Skocz do zawartości

esselu

Zarejestrowani
  • Postów

    178
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e90 320d
    e46 coupe 320d M-pakiet
  • Lokalizacja
    Białystok

Osiągnięcia esselu

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Maniek muszę zobaczyć szczerze nie wiem czy plecionka jest ori. Z przepływki wstawię filmik na dniach. Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł na wysokie spalanie/ drgania wydechu [dodam że te drgania są na biegu jałowym przy obrotach +- 800obr]. Ktoś kiedyś mówił że niby reset kompa pomaga przy wysokim spalaniu....
  2. Witam. Panowie nie wiem co jest przyczyną tak wysokiego spalania- mianowicie w mieście pali mi 12-13L :mad2: [lato 18", zima 16" stal] / w trasie ogólnie 6; 7 L /100km, auto e46 320cd 2005 coupe. Auto jakby przymulone - w e90 jakoś lepiej sie zbiera jest żwawsze. Co konkretnie wymieniłem w swoim aucie: 2 termostaty, poduszki silnika, wszystkie filtry i olej, separator oleju, dwumase, usunięte klapki kolektora, egr czyszczony rok temu, nastawnik turbo był naprawiany u Rogera. Wtryskiwacze w INPIE ładnie wyglądają wszystkie na środku wykresu. Błąd wywaliło że mam coś z czujnikiem położenia wałka rozrządu ale sprawdziłem/poczyściłem i błędu nie ma. Przepływomierz nie wywala błędów. Mam problem z falowaniem obrotów - podgrzewacz wody padł. Przy sprawdzaniu turbo zauważyłem olej przy wirniku -uszczelka puszcza olej. Kupiłem drugą, ale jeszcze nie montowałem [pierścień uszczelniający przewodu powietrza]. Wirnik nie ma luzów na boki, wyczuwalny minimalny luz poosiowy (wzdłużny). Drugi uciążliwy problem to drgania wydechu. Szukałem problemu i nie znalazłem. Wymieniłem przy tym: poduszki skrzyni, dwa wieszaki wydechu środkowy i końcowy, plecionka chyba jest dobra. Wybaczcie moją lekką chaotyczność ale to z nerwów :oops: Bardzo proszę o pomoc :cry2: .
  3. Model: e46 (2005r) Silnik: 320d M47N 150km Przebieg: 240 000 km Styl jazdy: średni Użytkowanie: 60% miasto Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem ale bardzo malo mniej niż 100ml DPF: nie Dotychczas: 5w40 (producent nie znany) Rocznie: 8-12 tys Zastanawiam się teraz nad: 1. MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30 2. MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W40 3. Liqui Moly Synthol HIGH TECH 5w40 4. LM 5w30 ? Zmieniać z 5w40 na 5w30 czy nie ma sensu ?
  4. Czyli chodzi ci o nastawnik ? Podobną diagnozę postawił ROGER-NYSA. Turbo oleju nie bierze, świstów nie ma więc prawdopodobnie to ten cały nastawnik tak jak mówicie. Da się go wykręcić bez kanału od góry ?
  5. czyli wyjmować i do regeneracji wysyłać ?
  6. Link do filmu z INPY z pomiaru NOMINAL/ACTUAL wystąpił również nowy błąd : 3FF0 Luftmassenmesser http://static.pokazywarka.pl/4/p/g/70857c7a74d7d04fc5363a8f82eb1aa9_big.jpg?1498156267 maniek21112 nie dałem rady go wkręcić do 3700, do 3200 doszedł i tryb awaryjny nie chciał iść dalej Sam przepływomierz do wymiany czy turbo dodatkowo do regeneracji ? Dodam , że spalanie mi dochodzi do 10.5l w mieście. Opony to 225/40/18 (przód) 255/35/18 (tył). Oleju nie bierze ani grama. Auto nie kopci. Wydaje mi się , że przynajmniej o 1l spalanie jest przy duże.
  7. 320d 150km 2005r Występują u mnie 2 błędy, objawia się to spadkiem mocy przy prędkości około 110km (nie zawsze to występuje - od czasu do czasu). Ogólnie samochód chodzi ładnie jest moc itp, ale jak mu dam trochę w palnik to później mimo że naciskam gaz do dechy to samochód rozpędza się jak polonez :D(fachowo to chyba się nazywa "samochód przechodzi w tryb awaryjny") i jest tak do momentu kiedy się zatrzymam i od nowa uruchomię samochód -> później znowu chodzi jak rakieta i w pewnym momencie ta sama sytuacja, nie ma reguły kiedy wejdzie w ten tryb awaryjny, ale zauważyłem, że wtedy jak powciskam troche mocniej gaz (chociaż nie zawsze, czasami jest dobrze). Dodam, że wtryski działają idealnie (wszystkie prawie na 0). Zepsuty mam również sterownik świec (który lada dzien wysyłam do naprawy) - ale to raczej nie współgra z tymi błędami / brakiem mocy, chyba że się mylę. Mógłby ktoś podpowiedzieć , gdzie szukać przyczyny ? Podejrzewam, że coś w turbo się sypie. (jeden z forumowiczów napisał mi , że mam problemy z turbiną - zmienna geometria nastawnik ). Mógłby ktoś to potwierdzić ? Wymontować turbo i wysłać do regeneracji ? Czy coś jeszcze innego / inna przyczyna ? Klapek nie mam, wężyki nowe (3 x od kolektora), kolektor wyczyszczony na prawie nówke / egr też , może przepływomierz ? jakieś inne wężyki niż te wspomniane ? Oleju nie bierze (chociaż samochód mam od miesiąca i ciężko stwierdzić, ale nie ubyło ani grama na około 800km - 1000km) Dziękuję z góry za wszystkie wskazówki 1. 4191 (1252) Ladedrucksteller Ansteuerung http://static.pokazywarka.pl/c/4/s/9c4c1ccdef7a1a6324438678b587fc7f_big.jpg?1497552215 2. 4521 (1296) Ladedruckregelung Regelabweichung http://static.pokazywarka.pl/m/g/8/3a58e0fc7662a00cfdb5773cdceb571f_big.jpg?1497552215
  8. Jack79, wszystko ładnie odskoczyło tak jak mówiłeś. Wsadziłem nową śrubę z nową blokadą i nie ma śladu. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam :cool2: :cool2: Śruby dałem na 10Nm a nakrętki na 12Nm, nowe uszczelki, zaślepki klapek kolektora oczywiście też, nowe wężyki no i kolektor oraz egr jak nowy (wyczyszczony)
  9. ok dzięki , dam znać jak zrobię , wstawię fotki z przed i po operacji. Powiedz mi jeszcze czy coś ucinales czy po prostu pod pewna siła ustąpi ta śruba + blokada i wyjdzie z otworu ? Czy trzeba coś naciąć / podciąć ?
  10. nie taka tragedia , śruba już zamówiona na wtorek będę miał , coś około 17zl :D , bardziej mnie boli moja głupota i zmarnowany czas :mad2: no i chciałbym żeby to wyglądało identycznie jak przed urwaniem :)
  11. Witam Dzisiaj urwałem śrubę/szpilkę kolektora ssącego (nr 5 na rysunku) podczas dokręcania (kluczem dynamometrycznym nastawionym na 15 Nm :mad2: ) - nie wiem jakim cudem no ale stało się (naszczęście urwana śruba wystawała z gwintu więc łatwo ją odkręciłem szczypcami) - nowa szpilka zamówiona w ASO w Pon bedę składał na nowo. Nast razem dokręcam max 10Nm, a nakrętki (nr 13 na rysunku) momentem 15Nm. Wg teori na forum - wszystkie 15 Nm. W e90 zawsze dokręcałem 10, a tutaj dałem 15 :duh: :duh: :mad2: czytając info z forum http://static.pokazywarka.pl/k/e/9/14e609ded64d41678f13b092e9d3243a_orig.jpg?1497104381 Pytanie moje jest takie, da się tą śrubę ładnie wyjąć razem z tą blokadą (zabezpieczającą przed wypadnięciem/wysunięciem śruby z kolektora)? Czy tej blokady nie usuwać ? (samą śrubę obciąć ?) Człowiek w ASO powiedział, że będzie śruba + blokada (chyba), bądź sama śruba. Nie mam pojęcia jak to wyjąć, żeby poźniej wsadzić nową śrubę/szpilkę ładnie bez robienia druciarstwa i przeróbek. Ktoś wie może jak się do tego zabrać ? Dodam, że element nr 6 który na rysunku jest w elemencie 5 to na rysunku jest błąd. Te łożysko gumowe (nr 6) jest w dziurkach pod nakrętkę (nr 13). Przynajmniej ja nr 6 mam tylko pod nakrętkami nr 13, a razem ze śrubą nr 5 mam blokady
  12. Panowie zalałem ostatnio do swojego 320d e90 M47 [ MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5w30 ]. Bajka, inny samochód. Miałem wcześniej Castrola 0w30. Millers to eliksir młodości, samochód jakby od nowa się narodził :). Przed zrobiłem płukankę oczywiście również millersem, i odkręciłem kolektor dolotowy -> 4h czysciłem (polecam taki zabieg). Co 2-3 wymiany oleju czyście kolektory dolotowe , tym bardziej jak przechodzicie z tego badziewia jakim jest Castrol na coś lepszego
  13. kupiłem już MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30 + Millers Oils Engine Flush 250ml, chyba dobry wybór :) ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.