Skocz do zawartości

Spido

Zarejestrowani
  • Postów

    578
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d, E38 740i, E36 320i, E34 520i, E30 316i
  • Lokalizacja
    Ostrów Wlkp / Poznań
  • Zawód
    Audyt

Osiągnięcia Spido

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Jakiej firmy? Jaki model tarcz?
  2. Witam, Zamierzam jeździć regularnie moją E46 330CI na Track Day w Poznaniu. Po pierwszym razie najbardziej w tyłek dostały hamulce. Tarcze z przodu biją, skuteczność hamowania pogorszyła się. Jakie założyć tacze i klocki? http://allegro.pl/zimmermann-sport-tarcze-klocki-przod-bmw-3-e46-330-i4926630946.html http://allegro.pl/ate-tarcze-pd-przod-bmw-3-e46-330d-330i-325mm-kpl-i5048839279.html http://allegro.pl/tarcze-gt-klocki-tyl-bmw-e46-330d-330i-xi-xd-ci-i5229835726.html Zależy mi na tym, aby po całym dniu upalania tarcze nadal były proste i dało się na nich jeździć i hamować. Dzięki za wszelkie komentarze.
  3. Witam, Odświeżam temat. Czy ktoś podchodził do tematu wymiany klimy ręcznej na klimatronik? Co trzeba wymienić?
  4. Awaryjność poniżej średniej, ostatnie mocne i ciężkie BMW. Spalanie zależy od kół. Na standardach '16 średnio 15. Trasa 11.
  5. Witam, Problem wygląda tak: jak auto postoi dwa dni, po odpaleniu trzęsie silnikiem. Krótka rozgrzewka i jest OK. Po około 10-15 minutach jazdy co jakiś czas czuć strzelanie z wydechu. Postrzela sobie (raz, może dwa na minutę) przez jakiś czas i potem już jest spokój. Co to może być? Przerabiał ktoś temat?
  6. Znalazłem coś takiego: http://www.bavariansoundwerks.com/product/602/174/bmw-speakers-upgrade-7-series-e65-e66/ Kosztuje to 550 USD i polega tylko na wymianie głośników. Moim zdaniem największe i najszybsze efekty przyniosłaby wymiana głośników w bocznych drzwiach. Mój kolega bawił się kiedyś z audio w E38. Wypiął wszystkie głośniki i radio, włożył jakiegoś Clariona z wyższej półki i wymienił głośniki w przednich drzwiach na trójdrożne kilery 250W (nie pamiętam jakie). Były to jedyne grające głośniki w tym samochodzie. Pamiętam, że całość grała jak filharmonia. Przy wyższej głośności w fotelu pojawiał się masaż :cool2: 550 USD za komplet nowych głośników wydaje się ciekawą opcją, ale gdybym znał paramerty głośników, jakie należy wstawić, można by coś kupić na miejscu.
  7. Może powinienem jeszcze bardziej sprecyzować :wink: Nie chodzi tutaj o porównanie kosztów i sposobu serwisu E65 z Tico, co byłoby absurdem, ale o pogląd jak się mają koszty użytkowania i znajomość warszatów np. w porównaniu z E38 albo Mercedesem W220/Audi A8 (jeżeli ktoś jeździł).
  8. Witam, Reaktywuję wątek. Czy ktoś przerabiał/modyfikował podstawowe audio w E65? Interesuje mnie, czy niskimi kosztami (do 1.000 PLN, montaż 2 lub 4 lepszych głośników) można uzyskać odczuwalny efekt. Na pewno ktoś już próbował.
  9. OK, zapytam inaczej :wink: Wiem, że diesel ma turbinę a opona 18 calowa jest droższa od 15 calowej. Chodził mi bardziej o to, czy auto (będąc już w produkcji ponad 10 lat) jest ogarniane przez normalne serwisy. W trzy litrowym dieslu E65 powinna być ta sama (lub bardzo podobna) turbina, co w trzylistrowym E46, E39 i E38. Wymiana oleju w skrzyni to teoretycznie ten sam koszt, co w skrzyni E30 530dA. Ceny części (zamienników) wg mnie są na normalnym poziomie. Więc myślę, że koszt standardowego serwisu, powininen nie odbiegać istotnie od innych akceptowalnego poziomu. Pytanie zadałem w kontekście, czy z tym autem można jak coś zacznie zwyczajowo "stukać" lub "pukać" można pojechać do normalnego warsztatu, czy na sprawdzenie i eliminację usterek elektronicznych można pojechać np. do Bosch SERVICE. Śmiem przypuszczać, że koszt serwisu takiego E65 730d nie będzie dużo wyższy od np. E39 530d lub E38 730dA. Ceny części eksploatacyjnych w podobnych cenach, elektronika może bardziej skoplikowana, ale warsztaty po 10 latach powinny mieć już odpowiedni sprzęt i podejście do tego auta. W sumie chyba sam sobie odpowiedziałem - jeżeli ktoś ma osobiste inne doświadczenia - chętnie posłucham komentarzy.
  10. Witam, 5 lat temu toczył się poniższy wątek: viewtopic.php?f=76&t=56899 Dotyczył on aktualnych kosztów serwisu E65 (gdy typoszereg E65 był nowym modelem). Temat odświeżył methoss84 podając: "Ceny wybranych części zamiennych: * Klocki hamulcowe 4 szt. – 203 zł * Drążek kierowniczy – 94 zł * Chłodnica klimatyzacji – 438 zł * Wahacz lewy, górny – 302 zł * Sonda lambda – 215 zł " Zupełnie nie rozumiem, dlaczego temat został zaraz po tym zamknięty. Uważam, że warto byłoby wymienić aktualne doświadczenia i opisać co się zmieniło w aktualnych kosztach serwisu. Czy standardowe warsztaty ogarniają dzisiaj temat E65 itp. Na pewno, jak kolega wyżej zauważył, na rynek trafiło dużo zamienników, ceny części zamiennych spowszedniały. Spowszedniał również wygląd modelu i czytając forum (dział E65 do kilku stron wtecz), mam wrażenie, że wielu zażyłych przeciwników pierwszych banglowozów, chętnie dzisiaj przesiadłoby się do E65. Kilka lat temu auto wystawiło na próbę miłość wielu zwolenników marki. Dzisiejsze ceny sprawiają, że coraz więcej osób może sobie na nie pozwolić, więc może warto kontynuować temat. Czy dzisiejsze koszty serwisu i utrzymania E65 są porównywalne z utrzymaniem E38 5 lat temu? Osobiście przyznam, że E38 wspominam najmilej w mojej dużej już kolekcji bimerów.
  11. Tak sobie mysle ze w 10 letnim samochodzie brak wysokich dodatkow az taka wada nie jest bo mniej rzeczy potencjalnie moze sie popsuc. Acz kolwiek nie rozumiem jak bmw moglo sprzedawac w 2002 roku swoj flagowy model bez podgrzewanych foteli.
  12. Patrzac na liczbe wystawionych samochodow na allegro, nawiecej jest Mercedesow S, potem BMW i na koncu Audi. tak samo porownujac E38 i starsze typoszeregi do konkurencji. wiec chyba wszystko w normie.
  13. Witam, Czy model E65 jest popularnym modelem na rynku wtórnym, czy raczej przez swoją stylistykę i problemy z elektroniką omijany szerokim łukiem? Ciężko sprzedać E65? Pytam, bo dopiero zaczynam się rozglądać i nie chcę płakać, jak męczyć się ze sprzedażą za rok lub dwa. Nigdy nie podchodziłem do tego modelu, nawet nie myślałem o nim w kategoriach mojego potencjalnego samochodu. Zastanawiam się, ile ludzi kupuje go z musu (bo zmieniając model na nowszy/wyższy, nie mają innej opcji) a ilu ludzi kupuje E65, bo zawsze chciało je mieć...
  14. Brak grzanych foteli to największa wada, ale auto z południa Francji ma prawo ich nie mieć, gdzie temperatura przez większą część roku wynosi ponad 20 stopni. Druga wada to słabe audio. Bez reszty mogę żyć. Generalnie jestem pełen podziwu dla ludzi, którzy jak auto nie ma weluru piszą "full opcja".
  15. Witam, E65 był pierwszym modelem BMW, w którym większość opcji wyposażeniowych "pochowano" w idrivie. To znaczy wiele opcji uruchamianych jest idrivem a nie guzikami na desce. Oglądając zdjęcia wnętrza, po guzikach na desce rozdzielczej i panelach (których jest raczej mało) nie można się zorientować (przy najmniej ja narazie nie mogę), czy auto jest wyposażone dobrze, czy nie. A jest to o tyle ważne, że wg każdego sprzedającego, jego E65, to full opcja, bo ma elektryczne szyby skóre, monitor i elektryczne fotele. A w rzeczywistości jest zupełnie inaczej... Pytam dlatego, że większość rzeczy, które sprzedający opisują jako "full wypas" to de facto standardowe wyposażenie, co mnie bardzo drażni. Dlatego pytam, co jest rzadko spotykaną opcją w E65, a co jest (często spotykanym) standardem. Dodatkowo, czy poniższy egzemplarz to dobrze wyposażona sztuka jak na E65, czy raczej golas?: Numer podwozia WBAGM21020DR45583 Kod typu GM21 Typ 730D (EUR) Typoszereg E E65 () Seria 7 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik M57/TU Pojemność skokowa 3.00 Moc 160 Napęd HECK Skrzynia biegów AUT Kolor STERLINGGRAU METALLIC (472) Tapicerka LEDER NASCA SCHWARZ (U6SW) Data prod. 2002-09-09 Składanie Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S238A LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE 93 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 93 S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa S316A AUTOMATIC TAILGATE OPERATION Autom. uruchamianie tylnej klapy S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn. S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących S456A COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE Fotel komfort z pamięcią S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A RAIN SENSOR Czujnik deszczu S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional S630A CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER Telefon samoch. z słuchawką bezprzew. S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS Zmieniarka CD na 6 płyt CD S854A LANGUAGE VERSION FRENCH Wersja językowa, francuski S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa S877A DELETION CROSS-OVER OPERATION Brak obsługi krzyżowej S881A FRENCH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOO Instrukcja obsługi, jęz. francuski S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn. S999A ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS Zarządzanie zleceniami HEA
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.