale prawo ma chronić wszystkich a nie tylko tych, co korzystają z usług innych a ze polski naród, jaki jest taki jest Polak to cwaniak i kombinator jak by było takie prawo jak w innych krajach jak to piszecie o tych 5 dniach na wypłaty i naprawy to w Polsce by to nie przeszło, bo każdy zakład czy ubezpieczalnia poszła by z torbami, bo wykończyli by ich polscy oszuści wyłudzanie ubezpieczeń brak zapłaty za wykonanie naprawy bo kowalskiemu by się wydawało ze jak da auto do mechanika to wyjedzie nowym itp. Jak ktoś pracuje w firmie w obsłudze klienta to wie jak to jest najlepiej by było jak by wszystko było za darmo. Ale nie ulga wątpliwości ze w serwisach tez pracują cwaniaki i naciągają tych, co nie maja wiedzy ja to zawsze jak zaprowadzę auto do mechanika to albo jadę do 3 i pytam się, co to może być ile będzie kosztować potem czytam na różnych forach i później podejmuje decyzje, co z tym zrobi a jak to jakaś pierdola niewymagającą żadnego specjalnego sprzętu czy narzędzi robię sam. Jak mi kiedyś wyliczyli w gumax-się w Opocznie wymianę przewodu klimatyzacji z napełnieniem to tez usiadłem, bo zawołali za cala usługę 600 zł a ja kupiłem przewód na allegro za 100 sam wymieniłem w ciągu 5 min i nabicie 150 i zaoszczędziłem 350
  2. A czy można jakoś określić, co będzie bardziej awaryjne skrzynia automatyczna czy sprzęgło i kolo dwumasowe gdzie będą większe koszty napraw
  3. A czy w manualnej skrzyni nie jest bardziej prawdopodobne ze silnik moze byc przegrzany czy bardziej zajezdzony
  4. wiec bezpieczniej bedzie rozejrzec sie za fajnym manualem, poprostu niechce sie wkopac wiem ze w manualu sa te kola dwumasowe ale to chyba tanije mozna zrobic badz naprawic niz automat chce miec jsk naj mniej problemow a ztego co czytam to czsami koszmarnie to wyglada jesli chodzi o automat jest tu na fotum koega co opisuje naprawe skrzyni w mikolowskich serwisach co wydal 10 tys co nic nie pomoglo a potem okazalo sie ze to tylko wiazka kabli do wymiany chcialbym uniknac takich rzeczy wiec wydaje mi sie ze manual przysporzy mniej problemow czy dobrze mi sie wydaje :-)
  5. Koledzy mam jeszcze parę pytań, jeśli można zastanawiam sie jeszcze nad kombi, ale czy możecie mi powiedzieć, jaki jest komfort jazdy w kombi w porównaniu z sedanem a konkretnie czy nie ma zbyt wysokiego szumu w kombi, bo mam doświadczenie z innymi samochodami w kombi na przykład astra II, że przy 140km/h strasznie szumiało na tylnich siedzeniach porostu bagażnik kombi działał jak wielkie pudlo rezonansowe i cały szum z kół było bardzo głośno słychać i czy takiego zjawiska nie ma w BMW i jeszcze jedno pytanie czy powinienem kierować się skrzynia biegów czy raczej nie bardzo, brać po prostu Auto, które ma mniej kilometrów najechane i jest zadbane nie patrzeć na skrzynie czy szukać raczej z konkretna skrzynia auta zadanego pytam, dlatego ze słyszałem opinie ze z automatem silniki są mniej zajeżdżone, ale znowuż może przyprawić troszkę kłopotów jak to z automatami cos się zabrudzi zapapra jakiś czujnik czy cos i będzie szarpać przełączać się w tryb awaryjny i inne tego typu awarie a w manualu albo bieg wchodzi albo nie, jakie jest wasze zdanie na ten temat
  6. Wielkie dzięki koledzy za dobre rady i tego się tu spodziewałem a czy to prawda ze rodowity niemiec przy sprzedaży auta nie może ukrywać wad nie może kręcić licznikiem, bo groza mu sankcje prawne
  7. artuss811

    gdzie szukac BMW - zakup

    Witam po raz kolejny jak zdążyliście się zorientować po moich postach zanoszę się z kupnem BMW e39 z silnikiem 2.8i bo raczej na 3.0i się nie skusze z powodu brania oleju, ale to już nie temat na ten post oczywiście auto w automatycznej skrzyni biegów i teraz temat postu  czy zakupu auto dokonać za zachodnimi granicami Niemcy, Belgia kupując od prywatych osób czy komisach a może wogole nie warto tam jechać i szukać w Polsce, jakie jest wasze zdanie, aby znaleźć naprawdę dobry egzemplarz nie zajechany proszę o wasze opinie i rady
  8. W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany przebieg do wymiany oleju w skrzyni zbiega się z końcem gwarancji na samochód. Dlatego też w Polsce wiele serwisów autoryzowanych opierając się na książce przeglądu, w której może nie być takiej pozycji twierdzi, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. W tym miejscu pokutuje słaba znajomość zasady pracy automatycznej skrzyni biegów i brak praktycznego zastosowania wiedzy na temat materiałoznawstwa. Każdy producent skrzyń automatycznych dla każdego typu i modelu skrzyni określa przebieg kilometrów, przy jakim powinna być przeprowadzona wymiana filtra oleju i oleju. Przebiegi te uzależnione są od modelu skrzyni i wahają się w zakresie od 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są zawsze uśrednione i dotyczą normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent. Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgającym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warynkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości.( Zobacz też budowa i zasada działania układu filtrowania oleju). W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni. Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać. Źródło: www.automaty.pl jest tam wiele fajnych porad tylko i wylacznie na temat skrzyn automatycznych
  9. no i jeszcze jedna watpliwosc ktora podejrzewam wywola spora roznice zdan a wiec czy przy tych silnikach wybierac automat na ktory mam ochote czy raczej manual
  10. wiec mam rozumiec ze nie ma jakis strasznych roznic w konstrukcji zawieszenia czy przelozenia napedu oprucze tego ze silnik 3.0i moze bardziej brac olej, a czy mozna stwierdzic ze oba silniki sa jadnakowo wytrzymale pomijajac ten olej w 3.0i
  11. to wole juz nie gazowac jesli ma byc awaryjny ale mi chodzi o porownanie tylko i wylacznie 2.8 i 3.0 w benzynie jakie tam sa roznice konstrukcyjne i ewentualne koszty tych czesci chyba ze odpowiedz jest inna a mianowicie ze niczym sie nie roznia tylko maja wiekszy silnik o 0.2 bo logicznie rzecz biarac w 3.0 jest juz 230 km wiec teoretycznie powinno byc mocniejsze zawieszenie czy tylni most a jak inne to pewnie drozsze
  12. Witam drogich formowaczów zanoszę się z zamiarem kupienia BMW e39 z silnikami jak w temacie 2.8 lub 3.0 Benzyna skrzynia automatyczna wiem ze spalanie maja podobne, ale moje pytanie brzmi, do którego silnika lepiej założyć gaz, jakie są koszty utrzymania pomijając spalanie chodzi mi czy części eksploatacyjne są takie same czy różnią się, bo spotkałem się z opinia tu na forum ze 3.0 Jest droższe w utrzymaniu tylko nie kojarzę czy to było 3.0 disel czy benzyna i nie wiem, czego miało by się to tyczyć czy samego zawieszenie czy całego układu napędowego wiec prosił bym was o jakieś opinie na ten temat, bo jest do dla mnie istotne z góry dziękuję
  13. Panowie mam jeszcze takie pytanie czy skrzynia automatyczna jest przystosowana tylko do jazdy na D a inne funkcję od czasu do czasu chodzi mi o to czy na ASB można jeździć powiedzmy cały czas na tiptronic jak na manualu, czyli cały czas wachlując w górę i w dół
  14. Ok dzięki za wyjaśnienia, bo naprawdę nie miałem żadnego kontaktu z automatem w BMW i nie wiedziałem jak to wszystko działa i jeszcze jedno pytanko, panuje ogólne przekonanie ze w automatach, i to wszystkich marek jest mniej dynamiczna od manuala czy to prawda i czy jest to aż tak porażająca różnica. Bo chce się zdecydować na automat, bo podobno są mniej pozajeżdżane silniki
  15. a mam jeszcze takie małe pytanko czy w bmw w automatach typu tip tronick jest cos takiego jak guzik sport czy cos w tym stylu, bo w ogóle się nie orientuje w omegach jest guzik sport co powoduje kręcenie auta na wysokie obroty i dopiero zmiana biegu i druga fajna funkcja puszczasz pedał gazu wciskasz do dechy i automat robi odraz zrzut o jeden bieg niżej i rakieta do przodu czy cos podobnego jest w BMW
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.