Skocz do zawartości

jceel

Zarejestrowani
  • Postów

    2 598
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

5 obserwujących

O jceel

  • Urodziny 22.04.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E38 740d (2000)
    E84 X1 xDrive23d (2010)
    G01 X3 M40i (2018)
  • Lokalizacja
    Kraków
  • Zawód
    Software Developer

Osiągnięcia jceel

Veteran marki

Veteran marki (13/14)

0

Reputacja

  1. Miałem to samo, u mnie to był zacięty nastawnik lewej turbiny.
  2. Też byłem sceptyczny, ale się przekonałem. Moim zdaniem warto.
  3. Ja mam u siebie rozpoznawanie znaków. Wyświetlają się w aż zbyt wielu miejscach :D Zarówno na head-upie jak i na zegarach masz cały czas wyświetlone obecne ograniczenie prędkości a dodatkowo także następne jeśli się zbliżasz do jakiegoś. Na zegarach dodatkowo pokazuje za ile metrów zaczyna się nowe ograniczenie. Oprócz tego, na head-upie po przekroczeniu prędkości wskazania pokazują się na czerwono a na zegarach pokazuje się coś w stylu redline od dopuszczalnej prędkości do aktualnej.
  4. generalnie w porządku. cyfrowe zegary są niezłe, ale mogłoby mieścić się na nich więcej informacji na raz. reszta jak w każdym BMW. dźwięk silnika póki co też bez szału, ale nie kręciłem go powyżej 3000 rpm z uwagi na docieranie silnika.
  5. Pytanie, czy masz udokumentowane zamówienie dotyczące tych ,,brakujących koników'' ? Jeśli tak, to oczywiście możesz, a właściwie mogłeś to podważać, bo odebrałeś już auto. Kolejna rzecz, jeżeli było to tak ważne, to dlaczego czekałeś tak długo ?! Może się czepiam, ale ew. problemy raczej na własne życzenie... nie, nie jest to tak ważne żebym chciał anulować zamówienie na auto, ale mimo wszystko czuję się nieco oszukany. co ciekawe u dealera nikt nie jest w stanie powiedzieć jaka jest faktyczna moc silnika oraz czy auto posiada filtr cząstek stałych.
  6. dzisiaj odebrałem moje M40i. ku mojemu zaskoczeniu, w dowodzie rej. widnieje wartość 260kW zamiast 265kW. co o tym sądzicie?
  7. Pytałem o to w kontekście X3 M40i, zarówno w ASO co i w sklepie czescidobmw.pl. Dostałem odpowiedź, że najmniejszy rozmiar felgi dopuszczalny do hamulców M to 19". Podejrzewam, że wersja 30i z hamulcami M ma tarcze i zacisk tych samych rozmiarów.
  8. Wiem :) Dlatego napisałem, że skreślałem ze względu na brak salonu, teraz skreślam ze względu na inne rzeczy :) Przejechałem się Macan'em turbo i muszę powiedzieć, że nie powalił mnie na kolana. Ciasny, głośny przy większej prędkości, niewspółmiernie drogi. no i jak dla mnie wulgarny design.
  9. Diesel ma średnio 2x większy zasięg na baku i dlatego ja się wcale nie dziwię ludziom kupującym diesle. Dziwię się za to firmie BMW, która do silników benzynowych montuje mikroskopijne 60-litrowe baki :roll: W moim E38 (co prawda diesel, ale V8, więc spalanie co najmniej jak w 3-litrowej benzynie) mam 85 litrów i dzięki temu mogę przejechać te 700km na baku. W moim poprzednim F30 335i zasięg na baku wynosił ok. 450km - jest to na prawdę upierdliwe dla kogoś kto lata w dłuższe trasy.
  10. Może pomyśl o jasnych odcieniach? Nie nagrzewają się tak jak czarna skóra.
  11. ok, jak już pozbędę się M550d, biorę cię do dealera jako negocjatora przy zakupie M40i. Co ci się uda urwać pow. 20% twoje, jeżeli poniżej wyrównujesz do 20% ze swoich, umowa? :P Aż tak dobrze to nie, ale mogę zapytać u swojego dealera jak już będziesz gotowy i wyślesz konfig. Nie zrozumcie mnie źle, nie upieram się przy swoim, ale między innymi z lektury tego forum wynika że dużo łatwiej się targować o 40i niż o 20d. Kiedyś kolega wrzucał konfig f30 340i z rabatem chyba koło 24%. Pozdrawiam i życzę jak najbogatszych konfiguracji bo potem fajnie się przegląda galerie :cool2: Ja dodam tylko od siebie, że jest więcej czynników które wpływają na możliwość negocjacji ceny, np. czas w cyklu życia modelu. Schodzące modele są sprzedawane z większymi rabatami (np. na schodzace X5 F15 albo serie 6 można było było i z 30% rabatu dostać). Z G01 jest trudniej bo to jest w zasadzie nowy model który jest na rynku dopiero rok.
  12. To stwierdzenie nie do końca pokrywa się z moimi doświadczeniami. Przez jakiś czas byłem zainteresowany zakupem M550i, zanim jeszcze wycofali je z produkcji i rabaty jakie mi oferowano były z reguły mniejsze niż np. na 540i. Co do X3 M40i, uzyskałem w końcu 16% rabatu. Owszem, można było dostać więcej (być może nawet i okolice 20%), ale wiązało się to z rozmaitymi upierdliwościami (przykładowo zamówienie auta jako demo, albo zamówienie na firmę brokerską która potem po pół roku odsprzedaje mi auto) które jak dla mnie nie były tego warte.
  13. Rabat wynegocjowałem u dealera. Podeślę Ci szczegóły na priv :)
  14. jceel

    740d lock-up na 3 biegu?

    hej, czy skrzynie automatyczne w waszych E38 zapinają lockup na 3 biegu? pytanie kieruję nie tylko do użytkowników 740d (których pewnie jest niewiele), ale do wszystkich z E38 w automacie. u mnie skrzynia ładnie zapina lockup na 4 biegu (przy ok. 65-70km/h) oraz na 5 (przy ok. 80km/h) ale jakoś nie chce na 3. z tego co czytałem w informacjach serwisowych od 5HP30, lockup jest obsługiwany na biegach 3, 4 i 5. efekt jest taki, że kiedy jadę jakieś 40-50km/h na 3 biegu i odpuszczę gaz, to obroty od razu spadają na jakieś 900 rpm. jest to denerwujące zachowanie, które doprowadza mnie do szału. jest to moje pierwsze BMW z 5-biegowym automatem, wcześniej jeździłem tylko autami ze skrzyniami 6 i 8-biegowymi które nie miały tego problemu.
  15. Z drugiej strony Porsche Macan i Cayenne to przebrane inne produkty koncernu VAG: Macan jest mocno bazowany na Audi Q5 a Cayenne na Touaregu i Audi Q7. Silniki to 2.0 TFSI i 3.0 TFSI z Audi. Gdyby pod maską było B6 z 911 to bardziej trzymałoby się to kupy i tradycji marki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.