Skocz do zawartości

koziolekk

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2002

Osiągnięcia koziolekk

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Chce kupic nowa, orginalna. U mnie sa spadki mocy spowodowane przes nieprawidlowa prace turbo, ktora okazala sie byc nieorginalna. Narazie auto jezdzi ale bede musial wymienic to turbo. NIe wiem jaki powinien byc numer tej czesci, dlatego postanowilem zadac pytanie na forum. W serwisie BMW podano mi numer turbosprezarki jako 11657794144, natomiast w STK Turbolader Technik (http://www.turbolader.net) zaproponowano turbosprezarke z nastepujacymi numerami: OE-Nr.: 11657794144 Part-Nr.: 750431-5012S Czy jest to orginalne turbo do mojego modelu silnika? Czy moze jest to tylko zamiennik innej (nieorginalnej) firmy?
  2. Witam, Mam pytanie ktore sie wyda wiekszosci z was oczywiste, tym bardziej prosze o jasna odpowiedz. Potrzebuje kupic/wymienic turbosprezarke w swoim aucie 320d E46 150bhp. Skontaktowalem sie z Serwisiem BMW i dowiedzialem sie jaki jest numer czesci turbosprezarki do mojego auta. Otrzymalem odpowiedz ze jest to: 11657794144. Tylko teraz jak staram sie znalezc turbosprezarke na necie to zwykle pojawiaja sie dwa numery przy jednej czesci: OE-Nr.: 11657794144 Part-Nr.: 750431-5012S Zastanawiam sie czy jest to orginalna czesc czy moze tani odpowiednik orginalu? Czy ktos mogby mi wytlumaczyc roznice pomiedzy OE-Nr i Part-Nr?
  3. koziolekk

    320d Kontrolka Oleju

    Witam, Sprawa zostala rozwiazana. Okzazalo sie ze poprzedni wlasciciel zamontowal NIEorginalny czujnik. Po wymianie na orginalny, problem zniknal. Dzieki za wszystkie posty.
  4. koziolekk

    320d Kontrolka Oleju

    Dzieki Krzychu, Pozwolilem sobie przetlumaczyc (nie doslownie) czesc tekstu ktora wydawala mi sie interesujaca z uwagi na problem z ktorym mam do czynienia. Czujnik poziomu oleju tworzy sygnal fali prostokatnej o zmiennej szerokości impulsu i częstotliwości i przesyla go do jednostki sterującej silnikiem. Czujnik pracuje w czestotliwosci od 1 Hz do 10 Hz. Glowna zasada pomiarowa "termicznego czujnika poziomu oleju" oparta jest o zmiany w czasie ogrzewania i chłodzenia sie elementu czujnika znajdującego się w oleju silnika. Okresy kiedy sygnal osiaga wysoki poziom (logiczna "1") i niski poziom (logiczne "0") odpowiadaja czasom ogrzewania i chlodzenia sie grzejnych elementow czujnika (czujnik jest chłodzony przez olej). Poziom (oleju) jest wysoki kiedy czas chlodzenia (Logiczne "0") trwa ok. 150ms, natomiast kiedy okres ten wydluzony jest do ok. 550ms czujnik wykrywa niski poziom oleju. Zasada dzialania czujnika znakomicie odzwierciedla problem ktory mam w swoim aucie. Zapala sie po ok 20-30km wiec kiedy silnik jest juz goracy i po krotkim wylaczeniu silnika zapala sie ponownie po kilku minutach. Do tej pory wydawalo mi sie ze mam do czynienia z brakiem styku na polaczeniu od czujnika do silnika. Teraz jednak logicznym byloby przyjac ze albo czujnik jest "walniety" albo komputer zle interpretuje sygnal z czujnika. PS: Krzychu napisz gdzie znalazles ten text.
  5. koziolekk

    320d Kontrolka Oleju

    Witam, Zanim ktos napisze ze ten temat byl juz walkowany 1000-ce razy chcialem powiedziec ze wszystkie je przeczytalem i zaden z nich nie opisuje mojego problemu. Otoz po przejechaniu powiedzmy 30km zapala mi sie zolta lampka oleju ktora nie gasnie az do momentu zgaszenia silnika i ponownego rozruchu. PO ponownym odpaleniu lampka jest zgaszona przez jakies 5km po czym ponownie sie zapala. Czasem potrafie przejechac 20-30km i zolta lampka poziomu oleju zapali sie dopiero po zgaszeniu silnika. Poziom oleju jest prawidlowy! Wymienilem czujnik, olej, filtr a problem jak istnial tak istnieje. Mechanik sprawdzil czujnik i powiedzial ze jest ok. Zastanawiam sie czy moze jest to zwykly brak styku czy moze cos powazniejszego. Jesli ktokolwiek z was spotkal sie z podobnym przypadkiem prosze o pomoc.
  6. Nie. Zle napisalem. Ostatnio wymienialem tylko czujnik cisnienia (nr.16) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS72&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40
  7. Ten zaworek byl ostatnio wymieniany wiec to nie to.
  8. Nie, to u mnie nie ma o tym nawet mowy. Ponizej 2200/2300obr. moge wciskac gaz do podlogi, auto i tak ospale przyspiesza. Dopiero od 2500 jesli wcisne glebiej to wciska w fotel. Tutaj akurat nie moge narzekac, jechalem najszybciej 170km/h ale i tak silnik przyspieszal rowno i bez wielkiego wysilku. Mam w planie oczyscic EGR i obejrzec przeplywke ale i tak nie robie sobie wielkich nadziei. Nie sadze zeby to byl problem z katalizatorem bo odczuwalbym brak mocy w pelnym zakresie obrotow.
  9. Niektorzy wspominaja ze czuja przyrost mocy juz ponizej 2000 obr. wiec zastanawiam sie czy znaczny przyrost mocy dopiero od 2500 obr. miesci sie jeszcze w granicach poprawnej pracy silnika.
  10. koziolekk

    Problem mocy - 320d 150km

    Witam, Przeczytalem wiele tematow na temat spadku mocy ale nic dokladnie takiego co zauwazylem w swoum aucie. Kupilem ostatnio bmw i oddalem od razu do mechanika jako ze zauwazylem ze ma malo mocy na niskich obrotach i wogole nie slychac turbo. Okazalo sie ze nalezalo wymienic czujnik cisnienia doładowania ( NR. 16 ) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS72&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40 jako ze turbo sprezalo na poziomie 20% Od razu poczulem roznice, auto zaczelo lepiej reagowac, niestety nadal wydaje mi sie ze cos jest nie tak. Na nizszych obrotach auto slabo przyspiesza, np: dynamiczne ruszenie z miejsca wymaga porzadnego gazowania. Dopiero od 2500 obr. czuc ze samochod ciagnie. Na nizszych obrotach wydaje sie byc starsznie leniwe. Nie wiem czy to normalna rzecz w tym modelu czy moze cos jest nie tak. Jako ze nie mialem wczesniej bmw jedynym autem do ktorego moge porownac moc jest 150konny Opel Zafira ktory byl zdecydowanie szybszy. Jesli ktos uwaza ze auto nie powinno miec zdecydowanego skoku mocy (wbija w fotel) albo ze ten skok powinien byc na nizszych obrotach prosze o komentarz/rade. Dodam tylko ze auto nie wypuszcza klebow dymu ani nie wydaje dziwnych dzwiekow. Dzieki za komentarze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.