Skocz do zawartości

Art330XD

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    330xd 184KM (e46 touring) 2001 automat
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Art330XD

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. czy ktoś ma jakieś sprawdzone namiary na sprzedającego ten zawór z używek? bo sprawdziłem już 3 sztukę i z jedną było trochę lepiej, a w kolejnym gorzej :-( niestety nówka - to ponad 700 PLNów, także trochę boli za taki mały prosty zaworek ...
  2. robiłem regenerację półosi w Piasecznie - skrzynkę wymieniłem na używaną (po sprawdzeniu wcześniejszym czy nie ma jakichś luzów - choć ciężko to sprawdzić bez montażu) Obecnie luzów brak na półosiach, na skrzynce również, a delikatne stuki pozostały (wrażenie tak jakby z tyłu samochodu przy odpuszczaniu gazu) - wymieniłem już większość możliwych rzeczy - łącznie z tylnim dyfrem i przegubami i mocowaniami sanek etc etc i nadal jest delikatny stuk. na razie się poddaję - bo wpakowałem w to za dużo kasy a efekt jak był tak pozostał. powodzenia w usunięciu problemu i daj znać jak efekty
  3. zadam takie "podchwytliwe" pytanie: zalałeś zbiornik z tyłu, czy sprawdzasz poziom tego pod maską? :D touring bmw ma to nietypowe rozwiązanie, że ma dodatkowy zbiornik z tyłu i wolę się upewnić, że o tym wiesz :)
  4. Art330XD

    330xd stuki przy ruszaniu

    u mnie niestety występuje (a mam automat - chyba ze to wersja manula z jedną pozycją do przodu :-) problem objawia się dokładnie stukiem z okolic tyłu przy odpuszczeniu gazu np. podczas jazdy w korkach gdy samochód jedzie i dojeżdzam do korka to odpuszczam gaz i wtedy jest lekkie topnięcie - efekt opisywany przez we wcześniejszych postach
  5. odnośnie styków z tyłu - u mnie przyczyną okazały się górne mocowania amortyzatorów, można też sprawdzić (przez oględziny), czy nie jest pęknięta sprężyna (bo to czasami się zdarza i widać to po podniesieniu na podnośniku) niestety w touringu wymiana górnych mocowań amorków dla tyłu jest pracochłonna - bo wymaga rozebrania sporej ilości plastików w bagażniku
  6. Art330XD

    330xd stuki przy ruszaniu

    witam, mnie to również "dobija" ta przypadłość. Sporo zrobiłem w tym kierunku i tylko zmniejszyłem ten poziom stuków. zrobiłem: - wszystkie półosie - regeneracja, bo cena nowych jest dobijająca - wymieniłem dyfer przedni (tutaj była największa poprawa, ale nie całkowita eliminacja) - wymieniłem dyfer tylni (używka, ale po mały przebiegu i bez żadnych luzów) - wymiana oleju w skrzyni - wymiana łącznika elastycznego dyfra pozostała więc tylko i wyłącznie opisywana tutaj tuleja na dyfrze - jednak oglądając ją nie wydaje się ze jest coś nie tak z całością mocowań sanek oraz skrzynia (ale raczej tego nie podejrzewam). Mam automat i problem jest ten sam również w skrzyniach ręcznych, także raczej to nie tutaj jest przyczyna opisywanego objawu jak ktoś znajdzie rozwiązanie - chętnie usłyszę szczęśliwca :-)
  7. czy ktoś ma pomysły gdy po rozkręceniu okazuje się ze swój żywot ukończyła gumowa uszczelka? czy pozostaje tylko ASO i zakup zaworu, ewentualne szukanie ze świecą działającego zaworu w używkach? ogólnie wygląda to tak, że jeśli na szybę i nogi leci ciepłe powietrze, a pozostałych kratkach jest powietrze o ustawionej temperaturze, to niestety problem siedzi w zaworze. Jesli jest gorące powietrze, to znaczy że skutecznie coś tam blokuje jego pracę, jeśli tylko ciepłe, to po prostu jest mniejsza nieszczelność w działaniu zaworu.
  8. przyczyną może być również pompa paliwowa - która powinna mieć około 4.5bara (do sprawdzenia podczas testy DISem). jak słabo ładuje (powiedzmy w okolicach 3 lub na przykład przy uruchamianiu ma około 1.5 i powoli wzrasta do 3), to również będzie kłopot z odpalaniem i pojawiać się będzie problem za niskiego ciśnienia (jest to jednak pompa wstępna dla tej od wysokiego ciśnienia)
  9. Art330XD

    330d - tryb awaryjny

    czy ktoś może polecić w woj. mazowieckim warsztat, gdzie można byłoby sprawdzić te kierownice i pozostałe propozycje? mechaniczne sprawdzenie - to jednak wolałbym zaufać komuś kto się na tym zna - niż samemu sobie :-) sprawdzałem temat polecanych warsztatów w woj. mazowieckim na tym forum, ale te dwa główne polecane, mają dość odległe dostępne terminy..
  10. Art330XD

    330d - tryb awaryjny

    kontrolka świec DDE zapala się po tym wejściu w tryb awaryjny jakiś czas temu miałem ten problem przy przyspieszaniu i pojawiał się ten tryb przy prędkościach 80-100 (3-4bieg - automat) przy kręceniu powyżej 3500obrotów/minutę. Wymieniłem wtedy czujnik ciśnienia na końcu listwy (był wskazywany błąd czujnika przy podpięciu komputera) - chwilę było dobrze, a teraz pojawia się przy silnym przyspieszaniu przy granicy 140km/h.
  11. Art330XD

    330d - tryb awaryjny

    Witam, Przy mocnym przyspieszaniu i gazie do "podłogi" - przy prędkości około 140km/h samochód wchodzi w ,,tryb awaryjny'' tzn traci moc tak jakby był bez doładowania, sytuacje rozwiązuje zgaszenie i odpalenie motoru. po podłączeniu pod komp pojawiają się dwa błędy - pierwszy zapewne nie ma z tym związku, a jedynie ten drugi: - 13573 - Sterowanie czasem grzania - Awaria sterownika żarzenia - 4496 - Kontrola ciśnienia w magistrali - Odchyłka regulacji jakiś czas temu wymieniałem czujnik ciśnienia na listwie CR, z czujników pozostał mi chyba tylko i wyłącznie ten na pompie. EGR wymieniony, elektrozawory/odma również, oleje i filtry zmienione, przewód od doładowania również/ korekcje wtryskiwaczy wszystkich sześciu bliskie 0 (jeden ma 0.5, także norma) - jednak problem pojawia się praktycznie przy każdym takim mocniejszym przyspieszeniu. przepływka w maksie wydaje się, że lekko przeładowuje - bo jest 1100 jednostek powietrza w maksymalnym obciązeniu, a powinna być chyba 1000, ale to na mój stan wiedzy, tylko potwierdzenie, że przepływka jest jak najbardziej sprawna (uszkodzona nie powinna przekraczać 600 jednostek) jakieś pomysły co może być przyczyną tego błędu? do głowy przychodzi mi jeszcze kwestia pompki paliwowej wstępnej (tego tematu jeszcze nie ruszałem) - ta, która znajduje się przy progu i pomimo wielu prób nasłuch, nie udało mi się jej usłyszeć w działaniu, a czytając fora, niektórzy twierdzą, że powinna być słyszalna. Pompuje w standardzie 4bary, także takie wartości ciśnienia nie powinny mieć chyba wpływu na przeładowania i przejścia w tryb awaryjny przy tego typu obciązeniach?
  12. Witam, Trafiają się już dni, kiedy przydałby się działający climatronic, dlatego wracam do tematu - obudowa zaworu jest gorąca przy ustawieniu na min. Próbowałem odłączać i przyłączać zawór i słychać ciche stukanie (pracę). działanie słychać również podczas zmniejszania i zwiększania temperatury. czy ktoś rozbierał te elektrozawory - bo może to "zło" siedzi w nich :-)
  13. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=64_1084&hg=64&fg=18 część o numerze 7 niestety objaw mam taki sam i raczej jest to dokładnie ta część - jeśli na pozostałych kanałach masz nadmuch powietrza w temperaturze, którą ustawiasz, a jedynie na nogi i szybę, jest gorące powietrze - to niestety na mój stan wiedzy - do wymiany (lub może da się go naprawić) - ten elektrozawór.
  14. zmieniałem temp z zimnej na ciepłą przy włączonym zapłonie i pompka tylko cicho tyka cały czas (jak zegarek), ale nie słychać żadnego stuku. Próbowałem w obie strony kilkukrotnie i nic (zarówno na nagrzanym jak i zimnym silniku). czy to znaczy ze używany zawór jest jednak uszkodzony, czy jednak szukać czegoś w zasilaniu tego zaworu?
  15. Wiatrak działa - sprawdzę jutro czy słychać ten stuk przy zmianie oraz jeszcze raz te bezpieczniki i dam znać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.