Skocz do zawartości

bengal

Zarejestrowani
  • Postów

    41
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 535d+
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia bengal

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Trochę przypadkiem wywiązała się w tym wątku popularna na forum dyskusja twin-turbo vs bi-turbo. Może dobrze byłoby wyprostować to raz na zawsze. BMW AG nazywa technologię doładowania w 535d "Variable twin-turbo", w literaturze ten układ także występuje pod nazwą "sekwencyjnego twin-turbo". Dobrze, żeby autorytety takie jak Roger zaczęły krzewić poprawną terminologię. Bi-turbo to nazwa z reguły używana przy układach równoległych, nie sekwencyjnych i dosłowne tłumaczenie słowa "twin" na polski nie ma tutaj nic do rzeczy. Link do opisu BMW: https://secure.bmw.com/master_rebrush/en/insights/technology/technology_guide_old/articles/mm_variable_twin_turbo_diesel.html?content_type=&source=/master_rebrush/en/insights/technology/technology_guide_old/articles/diesel_engine.html&article=mm_variable_twin_turbo_diesel
  2. Nie żebym chciał umniejszyć Twoją radość, ale znam człowieka, który robi rocznie 80-100k km. Jest też przynajmniej raz w roku w ASO i jego wzororo prowadzona książka serwisowa po 3 latach pokazuje przebieg 100k km, czyli jakieś 200k km mniej, niż prawdziwy. Patrzenie na przebieg w samochodzie użytkowanym w Polsce - nawet ten z ASO - mija się z celem. Lepiej patrzeć na stan techniczny.
  3. bengal

    bmw e60 w benzynie

    Tak jak napisał Prezioso - w tej cenie ciężko będzie znaleźć coś, co nie jest szrotem. No i będzie Cię czekać kolejne spore rozczarowanie - koszty utrzymania E60 to praktycznie dwukrotność E46.
  4. bengal

    Dywaniki E60

    Tak jak już było pisane w tym wątku - zecydowanie lepsze będą oryginalne (np. używane w dobrym stanie). Sam przerabiałem "zamienniki" z allegro, skończyło się na zakupach w ASO.
  5. Po co Ci BMW? Kup lepiej Dacię, tam większość rzeczy jest fabrycznie zaślepiona i jest super.
  6. Nie musisz. To jest terminal, na którym zasilanie jest tylko przy włączonym zapłonie i do niego oryginalnie podłączony jest FLA. Niektórzy podpinają do zasilania w podsufitce i też działa. Prawdopodobnie elektronika FLA zużywa wtedy nieco prądu zanim auto przejdzie w stan uśpienia (bądź w ogóle przez cały czas na postoju), ale są to pomijalne ilości. Jeśli będziesz ciągnął wsteczny (też jest przy LMA), to warto zrobić to od razu porządnie i pociągnąć też odpowiednie zasilanie.
  7. 3FF0 Air Flow Meter 4212 Glow Plug Cyl 1 - Activation Interrupted 4222 Glow Plug Cyl 2 - Activation Interrupted 4232 Glow Plug Cyl 3 - Activation Interrupted 4252 Glow Plug Cyl 5 - Activation Interrupted 4521 Boost Pressure Actuator - Regulation Pressure too High 4BC2 Air Flow Meter -Short Circuit 3F30 Rail Pressure Sensor - Short Circuit to B+ 3F01 Boost Pressure Sensor -Short circuit to B- or Open 4B90 Rail Pressure Control at Engine Start 4507 Exhaust Gas Recirculation- Posative Deviation or Air Mass too Low Świece lub moduł świec do wymiany, prawdopodobnie przepływka też. Co do błędów ciśnienia na szynie, to niech ktoś bardziej ogarnięty się wypowie.
  8. Opis działania bi-turbo - rewelacja! Mam wrażenie, że zaczynasz jednak lubić swoje nowe auto :wink: A'propos zagadki - prosta dedukcja wskazywałaby na zawór obejściowy dużego turbo, ale pewnie jest tu jakiś haczyk...
  9. Podjedź na diagnozę. Po podpięciu komputera wszystko będzie jasne, dowiesz się też pewnie innych rzeczy.
  10. To normalne, nawet dane katalogowe to 10,9l/100km.
  11. Ojej, naprawdę?? Patrz, nawet samo BMW nie wie co ma pod maską :duh: :https://secure.bmw.com/master_rebrush/en/insights/technology/technology_guide_old/articles/mm_variable_twin_turbo_diesel.html?content_type=&source=/master_rebrush/en/insights/technology/technology_guide_old/articles/diesel_engine.html&article=mm_variable_twin_turbo_diesel Tutaj więcej: http://autozine.org/technical_school/engine/Forced_Induction_3.html#Sequential.
  12. 535d to świetne auto warte swojej ceny, jednak warto przed zakupem realistycznie spojrzeć na koszty utrzymania. Te ostatnie będą spokojnie dwa razy wyższe niż w przypadku E46. Ja swoje E61 kupiłem po dokładnym sprawdzeniu w ASO, zweryfikowaniu historii i była to zdecydowanie jedna z najdroższych dostępnych ofert w tym silniku/roczniku. Mimo to doprowadzenie do stanu tip-top i roczna eksploatacja kosztowały mnie ~20kzl. Wrzucam to w koszty firmy, więc mniej boli i na pewno robię więcej i drożej niż to konieczne - ot, wrodzony pedantyzm motoryzacyjny. Tak czy inaczej musisz się liczyć z tym, że w E60 mało rzeczy jest tanie, a w 535d tym bardziej.
  13. ...oraz 520d :wink: ,dla scislosci po prawej stronie a nie po lewej :| Tak, technicznie rzecz biorąc po prawej. Jednak łatwiej wytłumaczyć przyjmując konwencję "po lewej patrząc na silnik po otwaciu maski". Sugerujesz, że ktoś może chcieć opchnąć poliftowe 520d z N47 jako przedliftowe 535d? W sumie nie wiem, u nas może handlarze już i takie rzeczy potrafią :lol: Tak czy inaczej te silniki trudno pomylić.
  14. Twin-turbo łatwo znajdziesz po lewej stronie silnika - turbiny są oczywiście dwie, umieszczone jedna nad drugą. Inna jest obudowa filtra powietrza - w 535d jest to duże sześcienne pudełko z przodu po lewej (takie samo jest w 550i). Inny jest kolektor wydechowy i sporo innych częsci, ale to już nie tak łatwo dojrzeć. 535d: http://5series.net/info/options/engines/my2004_535d/1.jpg 530d: http://5series.net/info/options/engines/my2006_530d/1.jpg Poza tym jeśli sprzedawca wzbudza aż takie wątpliwości, to ja zrezygnowałbym z zakupu. Okazyjne egzemplarze mogą być bardzo kosztowne.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.