Skocz do zawartości

Mezon

Zarejestrowani
  • Postów

    105
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 Touring 2004 M47N
  • Lokalizacja
    Chorzów

Osiągnięcia Mezon

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki za merytoryczną odpowiedź. Już miałem organizować plebiscyt pt. "na co mam wydać pieniądze?" Ale zdam się na Twój autorytet piotr888. Szczególnie urzekło mnie Twoje poparcie dla wypowiedzi kolegi carlosa. A na poważnie, jeśli masz coś konkretnego do powiedzenia w tym temacie, to napisz. Lajki klikaj na Facebooku. PZ
  2. W Polsce przecież też jeżdżą na longlife. Zalecany przez BMW olej Castrola to przecież longlife. Zalecana wymiana co 30kkm. Przynajmniej do diesla.
  3. Na pewno wał Ci nie pęknie od odpalenia silnika bez koła pasowego. Właściwie nie widzę związku. Najwyżej mu ulżyło :) PZ
  4. Swego czasu też kupiłem jakieś noname (Impergum) i po roku wymieniłem na Corteco. Przy okazji - pasek warto kupić oryginalny bo inne piszczą.
  5. Cześć. Podłączę się pod temat. Też czeka mnie wymiana sprzęgła. Dwumas niby OK, ale czasem sprzęgło się ślizga i łożysko piszczy po wciśnięciu w podłogę. Przy wymianie sprzęgła chciałbym też wymienić koło dwumasowe i rozważam regenerację. Piszecie tu, że nowe to też regenerowane i że producentom już nie opłaca się produkować nowych. Pytanie tylko skąd niby mają brać materiał do regeneracji? Skupują używane? Raczej nie - na Allegro nie znalazłem ani jednej sprzedanej używanej dwumasy. Rozbierają wraki na złomowiskach? Bez sensu - koszty logistyki. W sprzedaży są też całe zestawy LUKa - rozumiem, że nabijają okładziny, ale pytam - jak regenerują docisk? Coś mi się zdaje, że taka masowa regeneracja przez LUKa czy SACHSa by im się po prostu nie opłacała. A dlaczego miałaby im się nie opłacać produkcja w okresie, gdy te podzespoły padają masowo (nomen omen) a tych modeli jeździ od cholery? Waham się jeszcze, ale raczej postawię na nowy zestaw. Już jest poniżej 1700 zł. Przy okazji zmierzę grubości elementów ciernych względem starego.Chyba że mnie jeszcze przekonacie do regeneracji. Pozdrawiam
  6. Mezon

    Drażniący zapach spalin 318d

    U mnie ten zapach przestał występować po wymianie przepływomierza. Przy okazji auto dostało wigoru. Pozdrawiam
  7. Mezon

    jazda bez korka wlewu oleju

    Może po prostu olej zalał pasek napędzający pompę od wspomagania i się ślizga? Pozdrawiam
  8. Musisz sczytać błędy. Powodów zapalenia tych lampek jest wiele. Pozdrawiam
  9. Przez odpływ wody albo od strony silnika przez klapy zamykające obieg. Trzeba zdjąć obudowę, w której jest filtr przeciwpyłkowy i jeszcze jedną taką pionową ("grodziową"). Uzyskuje się świetny dostęp do takiego jakby pojemnika, w którym jest wentylator i klapy wpuszczające powietrze z zewnątrz. Trzeba przez nie wprowadzić rurkę od preparatu do czyszczenia klimy, uważając by nie ocierała o wentylator. Następnie należy ustawić parametry "systemu wentylacji :)" tak, aby te klapy były zamknięte. Nie musi być włączony obieg zamknięty - u mnie po włączeniu klimatyzacji klapy się zamknęły pomimo wyłączenia zamkniętego. Dmuchawa na max i z 15 min. Pianka jest wdmuchiwana praktycznie bezpośrednio na parownik. Efekt rewelacyjny. Polecam spróbować. Uważam, że każde ozonowanie też powinno być przeprowadzane tą drogą, a nie od wewnątrz albo bez zdejmowania podstawy filtra przeciwpyłkowego. Wcześniej stosowałem okresowo jakieś dezodoranty uruchamiane wewnątrz auta - efekt jakiś tam był, ale nie umywa się do tego, który mam po zastosowaniu opisanego zabiegu. Pozdrawiam
  10. Mezon

    DSC i błąd 5E20

    Czujnik o który chodzi oznaczony jest na rysunku jako nr 2. W rzeczywistości są 2 takie czujniki (na rysunku tylko jeden). Nie wiem który oznaczany jest przez komputer jako 1, a który jako 2. U siebie wymieniłem obydwa, więc nie miało to znaczenia. Po wymianie wszystko działa jak należy. Powodzenia
  11. Przyczyn może być wiele. Bez odczytania błędów można tylko próbować na chybił trafił. U mnie przy takich objawach uszkodzony był czujnik w pompie hamulcowej. Wymiana na używany i działa. Powodzenia.
  12. Mezon

    stuki w kolumnie kierownicy

    Kierowcy. Kierownica czteroramienna.
  13. Mezon

    stuki w kolumnie kierownicy

    Przyczyna była banalna. Poluzowała się śruba trzymająca poduszkę powietrzną :)
  14. Mezon

    stuki w kolumnie kierownicy

    Witam. Od paru tygodni coś mi stuka pod kierownicą na nierównościach. Dźwięk twardy, prawie metaliczny, pojawia się głównie na kocich łbach itp. nawierzchni. Stuka też jak wjadę lewym kołem w dziurę. Gdy wjadę prawym, to też słychać, ale dziura musi być większa. Stuk bardziej z kabiny niż spod auta. Gdy przesuwam kierownicę przód/tył, to stuk jest podobny (regulacja - skrajne położenia). Może jakiś krzyżak albo inny łącznik? Mocowanie kolumny kierownicy? Ktoś spotkał się z podobnym problemem? Auto z 2004 touring 2.0d. Pozdrawiam
  15. Zauważyłem, że DSC działa od pewnej prędkości. Nie wiem - 5, 10 km/h. Jeśli się jedzie wolniej po śliskim to faktycznie zarzuca i DSC (w sensie kontrola trakcji) nie działa. Bez problemu można zarzucić tyłem o 180 stopni. ASR (?) działa rzecz jasna od zera :) Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.