Skocz do zawartości

andi12

Zarejestrowani
  • Postów

    86
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia andi12

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich, Czy ktoś z Was orientuje się co jeszcze będę potrzebować żeby doposażyć auto w kamerę cofania? 66212361833 - to jest ponoć zestaw doposażeniowy. Czy oprócz tego potrzeba coś jeszcze? Mój samochód ma PDC i iDrive (mały ekran) Może ktoś z Was ma dostęp do instrukcji do tego doposażenia? Dzięki!
  2. ok, udało mi się znaleźć to na necie: https://uloz.to/file/cvW7BYjsWghK/electric-pivotmounted-trailer-tow-hitch-retrofit-pdf, jakby ktoś potrzebował...
  3. Witam Wszystkich, Zastanaiwam się nad dołożeniem oryginalnego elektrycznego haka. O ile samo przykręcenie haka pod zderzakiem nie powinno być dużym problemem o tyle zastanawiam się nad problemem podłączenia oryginalnej wiązki (nr częśći: 71 60 2 289 549). Z tego co się orientuje to do zestawu jest dołączona instrukcja, czy ktoś z Was ma ją może i mógłby się podzielić? Chciałbym zobaczyć jest bardzo jest to skomplikowane. Dzięki!
  4. Witam Wszystkich, Mam następujący problem, kupiłem auto i nie mogę usunąć "starego" sprowanego urządzenia po porzednim właścicielu: Wchodzę w szczegóły urządzenia Klikając na jedną z 3 opcji nic się nie dzieje. Kilka razy jak wchodziłem w szczegóły tego urządzenia to i tak widziałem szczegóły swojego telefonu zamiast tego. Mam następujące wersje oprogramowania: Dziękuję za pomoc i/lub sugestie...
  5. Osobiście nie polecałbym wymiany drzwi... Pamiętaj, że dawca mimo tego samego koloru mógł być inaczej użytkowany tj. mógł stać w garażu lub wprost przeciwnie cały czas pod chmurką. to powoduje, że wraz z wiekiem kolor trochę się zmienia. Kiedyś podczas lakierowania lakiernik wybierał u mnie dwa "tony" niżej ze względu na wiek auta. Ponad to przy lakierowaniu robi się coś takiego jak cieniowanie elementów sąsiednich (nie wiem czy zawsze...?) Więc być może nawet wymiana drzwi będzie wymagać cieniowania żeby nie było widać za bardzo różnicy...
  6. Witam wszystkich, Ostatnio miałem nieprzyjemną sytuację, mianowicie gościu wjechał mi w przód auta. Na szczęście nie było większych problemów i postanowiłem naprawić szkodę z polisy sprawcy (OC). Jak wiecie są dwie możliwości. Mi oczywiście zależy na sprawności auta, więc wybrałem opcję bezgotówkową, a skoro płaci ubezpieczyciel to wybrałem się do ASO, które przywitało mnie z otwartymi ramionami... Z opinii rzeczoznawcy wyszło że mam do naprawy samą blacharkę i malowanie. ASO naprawia auto już tydzień i w moim imieniu załatwia wszystkie formalności z ubezpieczalnią - ekstra. Teraz dochodzę do sedna sprawy: dzisiaj loguję się na stronę ubezpieczyciela i tam widzę całą historię szkody (od momentu zgłoszenia) co mnie zdziwiło/zaniepokoiło? Widzę, że w dniu dzisiejszym ASO umówiło kolejną wizytę na oględziny auta z ubezpieczycielem, tylko, że nie pod adresem ASO... Oczywiście wygooglowałem ten adres i okazuje się, że mieści się tam zakład blacharsko lakierniczy (oczywiście zupełnie obcy). I teraz pytanie co o tym sądzicie? Z jednej strony ASO daje gwarancję na "swoją" robotę, ale z drugiej strony nie po to oddaje auto do ASO, żeby nie robiło tego ASO. Po trzecie nie wydaje mi się, żeby nie mieli na miejscu blacharza/lakiernika. Czy jak ktoś oddaje nowe auta na gwarancję to też tak działają? Czy może ja ze swoim kilku letnim BMW jestem dla nich klientem drugiej kategorii... Czekam na wasze opinie.
  7. andi12

    Pytania przed kupnem Z4

    Witam, Podepnę się do tematu bo chcę sprzedać swoje z4 coupe z 2006. Czy ktoś z Was szuka w tej wersji?
  8. Hej, Ja na Twoim miejscu zacząłbym od komputera zamiast rozbierać auto :) Mianowicie spróbuj zobaczyć co aktulanie auto pokoazuje jeśli chodzi o GPS. Kliknij guzik "MENU" i wejdź w ustawienia "SET". Teraz przytrzymaj guzik "MENU" przez jakieś 15-20 sekund (poprostu wciśnij go i trzymaj). Po chwili włączy się "SERVICE MODE". U mnie GPS działa bez problemu: widzę swoją pozycję oraz liczbę satelitów i inne ustawienia. Sprawdź u siebie co komputer Ci pokazuje i podziel się wynikiem. Poniżej znajdują się moje zdjęcia
  9. Witam Wszystkich, Na wstępnie proszę o nie linczowanie mnie za ten temat. Wiem co to google i na pewno nie było takiego tematu... Czy ktoś z Was - koderów - spotkał się kiedyś z sytuacją, żeby ustawić światła do jazdy dziennej na żarówce ksenonowej? W BMW e86 w lampie są 2 żarówki: ksenon (funkcja bi-ksennon) oraz żarówka halogenowa jako ring pozycyjny. Problem jest następujący: żarówka halogenowa (ring) znajduje się w miejscu gdzie w lampie bez ksenonu powinna być H7 od świateł długich. Auto ma błąd fabryczny i sterownik świateł w funkcji DRL "myśli", że aktywuje właśnie H7. W efekcie można włączyć DRL, gdzie świeci żarówka pozycyjna o obniżonej mocy. Chciałbym używać DRL, ale nie zmieniając lamp ani modyfikując hardware. Zatem pytanie, czy istnieje możliwość zaprogramowania DRL na żarówce mijania o obniżonej mocy? Jeśli tak to jaka funkcja za to odpowiada... Ogromne dzięki!!!!!
  10. Witam, Ja również wymieniałam rozrząd u siebie. Jednak auto to 118d. U mnie nie było takich objawów tylko typowe "rżenie" silnika przy lekkim dodawaniu gazu na niskich obrotach. Rozrząd robiłem u mechanika (nie w ASO) i za robociznę zapłaciłem ok 1.000 zł. Zestaw łańcuchów i napinaczy kupiłem od znajomego częściarza tzw. oryginalny zamiennik. Dodatkowe pierdołki zamówiłem z ASO. Na początku ASO również wyceniło mi całość na ok 6.000 zł. U mnie po rozbiórce okazało się że problem tkwi w trzecim najniższym łańcuchu od pompy olejowej... Po wymianie auto pracuje cicho i bardzo równo. Pisałeś, że również włącza Ci się check engine. Nie jestem może super ekspertem, ale może u Ciebie problem dotyczy kilku rzeczy? U mnie w drugim aucie również miałem problem z sondom lambda i efekt był taki, że trochę mulił i nie równo pracował na jałowym biegu. Natomiast znajomy miał problem z przepływką w swoim BMW i efekt też był nieco podobny. Ja bym na Twoi miejscu zrobił pełną diagnostykę i odczyt parametrów podczas jazdy.
  11. Santa Cruz, Wielkie dzięki za pomocne informacje. Kabel ,który posiadam bez problemu poradził sobie z powyższymi czynnościami. Niestety efekt ciągle ten sam... Chyba poszukam jakiegoś magika w okolicy i jak się uda to opisze w czym był problem.
  12. Santa Cruz, Mam kabel D-can i prawdopodbonie udało mi się dodać VO w ncs expert. Dodałem kody, które mi podałeś do CAS i zrobiłem r4eset radia (SG_RESET). Efekt ciągle ten sam :((((
  13. Podsumowując jeszcze raz: Mam nastepujące wyposażenie: radio professional z wbudowanym sterowaniem w kierownicy http://www.iv.pl/images/86162387169661653399_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/77523442109689270837_thumb.jpg W podłokietniku mam wejście AUX i USB http://www.iv.pl/images/91545452058739777400_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/39784118098702317553_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/27475768332763321567_thumb.jpg Mam zwyczajną wersję oświetlenia (bez miejsca na mikrofon) http://www.iv.pl/images/11300579876332013850_thumb.jpg Po pierwsze dorobiłem sobie antenę do Bluetooth do MULFA (kupiłem oryginalną uzywaną końcówkę i zaprawiłem kabel antenowy RG174 końcówkami firmy MOLEX) http://www.iv.pl/images/13959339793759291065_thumb.jpg W bagażniku mam MULFA http://www.iv.pl/images/69474711718622129177_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/71636310505748550977_thumb.jpg Fabrycznie MULF jest podłączony 2-pinowym światłowodem, 54-pinowym gniazem, kabel 4-DIN (gniazdo USB?) oraz ma wyjście na natene bluetooth, którą tam podpiąłem: http://www.iv.pl/images/60634887275173658262_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/09241700459438563438_thumb.jpg Po drugie wyciągnąłem tylne siedzenie, a właściwie tylny trójkąt od opracia kanapy (od strony kierowcy). Znajduje się tam połączenie MOST od mulfa iwygląda tak: http://www.iv.pl/images/68840585949751913780_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/97250277256937759843_thumb.jpg Wydaje mi się, że jest poprawnie podłączony. Są dwa światłowody od MOST podłączone krzyżowo do dwóch światłowodów z MULFA Zrobiłem kodowanie w NCS w module RAD2 i dodoałem dwie opcje na active: ULF_ECE aktiv BLUETOOTH_RAD2 aktiv Dzięki temu pojawiałą się opcja TEL w radiu jednka jest ona nie dostępna: http://www.iv.pl/images/61231307915228099855_thumb.jpg Po zrobieniu diagnostyki w INPIE i próbie odczytania parametrów anteny Bluetooth lub samego bluetooth mam nastęopujące komuniakty http://www.iv.pl/images/16917583826783981436_thumb.jpg http://www.iv.pl/images/77632705834439190771_thumb.jpg Czy ktoś pomoże mi i podpowie jak doprowadzić do końca tę sprawę?
  14. Odgrzewam temat: Kupiłem kabel OBD z opcją D-CAN i podpiąłem się do auta. W NCS expert dodałem aktywowałem telefon. Kupiłem używaną antenę bluetooth (właściwie to tylko kawałek plastiku i aluminium?) i samemu dorobiłem kabel (tj. kupiłem odpowiednie końcówki oraz kabel antenowy). Jednak nic nie działa. W menu radia wyświetla się opcja telefon ale zamiast ikonki słuchawki są dwie kreski --. Jak odpinam wszystkie kable od mulfa w bagażniku to radio normalnie działa tylko nie działa USB. W inpie wszedłem w diagnostykę telefonu i jak daję test anteny bluetooth to wyskakuje komunikat: "antena bluetooth nie jest podłączona". Jak klikam w szczegóły bluetooth to wyskakuje komunikat: "bluetooth nie jest włączone". Czy ktoś może jakoś pomóc jak to uruchomić?
  15. Podbijam temat: Ponawiam to pytanie, bo nie było odpowiedzi. Opróćz czynności manulanej trzeba bawić się NCSem lub innym softem by ożywić kupione używane radio (oczywiście chodzi o radio seryjne)...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.