Skocz do zawartości

rockybor

Zarejestrowani
  • Postów

    518
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Bylo: E21, E36, E90, F10, F01 730D
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia rockybor

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam, próbowałem znajomemu w X1 F48 w zaktualizować mapy przy pomocy FSC generatora. Oczywiście na tamten czas nie byłem świadomy, ze to zły pomysł. Zgłosiłem się do sprzedawcy kodów na alledrogo: - dostałem najpierw PDF z release code -> niestety kod nie dziala, - potem dostałem lifetime kod i tez nie działa. Kod ten sprawdziłem z inna firma i im wyskakuje taki sam kod lifetime z HU Engineering Tool wiec sprzedawca dal mi poprawny kod ale navi nie przyjmuje. Teraz pytanie, jak moge odblokowac to navi? Za 3 tyg bede mial dostep do auta. Mam kabel e-net + esys i ISTA/D. X1 F48 Data produkcji: 10.06.2016 06UN Nawigacja
  2. Dostalem kod oblokowujacy i lipa. Potem dostalem kod liftime i tez nie dziala. Jedna osoba o navi napisala, ze trzeba podlaczyc auto e-net i odblokowac. Jakby ktos z Was mial instrukcja jak to zrobic to bylbym wdzieczny. Mam e-net, ISTA/D i e-sys.
  3. Poprzednik auta wgrał mapę ale nie miał poprawnego kodu do nawigacji. Teraz po wejściu w navi od razu wola o kod. Jeżeli kupię lifetime to chyba powinno zadziałać, bez względu czy tam jest mapa z 2021 czy 2022. Tak mi się wydaje ale pewien nie jestem.
  4. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/
  5. Temat rozwiązany :) 1. Pojechałem rano do Poznania aby podmienić inny moduł HSR oraz spróbować inny aktuator. 2. Po podłączeniu innego modułu HSR od razu był błąd ''HSR encoding missing''. Wtedy zapaliła mi się lampka w głowie. Mój obecny moduł HSR działał na zasadzie plug&play. Miałem dostęp do wszystkich funkcji i były obecne pliki CAFD. 3. Otworzyłem E-sys -> Read coding Data dla HSR i potem Coding dla ich modułu. Zero błędów i auto jeździ jak powinno. 4. Przeprosiłem sprzedawcę z Poznania za zawracanie tyłka i po prostu zakodowałem swój i DZIAŁA :). Nie wiem jak to możliwe, że po wymianie mojego nie krzyczał o kodowanie a po montażu ich modułu bez tego ani rusz. Wczoraj nawet skorzystałem z ISTA/P i zaznaczyłem, że doszło do wymiany HSR i nawet ISTA/P nie wrzuciła do planu kodowania (tylko Follow up). Naucza dla mnie - kodować każdy wymieniany sterownik nawet jak nie krzyczy i działają funkcje w ISTA.
  6. Byłem na podnośniku i wykonałem Start-up tylnej osi skrętnej HSR oraz Functional test. Zero błędów na podnośniku i wszystko chodziło jak powinno. W garażu manewrowałem dużo i dalej było ok. Tylko wyjechałem na ulicę, od razu błąd i tylne koła zablokowane na max w prawo (3 deg). Udało mi się wyprostować koła i odłączyłem HSR ponieważ nie chce znowu spalić modułu. Błędy: Zauważyłem też pękniętą tylną sprężynę z lewej strony. Jednak wątpię aby system blokował skręcone tylne koła. Jest to bardzo niebezpieczne na ulicy. Zresztą efekt jest taki jakby z tyłu posadzić jakieś ciężkiego osobnika 100-120 kg, więc jedna strona by lekko siadła. Następne kroki: - wymiana w ciemno w przewodów idących od modułu do silniczka (pomimo sprawdzenia ciągłości, na mierniku wszystko jest Ok, - podmiana samych czujników, które są na silniczku, - zamiana całego silniczka (to już musi pomóc ;P).
  7. Kupiłem używany moduł HSR i po podłączeniu samego modułu od razu wróciła komunikacja :). Tylna oś skrętna ciągle wali błędami ale teraz bardziej o konieczności aktywacji po wymianie modułu. Mam trochę dylemat bo może skończyć się ponownym spaleniem modułu. Pytanie czy moduł zabił płyn i wilgoć stojący we wtyczkach od 2 lat czy sama tylna oś jest uszkodzona i pomogła uszkodzić moduł. Po wymianie modułu, E-sys nie widzi jakbym musiał programować sterownik (dziwne bo słyszałem, ze każdy po wymianie trzeba). W ISTA/D dla modułu HSR nie ma żadnych plików CFD Zrobiłem automatyczny plan ISTA-P i sam nie wykrył aby HSR był wymieniony. Musiałem ręcznie wybrać sterownik, który został wymieniony. W liście czynności nie ma programowania ani kodowania. Jest tylko czynność końcowa i ustalenie wychyłów tylnej osi.
  8. Wlasnie widze, ze tutaj slabo z pomoca :). Grupy na FB sa bardziej pomocne i forum 7er :).
  9. Wyglada na to, ze ZGM (CGM) odcial dwa sterowniki AL i HSR. Mam dwa bledy komunikacji i blad flexray line 3. Jeszcze nie mialem mozliwosci sprawdzic wiazki od ZGM to AL i AL do HSR. Dostałem podpowiedź z FB grup aby sprobować zainicjalizować flaxray w ISTA/D jednak nie pomoglo :(. Druga podpowiedź to użyć tool32 i sprawdzenia czy przypadkiem CGM (ZGM) nie zablokował portów idących do AL i HSR z powodu liczby błędów, zwarć. Czy ktos ma doswiadczenie w uzywaniu Tool32 i moglby pomoc? Na razie ogladam sobie w trybie symulacji.
  10. Udało mi się wyprostować kola i od razu odłączyłem moduł HSR. Wciąż mam brak komunikacji z AL. Mam nadzieję, że nie spalił się moduł AL. Jest w wykładzinie pod fotelem kierowcy i średnio chce mi się tam zaglądać. ZGW zgłasza błąd flexray Chcę zamówić używany moduł HSR i podmienić. Zobaczę czy w ogóle złapie komunikację bez programowania (nie mam ICOM i zasilacza wiec strach). 1. Czy odłączony/uszkodzony moduł HSR powinien powodować brak komunikacji z AL? 2. Na forum z USA komuś wkodowano HSR. Ciekawi mnie jak to zrobili, usuwając VO 2VH? Tylko wtedy cały Active steering poleci. W E-sys nie mogę nawet załadować folderu HSR (tak samo AL).
  11. Dzisiaj jadąc na podnośnik auto wyzdrowiało na pare sekund:). Zero błędów. Skręciłem w ulice i nagle błąd i tylne koła pozostały skręcone w prawo, kierownica przekrzywiona w prawo :(. Tak to wygląda na aucie. Skorodowane wtyczki wyczyściłem i sprawdziłem miernikiem przejście - wszystko OK. Wilgoć i korozja na pinach modułu HSR Zlutowanie ułamanego pinu w module Niby przeczyściłem piny, jest sucho, w miejsce ułamanego pinu wlutowałem nowy. To teraz brak komunikacji z dwoma modułami HSR i AL. Brak komunikacji z HSR i AL (Active steering) Zasilanie dochodzi do modułu HSR. Nawet zrobiłem obejście nowego pinu aby wykluczyć błąd w lutowaniu. Moduł HSR miał prawo się uszkodzić ale dlaczego brak komunikacji z AL :(? Jeszcze BMW umieściło ten AL pod siedzeniem kierowcy, pod wykładziną - brawo. Bezpieczniki Z3 - F501 60A (nie sprawdziłem ale w module na grubych przewodach jest 12V) Z2 - F134 5A (OK) Z1 - F39 40A (OK) Z1 - F45 5A (OK)
  12. Witam, dzisiaj podczas jazdy wyskoczyły błędy układu kierowniczego i po diagnostyce błędy są następujące: Wg mnie najważniejszy błąd to: HSR Track rod position sensor value incorrect. Czy ktoś z Was przerabiał temat? 1. Sprawdziłem wtyczki - są ok. 2. Kable - wyglądają na ok. 3. Moduł w bagażniku suchy. W następny weekend jak pogoda dopiszę to sprawdzę przejścia na przewodach. Może sygnał na którejś wiązce nie przechodzi.
  13. rockybor

    Stukanie w kierownicy.

    Instrukcja powyższa która nakazuje wymianę blokady działa. Mam już dwie opinie na YT potwierdzające skuteczność działania. Oto jedna z nich:
  14. rockybor

    Stukanie w kierownicy.

    Wlalem dwa na jeden raz i ciagle jest. Wiec zostaje tylko wymienic ten czujnik/nastawnik lub cokolwiek to jest.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.