Skocz do zawartości

luxonnn

Zarejestrowani
  • Postów

    50
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d Touring tiptronic
  • Lokalizacja
    Włocławek

Osiągnięcia luxonnn

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. No i diagnoza jedna - pęknięty wał na wysokości czwartej panewki. Zakupiłem drugi silnik, nie bez problemów dokonałem przekładki. Problemy dotyczyły konieczności zakupu kilku nowych części takich jak świece, pompa wody, poduszki etc... Ale najważniejsze, silnik chodzi ok, z tym że w trakcie jazdy zapala się i gaśnie kontrolka akumulatora. Czasami miga, czasami nie. Nie wiem na ile ta zależność jest prawdziwa, ale wydaje mi się że wraz ze wzrostem czasu pracy silnika miganie nasila się. Raz zdarzyło się że na stałe zapaliły się - kontrola trakcji i abs. Po ponownym uruchomieniu silnika sytuacja nie pojawiła się. Drugim problemem jest bardzo duża wibracja rury wydechowej zaraz po uruchomieniu, dźwięk jest bardzo intensywny, a sama rura trzęsie się jak na dużym kacu. Po paru sekundach od rozruchu problem ustaje. Zanim pojadę na reklamację do mechanika proszę o jakieś konkluzję. Nie chcę dać się oszukać :) Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!
  2. Witam Panowie. Piszę, gdyż ręce mi opadają. Moja e46 320d (138KM) 199tys km w automatycznej skrzyni biegów umarła. Ale od początku. Tu przed śmiercią, silnik dość głośno klekotał, czego w środku nie było słychać. Dźwięk był podobny, do klekotu przy pękniętym kole pasowym. Nie wiem ile tak jeździłem? Tydzień? Miesiąc? Nie dłużej. Wracając z pracy, całe szczęście już pod domem silnik w trakcie jazdy zgasł. I więcej nie odpalił. Wcześniej, czasami przy odpalaniu rozrusznik zacinał się na bendiksie. Teraz zacinał się już za każdym razem. Naprawiłem rozrusznik i tragedii ciąg dalszy, rozrusznik nie ma siły ruszyć wałem. Kluczem wału ruszyć też się już nie da. Drugi mechanik odmówił mi pomocy, wróżąc różnie - zatarty (olej raczej był, jak można dopuścić do braku oleju?), łańcuch? Pęknięty wał? Poradźcie coś... Ew namiary na podobny silnik do kupienia?
  3. Dziwne, że koło pasowe nie "waliło" zanim się urwało. Jestem świeżo po wymianie. Prawie dwa miesiące coraz to mocniej było je słychać. Koło pasowe (cena hurtowa) - 250 zł, wymiana - 150 zł.
  4. ja mam auto od roku i też dziś taka niespodzianka. Na szczęście po chwili wszystko wróciło do normy. Ale jaki powód?
  5. u mnie też wszystko już gra. Przełożona (dzieki u95) manetka, soft w kompie zrobiony. Tylko jak wytłumaczyć, że spalanie w ukrytych menu bmw jest o litr mniejsze, niż to wskazywane przez komputer?
  6. Witam koledzy. Planuję wymienić wszystkie filterki mojej buni - filtr paliwa, powietrza, oleju oraz naturalnie olej. Czy są jakieś preferowane firmy filtrów? Jakie będą dla mnie najlepsze, wg wyznacznika - jakość/cena ? I jaki olej? Bunia e46 320 D 2001 rok 180 tys przebiegu. Z góry dzięki za podpowiedź!
  7. jak lód to próba rozpuszczenia go oponą :P no i tak jak kolega wczesniej napisał, maksymalnie w przód, w tył.. ale nie ryzykowałbym szybkich przerzutów z r na d zwłaszcza w zimę, gdzie najczęściej zakupujemy się wyjeżdżając, początek jazdy = zimny silnik, zimna skrzynia. Apropo przerzucania biegów, zawsze przechodząc z r na d i odwrotnie, na n zatrzymuję się na ok sekundę, czy z r na p albo jeszcze dalej, z d na p powinienem na każdym stopniu tą sekundkę zaczekać?
  8. kolego od tego przerzucania z r na d możesz potrzebować już tylko lawety i regeneracji skrzyni. Lekko można próbować bujać operując gazem.. ja jednak wole operować małą łopatą którą mam w bagażniku :P
  9. ja u siebie wczoraj (pierwszy nasz wspólny mroźny poranek) zauważyłem chmurę dymu. Bumka troszkę dłużej i niechętnie zakręciła i odpaliła, ale za autem chmura dymu, tyle że bardziej czarnego niż szarego. Auto raczej nie trzęsie, troszke wiecej jakby palił ostatnio. 320d 2001 rok. Ten sam problem?
  10. Panowie a ja nie mam wcale navi, mam buissnes cd i pokrętła nawiewów. Co trzeba domontować żeby duża navi zadzialała?
  11. wg mnie szkoda całkowita i propozycja bezspornej kwoty odszkodowania będzie od 12 do 15 tys. Zależy za ile znajdą chętnego do zakupu "wraku" i na ile wycenią auto przed kolizją. Wartość auta przed kolizją - wartość wraku po kolizji = bezsporna kwota odszkodowania. Wartość wraku po kolizji oceni aukcja na którą zostanie wystawiony twój samochód, oferenci podają swoją propozycje, najwyższa to właśnie wartość wraku po kolizji. Jeśli zdecydujesz się sprzedać temu najlepszemu oferentowi to oczywiście on go kupi. Ale lepiej byśwyszedł sprzedając samodzielnie uszkodzone auto i biorąc bezsporną kwotę. JA swoje auto naprawiłem, (zrobiłem polift, tak jak ty chcesz) i pojechałem nim na wakacje za tą bezsporną :P. Tyle że troche mniej części było do zrobienia, wymieniłem - zderzak, maska, błotniki, lampy. Drzwi i błotnik z tyłu lakeirnik delikatnie wyrównał i pomalował jeszcze raz, zderzak tylni udało sie pospawać. Pozdrawiam!
  12. mialem podobny przpadek, troszke mniej uszkodzen moze, poza blachami zadnych. Natomiast bardzo polecam takie rozwiazanie :) Jak kolega wyzej napisal - robisz dla siebie :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.