viggen
Zarejestrowani-
Postów
135 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia viggen
Entuzjasta (6/14)
0
Reputacja
-
mala wydajnasc (efektywnosc) chlodzenia wynika z przegrzania ukladu tj chlodnica nie oddaje wytarcajacej ilosci ciepla Polej chlodnice woda jak spadna cisnienia i po chwili obnizy sie temperatura to masz pewnosc ze chlodnica jest do wymiany
-
podlaczenie do kompa (kts boscha) daje tylko orientacyjny obraz stanu wtrysku. Wartosci ktore mierz sa usrednione w czasie. Mozna zmiezyc przelewy by okreslic stan wtryskiwaczy CR. Ale jedynym miarodajny sposobem jest wymontowanie wtryskiwaczy i odanie do sprawdzenia w BARDZO DOBRYM ZAKLADZIE Powinno sie zmierzyc : 1. cisnienie przy ktorym wtrysk startuje okresla jak silnik zachowuje sie na biegu jalowym (szarpanie nie rowna praca) mialem taki przypadek w 530d gdzie auto falowalo od silnika na biegu jalowym a jechalo naturalnie od 2000obr/min 2. przelew symulowany w roznych obciazeniach okresla stran gnizda i igly a na silniku nie do okreslenia czy sa czyste kanaly wylotowe 3. utrzymywanie cisnienia w sobie po odcicieciu zasilania bardzo czesto zuzyty wtrysk nie trzyma cianienia Oznacza to iz Wtrsk CR sam w sobie opoznia wtrysk o ulmek czasu. Im slaniej trzyma cisnienie tym dluzsza jest zwloka.Im bardziej rozbiezne wtryski tym mniej stabilna praca 4. sposob rozpylania tak jak w starych dieslach zatkana kanaly powoduja lanie paliwa a nie jego rozpylenie. Widalem taki wtrysk CR ktory na 6 otworow rozpylajacyhc 1 nie dziala 2 laly cienka strozka 3 rozpylala w tym jedne bardzo nalym stozkiem paliwa Efekt np kopcenie 5. powtarzalnosc (ksztaly i ilosc paliwa) wtrsku t/w mozna sprawdzic (bardzo malo warsztow to ma) czy kazdy strzal paliwa ma ta sama wartosc i czy rozpylenie jest jednakowe (analiza komputera ksztaltu) Wazna uwaga w przypadku naprawy wymiany wtrysku nie oszczedzjany na podkladkach pod wtrysk, nie wtym miejscu koncowka wtrysku pododuje ze rozpylenie paliwa moze byc dobre ale nie wtym miejscu co potrzeba i cala praca odbywa sie w niewlasciwy sposob. Montujac wtryski nie oszczedzjany na materialach. Dostepna jest pasta do montazu wtrysku CR dostepna np w Febi i mercedes OE A jak nam sie trafi ponowmy demontaz to praca jaka trzeba bedzie wykonac bedzie przyjemna ;) w razie pytran sluze pomoca na priv
-
podobny przypadek mialem z fordem focusem oraz lagunie 2.2 i na nich nabralem duzo doswiadczenia Jak sie okazuje awaria turbiny scisle powiazana jest z ukladem olejowym oraz powietrznym (sterowanie i zasilanie) W obu przypadkach po wymianie turbiny wtrzymywaly ok 1000 do 7000 km a nawet 20 km po rozebraniu okazywalo sie ze walek jest zatary kanal olejowy byl czysty. Ze zdobytych informacji okazuje sie, podobne awarje byly w aso i nie wiadomo do konca co jest pierwsze czy opilki pojawaja sie w silniku czy awaria turba powoduje ze opilki sa w silniku w obu przypadkach z racji duzych kosztow czyszczenia silnika (rozebranie na czesci pierwsze) konieczna byla wymiana silnka (kalub z turbo) na nowe Rozebralem silnki po awarii i drobne opilki sa w tak duzej ilosci w silniku ze nie sadze by udalo sie to usunac w 100 % na marginesie Dodatkow przy wymianie turba oraz teoretycznie oleju trzeba zachowac procedure napelnienia olejem 1. przed montazem zakrecic walem az olej pojawi sie w kanale olejowym (montaz drugiego) 2.po zmontowaniu trubiny i kanalu krecimy silniakiem ok 20 sek dwa trzy razy bez uruchomienia 3. silniak musi pracowac ok 10 -15 min na wolnych obrtach jak by co sluze poradami
-
podobny przypadek mialem z fordem focusem oraz lagunie 2.2 i na nich nabralem duzo doswiadczenia Jak sie okazuje awaria turbiny scisle powiazana jest z ukladem olejowym oraz powietrznym (sterowanie i zasilanie) W obu przypadkach po wymianie turbiny wtrzymywaly ok 1000 do 7000 km a nawet 20 km po rozebraniu okazywalo sie ze walek jest zatary kanal olejowy byl czysty. Ze zdobytych informacji okazuje sie, podobne awarje byly w aso i nie wiadomo do konca co jest pierwsze czy opilki pojawaja sie w silniku czy awaria turba powoduje ze opilki sa w silniku w obu przypadkach z racji duzych kosztow czyszczenia silnika (rozebranie na czesci pierwsze) konieczna byla wymiana silnka (kalub z turbo) na nowe Rozebralem silnki po awarii i drobne opilki sa w tak duzej ilosci w silniku ze nie sadze by udalo sie to usunac w 100 % na marginesie Dodatkow przy wymianie turba oraz teoretycznie oleju trzeba zachowac procedure napelnienia olejem 1. przed montazem zakrecic walem az olej pojawi sie w kanale olejowym (montaz drugiego) 2.po zmontowaniu trubiny i kanalu krecimy silniakiem ok 20 sek dwa trzy razy bez uruchomienia 3. silniak musi pracowac ok 10 -15 min na wolnych obrtach jak by co sluze poradami
-
1. sprawdz czy felgi sa poste 2. czy ogumienie nie jest krzywo wytarte
-
nie wiem na jakiej zasadzie dzialaja, ale wymienialem klocki i tarcze przod i tyl gdy komp wskazywal 600 i 1000 przed czasem Jak sie okazuje KONIECZNIE trzeba wymienic czujnik gdyz nie na sie zresetowac wskazania klockow na nowo Po wymianie na nowy czujnik i resecie wszytko wraca do normy
-
ja wymienilem klocki zresetowalem wskazania tak jak resetuje sie olej Po tej operacji mam tylko kreski i nie pokazuje szacowanego przebiegu a nawet zapalila sie kontrolka zuzycia klcokow. Wie ktos jak to usunac?
-
czy ktos sie spotkal z tym ze po wymianie opon na nowe zaswiecila sie kontrolka sygnalizujaca niskie cisnienie w oponach? cisnienie prawidlowe kts bledow nie pokazuje
-
cisnieje jest prawidlowe jak zresetowac czujniki?
-
Czy ktos sie spotkal z zapaleniem sie kontrolki informujacej o zbyt niskim cisnieniu w oponach po zalozeniu nowych opon w e90? Co moze byc przyczyna?
-
ul Jagielonska tuz przy LO Wladyslawie tapicer starej daty troche trwa jesli robi renowac do staroszka ale wykonanie pierwsza klasa
-
Problem o ktorym piszesz juz kiedys opisywalem Na 90% jest uszkodzony niebieski przekaznik w skrzynce komputerow po prawej strony komory silnikowej pod filtrem powietrza kabinowego W moim przypadku nie wpinaly sie styki w punkt co prowadzilo do przegrzewani przekaznika i rozlaczenie obwodow zasialnia Jest to rodzaj zabezpieczenia przeciw pradowego sprawdzilbym go jako pierwszy punkt jak by co sluze pomoca na priv
-
widok spoilerka sorki kiepska jakosc robiona tel %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img299.imageshack.us/img299/585/20080719810fz4.jpg
-
Witam ma identyczny highline z 1989 moja mial uszkodzony blotnik przedni i maske Jesli jest to wersja na texsas lub kalifornie to bedzie juz ocynkowane elementy wiec zero rdzy. Jedyny problem powstanie w transporcie wszytkie uszkodzenia ocynku momentalnie pokryja sie rdza;( Co do doladki przedniego zdrzaka to material z jakiego jest zrobiony to cos pomiedzy guma a plastikiem kosz nowego to 2400 pln ;( Identyczny jest dla wszytkich wersji