Skocz do zawartości

Paweł 730

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 328, F10 520d
  • Lokalizacja
    mazowieckie

Osiągnięcia Paweł 730

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Mili Państwo piszmy prawidłowo czyli TYLNYCH, nie ma w słowniku wyrazów polskich słowa tylni.
  2. Do auto Fus nie mam zażaleń, bo to nie ich zadanie monitorować rynek awarii, Natomiast BMW Polska jest zbiorem niedecyzyjnych osób. O awariach klimatyzacji w F10 jest wiadomo od dłuższego czasu, i można było zamówić stosowne części wcześniej. Gdybym nie miał auta na gwarancji, już dawno miałbym sprawę załatwioną. Cieszyć się z jazy to akurat nie mogę, ale na przyszłość kupię sobie ze 2,5 skody superb, cena podobna a w razie awarii jest zastępczy.
  3. Mam problem z samochodem, kupiony nowy u Fusa prod 2011, jedyny właściciel, przebieg 75000, obecnie na przedłużonej gwarancji. Miałem naprawianą klimę w marcu, niestety bez skutku, następnie 17.04.2014 stwierdzono awarię skraplacza i kompresora. Od miesiąca czekam na te niezwykle skomplikowane niczym prom kosmiczny części. Serwis twierdzi, że zamówienie jest w toku, Bmw Polska że nadal monitoruje sprawę, i trudno im odpowiedzieć kiedy nastąpi dostawa. Mnie trafia szlak, bo czuję się jak kierowca libijskiej taksówki, nie posiadacz auta tzw "premium". Chyba że za premium uznajemy zajebiście długi okres oczekiwania na cokolwiek ze strony BMW. Niestety u nas nadal profesjonalna obsługa aftersales nie istnieje. Klientem jest się do momentu wpłaty. Jakie są wasze doświadczenia w tej materii.
  4. Robię podobnie z tym, że co 10-12 tys.
  5. Zbiornik płynu do wspomagania.
  6. Mój ma 267 000, olej syntetyk, bez wycieków, wypada wymienić filtr odmy i przeczyścić kanały olejowe z wymiana przewodów gumowych, spalanie w mieście ok 11 - 12, trasa 8, przy spokojnej jeździe, na torze typu ułęż też 8 na 25km
  7. Po raz 2 zdarzyło mi się tak, że nie działają mi kierunki żadne (awaryjne normalnie chodzą), obrotomierz ,oraz podświetlenie zegarów i kontrolki temp. silnika ,oraz poziomu paliwa. Dodatkowo zgasł cały klimatronic - zero klimy przy 30 stopniach na zewnątrz trochę przeszkadza. OBC nie wyświetla check, reszta działa bez zarzutu. Sprawdziłem bezpieczniki - OK., poruszałem przekaźnikami i wszystko znowu działa Ma ktoś z Was pomysł co to może być?
  8. Jeżeli chodzi o regenerację konwerterów to robi to firma Samko. www.samko.com.pl Z tego co wiem naprawiają większość automatów w europie. Najtaniej jest w ich macierzystym zakładzie w Rostkach. Koszt regeneracji całej skrzyni biegów ok 4500 zł.
  9. Zrób foto. Najprawdopodobniej do tempomatu. U mnie były luźne.
  10. Wywołujesz test 11 w OBC i tam możesz zmienić język na wyświetlaczu przy radiu. Na wyświetlaczu w zegarach przycisk CC (prawy). P.S. Frank, tutaj też :lol:
  11. Po numerach to wzmacniacz. http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=65+121+375+983+&showus=on&showeur=on
  12. Selector lever positions P R N D 4 3 2 Shift programs Lever positions: > A (Adaptive/Economy) > M (Manual) Selector lever in position 4: > S (Sport program) For an explanation of the programs, refer to the next page. Starting engine The engine can only be started in positions "Park" or "Neutral." 380us045 Changing the selector lever position A detent prevents inadvertent shifts into some selector lever positions. To release the shift-lock mechanism, press the button on the front side of the selector handle (arrow). While the vehicle is stationary and before shifting out of "Park" or "Neutral," depress the footbrake in order to disengage the selector lever's lock mechanism (shift-lock). Hold the footbrake down until starting off. The vehicle will otherwise "creep" when a drive position is engaged.< 380us046 Before exiting the vehicle when the engine is running, place the selector lever in the "Park" or "Neutral" position and apply the parking brake. If you do not, the vehicle can move. Do not leave the car unattended with the engine running. An unattended vehicle with a running engine represents a potential safety hazard.< P - Park Select "Park" only when the vehicle is stationary. The transmission locks to prevent the rear wheels from turning. R - Reverse Select "Reverse" only when the vehicle is stationary. N - Neutral Select "Neutral" only if your journey is interrupted for a longer period. D - Drive (automatic shift program) This position is designed for driving under all normal operating conditions. All forward gears are available; the Adaptive Transmission Control (ATC) is fully operational. Repairs Index Overview Controls Car care Technology Data Automatic transmission 4 - Sport program This position is recommended if your driving style is performance-oriented. 3 and 2 - Shift limiter Select this range when you wish to limit gear changes (on steep uphill or downhill slopes, for instance). The transmission upshifts only as far as the selected gear. "Kickdown" (automatic downshift) In the "Kickdown" mode, you achieve maximum performance. Press the accelerator pedal past the increased resistance point at the fullthrottle position. Shift programs The automatic transmission of your BMW is equipped with the Adaptive Transmission Control (ATC) as standard equipment. When you select program A, the ATC system automatically adapts to individual driving styles and road conditions to provide optimal performance with the selector lever at position D. Because of this, the remaining selector lever positions for forward driving are only required in extreme situations such as those listed in the description of position 2. A - Adaptive program This is the initial position that the transmission selects at every start. In the positions for forward driving, the ATC (Adaptive Transmission Control) automatically selects the optimal gear from different shift programs. To achieve this, the system constantly adapts to driver characteristics (such as a moderate or performance-oriented driving style), road condition factors (slick roads or extreme slopes, for instance) as well as the current driving situation (winding roads or mountain travel, for instance). For details concerning ATC, please refer to the chapter titled "Advanced Technology" on page 184. M – Manual program This program is for driving in one gear (4th gear when D has been selected). The transmission then remains in the selected gear both when underway and when starting off. For instance, when you make a steep ascent with the selector lever in position 2, the transmission does not make undesired upshifts. The same principle applies during operation on ice-covered roads: By placing the selector lever in position 3 you can move off gradually, and the transmission will also suppress subsequent shifts into higher gears. Selector lever positions Positions 4, 3 and 2 have the function of enhanced control over shifting – control which is desired and intentionally selected. The ATC also functions in these selector lever positions – of course with limitations for gear selection imposed by the lever position. Automatic transmission Special functions In program A, the Adaptive Transmission Control influences several special functions in the selection of the drive gear. With the system active, some shifts that would be made in other modes will be suppressed. The system also reacts to special situations by executing shifts that would not occur with a conventional transmission. Control of the winter program A winter program is automatically selected when the vehicle is operated on slippery road surfaces (snow and ice). When this program is active, the transmission starts in 2nd gear and shifts into the higher gears earlier. This program improves response under winter driving conditions by providing enhanced traction and vehicle stability. ATC leaves the winter program when it registers a high-traction road surface, when the Sport program is selected and when ASC+T/DSC is deactivated. Electronic transmission control module If the message "TRANS. FAILSAFE PROG" appears in the Check Control, there is a fault in the gearshift electronic system or in the transmission itself. You can still place the selector lever in all positions. However, it is possible that not all gears are available for the vehicle's forward drive. If this happens, avoid extreme engine loads and consult the nearest authorized BMW center. Do not work in the engine compartment when a drive gear (forward or reverse) is engaged. If you do this, the vehicle could move.< For towing, tow-starting or jump-starting the vehicle, refer to pages 179, 180. Dane z instrukcji. pozdrawiam
  13. W leonie 1.8T mam UG6, w BMW Good Year Ultra Grip GW 3 rewelacja. Polecam.
  14. Ta wtyczka ma metalowe zabezpieczenie, naciska się palcem na jednej z dłuższych przyprostokątnych wtyczki To, że ma zabezpieczenie i jak się je zdejmuje to wiem, pomimo tego nie chciała zejść, ale ten problem mam już z głowy. Udało mi się bez zdejmowania ssącego odkręcić membranę, przy pomocy takich małych kluczyków zaciskowych. Nowa założona na zwykłe śruby.Wielkie dzięki za pomoc. Frank daj znać jak tobie poszło.
  15. 730 v8 minimalne zużycie na trasie 90km/h 8.4 130km/h 9.2 autostrada, tempomat miasto do 20 ogólnie średnie 12.4 wg OBC, przy dosyć spokojnej jeżdzie, ale tez czasami i 17 się trafi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.