Kolego Wojtek Ile juz miales samochodow? Czy nigdy nie zauwazyles jak zachowuje sie auto z malym silnikiem? Czy nigdy nie uslyszales charakterystycznygo buczenia kiedy chciales nagle przyspieszyc na 3 czy 4 biegu? Teraz sobie wyobraz,ze im wiekszy motor tym wieksza elastycznosc,a co za tym idzie latwiej mu rozbujac bude,a tym samym pracuje pod mniejszym obciazeniem. Odpal sobie kiedys auto i wlacz np. swiatla lub klime,a zobaczysz jak minimalnie spadna obroty silnika.Teraz wyobraz sobie,ze skoro alternator potrafi dac takie obciazenie,ze silnik zmniejsza obroty to wyobraz sobie jak wielka robi roznice te 42KM roznicy pomiedzy 2,0 a 2,5 bo przeciez nadwozie jest identyczne... Zgodzilbym sie z tym,ze 2,0 spali mniej od 2,5 ale to tylko w przypadku opla i innych wynalazkow gdzie 2,0 jest cztero cylindrowym silnikiem,a 2,5 szescio cylindrowym.Mam nadzieje,ze dosc jasno Ci to wytlumaczylem? I z calym szacunkiem nie sluchaj Wlascicieli B20,bo w wiekszosci kazdy z Nich chcial miec 2,5,ale nie bylo ladnego egzemplarza lub mysleli,ze B20 beda mniej palic i teraz sami siebie oklamuja,ze dokonali dobrego wyboru.Jezeli chodzi o OC,to roznica nie jest znaczaca.Ja w AXA place 480zl za rok ubezpieczenia oczywiscie na 60% znizek.