Skocz do zawartości

viggen

Zarejestrowani
  • Postów

    135
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O viggen

  • Urodziny 07.12.1973

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530dA
    ukochane e24 635Csi '88
  • Lokalizacja
    zabki

Osiągnięcia viggen

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. viggen

    klima mało wydajna

    mala wydajnasc (efektywnosc) chlodzenia wynika z przegrzania ukladu tj chlodnica nie oddaje wytarcajacej ilosci ciepla Polej chlodnice woda jak spadna cisnienia i po chwili obnizy sie temperatura to masz pewnosc ze chlodnica jest do wymiany
  2. viggen

    Elektrowtryski bmw 530d

    podlaczenie do kompa (kts boscha) daje tylko orientacyjny obraz stanu wtrysku. Wartosci ktore mierz sa usrednione w czasie. Mozna zmiezyc przelewy by okreslic stan wtryskiwaczy CR. Ale jedynym miarodajny sposobem jest wymontowanie wtryskiwaczy i odanie do sprawdzenia w BARDZO DOBRYM ZAKLADZIE Powinno sie zmierzyc : 1. cisnienie przy ktorym wtrysk startuje okresla jak silnik zachowuje sie na biegu jalowym (szarpanie nie rowna praca) mialem taki przypadek w 530d gdzie auto falowalo od silnika na biegu jalowym a jechalo naturalnie od 2000obr/min 2. przelew symulowany w roznych obciazeniach okresla stran gnizda i igly a na silniku nie do okreslenia czy sa czyste kanaly wylotowe 3. utrzymywanie cisnienia w sobie po odcicieciu zasilania bardzo czesto zuzyty wtrysk nie trzyma cianienia Oznacza to iz Wtrsk CR sam w sobie opoznia wtrysk o ulmek czasu. Im slaniej trzyma cisnienie tym dluzsza jest zwloka.Im bardziej rozbiezne wtryski tym mniej stabilna praca 4. sposob rozpylania tak jak w starych dieslach zatkana kanaly powoduja lanie paliwa a nie jego rozpylenie. Widalem taki wtrysk CR ktory na 6 otworow rozpylajacyhc 1 nie dziala 2 laly cienka strozka 3 rozpylala w tym jedne bardzo nalym stozkiem paliwa Efekt np kopcenie 5. powtarzalnosc (ksztaly i ilosc paliwa) wtrsku t/w mozna sprawdzic (bardzo malo warsztow to ma) czy kazdy strzal paliwa ma ta sama wartosc i czy rozpylenie jest jednakowe (analiza komputera ksztaltu) Wazna uwaga w przypadku naprawy wymiany wtrysku nie oszczedzjany na podkladkach pod wtrysk, nie wtym miejscu koncowka wtrysku pododuje ze rozpylenie paliwa moze byc dobre ale nie wtym miejscu co potrzeba i cala praca odbywa sie w niewlasciwy sposob. Montujac wtryski nie oszczedzjany na materialach. Dostepna jest pasta do montazu wtrysku CR dostepna np w Febi i mercedes OE A jak nam sie trafi ponowmy demontaz to praca jaka trzeba bedzie wykonac bedzie przyjemna ;) w razie pytran sluze pomoca na priv
  3. viggen

    E39 Ogromne problemy z turbina

    podobny przypadek mialem z fordem focusem oraz lagunie 2.2 i na nich nabralem duzo doswiadczenia Jak sie okazuje awaria turbiny scisle powiazana jest z ukladem olejowym oraz powietrznym (sterowanie i zasilanie) W obu przypadkach po wymianie turbiny wtrzymywaly ok 1000 do 7000 km a nawet 20 km po rozebraniu okazywalo sie ze walek jest zatary kanal olejowy byl czysty. Ze zdobytych informacji okazuje sie, podobne awarje byly w aso i nie wiadomo do konca co jest pierwsze czy opilki pojawaja sie w silniku czy awaria turba powoduje ze opilki sa w silniku w obu przypadkach z racji duzych kosztow czyszczenia silnika (rozebranie na czesci pierwsze) konieczna byla wymiana silnka (kalub z turbo) na nowe Rozebralem silnki po awarii i drobne opilki sa w tak duzej ilosci w silniku ze nie sadze by udalo sie to usunac w 100 % na marginesie Dodatkow przy wymianie turba oraz teoretycznie oleju trzeba zachowac procedure napelnienia olejem 1. przed montazem zakrecic walem az olej pojawi sie w kanale olejowym (montaz drugiego) 2.po zmontowaniu trubiny i kanalu krecimy silniakiem ok 20 sek dwa trzy razy bez uruchomienia 3. silniak musi pracowac ok 10 -15 min na wolnych obrtach jak by co sluze poradami
  4. viggen

    E39 Ogromne problemy z turbina

    podobny przypadek mialem z fordem focusem oraz lagunie 2.2 i na nich nabralem duzo doswiadczenia Jak sie okazuje awaria turbiny scisle powiazana jest z ukladem olejowym oraz powietrznym (sterowanie i zasilanie) W obu przypadkach po wymianie turbiny wtrzymywaly ok 1000 do 7000 km a nawet 20 km po rozebraniu okazywalo sie ze walek jest zatary kanal olejowy byl czysty. Ze zdobytych informacji okazuje sie, podobne awarje byly w aso i nie wiadomo do konca co jest pierwsze czy opilki pojawaja sie w silniku czy awaria turba powoduje ze opilki sa w silniku w obu przypadkach z racji duzych kosztow czyszczenia silnika (rozebranie na czesci pierwsze) konieczna byla wymiana silnka (kalub z turbo) na nowe Rozebralem silnki po awarii i drobne opilki sa w tak duzej ilosci w silniku ze nie sadze by udalo sie to usunac w 100 % na marginesie Dodatkow przy wymianie turba oraz teoretycznie oleju trzeba zachowac procedure napelnienia olejem 1. przed montazem zakrecic walem az olej pojawi sie w kanale olejowym (montaz drugiego) 2.po zmontowaniu trubiny i kanalu krecimy silniakiem ok 20 sek dwa trzy razy bez uruchomienia 3. silniak musi pracowac ok 10 -15 min na wolnych obrtach jak by co sluze poradami
  5. 1. sprawdz czy felgi sa poste 2. czy ogumienie nie jest krzywo wytarte
  6. nie wiem na jakiej zasadzie dzialaja, ale wymienialem klocki i tarcze przod i tyl gdy komp wskazywal 600 i 1000 przed czasem Jak sie okazuje KONIECZNIE trzeba wymienic czujnik gdyz nie na sie zresetowac wskazania klockow na nowo Po wymianie na nowy czujnik i resecie wszytko wraca do normy
  7. ja wymienilem klocki zresetowalem wskazania tak jak resetuje sie olej Po tej operacji mam tylko kreski i nie pokazuje szacowanego przebiegu a nawet zapalila sie kontrolka zuzycia klcokow. Wie ktos jak to usunac?
  8. czy ktos sie spotkal z tym ze po wymianie opon na nowe zaswiecila sie kontrolka sygnalizujaca niskie cisnienie w oponach? cisnienie prawidlowe kts bledow nie pokazuje
  9. cisnieje jest prawidlowe jak zresetowac czujniki?
  10. Czy ktos sie spotkal z zapaleniem sie kontrolki informujacej o zbyt niskim cisnieniu w oponach po zalozeniu nowych opon w e90? Co moze byc przyczyna?
  11. ul Jagielonska tuz przy LO Wladyslawie tapicer starej daty troche trwa jesli robi renowac do staroszka ale wykonanie pierwsza klasa
  12. viggen

    Klamka

    bedzie pasowac
  13. Problem o ktorym piszesz juz kiedys opisywalem Na 90% jest uszkodzony niebieski przekaznik w skrzynce komputerow po prawej strony komory silnikowej pod filtrem powietrza kabinowego W moim przypadku nie wpinaly sie styki w punkt co prowadzilo do przegrzewani przekaznika i rozlaczenie obwodow zasialnia Jest to rodzaj zabezpieczenia przeciw pradowego sprawdzilbym go jako pierwszy punkt jak by co sluze pomoca na priv
  14. widok spoilerka sorki kiepska jakosc robiona tel %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img299.imageshack.us/img299/585/20080719810fz4.jpg
  15. Witam ma identyczny highline z 1989 moja mial uszkodzony blotnik przedni i maske Jesli jest to wersja na texsas lub kalifornie to bedzie juz ocynkowane elementy wiec zero rdzy. Jedyny problem powstanie w transporcie wszytkie uszkodzenia ocynku momentalnie pokryja sie rdza;( Co do doladki przedniego zdrzaka to material z jakiego jest zrobiony to cos pomiedzy guma a plastikiem kosz nowego to 2400 pln ;( Identyczny jest dla wszytkich wersji
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.