Skocz do zawartości

pur

Zarejestrowani
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F11 530i 2013
    był: E46 320d 2005

Osiągnięcia pur

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Problem rozwiązany!!! Po 2 latach i około 30 k km przejechanych (!!!) zupełnie bez innych objawów, wreszcie sypnął błędem : 11A904 - high pressure fuel, plausibility, pressure too low. Okazuje się, że ten błąd zapisuje się dopiero po ponad 7 sekundach, gdy ciśnienie jest niższe o 30 bar od wymaganego. Pompa HPFP wymieniona, samochód kilkukrotnie przetestowany, przyspiesza jak nowy :)))
  2. Pokrywa zaworów wymieniona - gwizd z odmy ustał. Niestety wciąż zapłony wypadają przy ostrej jeździe. Nie pojawia mi się już błąd 143101 ( chyba już się silnik zaadaptował do jazdy na emulatorze NOXem, który dawniej zamontowałem). I faktycznie wchodzi już ładnie na zubożone dawki paliwa stratified charge (lambda 2,7-2,8 V). Dziwne jest to że ogólnie ładnie jeździ i przy pierwszych kickdownach danego dnia kręci ładnie do 7000rpm, a dopiero potem zaczyna szarpać i przechodzić w tryb serwisowy. Czy ta sytuacja może mieć związek np. z nagarem na zaworach ssących? Auto ma 130k km i dolot nie był jeszcze czyszczony. Błędów z HPFP brak. Tylko te wahania ciśnienia, o których pisałem wcześniej mnie niepokoją. Czy jest tak, że coś może powodować, że pompa daje niższe ciśnienie, czy powinna ona stale dawać ok. 200 bar? Zrobiłem testy jak zalecają tu (bez używania manometru, to już poza moimi możliwościami) : https://bimmerprofs.com/n43n53-fuel-supply/ No i te ciśnienia w INPA są stabilne. Nawet raz wcisnąłem na postoju gaz do dechy na ok 10 s. i HPFP trzymała cały czas 200 bar. Spadek ciśnienia występuje tylko podczas jazdy, i to właśnie nie zawsze ( jak szarpie silnik, jest też spadek ciśnienia). Możecie coś pomóc?
  3. Cześć, Napiszę tutaj, bo nie wiem czy zaglądacie do zakładki F10/11, a dobrze ogarniacie N53 (530i). Podczas kick-downu do prędkości autostradowych raz idzie pięknie, a po paru takich próbach szarpie, przerywa i przechodzi w tryb serwisowy. Kody błędów w Ista: 143101 - rough running, stratified-charge operation: increased rough running in stratified-charge operation. 140001 - misfire, several cylinders: injection is cut out. 140101 - misfire, cylinder 1: injection is cut out. 140301 - misfire, cylinder 3: injection is cut out. 140501 - misfire, cylinder 5: injection is cut out. Wymienione na nowe (komplety) : - Świece - dedykowane dla N53 NGK ZKBR7A-HTU - Wtryskiwacze - zostały zakodowane, sprawdziłem w Ista. - Cewki Delphi mają ok. 20000 km. Kupiłem nowe 6szt. NGK, podmieniłem wszystkie - bez efektu. - Skasowałem adaptacje silnika w Ista, jeździłem jak zalecają na bimmerprofs.com żeby zakodować od nowa. I nic. Od niedawna pojawił się słyszalny gwizd z odmy, szczególnie po intensywnej jeździe. Po zatkaniu palcem tych otworków przestaje gwizdać, po odetkaniu znów daje o sobie znać. Po odkręceniu korka oleju od razu zaczyna telepać silnikiem ( a chyba nie powinno tak nagle). Dolewki oleju do tej pory 1litr na 10000 km. Czyli pokrywa zaworów do wymiany? Druga rzecz, którą a zaobserwowałem to podczas tych przyspieszeń z gazem w podłodze - jak idzie dobrze, to ciśnienie HPFP trzyma się w okolicy 200 bar. Jak przerywa - spada do nawet 50 bar. LPFP wydaje się trzymać te 5000 hPa (podczas kickdownu rośnie do 6000, po gwałtownym odjęciu spada do 4000), raz zauważyłem spadek do 3500 hPa podczas szarpnięcia. Nie jestem mechanikiem, ale niestety zacząłem się już doktoryzować :( Co radzicie? Czy nieszczelność odmy (którą najwyraźniej mam) może wpływać na wypadanie zapłonów podczas ostrego ciśnięcia gazu? I czy to jakoś rzutuje na ciśnienie HPFP, czy to osobny temat i kolejny duży koszt? Pozdrawiam, Bartek
  4. U mnie w e46 touring 150ps wyglada tak (realne a nie z komputera): -miasto (praca 3.5km w jedna strone) - 10l - trasa ( z czego polowa to ekspresowka i autostrada) - 7l - ta sama trasa z boxem na dachu - 8l
  5. Jeszcze co do sterownika.Wyglada na to, ze nie zawsze musi wyrzucac blad wszystkich swiec.ja mialem wymieniony komplet 4 swiec i po krotkim czasie potem podpialem inpe. Wyrzucala blad jednej swieczki.kasowalem i znow wyrzucala. Wymiana sterownika pomogla.
  6. pur

    cykanie z maski z lewej strony

    http://castroledge.pl/oleje/dobierz-olej chyba nie jest zle z tym Edge 0W-40 ;)
  7. witam ponownie. ostatecznie zrobiony zostal test przelewowy i diagnoza taka, ze delikatnie jednak juz laly (zgodnie z podejrzewaniem kolegi TC). Najlepszy byl nr. 3. Po wyjeciu i sprawdzeniu mechanik stwierdzil, ze nalezaloby zregenerowac. Zdecydowalem sie na zrobienie kompletu. Po regeneracji jest juz bardzo dobrze - dym pojawia sie tylko na chwile po dluzszej spokojnej jezdzie i przy pelnym obciazeniu. Cykanie jednak nadal pozostalo - moze nie ma to zwiazku z wtryskami. Po regeneracji wrzucilem na Inpe i korekty wygladaly swietnie - wszystkie w granicach +/- 0,2. Dodatkowo jak sprawdzalem opcje "selective rotation conformity" to wszystkie mialy wartosci od 779 do 781 i silnik chodzil gladziutko ( w odroznieniu od tego, jak bylo przed regeneracja). I tu pojawia sie problem, gdyz nastepnego dnia po regeneracji auto podczas jazdy zaterkotalo, zapalila sie kontrolka DDE i silnik zgasl. Wtryski zostaly znow wyjete i powiedziano mi, ze cos tam wpadlo do wtrysku - ale juz ok. I faktycznie chodzi jak dawniej, nie dymi, tylko ze korekty juz nie sa tak idealne. Na 2. wtrysku poczatkowo pokazywalo +0,8, teraz po paru tygodniach wzroslo do +1,2. Sprawdzilem wiec kompresje i okazuje sie, ze na cylindrze 1.3.i 4. wynosi '25' a na 2. '21'. Selective rotation conformity pokazuje tez inne wartosci : od 774 do 785 i juz nie ma wowczas gladkiej pracy silnika, a takie troche wibrowanie. Co to moze byc? pozdrawiam, pur
  8. Cześć, Rzecz dotyczy mojej 320d 150 PS 2005r skrzynia automat, 177 tys.przebiegu. Od niedawna zauważyłem zwiększone zadymienie na czarno podczas przyspieszania. Dawniej występowało chwilowo przy pełnym bucie po dłuższej spokojnej jeździe. Teraz się to nasiliło (dwa razy widziałem w lusterku, że auto jadące za mną zjeżdżało na pobocze żeby uniknąć wjechania w chmurę). Do tego, już po lekkim rozgrzaniu silnika, słychać cykanie pod maską – jednak tylko na postoju. Podczas jazdy i przyspieszania nie słychać tego w ogóle (chyba że silnik zagłusza-nie nasila się w każdym razie). Po uruchomieniu po nocy z początku też nie cyka. Olej silnikowy (Castrol Edge 5W-30), filtr powietrza i odma wymienione 800km temu – po wymianie nie zmieniło się zadymienie. Paliwo lane na Neste, Statoil i BP. Brak problemów z uruchamianiem silnika, na zimno i ciepło. Przelewy wtrysków sprawdzałem 30 tys.km temu, wtedy było ok, ale też nie występowały powyższe objawy. Korekty na rozgrzanym silniku przed przepędzeniem auta z gazem w podłodze: 1. – 0,70 2. 1,49 3. – 0,59 4. – 0,14 Korekty na rozgrzanym silniku po przepędzeniu auta z gazem w podłodze: 1. – 0,60 2. 0,83 3. – 0,15 4. – 0,05 I podczepiam nagranie live data podczas przyspieszania od 0 do 140 km/h (gaz cisnąłem do podłogi w tempie ok. 3 sek.). Co o tym sądzicie? Pozdrawiam
  9. pur

    320d pisk przy starcie i gaszeniu

    Witam,potwierdzam fakt,że zakładać należy tylko pasek wielorowkowy ori BMW. Przed 2 laty założyłem Contitech i od pierwszego dnia użytkowania piszczal przy uruchamianiu i gaszeniu.Tydzien temu,mając już tego dość,kupiłem w aso ori (196 Zł) i po wymianie nastała wreszcie cisza
  10. pur

    [e46] Świece żarowe do 330d

    Można też pomyśleć o Boshu - u siebie w 320d mam od ponad 3 lat (80tys.km) i na razie INPA nie wyrzuca błedu. pur
  11. Dzieki, bede musial oczyscic panel. Pytalem w kontekscie akumulatora, bo cos slabo wyglada. Niby poltora roku temu wymieniany, bosh s4 80Ah 740 A, a po trasie 800km i wylaczeniu silnika pokazywal w tescie 19 12,9V(czyli ok) a po nocy juz tylko 12,5 (temp. +4). A jak sie pojezdzi po pare km to i spadnie po nocy do 12,1 a czasem 12,0. pur
  12. Witam, Czy u Was Panowie tez po wylaczeniu silnika slychac delikatny szmer/burczenie dobywający się z okolicy klimatronika? Siedzialem w aucie przez 15 minut zanim ustał, kluczyk wyjęty ze stacyjki i uzbrojony alarm.Polift. pzdr, pur
  13. tez mam Uniroyal (Rainsport). Producent nalezy do grupy Continentala, sa troche tansze i wciaz dobrze wypadaja w testach ADAC.
  14. pur

    320d błąd 3EC0 camshaft sensor

    Przegladajac fora chyba faktycznie ten czujnik. Mam pytanie, czy trzeba przeprowadzic jego adaptacje czy tylko wymienic na nowy i jezdzic?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.