Skocz do zawartości

Poohaty

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 520i

Osiągnięcia Poohaty

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Po otwarciu silnika okazało się, że część świecy wpadła do środka i uszkodziła tłok i ścianę cylindra. Jakie mogą być szacunkowe koszty naprawy, czy może nie opłaca się tego naprawiać i lepiej kupić cały silnik. Rozejrzałem się po Allegro i ogólnie ciężko w pomorskim o 2.0 jaki miałem, więc ewentualnie jak jest z dopasowaniem silnika 2,5 do reszty. Widziałem do 2000zł silnik kompletny z osprzętem, ale jak będzie z dopasowanie go do skrzyni automatycznej ZF, jeśli wcześniej był w manualu.
  2. Witam, BMW e39, 520i mam problem z silnikiem. Przestały działać dwa cylindry. Po zdjęciu cewek i wyjęciu świec okazało się, że dwie świece nie dość że nie działały, to jeszcze były zniszczone. W jednej nie było tej metalowej końcówki, a w drugiej brakowało kawałka porcelany. Po sprawdzeniu ciśnienia okazało się, że na jednym z cylindrów ciśnienie wynosi 7 barów. Z tego co powiedział mechanik zdecydowanie za mało. Drugiego z niedziałających cylindrów nie dało się sprawdzić. Gwint od ciśnieniomierza jest krótszy od gwintu świecy. Być może część gwintu była uszkodzona i nie dało się wkręcić ciśnieniomierza. Rozumiem, że to i tak nie ma znaczenia, bo na jednym z cylindrów jest tak jak pisałem 7Barów, czyli za mało. Pewnie nie ma to znaczenia, ale na innych było po 13. Mechanik podejrzewa, że część z uszkodzonej świecy dostała się do cylindra i uszkodziła, albo zawory albo tłok. Jutro albo w poniedziałek chce otwierać silnik, co będzie się wiązało z większym kosztem. Macie jakieś sugestie, opinie, rady w tej sprawie? Z góry dziękuję za pomoc.
  3. Dzięki wszystkim za pomoc. Sorki, że po takim czasie, ale wszystko naprawione. Błotnik oryginalny w dobrym stanie dostałem za 200zł + przesyłka. Szkło lampy kupiłem zamiennik. Wygląda dobrze, nawet dużo lepiej niż oryginalna lampa z drugiej strony. Tam widać, że ma już swoje lata. Zastanawiam się czy nie kupić drugiej i też nie wymienić. Tak nowa jakaś taka bardziej przezroczysta. Stara jest trochę matowa. Widać to przy włączonych światłach. Zderzak po lekkich poprawkach wygląda jak nowy. Dodatki do zderzaka (listwy) kupiłem zamienniki i nie było problemu ze spasowaniem. Dzięki za pomoc Poohaty z Gdańska
  4. Witam, proszę o poradę. Jakiś czas temu miałem kolizję w której uszkodziłem zderzak, błotnik lewy i przetarłem szkło lampy lewej. e39 1997 sedan. Przeglądając allegro znalazłem takiego sprzedawcę u którego dostałbym wszystkie potrzebne części, w dobrej cenie, oczywiście zamienniki. Link do jednej z aukcji allegro: Błotnik http://allegro.pl/blotnik-nowy-bmw-5-e39-96-04-w-wa-jakosc-q-zabez-i1257114844.html Zderzak http://allegro.pl/zderzak-przod-nowy-bmw-5-e39-00-jakosc-q-w-wa-i1247351161.html Sprzedawca posiada prawie 52 tysiące pozytywnych opinii i niecałe 200 negatywów. Z tego co widzę, to wszystko co sprzedaje to zamienniki. I teraz moje pytanie, czy ktoś kupował od tego sprzedawcy części, czy może od razu odpuścić i szukać używanych oryginalnych części. Sprzedawca twierdzi, że nie będzie problemu ze spasowaniem, jednak wiele osób odradza kupowanie zamienników. I druga sprawa to lampa. Mam przetarty klosz lampy. Samochód jest przedliftowy, jednak mam lampy xenony z białymi kierunkami. Po czym poznam, bez demontarzu lampy czy mogę wymienić samo szkło. Z tego co wiem, to w przedliftowych lampa jest rozbieralna, a po liftingu klejona. Wymiana szkła, a całej lampy różni się sporo w kosztach. Z góry dziękuję za pomoc. Poohaty
  5. Głupia sprawa ale co tam, przyznam się, w końcu nigdy nie twierdziłem, że jestem ekspertem od mechaniki samochodowej. Wiatrak o którym mówiłem, że się nie kręci, to był od klimatyzacji. Nie kręcił się z prostego powodu. Jak sprawdzałem to nie była włączona klima. Silnik się grzał ponieważ w wiatraku od silnika brakowało 8 łopatek. Przy temperaturze 30 stopni na dworze nie wystarczało to do skutecznego wychłodzenia silnika przy jeździe w korku. Poniesiona temperatura (prawdopodobnie) wywaliła przewód powracający do chłodnicy, co spowodowało braki w płynie chłodzącym i jeszcze szybsze podniesienie się temperatury. Pompa wody sprawna, sprzęgło wiskotyczne też. Po wymianie wiatraka, porządnym przymocowaniu gumowej rurki, uzupełnieniu płynu wszystko wróciło do normy. Mam tylko nadzieję, że podwyższona temperatura nie uszkodziła uszczelki pod głowicą. Na razie objawów brak. Naprawy dokonali panowie z Antyserwis w Pruszczu Gdańskim na miejscu. Po wyjeździe nie czuję się, żebym wyszedł "bez spodni" dlatego też umówiłem się już na wymianę oleju z filtrami, gdyż w cenie oferują podpięcie do kompa i kasowanie inspekcji.
  6. Wentylator w ogóle się nie kręci. Obojętnie przy jakiej temperaturze, czy zimy czy gorący. A czy teoretycznie może to być wina elektryki: np. bezpiecznik, albo odłączony jakiś przewód zasilający do wiatraka? Jak zakręcę ręką wiatrak to się swobodnie kręci, bez żadnego oporu.
  7. Witam, żona wybrała się samochodem i oczywiście pech. Strzałka temperatury poszła do góry, pod maską para. Na pewno nie działa wiatrak od chłodnicy. Po uzupełnieniu płynu raczej nie zauważyłem wycieku z chłodnicy. Co może być przyczyną, że wiatrak nie kręci? Z góry dziękuję za wszystkie sugestie. Mam nadzieję, że to nic poważnego. Do poniedziałku nie odstawię go do żadnego warsztatu, więc może do tego czasu dowiem się czegoś od was. Pozdrawiam Poohaty
  8. Poohaty

    Palące się kontrolki

    Miałem podobny przypadek ze świecącymi się kontrolkami ABS/ASC. Po podłączeniu pod kompa wyszło, że prawy przedni czujnik. Koszt niecałe 300zł czujnik Siemens i 20zł wymiana. Prędkościomierz mi nie siadł, ale wyczytałem, że to nie jest regułą. Ale usterka typowa dla E39. W wielu miejscach podłączą ci pod kompa za niewielkie pieniądze. Lepsze to niż kupowanie części i sprawdzenie która jest wadliwa. Ja swój czujnik kupiłem na czescidobmw.pl. Przejechałem na nim na razie ok 1000km, wiec nie wypowiem się co do trwałości, ale podobno oryginalne robi właśnie Siemens.
  9. Poohaty

    Spalanie :/

    Ja posiadam 520i zagazowany. W trasie to około 12 litrów, ale w mieście już tak fajnie nie jest. 15l gazu i do tego dochodzi benzynka. Zanim się przełączy na gaz to litr wciągnie i to na odcinku 4-5km. Na zimnym silniku sporo schodzi. Jeśli latem spadnie spalanie o 2-3 litry w mieście to będzie świetnie.
  10. Radyjko założone. Tak jak chciałem zmieściło się w schowku po lewej stronie. Jak odkręciłem schowek było tam wiele przewodów (do których teoretycznie można się było podłączyć), jednak elektryk zasugerował, żeby nie ryzykować i podłączyć się tam gdzie to by było najlepsze, czyli do gniazda zapalniczki. Jedyny i wcale nie taki trudny sposób to rozłożenie środkowego panelu. Za pierwszym razem trochę zabawy i obawy, żeby czegoś nie zepsuć. Pewnie za drugim razem zrobiłbym to 2x szybciej. (Jeśli ktoś będzie potrzebował opis jak to zrobić to proszę o info chętnie napiszę) Podłączyłem się na szybkozłączkach do zasilania zapalniczki. Trochę było problemów bo kable bardzo krótkie, ale się udało. Kabel antenowy pociągnięty z lewej strony. Żeby dostać się do bagażnika, w modelu bez składanych oparć, należy odczepić oparcie tylnej kanapy. Można dla ułatwienia całkowicie zdjąć. Około 30cm od prawej krawędzi (patrząc od przodu samochodu) przechodzą przewody od głośników, świateł i być może jakieś jeszcze. Otwór jest zaślepiony, ale spokojnie zmieści się tam przewód antenowy. Później pod boczną tapicerką i gotowe. Należy tylko uważać, bo przynajmniej u mnie jeden boczek tapicerki był na zatrzask i wystarczyło podważyć, a inny na plastikowe wkręty. Radia prawie nie widać, przewody nigdzie nie latają, a gniazdo zapalniczki nadal jest użyteczne. (U mnie się nie pali, ale ładowanie komórki, GPSa, łaptoka czy innych rzeczy często się przydaje. Łączny czas to prawie 2h, ale to dlatego, że zupełnie nie znam się na elektryce, łączeniu kabli i takich tam.
  11. Czy ktoś instalował CB radio w tym schowku z lewej strony pod kolumną kierownicy? E38, 1997, sedan. Bardzo bym prosił o sugestie jak to wykonać. Radyjko spokojnie się mieści, ale jak poprowadzić kable, i gdzie, do czego podłączyć zasilanie. Moja wiedza z dziedziny elektryki kończy się na wymianie żarówek w samochodzie i w domu, oraz na wymianie baterii w różnych urządzeniach. Czy jeśli odkręcę ten schowek to czy za nim znajdę jakieś kable do których można podłączyć zasilanie?? Oraz w którym miejscu najlepiej przeciągnąć kabel do anteny. Siedzenia oczywiście się nie składają, ale gdzieś czytałem, ze podobno można przeciągnąć, razem z kablami od głośników.
  12. Co do mrozów to jak było -20 wszystko było ok. Bezpieczniki chyb też są ok, skoro rygluje i otwiera zamek. No nic, może to się już nie powtórzy. Miejmy nadzieję.
  13. Podczepię się do tematu, żeby nie zakładać nowego, bo widać, problem podobny. BMW 520i, e39, sedan. Wczoraj żona chciała zamknąć przednie prawe drzwi. Był jakiś taki głuchy stukot przy zamykaniu. Zupełnie inny niż zawsze. Za pierwszym razem się nie zamknęły, za drugim chyba pociągnęła mocniej i drzwi się zamknęły. Przejechaliśmy kawałek i już nie mogła otworzyć drzwi. Ani z zewnątrz, ani od środka. Z pilota, zamka, przycisku do zamykania drzwi w środku, ten "dzyndzelek" podnosi się, ale drzwi nie można było otworzyć. Zastanawiałem się jak to naprawić i ile to będzie mnie kosztowało, ale dziś rano problemu nie było. Otwiera się normalnie. Czy ktoś wie czym to może być spowodowane, i jak temu na przyszłość zapobiec, albo poradzić sobie jeśli to się powtórzy??
  14. Byłem w serwisie i po podłączeniu do kompa wyszło, że to czujnik prawy przedni. Czy jeśli kupię oryginalny siemensa (ok 300zł np. z czescidobmw.pl) to wystarczy go tylko podłączyć, czy jeszcze coś trzeba zrobić? W treści ze strony elektroda.pl piszą, że dotyczy to czujników/sterowników do ABS po 1998r. Mój samochód jest z 1997r.
  15. Witam, na początek się przywitam. Jestem świeżym posiadaczem BMW, mieszkam w Gdańsku. mam ten sam problem. Kontrolka ABS i ASC świeci się po przejechaniu kilku metrów. Zakładam, że tragedii nie ma, padł jakiś czujnik. I teraz moje pytanko, czy jakieś nieautoryzowane warsztaty mają możliwość podłączenia tego pod kompa, czy trzeba jechać do ASO? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam Poohaty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.