Skocz do zawartości

milas

Zarejestrowani
  • Postów

    384
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Będzin

Osiągnięcia milas

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. milas

    E46 N42 uszkodzony filtr oleju

    Maniek21112 nie chciał byś zobaczyć filtra z PZL , jak uważasz, ze filtron produkuje filtry niskiej jakości ;) Filtry pod marką Filtron produkuje firma MANN+HUMMEL :wink: . Jazdaprzemo możesz rozwinąć co masz na myśli? Chodzi Ci pewnie o separator oleju. On jest poza ciśnieniowym układem olejowym, to raczej ma mały wpływ na przepływ oleju przez filtr.
  2. Przy wymianie oleju okazało się, że filtr oleju jest uszkodzony, wyglądał jakby podciśnienie zassało go do środka, do tego stopnia, że pękły plastikowe elementy filtra i powstała szczelina przez którą przepływał niefiltrowany olej. Wyglądało to tak jakby filtr był zapchany i pod wpływem ciśnienia został odkształcony. Olej wymieniałem po 15.000. Przy poprzedniej wymianie była podobna historia tyle, że był pokruszony materiał filtrujacy filtra. Uznałem wtedy, że przyczyną jest kiepski filtr, był produkcji PZL Sędziszów i wyglądał na cześć niskiej jakości, nie polecam tego producenta. Tym razem użyłem filtru oleju z Filtrona, który jest solidnie wykonany (na pewno wiele solidniej niż z PZL). Czy ktoś miał taki przypadek? Jaka może być przyczyna? Olej jest wymieniany regularnie co około 15.000, silnik pracuje idealnie.
  3. Jeżeli chodzi Ci tylko o wysokość pedału to naprawdę mocno musiałoby się rozsypać serwo, żeby padał nie wracał. Ale mozliwe jest.
  4. Napisz jaki masz problem. Objawy uszkodzonego serwa to twardy pedał i słaba siła hamowania, czyli brak wspomagania. Czasem jest tak, ze na wysokich obrotach jest ok, a na biegu jalowym nie ma wspomagania.Takie same objawy mogą być z innej przyczyny np. Uszkodzonej pompy podcisnienia, albo nieszczelnego przewodu od pompy do serwa, dlatego po objawach to serwa raczej nie zdiagnozujesz.
  5. A jesteś pewien, ze drgania pochodzą z tylu. Jak by przyczyną była półoś, to drgania raczej by były przy tej samej prędkości jazdy, a nie przy tej samej prędkości obrotowej silnika na różnych biegach.
  6. Drgania nie zależą od prędkości jazdy tylko obrotów silnika? Zależnie od tego na którym biegu jedziesz pojawiają się przy innej prędkości?
  7. W mojej e46 jest to samo, w e34 też tak było. Przyjedzie wiosna to problem zniknie.
  8. Podziękowania dla juko911 (pewnie już nie przeczyta bo to temat z 2014 roku :roll: ), ale może komuś moje info się przyda) miałem dokładnie ten sam problem w mojej E46 N42, po przebiegu 220 000km. Zgasł podczas jazdy, zapalił się check engine i EML, po odczytaniu błędów pojawiły się 2781, 2782, 27C1. Pomogła wymiana dwóch czujników na wałkach rozrządu. Po ich wymianie błędy się nie pojawiają, nie ma też błędu czujnika wału, chociaż czujnika wału nie wymieniłem. Przed awarią były na zimnym silniku minimalne drgania silnika wyczuwalne na drążku zmiany biegów i lekkie przymulenie podczas przyspieszania przy około 3000obr. Po wymianie nie ma tych objawów, poza tym auto ma znacznie lepsze przyspieszenie ( no chyba, że to sugestia po kilkudniowej przerwie :) ) Założyłem czujniki NTY ( to chyba prod. Tajwan), zdecydowała cena, ciekawe jak długo wytrzymaja :P ). jak padną to postaram się napisać. Posta napisałem z myślą o innych których spotka podobny problem. Zachęcam do tego innych. Często ludzie na forum szukają pomocy, zadają pytania, a po uzyskaniu pomocy i rozwiązaniu problemu zapominają żeby się odwzajemnić i podzielić się swoim doświadczeniem. Jeszcze raz dziękuję juko911.
  9. Bardzo pomocny opis na początku tego tematu. Podziękowania dla autora. Właśnie wymieniłem separator i mam kilka uwag, którymi się chcę podzielić. 1. Mój separator i węże były zapchane na max, wymieniłem separator bo wcześniej kupiłem. Nie było to konieczne, po rozebraniu starego ( łatwo to zrobić )okazało się, że membrana gumowa jest cała. Wystarczyło wyczyścić, wypłukać, poskładać i dalej używać. 2. Jak sprawdzić czy membrana w separatorze jest dziurawa, bez wyjmowania separatora? W separatorze po jednej stronie membrany osadza się olej i spływa separatorem itd.....do miski ( w tej przestrzeni pojawia się "majonez" ), po drugiej stronie powinno być sucho, ale jeżeli pęknie membrana olej dostaje się do tej suchej przestrzeni, ona z kolei ma otwór w obudowie, powiedzmy odpowietrzenie. Przez ten otwór olej ( majonez ) wydostanie się na zewnątrz separatora i powinno to być widoczne.. W skrócie jeżeli jest pęknięta membrana to separator powinien być w dolnej części na zewnątrz zaolejony lub pokryty białą mazią. 3. Problem poziomu oleju w silniku i dlaczego czasem przybywa oleju, a szczególnie po wymianie separatora? W moim siniku przybyło prawie litr oleju po wymianie separatora ( przed było dużo poniżej minimum i co ciekawe nie zapalała się lampka niskiego poziomu oleju). Otóż tego oleju nie przybywa, tylko pojawia się błąd podczas pomiaru poziomu za pomocą bagnetu. Jeżeli zatka się separator albo któraś z rurek, to podczas wkładania bagnetu który ma w górnej części ma uszczelki, zachowuje się on jak tłoczek strzykawki, po prostu wyciska olej z rurki do miski i poziom w rurce się obniża stąd przekłamanie podczas mierzenia. Jeżeli separator jest drożny, to przy wkładaniu bagnetu rurka bagnetu odpowietrza się przez separator i nie ma tego efektu. Najprostszy sposób prawidłowego zmierzenia poziomu oleju w silniku jeśli nie jesteśmy pewni , ze separator jest drożny to zdjęcie dwóch oringów z górnej części bagnetu na czas pomiaru. Jeżeli będzie różnica w pomiarach z oringami i bez to już wiemy, że coś nie tak z separatorem lub rurkami ( ewantualnie może być zablokowany zaworek jednokierunkowy w rurce od separatora do rurki bagnetu ( ta rurka przepuszcza olej tylko w jednym kierunku od separatora do miski). 4. Czy trzeba wyjmować separator do czyszzczenia? Wyjęcie separatora to niezła jazda i zajmuje sporo czasu. Następnym razem nie będę go wyjmował tylko przepłukam. Do końców wszystkich trzech rurek jest stosunkowo dobry dostęp. Wystarczy dobry płyn który rozpuści emulsję ( czy jak kto woli majonez) jakaś pompka elektryczna, podpięta do górnej rurki, wężyk na wylocie drugiej rurki, trzecia rurka zatkana, potem to samo przy zatkanej drugiej rurce z odpływem na trzeciej. Przy takiej płukance na pewno wykryjemy nieszczelność membrany jeżeli taka jest, płyn zacznie się wylewać z separatora tak jak wcześniej opisałem. Jeszcze raz dzięki za opis wymiany odmy. Bardzo się przydał.
  10. W mojej e46 po lifcie benzyna, motor N42 również jest wyjmowana kratka. Może się przyda komuś info, dlatego odgrzewam.
  11. Tez kupowałem kilka razy CAstrola od kolegaberlin. Gość handluje od kilku lat, a olej wyglądał na orginał,. Porównywałem kiedyś ceny olejów w DE i PL generalnie oleje w Niemczech są tańsze. Jeżeli chodzi o wybór oleju to nikt na forum nie ma laboratorium, a opinie będą subiektywne. Dla BMW z tego co wiem olej dostarcza Castrol. Zgadzam się z opinią, że olej każdej renomowanej marki będzie OK. Zobacz na stronie Castrola jaki olej jest zalecany do twojego silnika. O ile pamiętam to zalecany 0w30, a dopuszczalny 5W30. A wymiana oleju jak zapali się wskażnik wymiany oleju i nie ma co kominować. Ten niemiecki sklep z linka jakiś drogi na niemieckim ebay jest znacznie taniej, ceny olejów jak podobne jak u kolegaberlin. Roberto23wawa, 1l/1000km ?? Pora pomyśleć o remoncie silnika.
  12. milas

    M54 głośny na zimnym??

    Na allegro można kupić Castrol z Niemiec w 5 litrowych opakowaniach. Kilka razy kupowałem. W DE oleje są tańsze.
  13. Jeżeli to uszkodzona jedną cewka to silnik powinien palić ale może nierówno pracowac, albo będzie gasnął. Sprawdzisz cewke wymontowujac ja, wkładając świecę ( przykładając do masy), kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy jest iskra. Sprawdź pompę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.