objaw dymienia jaki opisujesz mam i u siebie osobiście wykluczam u siebie 2 i 3 punkt który wymieniłeś gdyż gdyby uszczelniacze zaworowe lub pierścienie olejowe czy też turbina były nieszczelne to byłoby zużycie oleju u mnie ono ostatnio wyszło niecałe 200ml na 12000 km tak więc na tej podstawie sądzę że nie jest to nic z tych punktów nie mam nierównej pracy, no może dosłownie po samym odpaleniu przez jakieś 3-5 sekund jest jakieś delikatne szarpnięcie a później już nic zaś co do samego dymienia to owy dymek pojawia się tylko na zimnym silniku po naciśnięciu pedału gazu i od razu po nim zanika (jedno dodanie gazu pokazuje dymek który od razu po tym się kończy) myślę że wina leży w paliwie (lepiej aby nie w układzie zasilania), mimo że tankuję tylko i wyłącznie na jednej stacji Shella to jednak nie mamy pewności co na naszych polskich stacjach jest tankowane