Skocz do zawartości

Prezioso

Zarejestrowani
  • Postów

    1 192
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Aktualnie wyimaginowane :)

Osiągnięcia Prezioso

Mentor marki

Mentor marki (12/14)

0

Reputacja

  1. Tylko, że takiego GLE w hybrydzie nie kupisz w USA. Cena w EU to z kolei kosmos cenowy vs 45e z USA. Też się zastanawiam nad kupnem 45e z USA bo przeróbka nie jest duża. Ładowanie w USA jest ograniczone tak samo jak zasięg. Wg informacji jakie mam i jakie krążą po sieci spowodowane to jest tym, że w USA dają dłuższa gwarancje na baterię. Wiec coś za coś. Poza tym … „podobno” można to zmienić oprogramowaniem aby użycie baterii i zasieg były porównywalne do wersji EU.
  2. Wybaczcie. Umknęło. Chodzi oczywiście o SUV a konkretnie GLE (standard - nie coupé). Silnik 2.9 R6 -> 330PS Ten sam silnik jest też w "E" klasie o której pisałem.
  3. Tak dla odniesienia - informacja z modelu konkurencji: Konkretnie Mercedes 400d 4matic średnie spalanie od początku - 7.5L/100 km autostrada przy prędkościach około 130-140 - 6.9L/100 km (dane z wakacji do Włoch i przejechaniu 3700km - 3 osoby + bagaż) spokojna jazda po krajowych drogach - 6.1L/100km dynamiczna jazda po krajowych drogach -raczej nie przeginam pały, ale około 8/100km. po mieście - w 10 litrach się mieści Wyniki w trybie comfort czyli domyślnym w jakim uruchamia się mercedes. Trybu ECO nie testowałem. Klasa "E" z tym samym silnikiem (e400d 4matic) to około jednego litra mniej - przy spokojnej jeździe na drogach krajowych (nie przekraczając 90) udało mi się zejść do 4.7L/100km ale już psychika siadała od ecodrivingu.
  4. Prezioso

    BMW X5 45e

    Każdy z Was ma swoje argumenty i dyskusja powinna być merytoryczna. Ostatnio przeczytałem taki artykuł https://300gospodarka.pl/analizy/nawet-w-polsce-samochod-elektryczny-emituje-mniej-co2-niz-inne-auta-wiemy-bo-sprawdzilismy Oczywiście: elektryk jest ekologiczny, ale artykuł nie uwzględnia czynników takich jak choćby utylizacja baterii czy jej koszt wymiany/wytworzenia. Ten jest znaczący. Jeśli będzie więcej OZE to i samochód będzie emitował mniej do atmosfery (w bilansie). Niemniej: era elektrycznych samochodów na dobre wkracza w nasze życie i póki co nie zapowiada się aby ktoś coś w tej materii zmienił. Może wodór będzie tzw game-changer, ale widząc po tym co brat mówi z DE to jest to nadal śladowa ilośc pojazdów plus dość wysokie koszty eksploatacji. Nie uważam też, że nowoczesne diesle czy benzyny są złe pod kątem ekologii czy awarii (są dość zaawansowane ale technologia ta jest już dopracowana), dlatego póki co cieszę się motoryzacją w klasycznym wydaniu :) Na wodór, elektryka czy PHEV przyjdzie jeszcze czas. PS. Kolega ma od roku GLC 350e (PHEV) - do dzisiaj nie powiedział mi ile ten samochód spala benzyny w trasie (autostrada), tylko opowiada mi jak bezszelestnie porusza się po mieście. Jak jedzie na dalsze wakacje (narty/ferie/urlopy) to dziwnym trafem na ten czas wymienia się z bratem za VW Touareg w dieslu....
  5. Prezioso

    GLE czy G05 ?

    Do pewnego momentu w domu i służbowo była głównie grupa VAG. Niektóre samochody więcej stały jak jeździły. Od pewnego czasu flota służbowa i prywatna przeszła wyłącznie na mercedesy. Był romans z BMW, ale na tym tle Mercedes wypadł o niebo lepiej. Odpukać jak kolega wyżej napisał: nie ma aktualnie w MB wpadek jakościowych.
  6. Prezioso

    GLE czy G05 ?

    Zgodzę się z przedmówcami. GLE coupe ładniejsze od X6, natomiast X5 wyglada lepiej od GLE (żeby poprawić jego wygląd proponuje pakiet AMG + pakiet night). Mam E klasę w213 FL czyli poniekąd odpowiednik GLE i przy konfiguracji polecam: - wspomniany pakiet AMG plus pakiet night - deska w skórze (obowiązkowo) :) - Burmester - nie gra jakoś zabójczo, ale lepiej niż standard + ma maskownice poprawiające estetykę wnętrza. - elektryczne fotele (sterowanie na drzwiach naprawdę daje mnogość ustawień). - jeśli bierzesz skórę to obowiązkowo polecam grzanie i wentylację 4 liter. Ja wybrałem alcantarę na fotelach. - kamery 360 oraz tempomat aktywny z asystentami ( naprawdę z dotychczasowych samochodow najlepiej funkcjonuje). Kamera cofania chowa się w klapie i jest zawsze czysta - czego nie ma w bmw. - airmatic jest rewelacyjny, ale jeśli masz kogoś z pasażerów z choroba lokomocyjną to tryb sport będzie nieunikniony :D lub trzeba się zastanowić nad taką opcją. - silnik - to już kwestia gustu i budżetu, natomiast nowe R6 diesel w Mercedesie pracuje wyśmienicie i nie ma dużego apetytu na paliwo. Biorąc pod uwage PV to rozważyłbym dzisiaj hybrydę w GLE (ma rewelacyjny zasięg na prądzie).
  7. Prezioso

    BMW X5 45e

    Pytanie do posiadaczy X5 45e. Kolega planuje zakupić wspomniany model. Czy temat wadliwych baterii i ryzyka pożaru jest poważny i czy BMW coś z tym zrobiło ? Czytałem o tym, ale nie znalazłem remedium na ten problem (głównie dotyczył USA).
  8. Nie ma w BMW takiej opcji jak kliknięcie dwa razy (szybko) przycisku zamykania samochodu na pilocie? Wtedy system bezkluczykowy nie powinien działać i nie powinien się otworzyć Samochód. Tak mam w MB oraz miałem wcześniej w samochodach z grupy VAG.
  9. Nie traktujcie tego jako OFF, ale dla porównania z innej stajni (miałem kupować G30, ale padło na MB ze względu na lepsze finansowanie): MB E400d 4Matic FL 2021(340PS motor 2.9 R6) - średnia z 18k = 8.2L/100km. Najniższe zanotowane spalanie: 5.2L/100km (na więcej zabaw brakło mi cierpliwości i chyba wiele mniej by nie było). Autostrada tempomat aktywny zapięty cały czas. Prędkość 140 km/h: 6.4-7.0L/100km w zależności od ukształtowania terenu i natężenia ruchu. Miasto 8-10L/100km (przy czym najwyższe wartości osiągane są przy niskich temperaturach). Latem miasto nie wychodzi wyżej 9L/100km.
  10. Odnosiło się to do słuchania muzyki przez BT i dodatkowym dławieniu jakości, która i tak nie jest najwyższa (mp3).
  11. Święta prawda. Dlatego zazwyczaj mam mp3 na karcie SD (wysoka jakość 320 kbps) lub Apple CarPlay. Natomiast coraz mniej samochodów ma slot na płyty CD. Mam płytę AC/DC z lat 90tych i utwór Thunderstruck odtwarzany z płyty masakruje wszystko. Żona w MB ma zmieniarkę ale HK niestety nie daje rady. Ten kawałek uwielbiam słuchać w swoim V12. Auto z lat 90tych ale nagłośnienie było wtedy klasy premium montowane w fabryce (i przeskakuje jakością niejeden nowy HK czy BW).
  12. Ustawienia audio to jest pierwsza rzecz, którą robię wsiadając do jakiegokolwiek samochodu jakim będę się poruszał przez dłuższą chwilę. Ot, taka obsesja. W samochodach którymi jeżdzę na codzień jest to ustawione. Co do rozgrzania: tak robiłem to nie raz i nie dwa. Na tej podstawie wyrażam swoją opinię. Póki co ranking nie uległ zmianie :)
  13. Ryb55: wiesz co, wszędzie dobrze gdzie nas nie ma. Póki co z obserwacji wynika, że dobrze wykonane są modele Porsche. Jeżdzę regularnie Macanem i Panamerą 2018 i tam takich pierdółek denerwujących nie ma. Natomiast mnie chodzi o coś innego. Wsiadam do samochodu za prawie 400k (30d) i tu stuka, tam trzeszczy... Mówimy o nowym samochodzie. Choćby z tym pasem bezpieczeństwa proste rozwiązanie: wystarczyłoby klamrę pasa zawiesić 3cm wyżej albo o 3cm dłuższy zrobić materiałowy słupek boczny. Jak nie chcą robić kosztów z dłuższym słupkiem to BEZKOSZTOWO można wyżej zawiesić klamrę pasa (kwestia przeszycia). Czasem wystarczy pomyśleć i nie trzeba wydawać.
  14. Prezioso

    X5 nowe ceny...

    Trzeba było zamówić BMW 760Li Final Edition limitowaną do 40 egzemplarzy V12 :D A co do cen - jest drożej: potwierdzam. Około 20 tysięcy złotych (w przypadku 25d).
  15. Ja się podpiszę pod tym stwierdzeniem. Zgadza się: choćby zdecydowana większość pracowników znanego niemieckiego marketu na literę L ;) jeździ BMW (głównie 3GT). Centrala ma w większości do dyspozycji od serii 5 w górę. Nie mówię już o firmach farmaceutycznych czy z branży IT (chociaż Ci preferują Volvo i Mercedesy). A co do dupereli i jakości oraz usterek: jeździłem w poniedziałek dwoma G05 u dealera (30d i 25d) oraz G30. Auta dostałem na dwie godziny każde. Wiec mogłem się zagłębić spokojnie w temat.przebiegi samochodów: poniżej 1000km. Niestety nie było 40i :(. Roleta dachu się zacinała w 30d (nie było tego w 25d). Na nierównościach i progach zwalniających coś stukało i pukało w bagażniku (był pusty). Podobnie było w 25d. Sprawdzałem rolete bagażnika, jej mocowanie ale to nie było to - obstawiam klapę. W 25d zacinał się system zamykania bagażnika. Tzn dojechał tak 3/4 i się zatrzymywał. Dopiero za drugim lub trzecim podejściem się zamknął. Do tego irytująca rzecz: stukanie pasa bezpieczeństwa o słupek B (konkretnie zapięcie/sprzączka o plastik przy skręcie). Też dorzucę trzeszczący i uginający się pod naciskiem plastik wokół pokrętła idrive (z napisem media i Home). Powyżej 130km/h wyraźnie słyszalny świst powietrza - jakby uszczelka w drzwiach była walnięta. Auta z adaptacyjnym zawieszeniem - w trybie comfort bardzo nurkowały przy hamowaniu. To są takie pierwsze spostrzeżenia po kilku godzinach za kierownicą G05. Jeśli mówimy o premium to takie rzeczy nie powinny mieć miejsca. Edit: dość tandetne przyciski na kierownicy i na konsoli pod nawiewami - tandetne w porównaniu do całości. Po prostu nie pasują.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.