Skocz do zawartości

MBK

Zarejestrowani
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 528i 1999 Touring
    E30 318i 1989 Coupe
  • Lokalizacja
    Częstochowa

Osiągnięcia MBK

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. MBK

    [E39 Touring] antena dachowa

    planuje założyć antenę od CB bo magnesówkę mi buchnęli
  2. MBK

    [E39 Touring] antena dachowa

    może mi ktoś podpowiedzieć czy aby zdjąć antenkę dachową - ten mały kikut od telefonu - muszę zdejmować podsufitkę, czy dostanę się przez lampkę oświetlenia przestrzeni bagażowej? jaka jest średnica otworu w dachu? chcę podmienić tą antenę na coś innego.
  3. Problem jest bo żona nie wzięła żadnych danych od gościa w momencie kolizji. Wydaje mi się że w stresie po prostu nie pomyślała, że dane gościa mogą się jej przydać. Jeżeli chodzi o ubezpieczyciela, to dawno temu, gdy sam dawałem oświadczenie o przyznaniu się do winy, byłem wzywany osobiście do oddziału o uzupełnienie informacji. Prawdopodobnie o tej sytuacji mówił ubezpieczyciel, że wtedy można zaprzeczyć. Co się wtedy będzie działo, jakie są procedury, tego jeszcze nie wiem. Nikt tu nie mówi o odpuszczeniu. Zawiadomienie będzie złożone, jeśli nie dogadam się z tym kolesiem polubownie. adalbert, nie było ukarania MK, bo nie było na miejscu kolizji policji. Z tego samego powodu policja nie może mi udostępnić danych. Tak jak pisałem na początku, największym problemem w Cze-wie są te głupie słupki. Wprowadzają tylko zamęt, bo nie wiem dlaczego przyjęło się, że oznaczają one skrzyżowanie równorzędne, co oczywiście jest najgłupszą głupotą. Nie przeszkadza to nawet "policyjantom", którzy jako pierwsze w sprawie zadali pytanie: "są słupki?"
  4. informacje z dnia dzisiejszego: - usłyszałem potwierdzenie z MZD, że droga z której wyjeżdżał koleś jest wewnętrzna (nie było znaków, dlatego moja żona dała się przekonać do winy) - z ubezpieczalnie dowiedziałem się, że szkoda nie została jeszcze zgłoszona, po zgłoszeniu zadzwonią do nas o potwierdzenie lub zaprzeczenie sytuacji z oświadczenia - jeszcze nie wiem co, jeśli zaprzeczymy - w końcu jakaś rozsądna pani policjant potwierdziła nam, że słupki niczego nie regulują, tylko wyznaczają geometrię skrzyżowania - to, o czym wiedziałem od początku - na złożenie zawiadomienia mamy podobno aż rok - pani policjantka powiedziała też, żeby się wstrzymać ze składaniem zawiadomienia, znaleźć kontakt z gościem i spróbować się dogadać. samo składanie zawiadomienia to podobno 3-godzinne przesłuchanie, przez miesiąc - półtora miesiąca zbieranie danych i przesłuchiwanie pozostałych osób/świadków, wtedy papiery do sądu i od tego momentu jeszcze ok 2-3tygodnie do decyzji - policja mi nie udzieli informacji o tym gościu (moja żona w stresie i szoku nawet nie wzięła jego danych)
  5. Znalazłem już wcześniej te artykuły, ale spójrz na daty. Są sprzed kilku lat. Ja rozmawiałem z "policjantem" z drogówki dzisiaj i on mi powiedział, że nawet z drogi wewnętrznej jak są słupki to ma pierwszeństwo! Dlatego zgłupiałem. Dlatego cały czas szukam informacji z jakiegoś rozporządzenia czy ustawy, bo znalazłem już kilka artykułów, że są to "urządzenia bezpieczeństwa ruchu" i mają tyle wspólnego z regulacją ruchu co biało czerwone słupki z oznaczeniem kilometra drogi. No ale jak zacząłem się kłócić z gościem, to on zakończył "no nie przekonam pana, może pan złożyć oświadczenie". No i w poniedziałek będę to oświadczenie składał (nawet nie wiem dokładnie jakie).
  6. Proszę Was o pomoc w potwierdzeniu pewnych faktów, bądź wyprowadzenia mnie z błędu. Nie wiem czy u Was coś takiego też jest, czy tylko w tej zas....ej Częstochowie, ale na niektórych skrzyżowaniach są zielone słupki: słupek 1 słupek 2 Prośba moja jest taka czy ktoś z Was może odesłać mnie to definicji tego słupka w kodeksie drogowym? (ja jak na razie znalazłem tylko coś takiego: słupek krawędziowy - trzeba przewinąć do U-2) Dlaczego? Ano dlatego, że wczoraj moja żona dostała strzała w tylne koło. Ponieważ mnie nie było, nie miała się kogo poradzić i podpisała oświadczenie, że przyznaje się do winy. Gościu rzeczywiście wyjeżdżał z jej prawej strony, były tam te zielone słupki, ale gościu wyjeżdżał z drogi wewnętrznej! Jak uczyłem się na prawko, to te słupki oznaczały/wyznaczały geometrię skrzyżowania. Droga wewnętrzna to jak wyjazd z bramy i włączający się do ruchu ma obowiązek przepuścić wszystkich. Czy od tego czasu tak się zmieniły przepisy? Właśnie wracam z komendy, a tam jakiś policjant informuje mnie, że te zielone słupki są ważniejsze niż droga wewnętrzna. Taki zielony słupek zmienia drogę wewnętrzną w drogę równorzędną, bo nie miał tam znaku "ustąp pierwszeństwa". Ręce mi opadły. Czy to ja jestem w błędzie? Czy ktoś sobie ułatwia pracę? Proszę Was o pomoc bo pozostaje mi podobno już tylko sprawa cywilna. Straty u mnie są dość spore: błotnik, zderzak, opona, felga, wahacze, półoś, dyfer też zaczął wyć.
  7. Jakiś czas temu próbowałem się bawić w ryglowanie auta po przekroczeniu prędkości 20km/h, ale nie udawało mi się i dałem sobie z tym spokój. Jednak ostatnio zauważyłem, że ryglowanie jednak działa, ale tylko gdy otworzę auto z kluczyka. Nie działa natomiast, gdy otworzę zdalnie pilotem z tego samego kluczyka. Jam napisałem, bawiłem się w to dawno temu i nie pamiętam już jak to robić, ale moje pytanie jest: czy to mój błąd i coś źle zakodowałem? (jak to naprawić?) czy błąd może być gdzieś indziej?
  8. MBK

    przekaźniki - który od czego

    Znalazłem, więc dzielę się z innymi: http://farm4.static.flickr.com/3443/5742713954_9b87f03c28.jpg skrzynka bezpieczników by mbkozi, on Flickr http://farm3.static.flickr.com/2713/5742161061_8cfff1a010.jpg skrzynka pod kanapa by mbkozi, on Flickr http://farm4.static.flickr.com/3144/5742713880_bb4bc87deb.jpg mala na nadkolu by mbkozi, on Flickr http://farm3.static.flickr.com/2656/5742714122_20014690a9.jpg skrzynka sterownikow by mbkozi, on Flickr
  9. MBK

    przekaźniki - który od czego

    dzięki za link, bezpieczniki też się przydadzą, jednak układ przekaźników jest nieco inny niż na schemacie który podsunąłeś. Ewentualnie nie potrafię go prawidłowo rozszyfrować. Wiem, że to pójście na łatwiznę, ale wolał bym aby ktoś ktoś kto wie, poświęcił chwilkę i opisał mi przekaźniki tak, jak widać na zdjęciu (albo podał linka do opisu - 1991 e34 M30B35)
  10. MBK

    przekaźniki - który od czego

    bardzo proszę, aby jakiś znawca tematu pomógł mi w rozwiązaniu problemu: za co odpowiedzialny jest każdy z modułów i przekaźników w skrzynce bezpieczników na podszybiu? http://farm6.static.flickr.com/5190/5685053126_abaa63946f.jpg przekazniki by mbkozi, on Flickr chciałbym również poznać prawdę o przekaźnikach umieszczonych pod kanapą, ale niestety nie mam zdjęcia :( no i są jeszcze jakieś przy samych komputerach, od czego te?
  11. Tak się zastanawiam czy bierzemy udział w tym konkursie? Auto Świat Fanklub motoryzacyjny roku 2011 Nie znalazłem naszego klubu, a nie wiem czy jestem upoważniony do dodania naszego klubu do tego konkursu. Myślę, że można by się w to pobawić. Na forum zarejestrowanych jest wiele osób, może osiągniemy jakieś wysokie miejsce. Co wy na to?
  12. Ja miałem problem ze światłem stopu w touringu, ale z innej przyczyny. Nie jest to żadna żarówka, tylko listwa led. Z powodu korozji klapy miałem nieszczelność i do tej listwy dostała się wilgoć i skorodowały rezystory na listwie, potem po kolei popaliły się diody. Dociąłem sobie nową listwę PCB, nowe ledy i rezystorki. Kosztem niecałych 30zł mam nowiutkie mocno świecące światełko stop. A sprawdzanie i wyświetlanie trzeciego światła stop można włączyć/wyłączyć po podłączeniu komputera.
  13. MBK

    felga 18 jaka opona

    ja mam tak na feldze 9 przód i 10 tył :norty:
  14. Sorki, muszę się niezgodzić. Każdy z tych samochodów ma "to coś" w sobie, szczególnie dla osób, które te auta posiadały. Audi B2 było moim pierwszym autem i bardzo mile wspominam ten samochód. Ten model również przechodził lift i auta przed liftem mają swoją rzeszę zwolenników. Chociażby dwudrzwiowy sedan, ten liftu chyba nie dostał, bardzo rzadko spotykany model. Opel Ascona to też dość poszukiwany samochód. Praktycznie każdy model samochodu ma swoich zwolenników, jeśli chcesz poznać ich najlepsze cechy, napisz na jakimś forum coś w stylu: "te wasze auta to padło, nie ma co porównywać do e30" :cool2: Może zanim Cię zbanują zdołasz przeczytać kilka zalet tego "ich klasyka"
  15. Koledzy proszę o pomoc: Próbowałem dzisiaj włączyć DLR na długich, ale po dwóch godzinach prób się poddałem Mam LCM III, wszystko robię zgodnie z instrukcją kolegi hunter z 6 strony tego tematu (http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=801645#p801645) Jak już wgrywam wszystko spowrotem do sterownika, ksenony mrugają 3 razy, słychać gong z licznika i nic się nie zmienia. Mogę coś jeszcze zrobić, czy poddać się całkowicie? Proszę o podpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.