Skocz do zawartości

MrTuner1986

Zarejestrowani
  • Postów

    566
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

O MrTuner1986

  • Urodziny 11.09.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 99r. ZIEGELROT
    E36 318is coupe 93r. DIAMANT. MET.
    E36 328i 97r. COSMOS. MET.
    E87 120d 06r.
  • Lokalizacja
    Kurów/k. Puław
  • Zawód
    Technik mechanik

Osiągnięcia MrTuner1986

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Uszczelkę podstawy filtra kup sobie elringa lub victor reinza dodatkowo wymień dwa oringi najlepiej na zielone zaworka zwrotnego. Co do korka spustowego oleju to są zestawy do naprawy takich gwintów osobiście nie testowałem, ale i tak wolał bym zdemontować miskę oczywiście robota pracochłonna lecz będziemy mieli pewność, że żadne opiłki nie będą nam pływały w oleju.
  2. Witam, Pierwsza liga to HEPU lub nieco tańszy GRAF. DOLZa mam w M42 już 5 lat i nadal działa bezawaryjnie, dziwna sytuacja z pampami u kolegi, czyżby teraz już całkiem produkowali części z plasteliny?
  3. Aj szkoda że nie z lubelskiego, załatwili byśmy sprawę przy piwku :wink:
  4. Pompę, a w zasadzie to mapy resetujesz gdy: Wymieniasz pompę wtryskową lub po wymianie w tym wypadku regeneracji więcej niż dwóch wtrysków. Jak masz dostęp do DISa to sprawdź ustawienia pompy.
  5. Po regeneracji wtrysków robiłeś reset ustawień pompy?
  6. Minimum dla tego silnika 0,5bar przy temp oleju 80°C - całkowicie sprawny silnik 1 - 1,5bar powinien pompować. Świecąca kontrolka oleju to znany problem tego silnika 80% użytkowników nawet nie zwraca na to uwagi, u mnie pomogła wymiana podstawy filtra oleju, znam faceta który twierdzi że po wymianie chłodniczki oleju problem świecącej kontrolki też znikł.
  7. Jeżeli to 320d na VP44 to mogą być pierwsze objawy zacierającego się tłoczka przestawiacza kąta wtrysku, dodatkowo oprócz poszarpywania czesto towarzyszy temu dymienie na biało. Wszystkie objawy znikają po lekkim przyduszeniu pedału gazu.
  8. Co prawda nie 3.0d a 2.0d ale być może da to jakiś pogląd na sprawę. Silnik mocno rozgrzany olej 0W40: obroty biegu jałowego - 1,1 - 1,2bar 2tyś obr./min - 1,9 - 2,0bar 2,5tyś obr./min - 2,8bar 3tyś obr./min - 3,8bar Wydaje mi się że 0,7bar to już minimalne ciśnienie oleju dla prawidłowego smarowania silnika i łożyskowania turbiny.
  9. Klocki hamulcowe są takie same zarówno do tarcz litych jak i tarcz wentylowanych. Jarzma w tarczach litych są węższe o tarcz wentylowanych tak samo jak zaciski i nie ma możliwości pomieszania tych zestawów, bo po prostu nie będzie pasowało. Jak masz możliwość to pomierz jarzmo - szerokość na tarcze i zacisk przy w wciśniętym tłoczku.
  10. Prawdopodobnie zaciski masz od zestawu litych tarcz czyli o gr. 12mm tarcze takie występowały w niektórych modelach 316i/318i i teraz żeby to pasowało najlepiej założyć zaciski do tarcz wentylowanych, pasują bez problemu z E46.
  11. Jako ciekawostkę dodam jeszcze, że na poszarpywanie nie ma wpływu czy masz ori wydech z katami + końcowa pucha czy całkowity przelot... o taka sytuacja :D
  12. U mnie było tak, EGR zaślepiony fizycznie + ograniczony programowo do minimum, przepływka, turbo 100% sprawne, dolot szczelny i żadnych błędów poza EGRem w kompie, kąty wtrysków zgadzały się, test pompy VP - pozytywny i... czasem poszarpywało. Pomogła "na chwilę" wymiana filtra paliwa lecz nie trwało to długo, później siadł wtrysk sterujący w zasadzie to nic się nie zmieniło moc była i od czasu do czasu poszarpywał przy stałej prędkości obrotowej. Później padła pompa wtryskowa (miała prawo przy 310tyś ) - rozszczelniła się lecz po kompleksowej regeneracji czasem też poszarpuje "sporadycznie" :shock: więc układ wtryskowy raczej bym wykluczył. Podejrzewam czujnik położenia wału, mimo iż ma właściwą rezystancję być może gubi sygnał. Czujnik już kupiłem tylko brak czasu na wymianę niestety :cry:
  13. Nie koniecznie Bosch to musi być Bosch, nie dawno również wymieniałem pompę paliwa zakupiłem Pierburga a w opakowaniu nie otwieranym prze nikogo wcześniej, znajdowała się pompa firmy TI Automotiv Poland. Oczywiście dzwoniłem do hurtowni z zapytaniem dlaczego tak jest, to odpowiedź konsultanta brzmiała, że Bosch zleca produkcję pomp paliwa i akurat trafił się TI Automotiv, a nie oryginalny Bosch. Pompa jest ciuchutka, nabija ciśnienie tak jak trzeba, więc nie robię problemu pomimo, że bez problemu mogłem pompę zwrócić i wymienić na inną.
  14. Dokładnie tak u mnie Meyle już 7 lat trzymają, a wymieniłem calutki komplet łącznie z tulejami na wózku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.