Skocz do zawartości

Baranek74

Zarejestrowani
  • Postów

    109
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2003 150KM M47N 5L40E
  • Lokalizacja
    Poznań
  • Zawód
    ponoć energetyk

Osiągnięcia Baranek74

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. :oops: :norty: no namieszałem jak pierun przepraszam za zameiszanie 100% nie potrzeba DIY w niekatolickim języku ale za to pikczersy są i można obgooglać jak diełać :) http://bmwfanatics.ru/forumvb/viewtopic.php?f=47&t=33636 PS jeszcze raz przepraszam za zamieszanie :oops:
  2. Przy tym przebiegu naprawdę można się spodziewać problemów z automatem. Zmiana oleju lub soft raczej jak pomoże to na czas jazdy na giełdę lub ważności ogłoszenia na allegro :? U mnie był problem ze sterownikiem; hydro-konwerterem; tarczkami 5 biegu i pękniętym koszu 1 biegu w wyniku którego działo się to co Jakub939 opisuje z tym że u mnie występowało tylko przy ruszaniu i tylko po nocce lub postojach dłuższych niż 8 h ostatecznie usterka wynikała z kosza ale reszta była robiona bo tak na nią już czas był Niestety automaty mają krótsze życie niż manuale ale z drugiej strony koszta za dwu-masę z robocizną sprzęgłem itd itp tea różnica nie będzie taka duża Najważniejsze by zrobić to dobrze i solidnie za pierwszym razem. U mnie była skrzynia 2 razy wyciągana ale i tak polecam ten warsztat. Jedno trzeba sobie uzmysłowić ze bez rozebrania skrzyni nie powiedzą co jest a po objawach mogą jedynie wstępnie oszacować koszt. Drugi fakt kiedy skrzynia wyciągnięta nie ma co oszczędzać na np. wymianie hydro-konwertera bo i tak za parę tyś trzeba będzie go robić. Taka jest prawda choć kosztowna to lepiej ją sobie uzmysłowić. W E46 i E90 zarówno skrzynie GM i ZF nie są szczytem technologi ale raczej sprawdzonym produktem i warsztaty wiedzą co należy wymienić przy naprawie. tu cena naprawy z 3-4kzł z wymontowaniem wymianą oleju i konwertera ale rzadkie skrzynie amerykańskie niektóre DSG i insze to od 5kzł zaczyna sie naprawa a niejednokrotnie kończy na 10kzł :shock: :cry2: Przed naprawą zastanawiałem sie zarówno nad kupnem używanej po regeneracji jak i zmianie na manual i obie koncepcje padły. Zaznaczam ze wszystko robił warsztat bez mojej pracy (nie licząc wjazdu z flaszką i pogaduchami :norty: )
  3. Poduszki pod skrzynią to raczej nie. Bardziej bym sprawdził czy poziom oleju jest wystarczający czy coś nie wykapało. Wymiana oleju w moim odczuciu mija się z sensem. W Krakowie jest dobry warsztat w naprawie automatów. Pewnie u Ciebie też się znajdzie. Popytaj na forach od skrzyń co polecają i kto jest dobry kitu nie wciska a przede wszystkim ma podejście do pracy i klienta. Nie wymieniaj oleju przed konsultacją bo pójdziesz w koszta a automatów nie naprawia się przez wymianę oleju. Przy tym przebiegu można sie spodziewać problemów. Oby to był sterownik lub przycinający się zawór a nie mechaniczna usterka.
  4. Dzieje się to tylko po dłuższych przestojach (8h w pracy lub po nocce) czy nawet po 10-30 min? Problem występuje tylko za "pierwszym razem" i później już nie czy nawet w momencie kiedy powiedzmy na postoju przy gdakającym motorze wciśniesz P i później D? Ile auto ma przejechane? kiedy ostatnio była kontrola oleju w skrzyni?
  5. U mnie to z tergo co pamiętam było max 3-4 sekundy. A jeśli wrzucisz D i zaczniesz ręcznie przerzucać biegi w górę i w dół a później z powrotem na D problem też występuje? Skrzynia wytrzyma 200kkm "średnio" u jednego więcej u drugiego mniej. Zależy od stylu jady itd itp. Jedno jest pewne jeśli już skrzynia zaczyna szwankować to wymiana oleju to wywalenie pieniędzy w błoto. Wiem to po sobie :)
  6. Miałem podobny problem Rano lub po dłuższym postoju do pierwszej zmiany biegu skrzynia 5L40E zachowywała się jak by "sprzęgło się ślizgało" po zmianie biegu przez nic się nie działo i po postojach krótszych niż 4h. Na wstecznym było dokładnie to samo co u Ciebie. Żadnych mankamentów. Ja zrobiłem remont skrzyni (po 220kkm). Hydro-konwerter; tarczki 5 biegu; sterownik(między innymi pęknięta sprężyna w zasobniku) itd itp. U mnie bezpośrednią przyczyna był pęknięty kosz 1 biegu. Podejrzenia padały na zawory w sterowniku; i inne cudeńka. Po jakimś czasie ciśnienie schodziło i do momentu kiedy nie pootwierały się zawory i nie napchały ile potrzeba chodziło to jak chodziło. Ogólnie po naprawie wszystko OK żadnych problemów. prawdę powiedziawszy oprócz kasowania nastaw żadnego uaktualnienia nie robiłem. Druga sprawa jest taka że po 200kkm skrzynia ma prawo szwankować w końcu to mechaniczne urządzenie i jakoś przez soft zbytnio żywotności się mu nie poprawi. Chyba że u Ciebie przebieg jest mniejszy i faktycznie to wina softu. Koszt? :cry2: niemały
  7. :duh: mały szczegół a robi różnice :oops: nie zauważyłem że w opisie brakuje "n" po m47 Przepraszam za zamieszanie
  8. na 100% nie Pompa progowa i tak chodzi non stop dal spokoju po wymianie przekręć kluczyk i poczekaj z 1 min bez odpalania niech obie pompki (progowa i bakowa) przegoni paliwo po układzie i "sama sie odpowietrzy" przy przelewach. Przynajmniej ja nie robiłem nic po wymianie pompy progowej.
  9. Przepraszam jak nie w temacie ale właśnie mam nadzieję że kończę 2 tygodniowa walkę z autem Rano jakoś nie miała ochoty na odpalenie. Jak odpalił to już było OK nie miała najmniejszych problemów. Z tym ze u mnie wisiał błąd 4B90 czyli za niskie ciśnienie przy rozruchu. Poczytałem i zdecydowałem sie na wymianę i czujnika i regulatora na listwie CR. Dlatego to bo 3 lata temu odesłałem do regeneracji pompę progową i twierdziłem ze jest OK. Z resztą przecież chodziła i nie było problemu jak już odpaliła. Tyle ze problem nie ustał. Ale miałem zakupią na szybko pompę MG :duh: a tamta do regeneracji. Oczywiście na temat jakości produktów MG nie będe pisał. Dziś kontrolnie kolega podmienił pompę a stara nie dawała mi spokoju więc ją wybebeszyłem. Nie wiem co oni regenerowali ale ta czarna kosteczka to szczotka :shock: fotka Cud że to w ogóle chodziło :lol: szczotka odpadła od przewodu który doprowadza prąd i jak miało lekko to chodziło jak troszkę ciężej to już nie Pompę progową sprawdzałeś? ale czy sika nie to czy słychać "bręczenie"
  10. Mam NCS Tylko prawdę mówiąc nigdy się ie bawiłem nim i bez opisu nie chce się brać bo coś jeszcze spierniczę. Można jakąś podpowiedź chociaż?
  11. Koledzy a takie pytanie w tym temacie Czy ktoś sie orientuje czy te silniki sterowane są cyfrowo czy moduł sterownika sprawdza jedynie ciągłość obwodu lub położenie wyłączników krańcowych/pobór prądu gdy sprzęgło napędu przepuszcza? Moze da się kit wcisnąć sterownikowi że szybki w prądzie z tyłu są montując jakiś dławik lub opornik. Tak mnie naszło bo kolega mnie męczy okrutnie. Pozdrawiam Krzysztof
  12. Witam kolegów i o poradę proszę. Znajomy wymienił sterownik szyb w 116i z 2006 roku bo padł - zdarza się. problem polega na tym ze z tyłu ma korbotronik a podmienił ze szrotu sterownik od samochodu z 4 szybami w prądzie. Wszystko działa OK ale na komputerze pojawiają sie komunikaty o braku komunikacji z tylnymi szybami (dziwne ze by się nie pojawiały:D ). Moje pytanie do kolegów czy można jakoś programowo oszukać sterownik by nie pojawiał się denerwujący komunikat lub oszukać sterownik? Posiadam INPĘ Pozdrawiam Krzysztof
  13. Ok Dzięki za podpowiedzi. Ponieważ to początkowe stadium może uda się "zregenerować" trupa :) Kupiłem preparat liqui moly do czyszczenia wtrysków zobaczymy jaki będzie efekt. Od tamtego razu nie przygasł już więcej a przebieranie zdarza się trochę jakby rzadziej. Wcześniej był wymieniany filtr paliwa może gdzieś jakiś kawałek prusza się dostał i stąd te objawy bo przed wymianą kompletnie nic się nie działo. Będę patrzeć. Przy okazji pytanie Gdzie w INPA sprawdzić ciśnienie pompy paliwa? o ile to możliwe. W jakim module. Jak pisałem wcześniej dopiero zaczynam zapoznawać sie z softem a mam do niego szacunek by coś nie na mieszać
  14. Polonez a czy coś Ci się działo z autem czy profilaktyka? Jaki przebieg auta masz? Przy tak radykalnych metodach czyszczenia obawiam się czy aby nie załatwię sobie remontu kapitalnego układu wtryskowego bo wypłucze wszystko i dokładnie nawet z tym co nie potrzeba. Co do regeneracji wtrysków mogę opierać się tylko i wyłącznie na informacji od kolegi prowadzącego warsztat. Gdzieś na Szczepankowie (o ile dobrze pamiętam) on tam wozi montuje i nie miał żadnej reklamacji. Bliższe szczegóły podam na PW jak dowiem się dokładnie.
  15. szymon-o dzięki jak się troszkę ogarnę postaram się przetestować jak piszesz. Obroty raczej mam niższe niż piszesz. Około 740 obr/min Klapki zawirowań profilaktycznie zostały wyciągnięte dłuższy czas temu. Tak skoki występowały tylko na 4 cylindrze. Był ściągany kolektor - ale raczej nie podejrzewam żeby uszczelki się podwinęły jak już to czas na nowe. Zastanawiam się (czytałem gdzieś w przeglądanych innych postach) czy nie nalać jakiegoś wynalazku do czyszczenia wtrysków. Niektórym pomagało na ile i jak długo nie pisali. Uwalę albo reanimuje ewentualnie wtrysk. Pytanie czy przy okazji tej operacji pozostałe nie polecą albo jeszcze coś dodatkowo. I tak bym zrobił jeśli silnik pracowałby równo a tylko z ciekawości wykonałbym te pomiary. Niestety silnik przebiera na wolnych i czasem bardzo rzadko obroty spadają a to mnie już zaczyna irytować i niepokoić :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.