Skocz do zawartości

ggrzg

Zarejestrowani
  • Postów

    56
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Śląsk

Osiągnięcia ggrzg

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Już jej nie mam, sprzedałem z wielkim żalem kilka lat temu ale dosyć ciepło wspominam... Benzyny spalała na trasie około 7 l a po miescie do 9 LPG odpowiednio od 9,5 do 11 litrów na 100 kom Było to E30 Touring i jeszcze co najciekawsze: te same zużycia zanotowałem przy silniku M40 1,8 118KM jak i M42 1,8 140 KM
  2. ggrzg

    Padł silnik M42

    Zachodzę w glowe co moglo sie stac. Wszystko OK, oleje, plyny, nie specjalnie garowany. jade sobie 140 na autostradzie, a tu nagle jakies walenie, w dzwieku przypominajace zawory uderzajace o tloki. Akurat byl zjazd wiec zjechalem, postalem, popróbowalem i droga powrotna. Po kilku kilometrach przestalo stukac, moc zaczela wracac dopiero po kilkudziesieciu kilometrach. Zajechalem z powrotem do domu (ok 250 km), a dokladnie to do kumpla, ktory wiecej siedzi w garazu niz ja i mowi mi, ze to napinacz lancucha (wymieniany przed 40 Kkm): "jak bedziesz jechal spokojnie to nic sie nie stanie, dbaj o to zeby nie przegrzac oleju, nie przekraczaj 120 km/h". Wiec z powrotem do auta, ludzie jeszcze raz sie pakuja i jedziemy..... spokojnie.... Po 600 km pod Lipskiem o 2 w nocy kierowal kumpel i mowi ze sie znowu odzywaja (zawory). Przesiadam sie, dajemy odetchną c silniczkowi i dalej spokojnie ruszamy, a tu jak nie zacznie walić!!!! Bilety kolejowe dla wszystkich 200 EUR Ściagniecie auta do Polski 1300 zł A ile jeszcze strat mniejszego kalibru i nie do oszacowania... Prosze wszystkich o pomysly co moglo nawalic, bo ten napinacz jednak chyba nie. Silnik juz nie startuje, ale nie mam go czasu rozbierac. Zdjalem tylko pokrywe zaworow, zeby sprawdzic lancuch, OK, wszystko lsniace i piekne. Domyslam sie, ze zobacze po zdjeciu glowicy pokrzywione/polamane zawory. Ale co moglo byc przyczyna. Przebieg silnika okolo 210 Kkm, na Lotosie mineralnym 15W/40 SL Czekam na opinie, tym bardziej ze zakladam taki sam silnik.
  3. ggrzg

    zamiana silnika z 1.6 na 1.8

    Gosciu od którego kupilem to M42 juz nie zyje. Zalozyl zamiast 140 KM do Compacta 192 KM i owinąl sie na drzewie zaraz po tym jak wyjechal z garazu...
  4. Chociaż dziś przejrzałem schematy i ... dlaczego rozrusznik nie chodzi? Powinien chodzić... No i jszecze jeden kabel jest odpowiedziałny: biało-fioletowy 0,5 A złodzieje wszystko wiedzą, i nie powiedzą...
  5. A nie wydaje ci się, że dałeś sobie sam odpowiedź, brak dawki z wtryskiwacza dodatkowego zw. rozruchowym, nie kojarze jak to tam wyglada i gdzie dokładnie jest umieszczone, ale jest tam jeszcze zawór mechaniczny sterowany elektrycznie "powietrza dodatkowego" (obchodzi on przepustnicę) sprawdź czy on działa, bo ja stawiam albo na wtryskiwacz albo własnie na zawór pow. dodatkowego lub sterowanie tymi urzadzeniami. pozdro.
  6. Jeszcze pomyśl o wodziku zmiany biegów, bo według mojej pamięci w 6-tce jest krótrzy. Życze powodzenia P. S. Ja się wziąłem za poważny przeszczep i .... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=193466#193466
  7. do regeneracji przekładnia Ja zapłaciłem 350 u "Rocha" w tarnowskich Górach, świetnia, profesjonalna firma
  8. Proszę o pomoc :modlitwa: , nie znam żadnych złodzieji, i autko spokojnie stoi w garażu, a ja muszę!!! jeżdzić. Pomocy !!!
  9. ggrzg

    zamiana silnika z 1.6 na 1.8

    komp - moduł DME ver. 1.7 xxxxxxx kupiłem za 300 zł razem z silnikiem, ale mozna by jeszcze gdzies nieco taniej tak myslę. I czekam na pomoc!!! please!!!
  10. I tu się podłączę w poszukiwaniu pomocy. Może ktoś wie: Jaki sygnał podać do modułu DME by zastapić fabryczny immobilaizer w E36 compact 318ti. Sytuacja wygląda następująco: Zabrałem się własnie za wymiane 1,6 na 1,8 M42, ale do e 30 wkładam M42 z E36 kompakt. I jeszcze stoję ( dwa tygodnie temu zacząłem robotę, bo nie wiem jak zastąpić fabryczny immobilazer, który się znajdował w macierzystym E36 318ti Compact z 1995 r. Silnik przekładam wraz z modułem DME i zapłonowym, oraz z całą wiązką silnika, łączenie jest na głównej wtyczce silnika, wszystko połączyłem, rozpracowałem, tylko jeszcze podjechać do tłumikarza, by wydech dorobił, a potem dopasować filtr powietrza... , a tu nie startuje rozrusznik, pompa paliwa, zapłonu nawet nie sprawdzałem. Po pierwsze gdzie mogę znaleźć techniczny szczegółowy opis działania fabrycznego immobilaizera wywołującego blokadę sterownika DME i znoszącego ją, Po drugie, jesli ktoś już to sprawdził: Czy ktoś wie jaki sygnał puścić do kabelka zielonego 0,35 mm i czarnego 0,5 mm znajdujących się w głównej wtyczce silnika? - Bo wedle mojej wiedzy sa to kabelki sterujące blokadą sterownika DME. A złodziej wszystko wiedzą, i nie powiedzą... Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedź. Tu albo na nowym poście: [ALARM] Proszę o sygnał do modułu DME odblokowania immobilaizera E36 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=25402&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
  11. Złodzieje wszzystko wiedzą, dzieci rozpracowują fabryczne zabezpieczenia... a ja bezradny.... Może ktyoś mi pomoże. Jaki sygnał podać do modułu DME by zastapić fabryczny immobilaizer w E36 compact 318ti. Sytuacja wygląda następująco: Zabrałem się własnie za wymiane 1,6 na 1,8 M42, ale do e 30 wkładam M42 z E36 kompakt. I jeszcze stoję ( dwa tygodnie temu zacząłem robotę, bo nie wiem jak zastąpić fabryczny immobilazer, który się znajdował w macierzystym E36 318ti Compact z 1995 r. Silnik przekładam wraz z modułem DME i zapłonowym, oraz z całą wiązką silnika, łączenie jest na głównej wtyczce silnika, wszystko połączyłem, rozpracowałem, tylko jeszcze podjechać do tłumikarza, by wydech dorobił, a potem dopasować filtr powietrza... , a tu nie startuje rozrusznik, pompa paliwa, zapłonu nawet nie sprawdzałem. Po pierwsze gdzie mogę znaleźć techniczny szczegółowy opis działania fabrycznego immobilaizera wywołującego blokadę sterownika DME i znoszącego ją, Po drugie, jesli ktoś już to sprawdził: Czy ktoś wie jaki sygnał puścić do kabelka zielonego 0,35 mm i czarnego 0,5 mm znajdujących się w głównej wtyczce silnika? - Bo wedle mojej wiedzy sa to kabelki sterujące blokadą sterownika DME. A złodziej wszystko wiedzą, i nie powiedzą... Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedź. Tu albo na nowym poście: [ALARM] Proszę o sygnał do modułu DME odblokowania immobilaizera E36 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=25402&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= [/b]
  12. Bardzo proszę o pomoc na temat: Jaki sygnał podać do modułu DME by zastapić fabryczny immobilaizer w E36 compact 318ti. Sytuacja wygląda następująco: Zabrałem się własnie za wymiane 1,6 na 1,8 M42, ale do e 30 wkładam M42 z E36 kompakt. I jeszcze stoję ( dwa tygodnie temu zacząłem robotę, bo nie wiem jak zastąpić fabryczny immobilazer, który się znajdował w macierzystym E36 318ti Compact z 1995 r. Silnik przekładam wraz z modułem DME i zapłonowym, oraz z całą wiązką silnika, łączenie jest na głównej wtyczce silnika, wszystko połączyłem, rozpracowałem, tylko jeszcze podjechać do tłumikarza, by wydech dorobił, a potem dopasować filtr powietrza... :D, a tu nie startuje rozrusznik, pompa paliwa, zapłonu nawet nie sprawdzałem. :cry2: Po pierwsze gdzie mogę znaleźć techniczny szczegółowy opis działania fabrycznego immobilaizera wywołującego blokadę sterownika DME i znoszącego ją, Po drugie, jesli ktoś już to sprawdził: Czy ktoś wie jaki sygnał puścić do kabelka zielonego 0,35 mm i czarnego 0,5 mm znajdujących się w głównej wtyczce silnika? - Bo wedle mojej wiedzy sa to kabelki sterujące blokadą sterownika DME. :modlitwa: A złodziej wszystko wiedzą, i nie powiedzą... :twisted2: Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedź.
  13. Wielce uczeni Panowie uprzejmie prosze o pomoc w temacie: Jaki sygnał podać do modułu DME by zastapić fabryczny immobilaizer w E36 compact 318ti. Sytuacja wygląda następująco: Zabrałem się własnie za wymiane 1,6 na 1,8 M42, ale do e 30 wkładam M42 z E36 kompakt. I jeszcze stoję ( dwa tygodnie temu zacząłem robotę, bo nie wiem jak zastąpić fabryczny immobilazer, który się znajdował w macierzystym E36 318ti Compact z 1995 r. Silnik przekładam wraz z modułem DME i zapłonowym, oraz z całą wiązką silnika, łączenie jest na głównej wtyczce silnika, wszystko połączyłem, rozpracowałem, tylko jeszcze podjechać do tłumikarza, by wydech dorobił, a potem dopasować filtr powietrza... :D, a tu nie startuje rozrusznik, pompa paliwa, zapłonu nawet nie sprawdzałem. :cry2: Po pierwsze gdzie mogę znaleźć techniczny szczegółowy opis działania fabrycznego immobilaizera wywołującego blokadę sterownika DME i znoszącego ją, Po drugie, jesli ktoś już to sprawdził: Czy ktoś wie jaki sygnał puścić do kabelka zielonego 0,35 mm i czarnego 0,5 mm znajdujących się w głównej wtyczce silnika? - Bo wedle mojej wiedzy sa to kabelki sterujące blokadą sterownika DME. :modlitwa: A złodziej wszystko wiedzą, i nie powiedzą... :twisted2: Pozdrawiam wszystkich i czekam na odpowiedź. Tu albo na nowym poście: [ALARM] Proszę o sygnał do modułu DME odblokowania immobilaizera E36 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=25402&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
  14. ggrzg

    Czy M40 z E30 pasuje do E36?

    Kompletny nie bedzie pasował, zawsze trzeba zmienić miske olejową, przełożyc bagnet, kolektory są inne, z sącym nie ma problemu, ale przy wydechu trzeba wziąć silnik z "gaciami" i jeszcze je przespawać. Co do elektroniki, z tego co się orientuję, od 1993 jest zupełnie inna, więc trzeba zmienić silnik razem z układem zapłonmowym i modułem, jesli masz mądra klimę, i jakieś asc to już nie będzie działało... To takie podstawowe tematy. :search:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.