Skocz do zawartości

albi

Zarejestrowani
  • Postów

    84
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O albi

  • Urodziny 25.02.1981

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    740xd g11
  • Lokalizacja
    Podkowa Leśna

Osiągnięcia albi

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Witam Nie wiem jak to jest dokładnie z częstotliwościami, ale moim lusterkiem bez problemu steruję 2 bramami garażowymi Normstahl i bramą wjazdową "Wiśniowski". Wszystko działa bez problemu. Parowanie sterowników bram z lusterkiem jest dzicinnie proste: 1. Nacisnąć i przytrzymać kilka sekund (aż się zapali ciągłe światełko) przycisk na lusterku którym chcemy otwierać/zamykać bramę 2. Pobiec szybko do sterownika bramy i znaleźć przycisk "parowania", wcisnąć go 3. W samochodzie potwierdzić ponownie przyciskiem parowanie i działa. Powyższa instrukcja dotyczy sterownika ze zmiennym kodem. Pozdrawiam Albi
  2. Witam W mojej 530 xd miałem podobny problem, z tym że brak było fizycznych oznak braku napędu 4x4 (żadnych hałasów, wibracji), poprostu wywaliło mi wszystkie możliwe kontrolki związane z napędem (ABS, DSC, 4x4) no i oczywiście napędzał tylko tył. Super fachowcy z Bawaria Motors Janki przeprowadzili diagnozę (ok 300zł). Okazało się że wg nich uszkodzona jest skrzynka rozdzielcza napędu, do wymiany kwalifikuje się także moduł skrzynki (tłumaczyli mi, iż to jego awaria mogła spowodować jej rozwalenie). Wycena z robocizną coś ok 11 tyś zł. Nie mając do nich całkowitego zaufania i w związku z tym że auto było "na chodzie" stwierdziłem że sprawdzę je jeszcze w jakimś nieautoryzowanym warsztacie. Trafiłem do speców w podwarszawskim Otwocku. No i co się okazało - po rozebraniu skrzynki (w serwisie mówili że nierozbieralna) - brak jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych. Skrzynka była dobra. Problem był w małym elektrycznym silniczku sterującym pracą skrzynki. Koszt wymiany ok 2 tyś zł. Auto jest już kilka tygodni po naprawie, wszystko jest OK. Pozdrawiam Albi
  3. albi

    problem z napędem 4x4

    Witam, miałem podobny problem z xdrive - co jakiś czas wyświetlało mi błędy napędu 4x4, po przejechaniu kilku km problem ustępował. W moim przypadku rozwiązaniem była wizyta w ASO i wgranie nowego softu. Od pół roku problem nie występuje. Pozdrawiam albi
  4. wygląda to tak że po wyjeździe z myjni pokazuje mi ok -19 i potem stopniowo rośnie w górę (15-30 min) aż dochodzi do właściwej temperatury. Jak jadę po mokrym to zachwianie temperatury potrafi się utrzymywać dłużej. Obstawiam wiązkę, ale nie bardzo wiem jak się za nią zabrać. Gdzie dokładnie jest czujnik temeratury i którędy przebiega wiązka ??? Pozdr albi
  5. Witam Zauważyłem dziwne zachowanie czujnika temperatury zewnętrznej w mojej E61 LCI. Po myjni, lub w trakcie jazdy po mokrym temperatura wyświetlana na zegrach spada do -19,5 stopnia C (a faktycznie na zewnątrz jest na +). Jest to dosyć uciążliwe gdyż w parze z temperaturą zewnętrzną idzie ogrzewanie wnętrza, które zaczyna wariować i dmuchać na maxa gorącym powietrzem. I teraz pytanie - czy to wina czujnika, wiązki czy czegoś innego ??? Za wszelkie podpowiedzi dziękuję. Pozdrawiam albi
  6. zgadza się, wszystkie dekodery dvb-t bmw działają w mpeg2 (no chyba że w najnowszych modelach coś się zmieniło)
  7. Z tym brandowaniem to bym uważał. Z praktyki wiem, że możesz kupić produkt ATE o znacznie gorszych parametrach, niż wyprodukowany przez tą samą firmę dla BMW. Prawdopodobnie wynika to z umów między koncernami, cen i jakości materiałów użytych do produkcji. Pozdr Albi
  8. albi

    530xi vs 530xd

    ja mam 530xd LCI i jestem bardzo zadowolony. Auto ma 125 tys (u mnie 30 tys) i zadnych problemow z xdrive nie bylo. Xdrive pozwala troche szybciej jezdzic bmw po mokrym i sliskim asfalcie (napewno zwieksza sie komfort psychiczny kierowcy jadacego 200km/h na mokrej autostradzie). W praktyce bywa roznie, duzo zalezy od umiejetnosci kierowcy i nie wapdania zbyt szybko w panike podczas ryzykownych manewrow. Jezdzilem sporo (ok 70 tys km) 530d, teraz mam 530xd i uwazam naped 4x4 naprawde duzo pomaga podczas "mokrych" miesiecy (a mamy ich w roku chyba z 10). Zeby za bardzo nie slodzic dodam ze xdrive ma i swoje wady - troche wiekszy promien skretu, brak Dynamic Drive i Active Steering. Ale mimo wszystko gdybym mial jeszcze raz kupwac napewno wybral bym znowu xdrive. Co do wyboru silnika to temat ten byl juz tyle razy przemaglowany na forum ze nic wiecej dadac nie moge. Pozdr Albi
  9. U mnie w e61 po lifcie asystent świateł działa znakomicie. Bardzo przydatna jest funkcja świateł dziennych które np. po wjeździe do tunelu przełączają się automatycznie na pozycyjne (xenon). Co do długich to może coś poprawili po lifcie bo nie zauważyłem bezsensownego "mrugania", czujnik wyłapuje nawet światła tylne daleko jadących samochodów. pozdr albi
  10. moja 530xd pali w miescie ok 12-13l (raczej ciezka noga). W trasie ok 10l (predkosc 120-220 :twisted: ). Mysle ze spalanie u Ciebie jest ok. Natomiast spalanie w 530d automat na poziomie 7l w trasie to chyba anomalia (albo kierujacy anemik ;) )
  11. Ok. Wróćmy do meritum bo zrobiliśmy niepotrzebnie jakieś osobiste wycieczki. Moim zdaniem HUD ułatwia jazdę i koniec. Na początku przez jakiś pierwszy miesiąc denerwował mnie strasznie (dlatego napisałem o łatwości oceny osób które nie mają go w swoim aucie), ale później się przyzwyczaiłem. Podróżując autostradą w Niemczech nieraz łatwo się "zagapić" i przejechać zjazd. HUD jest w takich sytuacjach bardzo pomocny. Ale dużo zależy chyba także od specyfiki używania auta - w mieście w korkach raczej można go potraktować jako gadżet. Pozdr albi PS A tak dla rozluźnienia przykład "polskiej jazdy" (bez HUD'a) :D
  12. kolego naucz się czytać ze zrozumieniem - nikt tu ni pisze o jakimś cudownym wpływie na bezpieczeństwo (chociaż HUD być może ma jakiś wpływ i na nie) ale głównie o wygodzie. Strzałki od nawigacji na szybie także bardzo ułatwiają życie. Tak my właściciele BMW lubimy mieć w swoim aucie wygodne gadżety... hmmm a jakim kierowcą jesteś ty ??? Bo widzę że łatwo i szybko przychodzi Ci ocenianie innych. Ale ok. Idąc twoim tokiem rozumowania w samochodach zbędnym gadżetem jest pewnie też ABS (można pomachać szybko nogą - efekt podobny), ESP/DSC (to samo co wczesniej tylko gazem), elektryczne szyby (kręcimy z radością szybkie kółeczka). Przy twojej podzielności uwagi napewno także kręcenie korbą od szyberdachu przy 200km/h jest niczym specjalnym... A tak w ogóle to kup sobie Ładę - prosta, solidna bez gadżetów.
  13. najczęściej piszą tak Ci co HUD'a w swoim aucie nie mają... Ja mam i używam zawsze. Pomaga szczególnie na polskich super drogach krajowych (np Gierkówka), gdzie co chwilę przejeżdża się przez jakąś wioskę. HUD pomaga bez odrywania wzroku zwolnić do jakiejś rozsądnej prędkości. Pozdr albi
  14. albi

    Zaczep spinka.

    no i w czym problem ???
  15. Witam Wyglada to jak zwykły zestaw głosnomówiący nokii dedykowany do telefonu 6310. Korzystałem z takiego kilka lat temu. Zestaw nie jest przeznaczony tylko do BMW - można go sobie założyć do każdego auta (nie ma żadnej integracji z idrive). Zestaw składa się z uchwytu, centraki, głośnika, mikrofonu i anteny. U Ciebie zapewne podłączony jest do mikrofonu BMW. Zestaw działa bezobsługowo - poprostu wkładasz tel w uchwyt. Pozdr albi PS raczej nie jest to zestaw "fabryczny" założony w BMW
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.