Skocz do zawartości

legrooch

Zarejestrowani
  • Postów

    563
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 535i

Osiągnięcia legrooch

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Zamówione, czekam na informację o montażu. Pierwszy kontakt bardzo na plus, do tego na FB nie ma problemów z podaniem kosztów - w odróżnieniu od tych wszystkich "priv priv".
  2. Retrofit wykonałem w oparciu o oryginalne dodatkowe wiązki kupione, nic nie dorabiałem. Potrzebne: - boczki z miejscami na głośniki - wiązki do tylnych drzwi z wtyczkami do Harmana - 4pin kwadratowe Co rozbieramy - całość poza deską i kierownicą. Rozpoczynamy od bagażnika do gołej blachy. Kolejny krok to osłony słupków, tylna kanapa, tunel, wykładziny, schowki pod kierownicą i u pasażera. Na koniec demontaż (w moim przypadku) klimatronika, CIC i ekranu. Wzmacniacz montowany jest do uchwytu w bagażniku po lewej stronie. Potrzebny jest światłowód krótki (jeden przewód wpinamy z wyjścia Combobox do wzmacniacza) i jeden długi (bodajże 5750mm, ale może być i 5500). Długi wpinamy w wyjście ze wzmacniacza i dajemy na wejście we wtyczkę od CIC. Kolejny krok to prąd - ciągniemy do bezpieczników w bagażniku, bodajże nr200 i drugi z chyba 203. 200 idzie jako prąd do wzmacniacza, a 203 dajemy na przód do CIC zamieniając istniejący (PIN 15) Następnie czas na masę - masa idzie najlepiej z wolnego miejsca w bagażniku obok wzmacniacza. Idą ogólnie trzy masy (moje podejście) gruba do HK, gruba do CIC i cienka do czujnika temperatury. W tym momencie powinien już być prąd na wzmacniaczu i masa, czyli załatwione drugie złącze. Pozostaje temat prądu dla czujnika - tu wtyczkę miałem z wiązką gotową. Do sprawdzenia na schematach z ista skąd idzie prąd. Wiązkę audio ciągniemy od wzmacniacza do tylnej półki (4 przewody), kolejne 4 grube idą do subwoofera przez tunel środkowy. Dwa przewody audio idą do lewego słupka przy progu, dwa przewody audio dajemy przez tunel i w prawo na drugi słupek. Dwa przewody musimy przeprowadzić przez cały tunel, za CIC na górę na półkę. Pozostaje jeszcze podpięcie 4 ostatnich - te ciągniemy przez tunel za CIC, następnie w prawo za schowek pasażera. Wchodzą one do kostki w JBE i tu podmieniamy istniejące na nowe zgodnie z kolorami lub własnym dociągnięciem. Pozostaje instalacja głośników (tylne drzwi, półka tył, przednie drzwi, deska i subwoofer) i podpięcie ich. Całość kodujemy SALAPA 677 i pozostaje cieszyć się innym brzmieniem :)
  3. Witam, dołożyłem s677a do bagażnika. Światło z PIN2 w Combobox wypuściłem do PIN1 we wzmacniaczu. Z wzmacniacza PIN2 idzie do jednostki głównej na PIN1. Więcej nic nie zamieniałem. Ista wyrzuca mi brak komunikacji z combobox, headunit i instrument panel. Ekran również nie startuje. Co robię źle? Czy może jest to prawidłowy objaw, skoro nie robiłem jeszcze VO?
  4. 4.28 PL ktoś widział? :D
  5. No dobra, mały update. Katalizatory wymienione (niby jeden, a dwa). Dalej problem ten sam. Wydajność poniżej limitu..... Czego dalej do cholery szukać?
  6. Na Ali masz za niecałe 200 zł https://pl.aliexpress.com/i/4000921608310.html
  7. Hm... dzięki, tego nie znałem. Wypadkową z ISTA mam zrzuconą.
  8. Od jakiegoś czasu często pojawia mi się check ograniczonego przepływu przez katalizator. 180001 Catalytic converter: Efficiency below limit value 186345 Zrobiłem dotąd: a) wymianę obu sond b) czyszczenie katalizatora Liqui Moly c) wtryskiwacze, cewki Po kilku odpaleniach check wraca na miejsce. Zastanawiam się, czego to może być wina oprócz samego katalizatora. Szukać jeszcze gdzieś problemu? Jeżeli zostaje tylko katalizator, to co tak naprawdę zrobić poza wymianą na nowy? Ori niby ok, choć jak zwykle katalizatory są w cenie. Wymiana na downpipe z katalizatorem sportowym EU4? Miał ktoś z tym doczynienia? RM Motors tylko znalazłem z takich wynalazków. Sam downpipe? Jak wtedy z przeglądami i czystością spalin? Dodam jeszcze jeden objaw - samochód na wolnych lub hamulcu czasem lekko zabuja od silnika. Dzięki za sugestie
  9. Dzięki za pomoc, jakoś to dalej rozgryzę. Schematy w ISTA mam, rozpiski też mi są znane. Zaskoczyła mnie tylko ta niekompletność realoem, więc stwierdziłem, że może tu ktoś pomoże. Naprowadziłeś mnie naprawdę solidnie na dalsze kroki, dzięki :) Generalnie doposażyć się chcę w domykanie, bezdotyk, ambient i HK za jednym zamachem. Nie ma sensu kupować wiązek na raty (MOST), więc chcę skompletować praktycznie na jedną rozbiórkę całość. Tak, żeby było bez dłubania za miesiąc/dwa.
  10. Jasna sprawa. Ostatnie pytanie - orientujesz się, jak wygląda temat dociągniętych wiązek do słupków? Dozbrojenie w softclose lub keyless będzie wymagać wtyczki od sterownika, czy te powinny być akurat kompletne?
  11. Dzięki za wykopki :) Coś mi jednak dalej nie pasuje. Wiązka 9240898 to totalny golas, taki jak mam z VIN - https://allegro.pl/oferta/1816-instalacja-drzwi-tyl-bmw-f10-f11-9240898-7521340434 Wiązka 9237088 to coś po środku - https://allegro.pl/oferta/bmw-5-f10-f11-wiazka-drzwi-tyl-9237088-8570223377 Wiązka 9320500 to niby byłoby to. A 9256017? Co to będzie? - https://allegro.pl/oferta/instalacja-drzwi-prawy-tyl-9256017-bmw-f10-f11-7436835993
  12. Burza1234 dzięki wielkie. Też dotarłem do schematów i trafiłem na jeden znak zapytania. Według schematu 43-46 to piny dla głośników i wzmacniacza. Wtyczka ma natomiast miejsce do 42? WTF? https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-535i-lim/CTJuTtfb
  13. 2011/09. Ile powinno być konektorów na koncu? Coś się mylę? 3 szt dla ambienta 1 szt dla światła dolnego 1 szt dla głośników 1 szt dla szyby 1 szt dla softclose 1 szt dla comforta ? Może być coś więcej?
  14. cursor - problem mam w tym, że patrząc po allegro z używek jest masa różnych numeracji, do których nie mogę dojść od czego mają wtyczki a od czego nie. Chciałem wesprzeć się realoem i dobrać taką właśnie maks.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.