Skocz do zawartości

elmo0104

Zarejestrowani
  • Postów

    151
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Zduńska Wola

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia elmo0104

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Czy da się uruchomić w DIS na VM kalibrację dotykowego ekranu?
  2. Panowe mam interfejs ADS na rs232 i na poprzednim komputerze (IBM T30) działał wyśmienicie. Teraz zmieniłem komp(przemysłowy tablet z windowsem i fizycznym portem com) i nie wykrywa zapłonu ani stanu baterii w INPIE. Diagnostyka działa mimo braku wykrycia wyżej wymienionych stanów zarówno w inpie jak i DIS na VM. Czy brak wykrycia tych stanów przeszkadza mi w jakiś sposób w użytkowaniu tego interfejsu? Mam drugi fejs na USB ale jak wiadomo ten na USB nie łączy się ze starymi autami.
  3. Skąd takie informacje zaczerpnąłeś? Ustawe poczytaj zamiast forum to się dowiesz wszystkiego. Twoje "jasno powiedziane" to tyczy się konkretnie którego tekstu ustawy? Lampa sama homologacji nie może stracić. Może ją cofnąć tylko i wyłącznie ten organ który ją wydał. Na prawdę, radzę czytać ustawy a nie opierać się na tym co słyszymy w TV czy czytamy na forum. Przytaczałem tutaj nawet przepisy, które to regulują ale widać nie chce się czytać tematu od początku.
  4. W dzienniku ustaw masz opisane wymagania stawiane oświetleniu pojazdu.
  5. Tabliczka powinna mieć przed przełożeniem literkę "S" u Ciebie jest "b". Jeśli to Cię nie przekonuje to podnieś jedną stronę auta i spróbuj na luzie zakręcić podniesionym kołem. Jak Ci się uda bez większych problemów to dyfer otwarty. Jak będzie ciężko albo w ogóle się nie da to szpera.
  6. Mam interfejs ADS na RS'a. Inpa działa. DIS na wirtualnej maszynie również. Auto to e36 z 12.1994. Jedna sprawa jest taka że podczas kodowania zegarów(w celu zmiany typu skrzyni "automatycznej" na "manualną" pod koniec samego zapisywania danych w zegarach wyskakuje błąd: "ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_KMB361.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2021 COAPI-2021: Datenuebertragung zum SG gestoert IFH-0010: Data transfer interface/ECU disturbed >> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2021 SG_CODIEREN" Niby zmiany się zapisują bo po sczytaniu sterownika typ skrzyni jest zmieniony. Zegary działają i wszystko jest ok. Czy tym błędem mam się nie przejmować? Status kodowania oczywiście "Coding is faulty" ale jak wcześniej wspomniałem wszystko działa. Druga sprawa jest taka że w sterowniku silnika jest zapisany inny VIN niż samochodu. DME jest oryginalne ale zmieniony został chip/pamięć na taką z innym numerem wsadu(przez to też został usunięty EWS i połączenie się inpą z DME wymagało dodania krążących w sieci plików do folderu z inpą aby umożliwić połączenie się z tym sterownikiem) Tutaj jedynie zależało mi na zmianie VINu i ewentualnej aktualizacji softu w sterowniku. Uruchamiając DIS'a w celu programowania DME i wpisaniu już w menu programowania "production number" mojego sterownika.DIS wyrzuca komunikat że nie ma oprogramowania dla tej wersji. Czy to oznacza że mam starą bazę danych? DIS v44. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
  7. Skrzynia jest oryginalna i posiada 5 przełożeń do przodu. Automaty posiadają coś takiego jak LockUp. Funkcja ta powoduje podczas jazdy ze stałą prędkością na ostatnim biegu spięcie wału korbowego silnika z wałkiem ataku w skrzyni na stałe(bez uślizgu powodowanego przetwornikiem momentu), dlatego wydaje się jakby to był 6 bieg. Zauważ że na ostatnim "przełożeniu" (tym niby 6) nie ma typowego uślizgu konwertera przy delikatnym dodaniu gazu tylko obroty związane są ściśle z prędkością auta. Efektem tego jazda jest bardziej ekonomiczna. Oznaczenie skrzyni to ZF 5HP 18 czyli 5 biegów do przodu.
  8. Fajnie tylko co kogo obchodzi Twoje zdanie na ten temat? Tutaj poruszamy kwestie prawne. Zatrzymaj dla siebie takie opinie beznadziejne. Kolega maman pytał o legalność lamp a nie czy Ci się one podobają czy nie i co byś z nimi zrobił albo z ich właścicielem. Jak już wcześniej napisałem jesteś nie lada hipokrytą, W ostatnim poście to potwierdziłeś. Zachęcam ponownie do czytania ze zrozumieniem bo widać, że wciąż masz z tym problemy. Nie musisz wszystkiego rozumieć to fakt, ja przecież tez jestem tylko człowiekiem i nie wszystko rozumiem a jeszcze mniej wiem ale to nie daje Tobie czy mnie prawa do tego żeby to czego nie rozumiemy nazywać bzdetami. Poza tym w materii przepisów odnośnie oświetlenia pojazdu jestem zorientowany bo swego czasu przekopałem wszystko, każde odniesienie się w ustawie do innej ustawy, dosłownie wszystko a wnioskami podzieliłem się już wcześniej-o tym pisałem. Są w tych wnioskach konkretne cytaty więc wystarczy przeczytać. Zgadzam się z Tobą, że oślepianie po zmroku jest irytujące, tez tego wielokrotnie doświadczam ale nie trzeba też robić innemu na złość bo nie wiesz kto jedzie w drugim aucie a swoim zachowaniem: stwarzasz poważne niebezpieczeństwo. Dużo większe niż taki "zenon" chiński. Zenon widzisz jak jedzie z daleka i możesz jakoś się przygotować a Ty praktykując takie zachowania pozbawiasz kogoś tej możliwości. Taka nagle oślepiona osoba wjeżdża do rowu albo w drzewo albo na czołówkę albo w rowerzystę albo w przechodnia albo nagle hamuje i ktoś jadący za nim, również oślepiony Twoim strzałem, wjeżdża mu w tyłek.
  9. pete_wwa zachęcam do czytania ze zrozumieniem. Nigdzie tu nie napisałem że wszystko oślepia tak samo. Nawiązując do moich słów i Twoich również weź pod uwagę to ile tych lumenów dociera do Twoich oczu z auta jadącego przed Tobą i z latarki ledowej skierowanej prosto w oczy(jak to napisałem w swoim poście. Operatorem latarki jesteś Ty nie ktoś inny w odległości 100m) i jeszcze raz przemyśl to co napisałeś i podziel się przemyśleniami. Twoje porównanie ze słońcem totalnie nie jest trafione. Masz jakieś dane co do jasności słońca w tych porach?? NIE, to nie używaj takich porównań których nie potrafisz wyjaśnić ale zachęcam do znalezienia tych informacji i przyznaniu sobie nobla za wiedzę o naszej matce ziemi. Idąc Twoim tokiem rozumowania to świeczka powinna świecić przez ścianę. Po raz kolejny proszę Cię abyś jeszcze choć raz przemyślał coś zanim napiszesz to na forum. Nie wiem jakie masz lampy u siebie w tym e46(nie wiem czy w tym czy w innym masz Xenon wiec możesz mnie tutaj poprawić) ale pewnie soczewkowe. Dla tego też lampa taka jest bardziej wrażliwa na zabrudzenia. Zapytasz czemu. Postaram Ci się to wyjaśnić. Zauważ że powierzchnia klosza przez który przechodzi światło w lampie soczewkowej jest dużo mniejsza niż powierzchnia lampy klasycznej halogenowej bez soczewki. Efektem tego jest bardziej skupiona wiązka światła. Jakikolwiek brud czy błoto czy mucha na tej powierzchni powoduje wytłumienie tej wiązki o większy ułamek niż przy lampie bez soczewki. Osobiście jeździłem dwoma mercedesami z oryginalnym xenonem w zwykłej lampie i tam mimo że były systemy oczyszczania lamp, bardzo rzadko tego używałem. Audi A6 z lampą halogenową soczewkową dla mnie jest niebezpiecznym autem bo świateł mijania prawie nie ma. Jazda podczas odwilży to udręka bo co chwile trzeba czyścić lampy. Zgodzę się ale tylko jeśli chodzi o auta wyprodukowane po 2000(bodajże 2000roku, nie pamiętam dokładnie ale Regulaminy EKG ONZ jasno to określają od którego roku te wymogi muszą być spełnione, poza tym w tym temacie kilka stron wcześniej wszystko opisałem w związku z tymi regulaminami i ich wymaganiami) Auta wyprodukowane wcześniej nie podlegają tym przepisom. No a ja szczegóły podawałem kilka stron wcześniej, nie ma mowy o wyjątkach. Wtedy te przepisy po prostu nie obowiązywały. Dodam więcej jeśli chodzi o regulaminy, na przepisy których się tak powołujecie to owe regulaminy dotyczą tylko i wyłącznie aut opuszczających fabryki. Całe drzewo zależności opisałem w poście, o którym już tu wspominałem dwa razy i w odróżnieniu od was panowie przeczytałem to wszystko bo nie lubię jak ktoś robi wodę z mózgu bo gdzieś coś tam usłyszał albo ktoś mu powiedział.
  10. To, że coś Cię oślepia to nie oznacza z automatu, że nie jest legalne. Źle ustawione halogenowe światła mijania również oślepiają i nie mów że słabiej czy mocniej bo to jest śmieszne. Jak coś CI po oczach wali wieczorem to czy to będzie xenon czy latarka ledowa prosto w gały to i tak nic nie widzać. Tobie może i sprawdzają bo Twój rocznik wychodził fabrycznie z xenonem i widocznie w tym roku już wymagany był system samoczynnego ustawiania lamp. Jak Ci sprawdzają to poziomowanie? Powiedz mi czy zabrudzona lampa halogenowa świeci jaśniej niż zabrudzona lampa xenonowa? Czy Lampa halogenowa nie wymaga oczyszczania z brudu? Powiedz tak z ręką na sercu że to oczyszczanie pomaga podwyższyć bezpieczeństwo tylko w xenonach? Każda lampa się brudzi i w każdej lampie ogranicza to strumień światła. Montowanie takich systemów w lampach halogenowych poprawiłoby bezpieczeństwo w tym samym stopniu co w xenonach. Dlaczego więc jest takie ciśnienie w tej sprawie tylko na xenony?
  11. Temperatura barwowa nie jest to fakt ale kolor świateł mijania już jest ujęty w przepisach właśnie, ma ono mieć barwę białą. O czujnikach położenia(domyślam że chodzi Ci o system poziomowania lamp) i o tych nieszczęsnych systemach oczyszczania lamp żadnej wzmianki. Powtarzacie nieprawdę a do ustawy zajrzeć się nie chce. Kilka stron wstecz opisałem wszystkie wymagania jakie są stawiane kierowcom jeśli chodzi o oświetlenie pojazdu.
  12. A od czego zależy? Konkretnie proszę uzasadnić-jeśli się potrafi.
  13. Zależy jaki kolor tych palników HID sobie wymyślisz, zależy od rocznika auta i od widzi misie policjanta/diagnosty.
  14. Wymień silniczek krokowy i sprawdź szczelność układu dolotowego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.