Skocz do zawartości

aron20000

Zarejestrowani
  • Postów

    64
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 325i 1985

Osiągnięcia aron20000

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Witam mam problem z BMW jak w temacie. Na zimnym silniku, po przekręceniu stacyjki temperatura na desce pokazuje na maksa. Auto odpala normalnie. W sterowniku silnika są dwa błędy: W liczniku nie ma błędów. Faktycznie nie da się usunąć błędów czujnika temperatury, ale podczas sprawdzania temperatury w sterowniku silnika na zapłonie, podczas odczytu urządzeniem diagnostycznym, przy zimnym silniku wynosi 60st.C, w liczniku w tym czasie wynosi 143st.C (na liczniku wskazówka jest na max). Po uruchomieniu silnika na zimnym, przy odczycie diagnoskopem ze sterownika, spada na właściwy poziom, ok. 20st. i zaczyna powoli rosnąć, podczas pracy silnika, więc jakby ok. Natomiast na liczniku jest cały czas na maksa, podczas odczytu wskazania z licznika diagnoskopem, jest cały czas 143st.C, nawet jak silnik popracuje 20min. Czy w tym BMW jest oddzielny czujnik na deskę i ECU, czy jest jeden na wszystko? Co może być przyczyną takich objawów?
  2. Witam mam pytanie odnośnie tłumika środkowego do autka jak z tematu. Czy w ogóle jest gdzieś dostępny (poza używką) tłumik środkowy? Patrząc od spodu nie ma połączenia między nim a katalizatorem, to jest jedna część? Ktoś w ogóle produkuje tłumiki środkowe do tej wersji? Pozdrawiam
  3. Uszczelka pod pokrywą zaworów była zmieniana na nową, razem z drugą pokrywą, z innego silnika, wziętą na próbę z zaprzyjaźnionego szrotu. Dodam, że to nie taka miła robota. Z tymi zapieczonymi wtryskami po prostu masakra jakaś, a do zdjęcia pokrywy trzeba je wyjąć. Wykolejeniec musiał wymyśleć tak ciasne pasowanie tych elementów. Nie dało to pozytywnego rezultatu i został wymieniony silnik. Dodam, że silnik udało się kupić z tego zaprzyjaźnionego szrotu co brałem pokrywę na próbę. Za cały kompletny blok zapłaciłem 900zł, więc nie było tragedii. Pozdrawiam
  4. Jednak przedmuchy były przyczyną. Po wymianie silnika jest ok.
  5. Witam muszę wymienić sworznie w E46 2000r, te przy kołach. Jaki rozstaw widełek w ściągaczu będzie odpowiedni? Są różne 16mm, 20mm, 26mm. Może ktoś orientuje się jaką średnice ma stożek sworznia w miejscu pracy tego ściągacza.
  6. Dzięki wielkie za pomoc. Pozdrawiam
  7. Dzięki za podpowiedź. A może orientujesz się jakie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku.
  8. Witam mam pewien problem z samochodem jak z tematu. Auto zostało kupione teoretycznie z turbiną do regeneracji. Silnik cały zaolejony i przez przewód dolotowy wręcz "pluł" olejem w kolektor dolotowy. Dodatkowo olej był na łączeniu uszczelki pod pokrywą zaworów i pod śrubami które je trzymają. Ogólnie cały silnik zaolejony. Turbina została zregenerowana, silnik, odma wyczyszczona (filterek oczyszczony, membrana cała, sprężyna też teoretycznie w porządku), olej wymieniony, silnik umyty. Po przejechaniu kilku km i po ostrzejszej jeździe znów pluje w kolektor dolotowy. Przez uszczelki widać przedostający się olej. Po odkręceniu odmy też w tym miejscu wszystko zaolejone. Na co mogą wskazywać te objawy? Czy ktoś się orientuje jakie dokładnie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku?
  9. Witam mam pytanie odnośnie demontażu pompy wtryskowej. Czy odkręcając koło zębate pompy, po odkręceniu napinacza, i zblokowaniu wału trzpieniem przy skrzyni, trzeba w jakiś specjalny sposób zblokować same koło zębate pompy do odkręcenia i dokręcenia? Sam łańcuch wystarczy, czy może trzeba go jakoś specjalnie dopiąć, żeby nie przeskoczył przy odkręcaniu i dokręcaniu tego koła. Jakim momentem dokręcić nakrętkę koła zębatego pompy? Pozdrawiam
  10. Ok na pewno spróbuję odpiąć czytnik i aku. Jeśli jednak padł czytnik, jeśli chodzi o wgranie ponowne softa, czy chodzi o fleshowanie jakiejś pamięci w samym czytniku, czy może ponowne wgranie navi z innej płyty? Bo płytę kilka razy wyjmowałem i wkładałem, ale nic to nie dawało.
  11. Witam mam pewien kłopot. Brat posiada nową, tzn. może nie nową w dosłownym tego słowa znaczeniu, ale jako nowy nabytek, E39 z 2002r. Wymienialiśmy na zimę nowy akumulator. Po tej operacji wyświetlacz nawigacji, radio, jakoś inaczej zaczął wyglądać. Nie pamięta, ani on ani ja, jak było wcześniej, ale na 99% wygląd nawigacji, tego wyświetlacza był inny. Teraz wygląda on tak: http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d9ef7b8405e6.jpg Czy ktoś mógłby podpowiedzieć, czy wyświetlacz powinien wyglądać inaczej. Jeśli tak to jak i co może być tego przyczyna, że teraz wygląda tak jak powyżej. Dodam, że płytę z nawigacją w bagażniku wyjmowaliśmy i wkładaliśmy na zapłonie, ale wyświetlacz cały czas wygląda jak na foto. Pozdrawiam
  12. Dzięki mistrzu za podpowiedź. Autko już jeździ. Pozdrawiam
  13. Witam dziś walczyliśmy ze znajomym z jego pełnoletnim już krążownikiem szos, jak z tematu. Wymienialiśmy pompę wtryskową. Mamy problem z ustawieniem teraz pompy. W GMP teoretycznie powinno być ok. 0,9mm, ale w tym przypadku nie da się osiągnąć tej wartości. Z tym, że nie wiem na 100% od którego momentu należy wyzerować zegar. Są dwie opcje: 1. Czy w momencie, kiedy jesteśmy przed GMP, wskazanie obraca się w lewo (wartość spada) i przy dalszym kręceniu jest chwila przerwy, podczas kręcenia przez chwilę wskazówka się nie rusza, (tu zerujemy zegar???), po czym wskazówka zaczyna obracać się w prawo (wartość rośnie). Ustawiamy tą rosnącą wartość na 0,9??? 2. Czy może od momentu przed GMP, kiedy wskazówka obraca się w prawo (wartość rośnie) i w pewnym momencie, bez zwłoki (tu zerujemy zegar???), wskazówka zaczyna obracać się w lewo (wartość na wskaźniku maleje). Ustawiamy tą malejącą wartość na 0,9??? Podejrzewam przestawiony łańcuch na pompie, bo nie da się w zakresie regulacji ustawić ani na sposób "1", ani na sposób "2". Ale, mimo wszystko, który sposób ustawienia jest właściwy, bo w skrajnych położeniach jest bliżej do jednego, albo jak przestawimy odwrotnie bliżej do drugiego. Więc prawidłowo jest wg sposobu "1", czy "2"? Pozdrawiam
  14. Witam ja również mam problem z takim automatem, ale objawy są trochę inne. Po odpaleniu zapalają się kontrolki ABS, trakcja i 4x4. Czasem po przejechaniu kilku km, a czasem po kilku metrach, jakby tracił ciąg i zwyczajnie nie reaguje. Ani na "D", ani na "R", jakby stał na luzie "N". Pomaga kilkukrotne wyłączanie i włączanie zapłonu. W skrzyni błędy: "monitorowanie biegu 3, "monitorowanie biegu 4", "...5". Ale one na razie nie wracają a przejechałem (jeśli można to nazwać jazdą) ok. 10km. W ABS błędy: "skrzynia rozdzielcza wewnętrzny błąd", "czujnik DSC", "skrzynia rozdzielcza działanie w trybie awaryjnym". W skrzyni rozdzielczej błędy: "Niska jakość, stary olej" i tego błędu nie da się skasować. Czy jeśli tylko skrzynia rozdzielcza była by uszkodzona powinien chodzić na napędzie na tył, czy może mogło by się dziać coś takiego, że w ogóle nie wybierałby biegów i zawieszał się, jakby stał na luzie. czy może objawy wskazują na jedno i drugie? Pozdrawiam
  15. Witam, czy po wymianie czujnika momentu obrotowego trzeba go jakoś kalibrować? U kuzyna wyrywaliśmy magiel i wymieniliśmy ten czujnik momentu na kolumnie i dodatkowo cały silnik, Ale cały czas krzyczy o usterce tego czujnika i wspomaganie nie działa. Jeśli trzeba kalibrować ten czujnik, to czy inp z tym sobie poradzi? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.