Skocz do zawartości

Rez

Zarejestrowani
  • Postów

    174
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F11 525d 218KM XDrive 2013
    + E90 320d 163KM 2006
    było:
    E60 320d
    E46 325Ci + 320d + 318i
    E34 520i
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Rez

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Mam zamiar sam naprawić skrzynkę zgodnie z tą instrukcją: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1426356. Jest trochę zabawy, ale koszt zestawu naprawczego, to 300 dolców, więc warto spróbować. Teraz auto jest w ciągłym użyciu i nie mam opcji żeby postawić je na tydzień do garażu, więc szukałem szybkiego rozwiązania. Nie znamy się, ale widzę, że lepiej ode mnie wiesz co zrobię z autem. Ja z kolei założę, że to, co piszesz musi wynikać z negatywnych doświadczeń z używanymi samochodami, więc możemy zrobić tak, że jak będę sprzedawał swoje BMW wyślę Ci link na PW i będziesz miał okazję pierwszy raz w życiu kupić coś, co nie jest ulepem.
  2. Wymiana oleju na ori BMW i kalibracja pomogły na dwa dni. Wibracje wróciły tylko w innym przedziale prędkości. Najbardziej stały się odczuwalne na wysokich biegach poniżej 2000 obrotów. Mechanik sprawdził przy okazji półosie i powiedział, że nie ma luzów. Stojąc przed wyborem regeneracji reduktora za ponad 3k a wyłączeniem przedniego napędu wybrałem to drugie i kupiłem licencję xDelete. Operacja trwała 3 minuty, teraz auto jeździ bez zastrzeżeń.
  3. Myślę, że to też jest prawdopodobne. Jutro jadę do mechanika na wymianę oleju w konwerterze, to przy okazji obejrzymy te półosie.
  4. To nie wtryski. Sprawdziłem. Na najgorszym mam korekcję -0.3. Przy tych mrozach auto zaczęło jeździć jeszcze gorzej i wibracje czuć praktycznie przy każdej prędkości. Przeskanowałem je ISTĄ i pojawił się nowy błąd: 440102 Transfer Box (VTG): Oil wear, który wskazywałby, że olej w skrzyni rozdzielczej jest do wymiany. Wtedy wpadłem na pomysł żeby odpiąć przedni napęd i zobaczyć czy to on nie jest źródłem wibracji. Żeby to zrobić wystarczy wyciągnąć jeden bezpiecznik (nr 138). Po jego wyjęciu auto zaczęło jeździć IDEALNIE :shock: Zero wibracji, hałasów, szarpania w pełnym zakresie obrotów. W związku z tym pytanie zasadnicze: czy sama wymiana oleju może w tym przypadku pomóc czy kwestia wibracji to jakiś grubszy temat i mam np.: reduktor do regeneracji? Czy ktoś już przerabiał ten temat?
  5. Witam, postanowiłem założyć kolejny temat dotyczący wibracji auta, bo mój problem jest nieco inny od opisywanych w pozostałych wątkach. U mnie wibracje występują tylko na ciepłym silniku. Czasem potrafią być bardzo odczuwalne w samej fazie nagrzewania jak silnik ma 70-90 stopni, rzuca autem jakbym jechał na niewyważonych kołach. Gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą wibracje są mniejsze i ograniczają się do lekkiego mrowienia podczas jazdy ze stałą prędkością w przedziale 100-130 km/h. Drgania występują niezależnie od obrotów silnika, po przerzuceniu biegu łopatkami na niższy/wyższy ich częstotliwość pozostaje bez zmian. Wibracje nie mają nic wspólnego z kołami, bo wystarczy zdjąć nogę z gazu, przerzucić skrzynię na N i od razu ustają. Co ciekawe, auto wibruje także podczas schodzenia z obrotów i wytracania prędkości w tym samym przedziale. Problem pojawił się gdy zrobiło się zimno i jest moim zdaniem w 100% uzależniony od temperatury. Auto gdy jest zimne jeździ idealnie przy każdej prędkości. W związku z tym mam pytanie - jaki ruchomy element reaguje wibracjami na prędkość jazdy (ale nie obrotową silnika!) i ma bezpośredni związek z temperaturą zewnętrzną oraz silnika?
  6. Dzień dobry, czy ktoś mógłby mnie pokierować w stronę działającego Esys z bazą (najlepiej lite), która posiada wszystkie pliki CAFD i nie wywala błędu C155 (No EST file chosen). Próbowałem już wielu różnych opcji i wciąż nie mogę tego start/stopu wyłączyć :?
  7. Witam, mam pytanie. Chcę diagnozować F11 z 2013 roku kablem enet, ale w moim laptopie nie ma natywnego portu rj-45 (dell xps). Czy przejściówka usb-c --> rj-45 zda tu egzamin czy najlepiej wyposażyć się w laptopa z portem sieciowym? EDIT: przejściówka USB --> RJ45 z alle za 8 zeta działa idealnie :D
  8. Rez

    F11 - Klatka dla psa

    Dzięki. 25 kg to właśnie niestety nie 40 :) Wczoraj zabrałem kudłatego i zrobiłem przymiarki w bagażniku i chyba jednak kupię zwykłą materiałową wykładzinę bagażnika i wyłożę nią całą przestrzeń https://allegro.pl/oferta/pokrowiec-dla-psa-mata-bagaznik-110x95-typ-11m1-7135982671. Roleta musi zostać, żeby pies nie zaglądał przez siedzenia przodu :D
  9. Rez

    F11 - Klatka dla psa

    Witam, potrzebuję porady w wyborze klatki dla dużego psa, która zajmie mniej-więcej połowę bagażnika. W poprzednim aucie woziłem psa luzem i nie był to najlepszy pomysł (ślina na zagłówkach, kłaki na suficie itp.). Znalazłem stronę brytyjskiego producenta transk9.com, która robi klatki dedykowane dla BMW, ale ceny są dość zaporowe. Aluminiowe konstrukcje na allegro zaczynają się od 300 PLN ale nie wiem jak z ich trwałością i dopasowaniem do wnętrza auta. Czy ktoś ma doświadczenie z przewożeniem zwierzaków w F11? Będę wdzięczny za podpowiedzi, linki. Jeśli to pomoże, pies to flat coated, ma 40 kg :D
  10. Rez

    Mazowieckie

    Poszukuję w Warszawie i okolicach warsztatu lub osoby prywatnej, która podejmie się naprawy wiązki w tylnej klapie E61 LCI 2007 rok. Przestał działać centralny i nie otwiera się szyba w klapie. Stało się to praktycznie jednocześnie po zamknięciu szyby, więc to raczej kable, a nie diversity. Będę wdzięczny za kontakt do kogoś, kto zna temat i zrobi to sprawnie i w sensownych pieniądzach. Proszę o info tu lub na priv. Dzięki!
  11. Witam, od niedawna mam problem z intensywnym zapachem płynu do spryskiwaczy pojawiającym się po każdym użyciu. Mam też wrażenie, że ciśnienie na spryskiwaczach przedniej szyby trochę się zmniejszyło. Czy to możliwe żeby płyn dostawał się do filtra kabinowego? Gdzie szukać przecieków?
  12. Dzięki za radę, ale to nie to. Radio działa normalnie. Navi też. Po otwarciu manualnie zamkiem mogę użyć pilota ze 20 razy i za każdym razem zadziała. Dopiero po dłuższym postoju nie zaskakuje. Teraz po jeździe zrobiłem test i kilkukrotnie zamknąłem auto z dobrych 20 metrów pilotem razem ze złożeniem lusterek. Ale jutro rano się nie otworzy nawet jak przyłożę kluczyk do szyby :(
  13. Witam, Ostatnio oba piloty przestały otwierać auto. Jak użyję zwykłego klucza na zamku samochód się otworzy i pilot zadziała 2-3 razy. Po jeździe jestem w stanie zamknąć auto zdalnie raz, a później znów jest brak komunikacji. Umyłem tylną szybę bo podobno tam jest moduł od komunikacji ale nic to nie zmieniło. Mam wersję auta bez comfort access. Problem wcześniej występował sporadycznie, teraz już cały czas i na obu kluczach jednocześnie więc wnioskuję że to prędzej coś z autem niż z bateriami. Co zrobić żeby znów wsiadać jak człowiek? Ps. Na zewnątrz -13 ale samochód stoi w ogrzewanym garażu.
  14. Mój akumulator to nie AGM. Wrzuciłem Boscha S4 013, bo taki był wcześniej. Jego parametry to 95Ah 800A. W samochodzie jest pełno elektroniki: komforty + składane lusterka + pakiet Lights + elektryczna kolumna kierownicy + dach panoramiczny itp., ale start-stop nie mam. Może faktycznie aku za słabe jak na ten model, wszystko tam jest na prąd :D Jak zrobić ten reset modułu LM? Zauważyłem też, że od czasu do czasu jeden xenon nie odpala. Może to powiązany temat?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.