Skocz do zawartości

Anon

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320d

Osiągnięcia Anon

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Cześć. Czy podane momenty dokręcania są właściwe? Podany link do weryfikacji nie działa. Pozdrawiam.
  2. Czy ktoś z Was zdążył się już zapoznać z olejem VALVOLINE MaxLife C3 ? Porównuje go do SYNPOWER MST C3 5W-30, okazuje się że MaxLife jest o tyle ciekawym olejem, iż posiada organiczne dodatki molibdenowe, pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, iż do motoru z większym przebiegiem będzie lepszym wyborem, nie ustępuje SYNPOWER pod względem parametrów mimo, iż jest olejem HC a obiecane właściwości zmiękczające gumę to ciekawy dodatek. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego oleju ? analiza oleju: http://www.oil-club.ru/forum/topic/27383-valvoline-maxlife-c3-5w-30-svezhee/page-1
  3. Rok i 2 miesiące. Co do wymiany, to system w samochodzie się jej nie domagał, a serwis stwierdził że wszystko jest ok bo to przez styl jazdy (miasto tylko sporadycznie), pisałem o tym w poprzednich postach.
  4. He, ciekawe że dają energooszczędny olej z cieńszym filmem olejowym dopiero po nie małym przebiegu, przecież 5w30 ma mniejszą gęstość, ale pewnie coś w tym jest... bo ... Ostatnio VW zastępuje olej z normą 505.01 do pompo wtryskiwaczy (najczęściej stosowano 5W40) olejem z normą 507.00 o lepkości 5w30, nagminna praktyka w wielu ASO, niezależnie od przebiegu, aprobowana przez VW Polska. Z moich doświadczeń odnośnie 5w30 zimą, mimo częstego parkowania pod chmurką, nie było problemu z odpalaniem. Pozdro.
  5. Do mnie wlali ten: http://oil-center.de/shop/product_info.php?info=p86_Original-BMW-Quality-LongLife-04-SAE-5W-30---1-Liter.html&XTCsid=6eec09c80bcbb39fd724baa9e7206a50 może u mnie Niemcy sugerowali się tym co było wcześniej w silniku. W każdym razie w do tej pory w dwóch ASO w PL w których byłem lali 5W30 Tak z ciekawości nie wiesz może co leją po 200k km ? Pozdro.
  6. @insane Częściowo ze strony Shella co chris99 już potwierdził. Również na niemieckiej stronie Mobila: http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=60&sector=1&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=2231 W jakim serwisie zalecili Ci 0w40 ? Mi 5w30 wlali nie tylko w ASO w PL ale również w Szwabii, a jeśli tam nie trzymają się wytycznych producenta i gadają klientowi pierdoły to chyba nie ma już dobrych serwisów. Jeżeli chodzi o oleje LL04 w BMW widziałem 5W30 oraz 0W40 (Castrol) i udzielono mi informacji że do silnika z DPF zalecany jest ten pierwszy. Mieli oba na stocku wlali 5W30. Inna sprawa że taki 5w30 szybciej penetruje silnik i ma cieńszy film olejowy, przez to straty w silniku mniejsze. No i po grzyba w tym zimnym silniku olej Xw40 ?
  7. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to że ten pseudo inteligentny system w samochodzie nie domagał się wymiany oleju wcześniej, nie wiem na jakiej zasadzie to działa ale nie słyszałem o przypadku kiedy olej miał by starczać na taki przebieg. W momencie kiedy wykryłem brak wymiany oleju auto nadal się tego nie domagało. Tak jak by serwis kasował inspekcje bez wymiany oleju :| Teraz już patrze serwisowi na ręce, raczej na jakąkolwiek formę opieki wykraczającą po za zczytanie danych z kluczyka nie mam co liczyć. Teraz zasadnicza sprawa, zbliża mi się kolejna wymiana oleju, czy przed zlaniem starego oleju zastosować jakiś dodatek czyszczący silnik od wewnątrz? Zawsze byłem przeciwnikiem jakichś uszlachetniaczy czy dodatków, zapewne po takim czyszczeniu część dodatku musi zostać w silniku i nie wiem jaki wpływ na stan oleju miała by ta niewielka pozostałość? Pozdro.
  8. Generalnie musi spełniać normę Long Life 04 (LL04), szczególnie jeśli masz DPF. Jak koniecznie chcesz zmienić na 5W40 to Castrol ma taki z LL04, ale powinieneś zostać przy zalecanym przez producenta. Ten silnik nie wymaga/nie potrzebuje stosowania oleju 5W40, najlepiej stosować niskooporowy 5W30 a przyczyn żarcia oleju poszukać i nie "naprawiać" ich zmianą oleju. 5W30 będzie lepszy. Ile tego oleju Ci zjada ?
  9. Witam, ma do Was pytanie odnośnie wymiany oleju w silniku 2.0D 163KM ( M47T2 D20 ). Jakiś czas temu zauważyłem, iż olej w moim silniku nie był wymieniany od dość długiego przebiegu, mimo odbycia kilku wizyt w ASO zgodnie ze wskazaniami. Okazało się iż olej w silniku nie był wymieniony przez 60 tyś km. Zażądałem więc wyjaśnienia zaistniałej sytuacji i okazało się, iż w tym przypadku, jest to normalne, gdyż mój styl jazdy sprawia, iż komputer tak obliczył wymianę oleju. Nie wiem czy styl jazdy autostradowej na zachodzie UE, praktycznie z minimalną ilością miasta, może spowodować aż tak drastyczne wydłużenie okresu między wymianami ? Olej oczywiście już został wymieniony, silnik chodzi normalnie, jak zawsze. Zastanawia mnie tylko czy tak długa jazda bez wymiany mogła mu zaszkodzić, czy nie odłożyły się jakieś skrzepy itp. Czy nie należy zastosować jakiegoś środka czyszczącego przed następną wymianą oleju? Zlany stary olej nie był gęstszy niż zwykle podczas wymiany, był czarny jak smoła jak to w dizelku bywa a w między czasie był 2-3 razy uzupełniany. Co o tym myślicie? Pozdrawiam.
  10. @kamyk_k1 Przechodziłem przez to samo. Prawdopodobnie do wymiany Moduł Przestrzeni Podłogowej, w ASO jakieś 2k bez roboty. Zdarza się, że po za ASO można go naprawić ale nie zawsze jest to wykonalne i nie każdy to ogarnia. Możesz też poszukać sprawną używkę i zaprogramować u dobrego elektronika, wyjdzie niewiele drożej niż zapłacił theszakal Pozdro.
  11. @Mazowszak1 Miałeś również informacje na desce o przepalonej żarówce? Zastanawiam się czy wymienić w ciemno ten czujnik czy od razu cały moduł o którym pisałem. Czy takie moduły nadają się do naprawy czy faktycznie trzeba wymienić cały ? Pozdrawiam
  12. Witam, chciałbym się dowiedzieć jak udało się rozwiązać problem z wstecznym, mam te same objawy czyli sprawne żarówki ale nie reagują za załączenie wstecznego. Serwis stwierdził, iż należy wymienić moduł przestrzeni podłogowej, koszt ponad 2k, zastanawiam się czy może to być coś innego ? Edit. Oczywiście na desce, przy każdym odpaleniu dostaje komunikat o przepalonych żarówkach. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.