Skocz do zawartości

Silent_bb

Zarejestrowani
  • Postów

    144
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Silent_bb

  • Urodziny 07.11.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 535d 2007 / kiedyś E39 530d 2003 M-pakiet/ E34 Touring 525i '93
  • Lokalizacja
    k/Ostrołęki
  • Zawód
    Analityk

Osiągnięcia Silent_bb

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Tak. W moim przypadku winowajcą okazał się przedni czujnik wysokości. Robił jakieś zwarcie i światła nie gasły. W chwili jak go odłączyłem wszystko wróciło do normy. Nastąpiła szybka wymiana i teraz działa jak należy.
  2. Szukałem w Internecie rozwiązania problemu ale póki co bez skutku bo opisywane problemy nie zgadzają się z moim. Jakiś czas temu zwariowały mi szyby. Żaden z pasażerów nie jest w stanie zamknąć ich samodzielnie. Przełącznik od szyb bez względu na położenie wyłącznie otwiera. Natomiast od strony kierowcy wszystkie szyby sterowane są bez problemu. Tak samo dobrze działa jeśli otwieram lub zamykam z kluczyka. Czy to jakiś błąd modułu czy coś się po prostu popsuło i gdzie szukać rozwiązania?
  3. Dołączę do tematu bo również zaczynają mi się kłopoty ze skrzynią. Moja skrzynia niedawno dokulała się do 500 tys. Od jakiegoś czasu czuć, że konwerter nie daje rady bo falują obroty przy spokojnej jeździe dlatego w planie jest jego wymiana jak i regeneracja mechatroniki. Po za tym zdarza się, że czasem przy ruszaniu ma spore opóźnienie i po tym szarpnięcie ale w ogólnie zmienia biegi właściwie i na czas. W związku z tym mam pytanie, czy bawić się w kompletny remont skrzyni skrzyni czy tylko konwerter i mechatronika?
  4. To ciężko nazwać szarpaniem. To nieodczuwalne falowanie w zakresie 200-300 obrotów. Samochód normalnie przyspiesza tylko słychać, że silnik zmienia obroty.
  5. O tyle o ile. Konwerter jak szarpał tak szarpie ale jeździ. Szarpanie kończy się jeśli silnik ma więcej niż 2 tys. obrotów. A DPFa w ubiegłym roku oddałem do regeneracji i z nim również skończyły się problemy. Z EGR poszło jeszcze lepiej bo okazało się, że chłodniczka zakończyła swój żywot i przepuszcza płyn chłodniczy do dolotu, więc decyzja była prosta. Chłodniczka poszła won, wylot i dolot spalin zaślepiony. EGR podpięty normalnie, ale i tak kontrolka silnika się świeci, na szczęście mam tak nisko kierownice, że nie widzę kontrolki.
  6. Na prawdę nikt nic? Bo mi skończyły sie pomysły
  7. Zamówiłem drugi moduł pasujący numerami do obecnie posiadanego. Nic to nie zmieniło i w dalszym ciągu jest tak samo. Wg moich pomiarów brakuje napięcia 5V, które powinno iść do przełącznika świateł i centralka z tego powodu chodzi w trybie awaryjnym
  8. Od kliku dniu mam dziwny problem. Pojechałem na miasto i wszystko było w porządku. Kilka razu wysiadałem i wsiadałem do samochodu. Później czekałem na żonę, zgasiłem silnik ale nie otwierałem drzwi ani nie wyjmowałem kluczyka ze stacyjki. Nie wiem czy w każdym jest tak samo ale mając ustawione światła na "auto" po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka światła postojowe świecą się do momentu otwarcia drzwi. Jakiś czas później odpaliłem samochód i ruszyłem do domu. Zauważyłem, że pomimo opcji "auto" nie świeci się zielona dioda na przełączniku i nie działa asystent świateł drogowych i przestało działać doświetlanie zakrętów. Po powrocie do domu zgasiłem samochód, wyjąłem kluczyk i wysiadłem. Światła postojowe nie zgasły w chwili otwarcia drzwi. Próbowałem kilkukrotnie ruszać przełącznikiem świateł. Co ciekawe, jeśli próbuję włączyć jedną stronę manetką od kierunków to wtedy wyłącza jedną stronę a druga świeci. Podłączyłem samochód pod komputer i w module świateł pojawia się błąd przełącznika świateł pozycja 1 i 2, oraz błąd potencjometru jakości, przełącznika przednich i tylnych świateł przeciwmgielnych. Znajomy również ma E60 z dynamicznymi xenonami i światłami przeciwmgielnymi więc zamieniłem przełączniki. Jego nie działają w moim samochodzie natomiast moje bez problemu sterują u niego. Jedyne co działa z całego przełącznika to guzik od włączania i wyłączania HUDa. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, naładowałem akumulator, z wiadomych przyczyn odłączałem na noc klemę z akumulatora i niestety nic nie pomaga. Wczoraj wymontowałem moduł świateł, ale nie widać na nim żadnych uszkodzeń. W związku z tym pytanie. Czy to będzie uwalony moduł świateł czy raczej szukać przyczyny w innym miejscu? Jeśli moduł to czy da się go jakoś naprawić (nie znalazłem żadnego ogłoszenia odnośnie naprawy LM z E60) czy szukać używanego? Jeśli używany to czy może być starszy od obecnie posiadanego jeśli pasuje do listy: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9203082-modul-swiatel/vCU79043. Mój ma numer 61 35 9 137 776
  9. Nie było szans zając się samochodem w ostatnich dniach. Dopiero dziś znalazłem trochę czasu. W ramach testu odpiąłem podciśnienie od zaworu EGR, zaślepiłem przewód i ruszyłem na testy. Samochód zrobił się zrywniejszy i mocniejszy, niestety nadal przy spokojnej jeździe falowały obroty. Następnie odpiąłem wtyczkę przychodzącą do zaworu. Zupełnie zmieniła się charakterystyka obrotów, kręcił się znacznie wyżej i dużo wyżej zmieniał biegi. Tutaj także występowało falowaniu obrotów ale w mniejszym zakresie. Co ciekawe kiedy zatrzymałem się po odpięciu podciśnienia i zgasiłem auto słychać było jak gdzieś z tyłu silnika jak jakaś membrana powoli wciąga powietrze. Po wyjęciu nita z zaślepionego przewodu wyraźnie słychać było jak zasysa powietrze i dźwięk z tyłu silnika zniknął. Czyżby jakaś nieszczelność na elektrozaworze od sterowania podciśnieniem EGR? Na szybko namierzyłem jakiś na końcu silnika po stronie kolektora ssącego. Nie będę wstawiał screenów z INPY bo po odpięciu EGR na pewno jest dużo fałszywych informacji. Jak przejadę kawałek i znów się podłącze to wtedy zrobię bardziej wiarygodne zrzuty. Zaczynam podejrzewać, że powoli kończy się konwerter i to on jest powodem falowania obrotów, a problem z DPFem wywołany jest jego przebiegiem w tym samochodzie.
  10. Jutro powinna wrócić kierownica z obszycia więc kiedy założę to zrobię screena z błędami. Poziom oleju jest w normie. Nie przybywa ale ubywa w rozsądnej ilości. Litr na 30k km. Osobiście obstawiam EGR tylko chciałbym się upewnić, że to on stwarza problemy zanim się za niego zabiorę. Planowałem odłączyć od niego podciśnienie i zobaczyć jak silnik będzie się zachowywał. Może jutro uda się wszystko sprawdzić.
  11. Kontrola wolnych obrotów i pełny DPF. W zasadzie nic po za tym
  12. Mam problem ze swoim autem, który zaczyna mnie coraz bardziej drażnić. Mianowicie. Posiadam e60 535d z grudnia 2006, auto wyposażone w DPF bez żadnych modyfikacji. Na wiosnę upgrade wszystkich sterowników licząc na poprawę działania BT (nadal mój głos nieczytelny dla odbiorcy, trzaski, szumy itd.) Sprawa wygląda następująco, kiedy samochód usiłuje podnieść temperature spalin celem rozpoczęcia wypalania DPFa zaczynają falować obroty w okolicy 1500-2000 obr. Kiedy wypalanie zostanie poprawnie zainicjowane (co zdarza się coraz rzadziej i nie wiem czemu) w zasadzie nie da się jechać w okolicach 60 km/h, falowanie obrotów jest jeszcze większe a obroty utrzymują się w okolicach 2 tys i spadają nagle do 1,5 tys. jedyną sensowna prędkością jest przedział od 100 do 166 km/h gdzie skrzynia ciągnie na 5 biegu do czasu aż procedura wypalania się nie skończy trzymając obroty w okolicach 2 tys z lekkimi wahaniami +/- 100. Najczęściej trwa to przez około 30 km. W ubiegły weekend na 500 km trasie przerwało procedurę wypalania po jakiś 5 km i resztę drogi bez skutku usiłowało wznowić. Tym samym bez względu na bieg przy niskim obciążeniu silnika obroty cały czas falowały w zakresie 1,5, do 2 tys. To samo było w drodze powrotnej i mimo 500 km procedura wypalania nie została zainicjowana. Falowanie zanika w chwili przekroczenia 2 tys obrotów bez względu na bieg. Moim zdaniem winny może być zawór EGR, który moim zdaniem pracuje w dziwny sposób. Próbowałem szukać jakiegoś filmy na YT pokazujący jego prawidłową pracę ale nic takiego odnoszącego się do BMW nie udało mi się znaleźć. Zawór był dokładnie wyczyszczony, umyty i sprawdzony przeze mnie na stole wiosną tego roku, przy okazji wymiany świec żarowych. Nie ma nagaru, chodzi względnie lekko. Po zamontowaniu go w samochodzie i lekkim dodaniu gazu (1,5-2 tys obr.) zawór cały czas otwiera się i zamyka. Nie wiem właśnie czy to prawidłowy sposób działania. Wymienione termostaty utrzymują prawidłową temperaturę, żadnych błędów w silniku związanych z EGR. Dodam jeszcze, że do chwili osiągnięcia temperatury roboczej żadne falowanie nie występuję, ciągnie równo i bez żadnych skoków obrotów. Na samym początku podejrzewałem konwerter ale problem na jakiś czas znika kiedy procedura wypalenia zakończy się poprawnie. Wtedy ładnie przy około 100 km/h wrzuca 6 bieg, obroty spadają gdzieś do 1,4 k i nie ma żadnego falowania. Silnik co prawda ma swój przebieg, bo obecnie wyświetlają się 433 tys, ale nie sądzę, żeby to był bezpośredni powód takiego zachowania.] Może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i będzie w stanie udzielić mi jakieś rady, która pomoże rozwiązać ten problem.
  13. Najpierw włącza się ta od intensywnego zmywania a po chwili automatycznie druga pompka od zwykłego spryskiwacza
  14. Zrobiłem małe poszukiwania aż w końcu napisałem do centrali firmy ZF z zapytaniem co zrobić w moim przypadku. Po dłuższej korespondencji okazuje się, że bezpośrednich zamienników do amortyzatorów M-Pakiet II nie ma w ofercie firmy Sachs na rynek wtórny. Zgodnie z katalogiem aftermarketowymi zamiennikami są amortyzatory ze standardowego M-Pakietu dopuszczone jako zamiennik do M-Paka II. Co prawda TRW produkuje niby zamienniki, z tą różnicą, że są one metalowe a nie aluminiowe jak w przypadku oryginału. Mam nadzieje, że pomoże to innym rozpaczliwie szukającym nowych amortyzatorów.
  15. Witam. W mojej byłej e39 zużyły się amortyzatory i trzeba je wymienić. Kłopot w tym, że nie mogę znaleźć żadnych zamienników a oryginały trochę drogie. Samochód jest z wersji z M-Pakietem II (705 - M SPORT SUSPENSION II). Zgodnie z katalogiem potrzebuje amortyzatora o takim numerze 31 31 2 229 613 do przodu i 33 52 2 229 146 do tyłu. Czy ktoś z was wie jaki zamiennik można zastosować? Przeszukałem katalogi Koni, KYB, Bilstein i Sachs i nic takiego nie udało mi się znaleźć. Obecnie samochód w zasadzie nie nadaje się do jazdy po przód kompletnie stracił amortyzacje i kołysze się nawet podczas zwykłej jazdy na wprost.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.