Skocz do zawartości

DarioKa

Zarejestrowani
  • Postów

    685
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525d Touring 11'2002
  • Lokalizacja
    Kraków/LHR

Osiągnięcia DarioKa

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. I wszystkie pojazdy administracyjne miały 324mm
  2. Średnica tarczy zależy od mocy silnika. 2.0d 2.5d 2.0i miały 296mm, a 3.0d I mocniejsze benzynowe miały 324 mm. Z tyłu wszystkie motory miały takie same tarcze.
  3. W e39 przestawiona geometria lub sama zbieżność też daje objawy szarpania kierownicą przy hamowaniu, a nawet podczas jazdy. Miałem tak przy uszkodzonej tulei wahacza wzdłużnego (krzywego), od ok. 110/h do ok. 130/h szarpało kierownica podczas jazdy. Szukaliśmy w tarczach, drążkach, końcówkach i nic, dopiero jak wymieniłem tuleje (sworznie były OK) w wahaczach, uspokoiło się. Ale oczywiście przede wszystkim zacząć sprawdzanie od tarcz zwłaszcza jeżeli ktoś ma Zimmermann-a, krzywią się strasznie. Polecam tarcze Jurid i klocki Jurid White, bo aktualnie nawet ATE są kiepskiej jakości. Cały komplet Juridów (przód i tył) zamontowałem synowi do E46 jakieś miesiąc temu i muszę przyznać, że na początku prawie zęby zostawił na kierownicy, dopóki się nie nauczył, że trzeba pedał hamulca głaskać. Teraz jak pojedzie moją e39 to żartuje sobie z moich hamulców (jesienią cały komplet ATE założyłem), że one chyba są towotem nasmarowane. Dodam jeszcze, że piszczą te moje ATE, ale nie biją.
  4. Stawiam na pompę wody. A przy wymianie pompy, załóż też nowy termostat.
  5. Jak chcesz mieć pewność w sprawdzaniu wahaczy, to musisz odkręcić od strony tulei. Zawieszenie w BMW jest zawsze naprężone i nie znajdziesz luzów na najazdach i na podnośniku.
  6. DarioKa

    Webasto

    no raczej nic to nie pomoże INPA nie koduje. Dla Twojego rocznika wystarczy GT1, choć iCom zrobi to szybciej.
  7. DarioKa

    Webasto

    Możesz programować jeśli masz inną, wyższą opcję wyposażenia. Możesz to przerobić dokładając inny moduł sterowania webasto i musisz też przeprogramować.
  8. Miałem to samo, ale mój LCM był całkiem zalany i nadawał się tylko do wymiany.
  9. Zrób "ballance test" dla wtrysków. Jeśli któryś ma znaczący problem, to wyjdzie. Jeśli korekty będą niewiele przewyższały +/- 1.0 to sugeruje zostawić i podmienić regulator CR na pompie.
  10. Układ paliwowy, sprawdź wtryski, czujnik ciśnienia CR i zawór regulacyjny CR (na pompie CR). Uszkodzony czujnik CR wyjdzie na diagnozie, reszta niekoniecznie.
  11. Pompa DSC ma zintegrowany sterownik i on często szwankował. Wprawdzie dużo częściej w ASC, ale w DSC też się zdarzało. Brak komunikacji z DSC oznacza zazwyczaj, że masz pompę do wymiany bo elektronika jest "upalona". Na początku jednak wyciągnij wtyczkę i przepłucz zmywaczem do kontaktów. To jest miejsce, które często zalewamy płynem do spryskiwaczy i jeśli uszczelka wtyczki straci już swoje właściwości, to wilgoć może się tam dostać, a po czasie utworzy się nalot na pinach.
  12. Do diagnostyki BMW z tych roczników należy używać testera BMW GT1 (DIS). Możesz oczywiście też podłączyć nowszy, tj. ICOM. Często inne testery jak Delphi czy Bosch pokazują bzdury podczas testu BMW. Najprawdopodobniej masz tylko problem z układem DSC, co było częste w tych rocznikach, a tester Delphi wprowadza Cię w błąd.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.