Skocz do zawartości

danielbmw3

Zarejestrowani
  • Postów

    76
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O danielbmw3

  • Urodziny 02.12.1975

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    318d E91 LCI Touring 2009 N47
  • Lokalizacja
    Przemyśl
  • Zawód
    Menedżer

Osiągnięcia danielbmw3

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Problem został rozwiązany! Wszytkie błędy były wynikiem uszkodzenia separatora oleju. Po wymianie na nowy separator - zero błędów. Kosz części w serwisie BMW - 150 zł. Auto śmiga jak nowe. :8)
  2. Czy ktoś z Kolegów wie, co powoduje ten dźwięk pochodzący z kolektora ssącego? http://www.youtube.com/watch?v=TzotGuGwaqw Dodatkowo pojawiły się błędy: 242 BURNING FAIL CYLINDER 5 243 BURNING FAIL CYLINDER 6 oraz zczytany z tzw. shadow memory: 50 AVTIVATE SOLENOID VALVE FUEL CIRCULATION SWITCH - czy nie powinno być "Activate"? Co oznacza ten błąd?
  3. Witam Kolegów! Objawy: szarpanie silnikiem na wolnych obrotach, b. wysokie zużycie paliwa. Oto lista błędów jakie występują: 203 LAMBDA CONTROL BANK 2 CONTROL BLOCK 202 LAMBDA CONTROL BANK 1 CONTROL BLOCK 238 BURNING FAIL CYLINDER 1 240 BURNING FAIL CYLINDER 3 239 BURNING FAIL CYLINDER 2 241 BURNING FAIL CYLINDER 4 228 LAMBDA CONTROL TOLERANCE BANK 2 TO BIG 227 LAMBDA CONTROL TOLERANCE BANK 1 TO BIG 151 SIGNAL LAMBDA PROBE BEFORE-KAT BANK 1 MIN VALUE LESS THAN LIMIT 154 SIGNAL LAMBDA PROBE BEFORE-KAT BANK 2 MIN VALUE LESS THAN LIMIT Na początku myślałem, że zatankowałem chrzczone paliwo, więc zalałem PB98, zużycie paliwa spadło ale nadal wyraźnie nierówna praca silnika i zbyt wysokie zużycie paliwa. Sprawdziłem już układ powietrza i jest szczelny. Nie jestem do końca przekonany, że wysiadły dwie lambdy na raz /mam 4, dwie przed i dwie za kat./ Poniżej praca moich sond lambda: http://img231.imageshack.us/img231/6364/lambda1a.jpg ... oraz praca sond lambda w 328i mojego Kolegi /idealna praca silnika/: http://img145.imageshack.us/img145/7928/pawe1a.jpg Wiem, że na taki stan rzeczy może składać się szereg usterek czujników: Vanos, położenia wałka rozrządu, wału korbowego, sterowania paliwem, itd. Pytanie, które z tych pozostałych usterek powinny wyjść podczas diagnozy, a może to jednak sondy? Proszę o podpowiedź, co radzicie zrobić w pierwszej kolejności, ponieważ nie chcę wymieniać wszystkich czujników po kolei i wydawać XXXX zł na darmo. :8)
  4. Witam Kolegów. Mam zamiar wymienić płyn w układzie chłodzenia i w związku z tym proszę mnie poinstruować gdzie znajdują się odpowietrzniki układu chłodzenia w M57. :8)
  5. Witam Kolegów po powrocie z Węgier. Choć pokusa wypróbowania na trasie nowego nabytku była duża, to jednak porzuciłem ten pomysł i pojechałem moim pierwszym, zarejestrowanym autem. Było SUPER! :8) Mój drugi samochód mam zamiar zarejestrować, lecz przed wyjazdem nie zdążyłem skompletować wszystkich dokumentów potrzebnym do jego zarejestrowania, stąd moje pytanie. Na Policji dowiedziałem się, że bez względu na datę figurującą na tablicach, mam miesiąc czasu na zarejestrowanie samochodu. :8) P.S. Widzę, że Kolega PawełH chce jak najszybciej osiągnąć liczbę 1000 postów oraz otrzymać kolejny emblemat przy swoim nicku, nie zważając na ich treść i formę, a raczej ich brak. :8)
  6. Witam. Mam pytanie dotyczące wyjazdu urlopowego na Węgry. Otóż zakupiłem niedawno BMW w Niemczech na tablicach zjazdowych z żółtym paskiem. Jest już po terminie ale wykupiłem nowe OC w Polsce na rok czasu oraz zrobiłem przegląd techniczny. Czy ktoś z Kolegów orientuje się, czy mogą być jakieś problemy z policją na Słowacji i na Węgrzech? Kolega poddał mi szatański pomysł abym przykręcił polskie tablice z mojego drugiego BMW, ten sam model tylko 4 lata starszy. W sumie nr VIN raczej nie sprawdzają, nawet przy kolizji, tylko biorą dokumenty i załatwiają sprawę. :8)
  7. Witam. Właściwie to przetoczyć można prawie wszystko. Pytanie tylko, czy będzie to bezpieczne dla felgi i w konsekwencji dla jazdy. Myślę, że tak, bo trzeba zebrać jedynie po 0,75 mm tak aby felga z E34 pasowała do E39. Skoro niektórzy nawet spawają felgi. Ciekaw jestem opinii Kolegów na ten temat. :8)
  8. Wszystko jest już jasne. Średnica piasty w E34 to 72,5 mm, natomiast w E39 to 74 mm. Tak, więc jest 1,5 mm różnicy. Dziękuję Kolegom za pomoc. :8)
  9. Witam. Sprzedałem opony zimowe o rozmiarze 195/65 R15 założone na felgi blaszane o rozmiarze 6 1/2 J x 15 H2 e 20. Niedawno otrzymałem telefon od kupującego, że nie pasują do jego E39 rocznik 1999. Nie byłem przy zakładaniu ale podobno nie może ich umieścić na piaście. Chciałem się zapytać Kolegów, jaka może być tego przyczyna? :8)
  10. Już jest wszystko OK. W trasie wyciągnąłem jeszcze raz OBC i włożyłem go z powrotem i od razu wszystkie funkcje ożyły! :8)
  11. Witam. Wczoraj wymieniłem trzy żarówki podświetlające klawiaturę OBC i wyświetlacz /jedna od spodu i dwie po bokach/. Na wyświetlaczu pojawiło się PPPP /tak, jak przy teście 21/, ale po wyłączeniu i włączeniu silnika było OK. To znaczy wszystko działało jak dawniej poza wskazaniami średniego zużycia paliwa /pokazuje: --,- l/100 km/ oraz średniej prędkości /pokazuje: --,- km/h/. Czy możliwe jest, że OBC źle wszedł na złącze? To chyba niemożliwe bo tak ciasno wchodzi, a poza tym chyba by wtedy nic nie pokazywał. Może trzeba wykonać test 20 - korekta zbiornika paliwa? Proszę Kolegów o pomoc. :8)
  12. Witam. Tydzień temu miałem taki przypadek, że w moim mieście zatrzymała mnie "drogówka" i "na dzieńdobry" zaproponowali mi 500 zł mandatu za to, że termin na tablicach wywozowych niemieckiech już minął, i że ponoć są już nieważne. Zaznaczam, że miałem już wtedy samochód po przeglądzie techniczym w Polsce i z polskim ubezpieczeniem OC wykupionym na rok czasu na te niemieckie tablice. Dowiedziałem się, że tablice są ważne, bo jestem wpisany w dowodzie rejestracyjnym z niemieckiego urzędu, a data na tych tablicach nie określa ich ważności, lecz jest to informacją dla niemieckiego policjanta do kiedy jest ważne ubezpieczenie tego samochodu. Skoro więc, ja wykupiłem takie ubezpieczenie w Polsce, to na jakiej podstawie chcą mnie ukarać mandatem? A co z tablicami np. holenderskimi, na których nie widnieje żadna data, czy ich się nie ściga za to samo wykroczenie? Podobno jest jakiś przepis, mówiący o tym, że samochód należy przerejestrować do miesiąca czasu. Idąc dalej tym tropem jest mnóstwo osób w Polsce, jeżdżących samochodami kupionymi w innym województwie w kraju i nie przerejestrowują ich nawet przez kilka lat. Więc jak to w końcu jest? Mogę jeździć na tych tablicach z wykupionym OC i badaniem technicznym, czy nie? :8)
  13. Witam! W polskim filmie "Edi" dwóch oprychów jeździ czarną E34, chyba nawet TD. :8)
  14. Problem rozwiązany! Źródłem problemu była turbosprężarka, która to pod koniec żywotności połykała olej silnikowy, co skutkowało kłębami niebieskiego dymu przy ruszaniu z miejsca i wolnej jeździe. Po wymontowaniu zauważyłem lekko powykrzywiane łopatki wirników oraz potężny luz na wałku. Regeneracja wraz z wysyłką kosztowała mnie 1400 zł. Cały środek wymieniono na nowy. :8) Po zamontowaniu wszystko wróciło do normy, a nawet do ponad normy - po prostu rakieta! :8) Ciekawostką jest fakt, że w naszych 524TD jest zamontowana turbosprężarka Mitsubishi, choć na wszystkich korpusach i obudowach są wytłoczone napisy BMW, a na tabliczce znamionowej opisana jest jako ATL! Wiem też, że były turbosprężarki Garrett. Wszystkim dziękuję za udział w dyskusji. Teraz mogę znów czerpać radość z jazdy. :8)
  15. A słownik ortograficzny kolego, służy do sprawdzenia pisowni. :8)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.