Skocz do zawartości

Jacek_e38

Zarejestrowani
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Jacek_e38

  • Urodziny 07.05.1975

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E38 745i 1998
  • Zawód
    Inżynier konstruktor silników lotniczych oraz samochodowych.

Osiągnięcia Jacek_e38

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Jacek_e38

    skrzynia w 750iL problem

    Witam, Nowa skrzynia ZF do 750i smiga na oleju ESSO Lt 71441 i po 150kkm nalezy go wymienic razem z filtrem i uszczelka. Tak zaleca producent. Kazda nastepna wymiana zalecana jest po kazdych kolejnych 100kkm. Interesujace jest to, ze autoryzowane serwisy skrzyn ZF doradzaja wymiane po kazdych kolejnych 30kkm. Czy w tej skrzyni wymieniany byl konwerter ? Pozdrawiam, Jacek
  2. Witam, Zaczalbym od sprawdzenia kodow bledow w pamieci komputera, wloz kluczyk do stacyjki, jedna reka wcisnij prawy przycisk na zegarach i trzymaj wcisniety, druga raka przekrec kluczyk do pozycji 1 (pozycja 2 to ta w ktorej rozrusznik zaczyna juz krecic). Zaswieca sie kontrolki oraz pojawi sie napis "check ok". Zostaw klucz w tej pozycji i pusc przycisk. Ponownie wcisnij 1 raz ten prawy przycisk, pojawia sie liczby 01 a nastepnie lewy. Pojawi sie 7 nakow: 2 litery i 5 cyfr. Jest to 7 ostatnich znakow z kodu VIN auta. Dodaj te 5 liczb do siebie i zapamietaj wynik. Nastepnie prawym przyciskiem przyciskaj az dojdziesz do liczby 19. Wcisnij lewy przycisk, pojawi sie 01, przyciskaj lewym przyciskiem az dojdziesz do tej wczesniej policzonej sumy tych 5 cyfr. Wlasnie odblokowales fukcje diagnostyki w komputerze auta. Teraz wciskaj prawy przycisk az pojawi sie 14. Nastepnie wcisnij lewy przycisk. Jestes w pamieci kodow bledow. Pojawi sie 1 a nastepnie litery z cyframi, zapisz je uwaznie na karce, ponownie wcisnij lewy przycisk i znowu pojawi sie 2 a nastepnie litery z cyframi, zapisz je, znowu wcisnij lewy przycisk, pojawi sie 3 a nastepnie litery z cyframi, zapisz je i tak dalej az do 5 linji kodow. Liczby/litery wygladaja dziwnie poniewaz sa zapisane w kodzie szestnastkowym. Wyjdz do glownego menu przyciskajac prawy przycik, przekrec i wyjmij klucz z stacyjki. Komputer jest odblokowany i zawiera sporo innych informacji, ale otym pozniej. Umiesc zapisane kody w tym poscie, zamienie je na dziesietne i podam kody bledow, wowczas zobaczymy co silnikowi "w duszy gra". Pozdrawiam, Jacek
  3. Andrzejw1, widze, ze jeszcze nie uporales sie z tymi nieszczesnymi "szklankami" zaworowymi. Jest prosty sposob na sprawdzenie stanu hydraulicznych popychaczy zaworow, one najczesciej klekocza gdy auto (czesto jezdzace, z regularnie wymienianym olejem) dociage do 500.000 km. Zdejmij pokrywe zaworow, zobacz czy na powierzchni kazdej "szklanki" sa kolowe /obwodowe ryski - jesli sa, lub wogole nic nie ma / lustrzana powierzchnia / to bardzo dobrze. Oznacza to, ze zadna z "szklanek" nie zatrzynala sie i wszystkie obracaja sie. Gdybys natomiast zobaczyl wytarte proste linie pokrywajace sie z polozeniem krzywek to oznaczaloby, ze krzywka zaczela wycierac dolek w "szklance", ktory to staje sie powoli zrodlem luzu miedzy krzywka i zaczyna "klekotac". Dodatkowo sprawdz czy na czubkach krzywek, tam gdzie jest najwiekszy wznios, sa widoczne kolowe prazki o roznych odcieniach (hartowana powierzchnia krzywki). Jesli krzywka wytarla sie i ma luzu to "szklanka" nie bedzie go w stanie skompensowac i zacznie "klekotac". Kolejna bolaczka to nagromadzony "szlam" w cienkich kanalikach dostarczajacych olej z szyny olejowej do obwodowego wyciecia w gniezdzie "szklanki". Brud / osad zmniejsza przekroj otworu i zmniejsza cisnienie oleju w wycieciu w gniezdzie "szklanki". W chwili gdy "szklanka" powraca do gornego polozenia, maly otwor znajdujacy sie w boku "szklanki" znajduje sie na tej samej wysokosci co to obwodowe wyciecie w gniezdzie i do srodka "szklanki" zaczyna wplywac olej, wypelnia wieksza komore i przeplywa do mniejszej przez maly zaworek. "Szklanka" znajduje sie w gornym polozeniu przez ulamek sekundy. Aby olej zdazyl wplynac do obu jej komor, jego cisnienie musi byc wysokie oraz stale. Jesli olej jest brudny z duza iloscia osadow to nie zdazy uzupelnic ubytku oleju i ta zacznie "klekotac". Jesli olej jest gestszy od zalecanego to mozna spodziewac sie tego samego. Moznaby o tym pisac i pisac .... na poczatek zobacz w jakim stanie sa powierzchnie krzywek oraz "szklanek" - wyeliminujesz na poczatku kilka przyczyn ich halasowania. Luzna pompa oleju w V8 BMW to czesty przypadek, moze byc przyczyna spadku cisnienia oleju. Nie zdziw sie gdy w misce olejowej znajdziez sruby mocujace pompe. Jacek
  4. Kiedys byl to znany problem w E38, serwisy BMW zmienialy oprogramowanie w komputerach silnika i podnosili programowo minimalne obroty biegu jalowego o 100 obr/min. Pomagalo. Na upartego mozna je podniesc podkrecajac nakretke na ciegnie gazu przy przepustnicy ale doradzalbym podpiecie auta do kompa i dokladny skan zanim utopi sie pieniadze w niepotrzebnie wymieniane czesci. Pozdrawiam, Jacek
  5. Witaj andrzejw1, ja w poprzednim BMW na poczatku mialem podobnie, dolalem motula, wygrzalem, wylalem, zalalem posyntetyk 10w40, przejechalem moze 20 km, wylalem go - byl brudny i zalalem polsyntetyk 10w40 Texaco. Byla cisza. Przez kolejne lata olej wymienialem na ten sam Texaco i silnik chodzil super a w srodku byl czysty. Ostatecznie gdy silnik dociagnal do okolo 190.000 km samoregulatory padly (projektowane sa na 200.000 km), wymienilem na nowy komplet i dalej byl spokoj. Pozdrawiam, Jacek
  6. W minionym tygodniu mialem to samo z odpalaniem silnika, skonczylo sie laweta i warsztatem (MCars w Zabkach przed Warszawa). Okazalo sie, ze komputer resetowal wpis z kodem klucza do samochodu w chwili gdy zaczynalem krecic rozrusznikiem. Problem byl czysto programowy, komputer zostal wyjety z auta, w serwisie zresetowano wpisane oprogramowanie, wgrano je na nowo, zaprogramowano kluczyk i wlozono kompa do auta. Silnik odplil od 1 dotkniecia. Skrzynia jest sterowana kompem skrzyni biegow, ktora to wspolpracuje z kompem silnika. Jesli ten nawala to skrzynia rowniez moze sie dziwnie zachowywac. Pozdrawiam, Jacek
  7. Paliwo podawane jest na podstawie map wtrysku zapisanych w kompie. Komputer wybiera je w zaleznosci od kilku parametrow: - temperatura powietrza otoczenia - temperatura plynu chlodzacego w silniku - wskazan czujnika predkosci obrotowej walu - czujnik na dole skrzyni biegow na wprost zebow kola zamachowego - wskazan czujnika cisnienia oleju - czujniki spalania stukowego sluza do wyliczenia opoznienia lub wyprzedzenia otwarcia wtryskiwacza dla poszczegolnego cylindra Jesli odpowietrzyles silnik i odpalil to znaczy, ze mial na to wplyw czujnik temperatury plynu w silniku. Jedna czesc masz juz z glowy. Radze sprawdzic pozostale czujniki czy nie padly, ktorys z nich podaje falszywe wskazanie i w obciazonym silniku przy wiekszych obrotach komputer zaczyna otwierac wtryski nie wtedy, kiedy trzeba - czujniki spalania stukowego - przydaloby sie je sprawdzic na kompie z programem diagnostycznym, moze ktos ze znajomych ma kompa z dzialajaca IMPA. Ja gdy mialem takie objawy, zresetowalem pamiec adaptacji w kompie - odlaczylem przewod minusowy od akumulatora na 10 minut i bylo po problemie. Co prawda adaptacja powinna wykasowac sie juz po 5 minutach ale dolozylem jeszcze 5 tak na wszelki wypadek. Kilka dni pozniej padl czujnik polozenia walka rozrzadu (czujnik Halla) - po wymianie na nowy silnik pracuje juz bez problemu. Pozdrawiam, Jacek
  8. Jacek_e38

    Podniesienie mocy w 750

    Witam, Podstawowym problemem w glowicy 2 zaworowej do silnika 5.4 L sa wlasnie te 2 zawory. Idac dalej, trzeba zwiekszyc powierzchnie przez ktora wpada powietrze do cylindra, zwiekszyc podcisnienie w cylindrze w chwili otwarcia zaworu dolotowego, np poprzez zmiane walu na taki z wiekszym wykorbieniem - skok tloka zwiakszy sie i zwiakszy sie podcisnienie. Mozna rowniez policzyc walki, ktore szybciej otwieraja zawory i zwiekszy sie ilosc powietrza wpadajaca do cylindra. Mozna zwiekszyc na max. srednice cylindrow i zalozyc maksymalne nadmiarowe pierscienie (+0.50mm) na obecne tloki. Zwiekszy sie powierzchnia robocza tloka oraz pojemnosc silnika a moc podskoczy o jakies 30 koni. Polaczenie tego z zmiana walu oraz skoku podciagnie silnik pod 500 koni przy 2 zaworach na cylinder. Jesli chcemy isc dalej nalezy zmienic glowice na 4 zaworowa lub zalozyc turbo. Ale to juz inna bajka. Co do glowic to mozna zerknac na glowice M50B25, maja bardzo zblizone srednice tlokow a wiec podobne jest rozstawienie tlokow oraz mocowanie glowicy, ale nalezy przyzec sie im na "zywo". Inna sprawa jest naped walkow od walu korbowego. Potrzebne jest szczegolowe sprawdzenie. Moze da sie przelozyc z drobnymi "poprawkami". A tak poza tym, przeliczylem silnik V8 "red_mana" i mozna wykrzesac z niego do 400 KM przy delikatnych (tanich) zmianach. Pozdrawiam, Jacek
  9. Witam, Nastepna zecz do eliminacji to material z ktorego zrobione jest gorne mocowanie amortyzatora 1, spotyka sie z twrdej gumy oraz plastiku. Czy gorne mocowanie amortyzatora 1 byla wymieniana przy zmianie sprezyn ? Lozysko kola ....hmm... jesl podniesiesz kolo na podnosniku i mocno nim pokrecisz to uslyszysz glosny szum (bez obciazenia na kole). Jesli auto jest na ziemi (lozysko obciazaone) a lozysko jest zuzyte (brak smaru) to zaczyna sie zacierac i od czasu do czasu bedzie piszczalo - agonia lozyska. Jesli na podniesionym kole nic nie slychac to jest ok. "Piszczece gumy w tulejach na sworzniach mocujacych wahacza" - sprezyny sa sztywniejsze wiec ugiecie jednostkowe przy takim samym obciazeniu bedzie mniejsze porownujac do standardowej sprezyny. Czyli kat obrotu wahacza bedzie mniejszy a wiec jesli mialyby piszczec gumy to piszczalyby slabiej. Pisk jest silniejszy wiec to nie gumy. Sztywniejsze zprezyny powoduja przeniesienie wiekszej sily pionowej na kielichy nadwozia a wiec wiekszy moment skrecajacy i zginajacy dzialajacy na podloznice. Nadkola sa spawane i zgrzewane do podloznic i klatki auta. Jesli po latach zginania i skrecania ktores z zgrzan lub spawow puscilo to sztywnosc konstrukcji spadnie i zaczyna sie poddawac. Mam nadzieje, ze to sie nie stalo, ale ... zwiekszenie obciazenia konstrukcji skraca jej zycie. Jesli "testowe" zalozenie rozporki na kielichy pomoze to auto jeszcze troche pojezdzi. Sorki za spory post ale staram sie to logicznie wyjasnic. Pozdrawiam, Jacek
  10. Witam, Do tego nadaje sie disel 3.0 lub 4.0 L ale za takie pieniadze ciezko bedzie cos kupic. Latwiej juz o 4.0 L w benzynie, gaz tylko sekwencja, KME Gold bedzie dobrze pracowala. Auto o wadze prawie 2 ton (z paliwem i kierowca) ma ciagac kolejne 2 tony, z 4.0 pod maska auto nie poczuje za bardzo, ze wogole cos ciagnie. 400 Nm momentu obrotowego robi swoje. Do takiego zastosowania lepiej nadaje sie skrzynia manualna, automat mozna latwo wykonczyc. Jacek
  11. Witam, Prosze wejsc na strone sklepu Inter Cars http://sklep.intercars.com.pl/ Po lewej stronie jest przycisk "eKatalog". Po wejsciu do niego wybieramy marke samochodu oraz model a nastepnie silnik. Po prawej rozwinie sie nowa list, idziemy do "Amortyzacja pojazdu" a nastepnie klikamy na "Elementy kolumny/Osłony/Odboje". Po lewej otworzy sie okno z wszystkimi czesciami skladowymi. Podane sa Marka, numer katalogowy, cena, ilosc sztuk dostepnych oraz jest mala ikona aparatu fotograficznego. Gdy ja klikniemy to otworzy sie zdjecie tej czesci. Tutaj http://www.realoem.com/bmw/select.do po wybraniu auta nalezy kliknac na przycisk "browse parts". Wybieramy 31 Front axle a nastepnie 31 10 Front axle suspension, nastepnie klikamy na 3 zdjecie na "GUIDE SUPPORT/SPRING PAD/ATTACHING PARTS". Szukana metalowa podkladka to numer 17 na zdjeciu. Dokladniej nie potrafie tego pokazac. Mam nadzieje, ze to wystarczy. Jacek
  12. Witam, Moze to pomoze: prosze wejsc na strone sklepu Inter Cars http://sklep.intercars.com.pl/ Po lewej stronie jest przycisk "eKatalog". Po wejsciu do niego wybieramy marke samochodu oraz model a nastepnie silnik. Po prawej rozwinie sie nowa list, idziemy do "Uklad wydechowy" a nastepnie klikamy na "Sonda Lambda". Po lewej otworzy sie okno z wszystkimi sondami pasujacymi do tego silnika. Podane sa Marka, numer katalogowy, cena, ilosc sztuk dostepnych oraz jest mala ikona aparatu fotograficznego. Gdy ja klikniemy to otworzy sie zdjecie tej czesci. Gdy klikniemy na ktoras z czesci to po prawej otworzy sie okno z danymi tej czesci. Powyzej tych danych sa przyciski "zamienniki" oraz "stosowane w". Tu dokladnie mozna sprawdzic co powinno pasowac i w jakich autach znajduje sie taka sama czesc. Mam nadzieje, ze jest to wystarczajaco dokladny opis. Zycze powodzenia. Jacek
  13. Witam, Mechanicy przewaznie kasuja 50 zl za podpiecie do kompa ..... Niestety podana metoda nie umozliwia kasowania inspekcji olejowej oraz serwisowej, natomiast oszczędza sporo nerwów w czasie szukania usterek. Sporo ciekawych informacji o kadach usterek w OBD i OBD-II mozna przeczytać na tej stronie http://autorepair.about.com/od/obdcodedatabase/The_Exhaustive_Database_of_OBDI_and_OBDII_Engine_Codes.htm Pozdrawiam, Jacek
  14. Witam, E38 z kierowca i paliwem wazy okolo 2 ton - jesli chodzi o manual to najbardziej poszukiwane sa z silnikami 4.0 oraz 4.4 z manualna 6 biegowa skrzynia biegow. Sprzedaja sie jak "swieze buleczki" i ciezko znalezc sztuke oferowana do sprzedazy w dobrym stanie technicznym. Na poczatku rowniez sie nad tym zastanawialem. Silnik 2.8 do tego modelu jest troche za slaby. Doskonale nadaje sie do spokojnego jezdzenia po miescie lub w trasie. Dynamika cierpi z powodu masy auta. Jest juz obszerny post na ten temat. Jesli chodzi o automat to dziala rewelacyjnie, jesli ktos chce to mozna przelaczyc go na manual i po sprawie. Pozdrawiam, Jacek
  15. Jacek_e38

    Podniesienie mocy w 750

    Szanowny Kolego M-Technik, Prosze uwaznie czytac post, napisalem ze 500 koni dla 5.4 L silnika v12 to graniczna bespieczna wartosc. Jezeli chcemy isc dalej to wiaza sie to z powazna przerobka glowicy, dodanie 2 turbin, stadardowe zakucie silnika, przerobka skrzyni, walu, dyfra, polosi napedowych. Podzespoly do tych komponentow liczy sie a nastepnie zamawia w Niemczech lub w USA (po 3 miesiacach jest zrobione), skrzynie trzeba przeliczyc - walki i kola zebate zwykle i planetarne trzeba zrobic z mocniejszych materialow. To spokojnie mozna zrobic w Polsce. Do tego dochodza hamulce, zasilanie w paliwo, sterowanie, ... Hmmm .... 1000 km z wolnossacego silnika bez turbiny .... to musialby byc duzy silnik - oczywiscie jak na skale samochodow osobowych. Red_man, dzieki za informacje o silniku, zaladuje dane i zobacze co da sie uzyskac. Pozdrawiam, Jacek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.