Skocz do zawartości

limex77

Zarejestrowani
  • Postów

    173
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 528iA Touring 99'
    E30 318i coupe 89'
    E46 318i sedan 99'
    E30 318iA Touring 91'
  • Lokalizacja
    Puławy

Osiągnięcia limex77

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. może walnięty jest rozrząd o jeden ząbek. sprawdź czy na pewno jest dobrze złożony bo jak nie to silnik potrafi twardo chodzić.
  2. ja u siebie przy wymianie wałka wymieniłem popychacze i założyłem dźwigienki z M43 z rolkami. silnik pracuje cichutko. co prawda trzeba było lekko zmodyfikować dźwigienki - przeszlifować boki w miejscu gdzie współpracują z zaworami i dorobić pastylki na zawory gdyż zawory są za niskie. przy następnej modyfikacji (wymianie uszczelniaczy) mam zamiar założyć zawory wraz ze sprężynami od M43 żeby wyeliminować pastylki. W drugiej mojej E30 został wymieniony wałek dżwigienki i popychacze ale nie chodzi tak cicho jak ten na dźwigienkach z M43.
  3. a odbłyśniki w jakim masz stanie bo może one już mają dosyć i źle skupiają światło a tak po za tym to do polerki kloszy to się trochę słabo przyłożyłeś :norty: o szczelności nie wspomnę
  4. kwestia o jakie 316i chodzi? bo jeżeli o pojemności 1.9 litra to tłoki i korbowody są takie same, cały silnik jest taki sam, jedyne różnice to klapka sterująca długością kanałów w kolektorze ssącym w 316i jej nie ma, i inne oprogramowanie sterownika (moc 105 KM) a w 318i jest 118 KM i jest klapka w kolektorze. w starszych silnikach o pojemności 1,6 litra i oznaczeniu modelu 316i są zupełnie inne silniki i był one montowane do 02/2002r. natomiast o 05/2001r były montowane nowe silniki z oznaczeniem N42 a to już zupełnie inna bajka :D
  5. limex77

    Swap z M52B20TU na M54B22

    słupek m54 można przełożyć bez żadnego problemu z osprzętem ze starego silnika m52TU. wiem bo u brata po padnięciu m52B25TU założyliśmy słupek m54B25 i lata bez problemu 3 rok. jedyną wadą silników m54 jest spory apetyt na olej w porównaniu do m52TU.
  6. jeżeli masz ksenony lub nivo to sprawdź czujnik położenia który przypięty jest do wahacza z prawej strony. wiem że to trochę dziwne ale już w dwóch autach się z tym spotkałem że zaciera się tulejka pod plastikową dźwigienką przy czujniku i tak potrafi wkurzać. dobry smar penetrujący w spraju załatwia sprawę. powodzenia
  7. aby sprawdzić czy to pompa po przekręceniu klucza na zapłon nie odpalaj od razu tylko poczekać aż pompa ucichnie - nabije ciśnienie i wtedy sprawdź czy odpali od strzała. jeżeli tak to wina pompy
  8. chyba jednak w komorze korbowej i pod klawiaturą panuje minimalne podciśnienie i za pomocą odmy (separatora oleju) jest połączone z kolektorem ssącym. u mnie po odkręceniu korka i przyłożeniu kartki papieru jest ona lekko pulsacynie przysysana a nie odpychana. nadciśnienie po pokrywą się tworzy gdy zatkana jest odma i potrafi wywalić olej z pod pokrywy ( i to gwałtownie - podczas jazdy) lub wypchnąć bagnet także jest chyba odwrotnie niż napisałeś bo nie wiem co według Ciebie miało by wypychać olej z bagnetu - podciśnienie ? :duh:
  9. sprawdź czy masz w sterowniku gazowym włączoną funkcję podgrzewania wtryskiwaczy, bo jak są brudne w środku i jest na minusie to przy tej funkcji potrafią się zawieszać i puszczać gaz. po za tym gdy instalacja się rozjedzie lub jest źle ustawiona to korekcje sterownika benzynowego potrafią się tak rozjechać że wtryski leją jak głupie i zalewa silnik a tak z doświadczenia obstawiam pompę paliwa powodzenia
  10. też bym na to nie wpadł, ale cóż człowiek uczy się przez całe życie a i tak głupi umrze, grunt że się udało :cool2:
  11. spróbuj podmienić przepustnicę bo ona też potrafi takie głupoty robić
  12. chyba człowiek napisał że samochód ma 1500 km od domu jak by co to ja w swoim mam taki sterownik, jak che Ci się przyjechać do Puław to nie widzę problemu żeby go podpiąć w moim aucie
  13. limex77

    programowanie kluczyka

    no to dobrze że się udało
  14. moim zdaniem to są objawy zapowietrzonego układu
  15. we wrześniu 98 był filt mechaniczny, dwa vanosy, inny system abs, nowy system srs czyli dwustrzałowe poduszki i inne skrzynie automatyczne z dwustopniowym konwerterem czy coś jeszcze nie pamiętam. w 2000 roku miesiąca nie pamiętam był litf optyczny oprócz wcześniej wymienionych elementów nowe nerki i nowe silniki z serii m54 - benzynowe o dieslach się nie wypowiem bo nie wiem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.