Skocz do zawartości

Krzysiek_O

Zarejestrowani
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Łódź

Osiągnięcia Krzysiek_O

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Czesc przerobilem to u siebie... moim zdaniem zacznij od reduktora. Odlacz waz od doprowadzenia gazu na noc i sprawdz jak rano odpali... oczywiscie waz zaslep zeby nie ciagnal powietrza lewego przed odpaleniem. U mnie reduktor po wygaszeniu puszczal gaz z przewodu (na butli tez mam zawor) i dlatego po 6-8h postoju mialem ciezki rozruch - kolektor byl wypelniony gazem i rozruch na PB + gaz byl bardzo utrudniony... trzeba bylo dlugo krecic tak jak piszesz. Koniecznie zacznij od tego - u mnie objawy byly identyczne jak u Ciebie wiec nie popelnij mojego bledu. Ja sprawdzilem wszystkie czujniki jakie sa odpowiedzialne za rozruch i prace silnika. Powodzenia
  2. u mnie taki objaw byl nastepstwem uszkodzonego reduktora... ale jesli nie masz gazu to odpada. Ja jesli nie puknalem w pedal gazu to obroty potrafily dosc dlugo trzymac sie na 1000-1100. Ale u mnie instalka jest zwykla i skoro popuszal parwonik to na sile dostawal dawke gazu. Problem byl tez z odpalaniem po postoju 6-8h. Trzeba bylo dlugo krecic. Wymienilem reduktor - teraz jest good. Pozdrawiam
  3. oblookaj na cimno czy widac iskrzenie na tych peknieciach jakiekolwiek... swiec nie musisz zmieniac tylko sprobuj zmniejszyc odstep na elektrodach do 0,6 mm (u mnie to pomoglo)... wiem ze na tych dwueketrodowych ciezko zrobic to dokladnie bo elektrody maja profilowne koncowki wzgledem srodkowej elektrody. Wazne zebys nie nacisnal na srodkowa elektrode bo izolacja w srodku potrafi strzelic... (jenda szt. mi tak padla). Generalnie zmienilem je poznie na jedno elektrodowe. Z tym odstepem to w sumie dziwna sprawa- mam dwuch kumpli z 325 i jeden zmniejszal odstepy bo mu zle chodzila... drogi nie zmniejszal ale ma jednoelektrodowe swiece i silnik z VANOSEM. Obaj maja sekwencje.... ten ktory zmniejszal ma BRC Sequent a ten ktory nie ma KME Diego. Ja mam blosa i silnik bez VANOS i zmniejszalem bo sie nie dalo jechac... na trasie leciala jak marzenie ale po miescie bylo kiepsko. Cewki byloby optymalnie gdybys pozyczyl od kogos na probe... moze masz wsrod najomych posoadacza podobnego auta i poswieci Ci godzine czasu? Warto pokombinowac zanim wywalisz 1000PLN. i to nie pomoze.
  4. ja sonde wymienialem rok temu na oryginal NTK ... ta sama firma ktora robi swiece NGK ... i jak dobrze poszukalem to znalazlem za 90PLN..... nie wiem czy ten oryginal za taka kase jest konieczny :)) ale Twoja kasa... Twoja beta ... Twoja sonda :)) oczywiscie mozna te same sondy NTK kupic 3x drozej... moze wtedy sa bardziej wiarygodne :))) - no w kazdym razie ta moja tania japonska sonda biega juz rok i jest OK. Poprzednia mi padla jak wpadlem w gigantyczna kaluze po oberwaniu chmury. Padla i bryka zaczela palic 2 razy wiecej ... ale szla dobrze ;)
  5. Krzysiek_O

    Filtr paliwa

    dodam tylko ze jak wyjalem swoj filtr to nie wylecial z niego syf... ale przy probie dmuchania w niego nie udalo mi sie wtloczyc paszcza ani grama powietrza... ile wdmuchnalem tyle oddawal.... rozcialem go z ciekawosci brzeszczotem i w srodku wklad filtra byl ciemno szary... Samo wyjecie filtra jest na tyle uciazliwe w tym aucie ze moim zdaniem nie warto juz wkadac starego... lepiej odrazu nowy. Ze wzgledu na to ze w ukladzie paliwowym robie sie cisnienie 3 bary lepiej zalozyc nowe obejmy zeby dbrze trzymaly... ja tego nie zrobilem i jeszcze raz sie papralem przekladajac obejmy bo stare zaczely puszczac. Jesli gumowe odcinki wezyka sa popekane to rowniez warto przy okazji zmienic! Powodzenia
  6. z tymi mierzeniem pradu to chyba nie najlepszy pomysl :)) jak by nie patrzec to chyba na zapalonym zaplonie bedziesz musial odlaczyc akumulator... a cala literatura podaje ze to prosta droga do rozwalenia komputera :))) wiec moim zdaniem wyluzuj. Chyba ze kupisz miernik cengowy i zmierzysz bez odlaczania akumulatora - w tedsach do swiec zarowych potrafi poleciec 60A z akku wiec normalnym miernikiem nie zmierzysz takich pradow! Napiecie ladowania mierzone na akumulatorze powinno byc na poziomie okolo 14V bez wzgledu na to co masz wlaczone w aucie! Prad na Twoim miejscu to bym zmierzyl ale na postoju (przy WYLACZONYM zaplonie!!!)... po 20 min od wylaczenia silnika i wylaczonych wszystkich odbiornikach (lacznie z lampkami) ... nie powinien przekraczac 50mA - jesli jest duzo wyzszy znaczy ze cos ciagnie dodatkowo prad po wylacznieu silnika i rozladowuje Ci baterie Poczytaj sobie: http://www.akumulator.pl/showpage.php?pageID=65
  7. Sprawdz cewki w sposob nastepujacy: mierz sie tylko uzwojenie pierwotne omomirzem: rezystancja musi byc w okolicy 0,8 ohm +/-0,1 OHM . Uzwojenie pierwotne jest miedzy doma skrajnymi konektorami cewki (jak zdejmiesz zlacze to te dwa zewnetrzne) uzwojenia wtornego w naszych cewkach sie nie mierzy. Wizualnie wieczorem po ciemku w garazu widac iskrzenie na peknieciach cewek jesli sa przebicia. Jesli problem pojawil Ci sie od czasu wymiany swiec to radze zmniejszyc oryginalna odleglosc na elektrodach swiec z 0,8 na 0,6mm jesli na gazie masz problemy. Ja na podstawie doswiadczen ze swiecami wrocilem do NGK iedntycznych jak masz z tym ze jednoelektrodowe (pozozstale parametry identyczne z katalogowymi) - przed zmniejszeniem odstepu na elektrodach tez nie wyciagala sie z obotow 1,5 - 2,5tys. a czasem strzelala w kolektor. Powodzenia
  8. Krzysiek_O

    Filtr paliwa

    ksiazkowo : w benzynie co 80 000 km w dieslu co 40 000km srawdzasz mierzac wydajnosc pompowania paliwa (jednoczesnie jest to sprawdzenie pompy) mierzysz ilosc paliwa wypompowana do butelki wdulitrowej w ciagu 30s. to okolo 1dm3 - pobor proadu przez pompe w tym czasie max 5,5A. Zapchany filtr znacznie zmniejsza wydatnosc pompy. Ze wzgledu na niska cene filtra moim zdaniem latwiej go poprostu wymienic bez calej tej zabawy ze sprawdzaniem.
  9. Sprawdz czy nie wystzelila Ci plastikowego lacznika od spodu kolektora dolotowego . Lacznik wprowadza waz od silniczka krokowego do kolektora. Jesli masz wylamany zatrzask to potrafi sie wysunac i masz dziure w kolektorze dolotowym... nie sposob wtedy odpalic auta i wlasnie strzela jak armata. Ten lacznik widac z gory w szparze kolektora na wysokosci przepustnicy. Koszt nowego kompletnego z oringiem to okolo 14PLN Powodzenia
  10. Nierowna praca silnika to wynik najczesciej nieszczelnego dolotu. Nie koniecznie musza to byc pekniecia rury dolotowej.... u mnie lewe powietrze silnik dostawal przez elektrozawor od filtra weglowego odpowietrzenia zbiornika paliwa. Pod przeplywka w e36 320-325 jest taka czarna puszka czyli ten filtr weglowy (zbiera on opary z obiegu w zbiorniku paliwowym i skrapala) obok niego jest ten elektrozaworek z ktorego wezyk prowadzi do przepustnicy. Po wlaczeniu zaplonu zaworek powinien przejsc w pozycje zamknieta (zasysanie do przepustnicy skroplonego paliwa jest sterowane komputerem). Moj zaworek byl otwarty caly czas i auto mialo lewe powitrze przez co silnik pracowal nierowno. Mozna zdjac wezyk idacy od tego elektrozaworu do przepustnicy i na probe go zaslepic - wszystko jest jasne. Dodatkow przy poszukiwaniu nieszczelnosci dolotu polecam zakupic w sklepie srodek do rozruchu w sprayu... i na jalowym biegu psikac w okolice potencjalnie nieszczelnych miejsc. Zassanie tego srodka owocuje zwiekszeniem obrotow i wiadomo skad bierze powietrze. Powodzenia
  11. tez mam ten bol... juz kupile z tym auto.... dokladnie korki + bardzo dobrze rozgrzany silnik za powiedzny 6-7 razem przy ruszaniu zaczyna poszarpywac. Nastwialem sie na wymiane sprzegla ale pewien mechanik powiedzial ze ostroznie! Powodem moze byc wlasnie przypalone kolo dwumasowe. Mianowicie mozliwe ze w wyniku przegrzania kola dwumasowego pojawily sie na nim regiony zmienione jesli chodzi o przewodnosc termiczna (pod wplywem temperatury rozszerzaja sie niejednakowo z reszta). W wyniku takiego przypalenia ponoc powierzchnia na kole dwumasowym rozszerza sie nierownomiernie co powoduje nierowne branie sprzegla w zetknieciu z tarcza. Ma to w zasadzie sens jak dla mnie. Nie mniej jednak rozna literatura podaje ze moze to byc rowniez wlasnie element tlumiacy drgania laczacy most ze skrzynia - moze to byc zuzyte lozysko, nieprecyzyjnie skrecona skrzynia z silnikiem... skrzynia i wogole... mozliwosci jest wiele. Fakt wkurzajace to jest maxymalnie. Dobrze ze zdarza sie w naprawde ciezkich warunkach.
  12. Krzysiek_O

    Świece... ??

    Kolega ma nie kable wysokiego tylko cewki na swiecach z gumowymi fajkami i to te fajki nalezy oblookac i wymienic... nie moga byc popekane, luzne i uwalone olejem. zaleca sie je wymieniac razem ze swiecami jednak sztuka kosztuje okolo 22-25PLN (ja tyle placilem za BREMI) oryginal BMW w ASO stoi sporo drozej. Swiece zalecanen mamy NGK 2 elektrodowe BKR6EK ... ale maja odpowiedniki jednoelektrodowe o identycznych parametrach cieplnych i te bym Ci polecal. (oba rodzaje sprawdzalem u siebie) Wymien swiece na ngk BKR6E (to sa te jednoelektrodowe) - przed zalozeniem zmniejsz odstep na swiecach do 0,6mm. - dzieki temu ze maja 1 elektrode mozna to zrobic precyzyjnie Bedzie dobrze. Koszt swiec to okolo 9PLN/szt. (po tyle kupilem - jak dobrze poszukasz). Osobiscie nie sadzilem ze te fajki maja taki duzy wplyw az sam wymienilem.... tez zaczela mi juz walic przy rozruchu.... od wymiany tych rzeczy nie strzelila mi ani razu (odpukac)... Powodzenia
  13. nie pamietam progow napiecia poniewaz ja sie podpinam do komputera gazowego ktory zostawilem ze starej instalacji (silnik krokowy od gazu ograniczylem do redukcji mieszanki dopiero na dluzszym odcinku jazdy jak jade rowno i szybko.... wtedy mi dodatkowo automatycznie redukuje gdy jest non stop bogata) jesli nie masz takiego moze warto zainwestowac w cos takiego (znalazlem an szybko): http://allegro.pl/item135414594_tester_kontrolka_sondy_lambda.html kiedys sie temu przygladalem na allegro ale nie kupilem bo nie mam potrzeby. jelsi chodzi o miernik to odradzam pomiar dynamiczny wymaga naprawde szybkiego miernika poniewaz zwykle tanie mierniki probkuja 1 -2 /sekunde nie masz raczej najdokladniejszych pomiarow.... samo wkrecenie na obroty trwa dosc krotko a tu jeszcze lookac na cyfry na mierniku :) no coz... mozna przejechac jakiegos kota... Powodzenia
  14. da sie wyregulowac, ja wlasnie tak regulowalem. Nalezy ustawic mieszanke aby byla na granicy uboga/bogata a pzry docisnieciu gazu do dechy od 3,5 tys obr do zamkniecia obrotomirzea musi trzymac sie na bogatej. Obroty jalowe to u mnie wkrecenie sruby do konca i wykrecenie na 1,5 obrotu (mieszanka bogata na biegu jalowym). Nie przesadz ze zubozeniem mieszanki bo powypalasz sobie gniazda zaworowe (temp. spalania mieszanki jest za wysoka) Powodzenia
  15. wracajac do tematu z tym ciezkim rozruchem na zimnym silniku to zamierzam jutro: - wyczyscic silnik krokowy (niedawno zauwazylem ze mam pekniety wezyk odmy do silniczka krokowego od pokrywy zaworow - wymienilem ale silniczek mogl sie zasyfic bo na jalowym dosc wolno wraca na swoje 750obr. ... no chyba ze jest bardzo rozbgrzany silnik to szybciej) - wymienic swiece (a przynajmniej sprawdzic bo jak na NGK to 10tys. nie powinno byc za duzo) -sprawdzic czujnik temperatury powietrza... i tutaj moje pytanie. Ponizej pokazany jest owy czujnik temp. pow. w kolektorze jako pozycja 13: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=11_1124&hg=11&fg=40 a dzisiaj po pracy jak looknalem pod maske tak na szybko to nie widze nic obok przepustnicy takiego... ma ktos pomysl gdzie on jest? Chcialem zmierzyc jego rezystancje na zimno... :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.