aron20000
Zarejestrowani-
Postów
64 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E30 325i 1985
Osiągnięcia aron20000
Współtwórca (5/14)
0
Reputacja
-
Witam mam problem z BMW jak w temacie. Na zimnym silniku, po przekręceniu stacyjki temperatura na desce pokazuje na maksa. Auto odpala normalnie. W sterowniku silnika są dwa błędy: W liczniku nie ma błędów. Faktycznie nie da się usunąć błędów czujnika temperatury, ale podczas sprawdzania temperatury w sterowniku silnika na zapłonie, podczas odczytu urządzeniem diagnostycznym, przy zimnym silniku wynosi 60st.C, w liczniku w tym czasie wynosi 143st.C (na liczniku wskazówka jest na max). Po uruchomieniu silnika na zimnym, przy odczycie diagnoskopem ze sterownika, spada na właściwy poziom, ok. 20st. i zaczyna powoli rosnąć, podczas pracy silnika, więc jakby ok. Natomiast na liczniku jest cały czas na maksa, podczas odczytu wskazania z licznika diagnoskopem, jest cały czas 143st.C, nawet jak silnik popracuje 20min. Czy w tym BMW jest oddzielny czujnik na deskę i ECU, czy jest jeden na wszystko? Co może być przyczyną takich objawów?
-
Witam mam pytanie odnośnie tłumika środkowego do autka jak z tematu. Czy w ogóle jest gdzieś dostępny (poza używką) tłumik środkowy? Patrząc od spodu nie ma połączenia między nim a katalizatorem, to jest jedna część? Ktoś w ogóle produkuje tłumiki środkowe do tej wersji? Pozdrawiam
-
Uszczelka pod pokrywą zaworów była zmieniana na nową, razem z drugą pokrywą, z innego silnika, wziętą na próbę z zaprzyjaźnionego szrotu. Dodam, że to nie taka miła robota. Z tymi zapieczonymi wtryskami po prostu masakra jakaś, a do zdjęcia pokrywy trzeba je wyjąć. Wykolejeniec musiał wymyśleć tak ciasne pasowanie tych elementów. Nie dało to pozytywnego rezultatu i został wymieniony silnik. Dodam, że silnik udało się kupić z tego zaprzyjaźnionego szrotu co brałem pokrywę na próbę. Za cały kompletny blok zapłaciłem 900zł, więc nie było tragedii. Pozdrawiam
-
Jednak przedmuchy były przyczyną. Po wymianie silnika jest ok.
-
Witam muszę wymienić sworznie w E46 2000r, te przy kołach. Jaki rozstaw widełek w ściągaczu będzie odpowiedni? Są różne 16mm, 20mm, 26mm. Może ktoś orientuje się jaką średnice ma stożek sworznia w miejscu pracy tego ściągacza.
-
Dzięki wielkie za pomoc. Pozdrawiam
-
Dzięki za podpowiedź. A może orientujesz się jakie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku.
-
Witam mam pewien problem z samochodem jak z tematu. Auto zostało kupione teoretycznie z turbiną do regeneracji. Silnik cały zaolejony i przez przewód dolotowy wręcz "pluł" olejem w kolektor dolotowy. Dodatkowo olej był na łączeniu uszczelki pod pokrywą zaworów i pod śrubami które je trzymają. Ogólnie cały silnik zaolejony. Turbina została zregenerowana, silnik, odma wyczyszczona (filterek oczyszczony, membrana cała, sprężyna też teoretycznie w porządku), olej wymieniony, silnik umyty. Po przejechaniu kilku km i po ostrzejszej jeździe znów pluje w kolektor dolotowy. Przez uszczelki widać przedostający się olej. Po odkręceniu odmy też w tym miejscu wszystko zaolejone. Na co mogą wskazywać te objawy? Czy ktoś się orientuje jakie dokładnie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku?
-
Witam mam pytanie odnośnie demontażu pompy wtryskowej. Czy odkręcając koło zębate pompy, po odkręceniu napinacza, i zblokowaniu wału trzpieniem przy skrzyni, trzeba w jakiś specjalny sposób zblokować same koło zębate pompy do odkręcenia i dokręcenia? Sam łańcuch wystarczy, czy może trzeba go jakoś specjalnie dopiąć, żeby nie przeskoczył przy odkręcaniu i dokręcaniu tego koła. Jakim momentem dokręcić nakrętkę koła zębatego pompy? Pozdrawiam
-
Ok na pewno spróbuję odpiąć czytnik i aku. Jeśli jednak padł czytnik, jeśli chodzi o wgranie ponowne softa, czy chodzi o fleshowanie jakiejś pamięci w samym czytniku, czy może ponowne wgranie navi z innej płyty? Bo płytę kilka razy wyjmowałem i wkładałem, ale nic to nie dawało.
-
Witam mam pewien kłopot. Brat posiada nową, tzn. może nie nową w dosłownym tego słowa znaczeniu, ale jako nowy nabytek, E39 z 2002r. Wymienialiśmy na zimę nowy akumulator. Po tej operacji wyświetlacz nawigacji, radio, jakoś inaczej zaczął wyglądać. Nie pamięta, ani on ani ja, jak było wcześniej, ale na 99% wygląd nawigacji, tego wyświetlacza był inny. Teraz wygląda on tak: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d9ef7b8405e6.jpg Czy ktoś mógłby podpowiedzieć, czy wyświetlacz powinien wyglądać inaczej. Jeśli tak to jak i co może być tego przyczyna, że teraz wygląda tak jak powyżej. Dodam, że płytę z nawigacją w bagażniku wyjmowaliśmy i wkładaliśmy na zapłonie, ale wyświetlacz cały czas wygląda jak na foto. Pozdrawiam
-
Dzięki mistrzu za podpowiedź. Autko już jeździ. Pozdrawiam
-
Witam dziś walczyliśmy ze znajomym z jego pełnoletnim już krążownikiem szos, jak z tematu. Wymienialiśmy pompę wtryskową. Mamy problem z ustawieniem teraz pompy. W GMP teoretycznie powinno być ok. 0,9mm, ale w tym przypadku nie da się osiągnąć tej wartości. Z tym, że nie wiem na 100% od którego momentu należy wyzerować zegar. Są dwie opcje: 1. Czy w momencie, kiedy jesteśmy przed GMP, wskazanie obraca się w lewo (wartość spada) i przy dalszym kręceniu jest chwila przerwy, podczas kręcenia przez chwilę wskazówka się nie rusza, (tu zerujemy zegar???), po czym wskazówka zaczyna obracać się w prawo (wartość rośnie). Ustawiamy tą rosnącą wartość na 0,9??? 2. Czy może od momentu przed GMP, kiedy wskazówka obraca się w prawo (wartość rośnie) i w pewnym momencie, bez zwłoki (tu zerujemy zegar???), wskazówka zaczyna obracać się w lewo (wartość na wskaźniku maleje). Ustawiamy tą malejącą wartość na 0,9??? Podejrzewam przestawiony łańcuch na pompie, bo nie da się w zakresie regulacji ustawić ani na sposób "1", ani na sposób "2". Ale, mimo wszystko, który sposób ustawienia jest właściwy, bo w skrajnych położeniach jest bliżej do jednego, albo jak przestawimy odwrotnie bliżej do drugiego. Więc prawidłowo jest wg sposobu "1", czy "2"? Pozdrawiam
-
Witam ja również mam problem z takim automatem, ale objawy są trochę inne. Po odpaleniu zapalają się kontrolki ABS, trakcja i 4x4. Czasem po przejechaniu kilku km, a czasem po kilku metrach, jakby tracił ciąg i zwyczajnie nie reaguje. Ani na "D", ani na "R", jakby stał na luzie "N". Pomaga kilkukrotne wyłączanie i włączanie zapłonu. W skrzyni błędy: "monitorowanie biegu 3, "monitorowanie biegu 4", "...5". Ale one na razie nie wracają a przejechałem (jeśli można to nazwać jazdą) ok. 10km. W ABS błędy: "skrzynia rozdzielcza wewnętrzny błąd", "czujnik DSC", "skrzynia rozdzielcza działanie w trybie awaryjnym". W skrzyni rozdzielczej błędy: "Niska jakość, stary olej" i tego błędu nie da się skasować. Czy jeśli tylko skrzynia rozdzielcza była by uszkodzona powinien chodzić na napędzie na tył, czy może mogło by się dziać coś takiego, że w ogóle nie wybierałby biegów i zawieszał się, jakby stał na luzie. czy może objawy wskazują na jedno i drugie? Pozdrawiam
-
Witam, czy po wymianie czujnika momentu obrotowego trzeba go jakoś kalibrować? U kuzyna wyrywaliśmy magiel i wymieniliśmy ten czujnik momentu na kolumnie i dodatkowo cały silnik, Ale cały czas krzyczy o usterce tego czujnika i wspomaganie nie działa. Jeśli trzeba kalibrować ten czujnik, to czy inp z tym sobie poradzi? Pozdrawiam