Skocz do zawartości

artekk

Zarejestrowani
  • Postów

    88
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O artekk

  • Urodziny 15.01.1973

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    AŁDI A6 Avant 2.7TDI Quattro S-line '09

    ex : 7 x BMW
  • Lokalizacja
    Włocławek

Osiągnięcia artekk

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Jestem świeżo po zabiegu, objawy miałem takie same. U mnie pęknięcia kolektora były właściwie mikropęknięciami, właściciwe niektóre flansze kolektora od strony głowicy były trochę okopcone, a już spaliny zaczęły dawać się we znaki. Kupiłem kolektor używany do E39, wszystko pasuje, tylko turbinę trzeba wkładać skręconą już z kolektorem, bo kolektor żeliwny ma trochę inną konstrukcję, a przede wszystkim jest grubszy i nie można przykręcić jednej śruby. Przy okazji przygotuj się na wymianę wszystkich uszczelek, także w łącznikach wydechu. Jedna z nich o ile pamiętam dostępna tylko w ASO - cena 25zł. U mnie doszła jeszcze plecionka. Zamknąłem się w sumie z robotą w 700zł, z tym że udało mi się dostać w dość dobrej cenie kolektor - 200zł.
  2. Gdy miałem takie błędy, skończyło się naprawą sterownika silnika. Przelutowanie układów BGA pomogło na miesiąc. Później sklonowałem zawartość swojego sterownika na inny używany, który wsadziłem do auta i od tej pory spokój. Najpierw sprawdź wiązki elektryczne do wtryskiwaczy i wtryskiwacze. U mnie wszystko było ok, więc został sterownik. I była to trafna diagnoza. U Ciebie niepokoi mnie jeszcze błąd skrzyni. Miałem też w skrzyni błąd, ale inny, wynikający z faktu, że auto zgasło w czasie jazdy.
  3. wprawdzie to nie ja wykonałem ów reballing w DDE, ale diagnoza okazała się słuszna :)
  4. auto sprawne, dla potomnych : przelutowany procesor w montażu BGA w sterowniku DDE i po problemie.
  5. kilka słów o postępach na drodze do uzdrowienia auta, na razie niestety bez efektów. - wymieniony filtr paliwa, - sprawdzona wiązka od DDE do wtrysków - jest przejście na wszystkich pinach, nie ma żadnego zwarcia, - dwa piny w DDE były zaśniedziałe, nie były to jednak piny od zasilania wtrysków, ale nie wiem od czego bo nie mogę wygenerować sobie schematu DDE. WDS online mi nie działa. Udało mi się tylko uzyskać schemat zasilania wtrysków z Rheingolda i na tej podstawie sprawdzić wiązkę. Piny wyczyszczone mechanicznie i sprayem Kontakt, - wszystkie wtryski przy pomiarze omomierzem posiadają jednakową oporność, - po tych zabiegach auto pięknie zagadało, po czym zgaszone za kilka minut już nie zagadało. Czyżby problem tkwił w sterowniku silnika ? jakiś zimny lut, spalona ścieżka ? Ktoś już się z tym spotkał ? Nie wiem czy brać się za rozbieranie tego, żeby czegoś do reszty nie schrzanić.
  6. Dziś w drodze do pracy zatrzymałem się przed sklepem na zakupy. Po powrocie ze sklepu auto nie nie odpaliło. Inpa wywaliła trzy błędy w DDE na wtryskach nr 4, 5, 6 : 4443 Injector Zylinder 4, Ansteuerung 4453 Injector Zylinder 5, Ansteureung 4463 Injector Zylinder 6, Ansteuerung z takimi samymi numerami błędów Rheinhold wyrzuca hasło : DDE : Injector cylinder 4,5,6, activation. Dodam, że auto po zaholowaniu jak gdyby nigdy nic odpaliło, po zgaszeniu znów nie chciało i tak sobie pali w kratkę. Objaw jest taki, że auto łapie, chodzi przez chwilkę i gaśnie, następnie po kliku próbach znów pali normalnie. Korekcje na wtryskach 4,5,6 odpowiednio -1, +1,3, +0,2. Ciśnienie na listwie zgodne z oczekiwanym przez sterownik. Sprawdzałem kostki pod kątem zaśniedzenia pinów na wszystkich wtryskach i wtyczkę na DDE, wszędzie susza, jak w nowym aucie. Auto ma przejechane 257tys. km, mam je ok. półtora roku, przez niecałe 30tys. km żadnej awarii z wyjątkiem CCC. Z pracy do domu mam 50km, strach tym jutro wracać, żeby nie stanęło gdzieś w lesie. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Zaczynam od filtra paliwa, ktoś mi podpowiada, że wtryski się zawieszają, czy to możliwe ?
  7. artekk

    Wypalanie filtra w e60

    mam dwie do wymiany i dpf regularnie się wypala. Nowe oczywiście jeżdżą w schowku, powód jak u Ciebie :)
  8. padł to może za mocno powiedziane, przygniecione były trzy tłoczki. Po wymianie poprawy pracy skrzyni nie stwierdzono. z silnikiem nie, ale z temperaturą oleju w skrzyni ? Gdy jest zbyt niska, skrzynia nie zapina lockupa i przy słabym konwerterze występuje falowanie ? tak głośno myślę :) olej wymieniałem u Gorika w Jabłonnej, chyba zrobili to dobrze ? Skoro piszesz, że falowanie może być też przyczyną zbyt niskiego stanu oleju, profilaktycznie sprawdzę jego poziom. Co do jazdy pod górę, to nie jest moje pierwsze auto w automacie i nie męczę skrzyni, robię tak jak piszesz, ewentualnie przełączam na ręczną zmianę biegów i wymuszam jazdę na niższym biegu z wyższymi obrotami.
  9. Przymierzam się do wymiany konwertera. E60 525D, przebieg 248tys. km. Na razie falowanie mam tylko na zimnym silniku, po rozgrzaniu nie występuje w ogóle. Gorik poradził, by robić konwerter dopiero, gdy zacznie falować na ciepłym. Nie wiem, czy zwlekać, boję się, że zabiję skrzynię. We wrześniu ubiegłego roku wymieniałem olej i robiłem mechatronik, z konwerterem wszystko było ok, podejrzewam, że dobił go program. Przed tymi zabiegami skrzynia chodziła mało kulturalnie, lubiła przeciągnąć na obrotach i zmieniała biegi powyżej 2tys obrotów. Wymiana oleju i tłoczków niewiele zmieniła. Nie wiem, czy problem leży w elektrozaworach, czy może tarczkach, czy faktycznie zużyty konwerter daje też i takie objawy ?
  10. To już chyba poczekam, aż icomy stanieją, albo wersja natywna emulatora się pojawi :) swoje auto mam podniesione do ostatniego I-level, więc istap trochę tak dla sportu już. Pojedynczy ster, gdy jakiś nowszy soft się pojawi można zawsze WinKFP ogarnąć, choć z takimi starociami jak E60 pewnie już BMW dało sobie spokój. Tak czy inaczej poza kłopotami opisanymi wyżej wszystko śmiga na dwóch kompach z Win7 64bit.
  11. Musisz mieć kolego w navi tzw. srebrne menu. Może być potrzebne też odblokowanie mp3 NCSem, wtedy mp3 będzie śmigać w cd i dvd,choć cudów nie oczekuj. Napakowana mptrójkami płyta dvd potrafi sie wieszać i mulić. Na starym brązowo-zielonkawym menu mp3 nie będzie działać. Trzeba podnieść menu w navi, najlepiej Istą P po światłowodzie MOST. Istnieje ryzyko, że navi może później wariować, więc trzeba zastanowić się czy warto.
  12. Din76, mam ten sam kłopot z Istą P. Dopóki nie zainstalowałem przygotowanego specjalnie pod Istę P ediabas_7.3.0.msi, Rheingold i pakiet Standardtools śmiagały bez zarzutu, ale Ista P mimo wykrywania klona Icoma nie łączyła się z autem. Teraz Ista P śmiga, a Pakiet Inpy nie działa. Mam dwa laptopy, na jednym jest Ista P, a na drugim reszta softu BMW. Jednak docelowo chciałem mieć cały soft do BMW na specjalnie do tego celu zakupionym Lenovo T410. A może przygotować sobie zmienione pod Istę P pliki z Ediabasa i podmieniać je tylko na czas programowania auta ? Średnio uśmiecha mi się stawianie drugiego systemu.
  13. Czy ktoś z kolegów wymieniał sondę lambda w 530d lub 525d przed liftem ? Jak dostać się do katalizatora, czy trzeba wymontować całą obudowę filtra powietrza ? Gdzie znajduje się wtyczka sondy ? Będę wdzięczny za informacje.
  14. artekk

    525I Bierze Olej.

    Kolego, przed remontem spróbuj jeszcze Valvoline Maxlife 5W40. Gdy miałem Ałdi A8 4.2 Valvoline zredukował mi zużycie z oliwy z 1l na 3000km, do 0,5l na 8000km. Jeździłem wtedy na Liqui Moly TopTec 4200, więc nie na jakimś badziewiu typu Castrol. Dodatkowym bonusem była cichsza i bardziej aksamitna praca V8. Od tej pory tylko Valvoline, teraz w dieslu M57 w E60 jest SynPower Xtreme MST C3 5W30 i póki co po 6tys. km zero ubytków. Do tej pory praktycznie od 2004r. zalewałem do wszystkich aut Liqui Moly.
  15. artekk

    AUDIO BMW E60

    Ale widzę, że trochę jednak się bawisz :) Niestety, mam tę chorobę :) Czasami odpuszczam, ale nawroty występują nieregularnie i zupełnie bez ostrzeżenia. W domu dwa systemy, do muzyki i do kina. Do muzy lampa ASL, Dac m2tech young i kolumny spendor sp2/3. Oczywiście ta M5 to skrajny przypadek, jest tam dość gruby system. Świadomie jednak użyłem go jako przykładu, jak to ma być zrobione :) A można duuużo taniej, ale idziemy mniej więcej tą samą drogą : porządna adaptacja akustyczna dwu lub trzydrożnego systemu przedniego, dobre radio z procesorem do zestrojenia systemu aktywnego (chyba że ktoś lubi pasywne granie, wtedy jednak świadomie rezygnujemy w aucie z poukładanej sceny i precyzyjnej lokalizacji, na rzecz może bardziej naturalnej barwy dźwięku), z tyłu tylko sub (suby) i porządne wzmocnienie. I nie trzeba wydawać nie wiadomo jakiej kasy, żeby zagrało. Pozdrowionka :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.