Skocz do zawartości

rtomanek

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 520d

Osiągnięcia rtomanek

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. rtomanek

    Śląskie

    Hej, poleci ktoś kogoś kto zarejestruje mi akumulator po wymianie na nowy, Gliwice/ Zabrze/ Bytom?
  2. rtomanek

    Śląskie

    Lakiernik (/ blacharz? ) z okolic: Gliwice/ Zabrze/ Bytom, ew. Rybnik, ew. Chorzów/ Katowice? Mam do zrobienia zaczynającą się pojawiać rdzę na tylnej klapie w E61 plus poprawki zderzaka i boku po bardzo drobnym zdarzeniu. Jeśli nikt nie zaproponuje nic nowego, to pojadę do Sikory. Boję się tylko, że będą mało elastyczni i będą "musieli" zrobić więcej, niż naprawdę w tej sytuacji muszą... Póki robiłem u nich z ubezpieczenia, to nie narzekałem :)
  3. hmm, ich irytujące próby wymuszenia kupna też widzę, ale póki co moje adaptery działają (bt lepiej od viakena) Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  4. rtomanek

    Śląskie

    Elektryk/ elektronik z okolic: Gliwice/ Zabrze/ Bytom, ew. Rybnik, ew. Chorzów/ Katowice? Mam do zrobienia: piloty przestały otwierać zdalnie (pewnie zalany/ padł moduł, albo wiązka w klapie) kable w klapie (nie działa ogrzewanie i otwieranie tylnej szyby) błędy wentylatora chłodnicy, błąd 41F2 (pewnie PWM nie działa) bonus: błąd 4020, temperatura przy DPF (czujnik wymieniony, nadal to samo)
  5. rtomanek

    Śląskie

    Też na Sikorę nie narzekam, blacharstwo i lakiernictwo. Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  6. Log błędów z BMWhat (aka Carly) nie zawiera stanu licznika przy błędach. Też tak macie? Wydawało mi się, że np. INPA podaje stan licznika przy błędach więc informacja jest, ale BMWhat jej nie pokazuje.
  7. Hmm, Google wskazuje, że nie Ty jeden i to dość popularny powód niewyjaśnionych gaśnieć. Dzięki za hinta! Ktoś podpowie, jak się w moim aucie (E61 M47N2) dostać do czujnika ciśnienia na CR, żeby sprawdzić kable do niego/ kostkę?
  8. No dobra, mam w końcu kabel (nowy, od Viaken; poprzedni od diagnostic.com.pl uszkodzony, brak odzewu -- nie polecam!) -- tako rzecze INPA: E R R O R M E M O R Y --------------------------------------- Date: 10.07.2013 18:27:12 ECU: D60M47A0 JobStatus: OKAY Variant: D60M47A0 ------------------------------------------------------------- RESULT: 3 error in error memory ! ------------------------------------------------------------- 4020 4020 exhaust temperature sensor vor particle filter, Signal P14A4 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Low (Bank 1, front of Diesel Particulate Filter) Error counter: 1 Logistic counter: 40 Mileage 164616 km Engine speed 0.00 1/min coolant temperature 73.21 °C Rail pressure Actual 0.00 bar Injection quantity 24.02 mg/Hub Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub Charge pressure Actualwert 994.46 mbar exhaust temperature in front of Oxidation catalys 113.15 °C Battery Voltage 12219.47 mV Intake air temperature 40.08 °C Voltage exhaust temperature sensor vor particle filter 4980.53 mV Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Error code: 40 20 61 02 14 A4 01 28 50 61 00 7B 00 3D 00 65 31 4B 5A E6 ------------------------------------------------------------- 41F2 41F2 elec. fan, control Error counter: 255 Logistic counter: 40 1. Umweltsatz Mileage 164616 km Engine speed 0.00 1/min coolant temperature 57.15 °C Rail pressure Actual 0.00 bar Injection quantity 0.00 mg/Hub Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub Charge pressure Actualwert 994.46 mbar Pedal value sensor 0.00 % Battery Voltage 12219.47 mV Vehicle speed 0.00 km/h duty cycle Electric ventilation 0.00 % 2. Umweltsatz Mileage 182352 km Engine speed 0.00 1/min coolant temperature 65.18 °C Rail pressure Actual 0.00 bar Injection quantity 0.00 mg/Hub Air mass per cylinder 0.00 mg/Hub Charge pressure Actualwert 994.46 mbar Pedal value sensor 0.00 % Battery Voltage 12545.33 mV Vehicle speed 0.00 km/h duty cycle Electric ventilation 0.00 % Unterbrechung Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Error code: 41 F2 04 06 00 00 FF 28 50 61 00 6B 00 00 00 65 00 4B 00 00 59 0A 00 73 00 00 00 65 00 4D 00 00 ------------------------------------------------------------- 4222 4222 Glow plug zylinder 2, control Error counter: 255 Logistic counter: 40 1. Umweltsatz Mileage 164616 km Engine speed 882.64 1/min coolant temperature 49.12 °C Rail pressure Actual 472.63 bar Injection quantity 26.39 mg/Hub Air mass per cylinder 460.02 mg/Hub Charge pressure Actualwert 1014.15 mbar Pedal value sensor 14.96 % Battery Voltage 13034.10 mV Vehicle speed 0.00 km/h Status of glow display 130.00 - 2. Umweltsatz Mileage 182312 km Engine speed 855.05 1/min coolant temperature 26.03 °C Rail pressure Actual 417.49 bar Injection quantity 15.75 mg/Hub Air mass per cylinder 516.73 mg/Hub Charge pressure Actualwert 1004.30 mbar Pedal value sensor 0.00 % Battery Voltage 13685.81 mV Vehicle speed 0.00 km/h Status of glow display 139.00 - Unterbrechung Test conditions not yet fulfilled Error not present now, but already stored Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Error code: 42 22 34 06 00 00 FF 28 50 61 20 63 3C 43 49 67 13 50 00 82 59 05 1F 4C 35 28 52 66 00 54 00 8B ============================================================= Dodam, że obecne zgasnięcie miało miejsce przy 181200km. Poprzednie poważne wspominane wyżej przy ok. 169900 km. Nic oczywistego z tego dla mnie nie wynika :( Czego dalej szukać?
  9. No dobra, teraz już mnie na 100% zmotywowałeś :)Soft pozyskany, ale nie umiem odnaleźć kabla... Grrr, jak nie urok, to sr... :/ Ale nie poddaję się, przeszukam jeszcze raz dom, najwyżej zamówię nowy. Odezwę się w tym wątku jak się ogarnę.
  10. Model "mechanik gdzie zwykle jeżdżę" :D Na forum mają niezłe opinie (BM Cars z Mysłowic). Czas na samodzielną konfigurację softu do diagnozy? Kabel jakiś nawet pozyskałem w międzyczasie. Ale tak z innej beczki -- co dzieje się gdy np. zabraknie paliwa? Też spodziewałbyś się błędów, po których potem jest ślad?
  11. No i znowu -- długa trasa, same autostrady (DE), cały czas tempomat; przejechałem ok. 500km jadąc 140 - 150 km/h ale pod koniec zaczęło mi się trochę spieszyć, przyspieszyłem do 180 km/h -- i po kilku minutach zgasła (klima załączona; było solidnie pod górkę). Odpaliłem od razu, ale zgasła po puszczeniu sprzęgła. Odpaliłem drugi czy trzeci raz, dałem chwilę na luzie -- OK. Zwolniłem z powrotem do 150 i dojechałem do celu. :( Kiedy stało się to ostatni raz w zeszłym roku to nie udało mi się jej tak łatwo przywrócić do życia; najpierw nie chciała odpalać w ogóle, potem odpaliła, ale silnik chodził nierówno, jakby nie wszystkie cylindry paliły. Dopiero po długich minutach i postoju całość wróciła do normy. Jak było teraz to ciężko stwierdzić, na oko odpaliła normalnie od razu (na słuch nie wiadomo, bo za głośno przy tej prędkości). Kontrolka silnika się nie świeciła, błędów w komputerze potem brak.
  12. Hmm, dzięki :) Ale czy jest szansa, żeby ktoś odpowiedział na moje pytania powyżej? Ktoś przecież to już robił w podobnych warunkach jak ja...
  13. U mnie objawy były b. podobne, działo się to seriami po 2-5 zdarzeń co dzień lub kilka dni -- a potem przez kilka miesięcy nic. To nie była kwestia jakości paliwa. Wymieniłem filtr paliwa pół roku temu, od tamtego czasu -- odpukać -- spokój. Natomiast ostatecznie pewny będę że pomogło dopiero po lecie; wydaje mi się, że dotychczas częściej działo się to przy wyższych temperaturach. Zacząłem podejrzewać że klima jest winna przynajmniej w części, albowiem ten kto ma 520d zauważył pewnie, że kompresor klimy stanowi widoczne obciążenie dla silnika na niskich obrotach. Idealnie to widać po odpaleniu auta w upale, klima zaczyna mocno chłodzić, natomiast auto jest mułowate. Jestem jednak pewien że u mnie to nie była wina tylko klimy, ponieważ przez pewien czas jeździłem z wyłączoną, żeby upewnić się co do źródła gaśnięcia.
  14. Rewelacja, wielkie dzięki!!! Jako że u mnie szykuje się to samo (nie otwiera się szklana klapa, nie działa jej ogrzewanie, i teraz jeszcze błąd lewego światła hamulca) -- mam 3 pytania do osób, które coś robiły w tej okolicy: Czy macie jakieś uwagi do tej instrukcji, jakieś komentarze po zabiegu? U mnie nie otwiera się szklana część klapy -- co mam zrobić, instrukcja pisze o otworzeniu tego... Jakie kable najlepiej kupić do naprawy i czym zaizolować -- nie chciałbym wsadzać byle drutu i owijać "skoczem", bo problem będę miał za rok znowu. Dzięki!
  15. Ogólnie, coś jest na rzeczy -- też miałem problemy z tankowaniem, 2-3 razy w Norwegii i raz bodajże na Węgrzech (czasami wystarczyło poruszać pistoletem i ostatecznie w końcu wskakiwał, ale chyba w sumie 2 razy byłem zmuszony odjechać i szukać następnej stacji, co w takiej Norwegii, jeżdżąc po odludziach bardziej na północ, jest już mocno niefajne). Nigdy nie zdarzyło mi się to w Polsce czy Niemczech. Pistolety mają inne? Zbyt czuła ta blokada w E61? Jedno i drugie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.