Skocz do zawartości

Bastek

Członkowie klubu
  • Postów

    2 132
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Bastek

  • Urodziny 20.04.1975

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Kilka różnych przez ostatnich 20 lat. Teraz brak.
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Bastek

Veteran marki

Veteran marki (13/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki za informację. Wydaje mi się że w E90 z silnikami diesla jest bagnet. W silnikach benzynowych nie ma bagnetu.
  2. Witam W związku z tym, że w E90/E91 nie ma bagnetu oleju, a ja nie za bardzo ufam że elektronika jest niezawodna "raz na zawsze" to przy najbliższej wymianie oleju w silniku planuję profilaktycznie wymienić czujnik poziomu oleju. Tym bardziej, że ostatnio nagle jednego dnia pokazywał mi że mam stan 3/4, a dzień wcześniej i dzień później pokazywał 1/4. Może przypadek, ale nie chciałbym żeby któregoś dnia się okazało że jeżdżę bez oleju... Cenę czujnika znam. Ale co jeszcze trzeba dokupić? Gdzie ten czujnik się znajduje? W misce olejowej? Jakąś uszczelkę trzeba kupić? Podpowie ktoś? To skomplikowana robota, czy dla mechanika to żaden kłopot?
  3. No właśnie próbowałem umówić się w Legionowie. Będę w Warszawie w pierwszym tygodniu grudnia, a oni mają pierwszy wolny termin na 17 grudnia. Niestety nie mogę zostać tak długo w W-wie. :cry: Mieszkam w Bieszczadach, więc do Tarnobrzega mam trochę bliżej. Ale i tak prawie 4 godziny jazdy... :roll: Znalazłem w Warszawie jeszcze coś takiego: www.autonagar.pl albo ciut więcej informacji tutaj: http://slawomirwlazlo.wixsite.com/autonagar Słyszał ktoś z Was coś o tym? Warto? Piszą tam, że czyszczenie trwa 1-2 godziny, a w Legionowie mi powiedzieli że około 6 godzin. Więc albo to są dwie kompletnie inne usługi (choć niby obie usuwają nagar), albo ten autonagar.pl to jakaś lipa... :roll:
  4. Dzięki za podpowiedź. Już napisałem na PW.
  5. Witam W lutym kupiłem E91 325xi z 2008 r. Teraz samochód ma przebieg 99.000 km (potwierdzone przez ASO) i zgodnie z zaleceniami jakie znalazłem na forum chciałbym usunąć nagar karbonowy z dolotu. Gdzie w Warszawie lub okolicach można to dobrze zrobić? ASO raczej odpada - podobno życzą sobie 3.000 PLN za taką usługę. :shock: Mautoczęści w Legionowie też niestety odpada. :( Wiosną próbowałem się do nich umówić z tygodniowym wyprzedzeniem, ale okazało się że wolne terminy mają dopiero za miesiąc, a ja musiałem już jechać do domu (mieszkam 500 km od Warszawy i bywam tam przez kilka dni 2 razy w roku). Teraz próbowałem się umówić na prawie 6 tygodni przed przyjazdem, to okazało się że pierwsze wolne terminy mają na 17 grudnia. :shock: A wtedy to ja już muszę być w domu. Niby nie mam (albo nie wiem, że mam) żadnych niepokojących objawów w silniku, ale skoro raz na jakiś czas wypada ten nagar usunąć to chciałbym to profilaktycznie zrobić.
  6. Witam Kiedy gaszę samochód to pojawia się krótkie (1 sekunda, może 2 sekundy) brzęczenie. Mechanik od BMW mi powiedział że to przepustnica i że tak powinno być. Ale taki sam (chyba) dźwięk pojawia się raz na parę dni, jak samochód jest dobrze rozgrzany również podczas jazdy, tak że to słychać mimo pracy silnika. W takim wypadku po zgaszeniu silnika również pojawia się to brzęczenie co kilkanaście sekund. To może być przepustnica? A jeśli tak to co to oznacza?
  7. No to faktycznie jakiś geniusz wymyślił... :D
  8. Dwa tygodnie po kupnie E91 zauważyłem że jeden reflektor mam zaparowany - na szczęście woda w środku nie stała, tylko zaparowane szkło. Poczekałem dobę, ale zaparowanie w ogóle się nie zmniejszyło. Więc zdjąłem tylną osłonę i w ciągu kilkunastu godzin szkło całkowicie wyschło. Samochód stał na placu przed domem, pogoda zdecydowanie bez słońca, temp. zewnętrzna może z 5 st C, momentami lekka mżawka. Niestety nie mogę znaleźć odpowietrznika żeby sprawdzić czy jest drożny. W zdjętym deklu za czyjąś radą odwróciłem uszczelkę, która była już dosyć mocno odciśnięta. Tylko teraz za cholerę nie jestem w stanie założyć tego dekla. Tam ledwo rękę można włożyć, nic nie widać, wszystko trzeba robić na macanego. Inżynier który to zaprojektował powinien stracić dyplom, za taki projekt... :evil: Po prostu frontem do klienta. No ale jak wiadomo każdy serwisuje BMW w ASO, a reszta tłuszczy już inżynierów BMW nie interesuje... Teraz modlę się tylko żeby mi się żarówka w kierunkowskazach nie przepaliła, bo bez wyjmowania całego reflektora to się jej chyba nie da wymienić... :roll:
  9. Generalnie koszt jakiejś naprawy w wysokości 800-1000 zł mnie nie specjalnie przeraża, ale samochód dopiero kupiłem, a po kupnie zawsze wymieniam wszystkie płyny, filtry, oleje, świece, paski, itd., do tego czasem dochodzą jakieś klocki albo zakup opon, albo coś w zawieszeniu + koszt rejestracji i z doświadczenia wiem że w sumie 3-5 tys idzie. W tej sytuacji wydawanie 1000 zł na czynność która nie wiem czy jest konieczna nie bardzo mi się podoba. Ale chyba zrobię, bo zamierzam tym samochodem pojeździć ze 3-4 lata.
  10. Powiem tak - nie wnikałem dlaczego te preparaty w dieslach są wskazane a w silnikach benzynowych już nie. Przypuszczam, że w domyśle może chodzić o (teoretycznie) lepszą jakość benzyny niż oleju napędowego i mniejszą wrażliwość silników benzynowych na jakość paliwa. Poza tym, ja się nie znam na mechanice, więc każde wytłumaczenie pewnie łyknąłbym jak kaczka. :wink: A serio - kupiłem Liqui Moly Injection Reiniger 1971 i zamierzam dolewać sobie profilaktycznie co jakieś 3 tys km. Nie zbankrutuję od takiego wydatku, a uspokoję sumienie. :wink: Większy zgryz mam czy usuwać nagar karbonowy w dolocie - podobno trzeba raz na 100 tys km. Tylko koszt trochę zaporowy (podobno około 1000 zł) biorąc pod uwagę że nie wiem czy jest potrzeba to robić w moim silniku... :roll:
  11. To ja też się podłączę - gdzie w silniku N53 325i znajduje się odma? Da się ją wykręcić i wyczyścić nie mając jakichś specjalistycznych narzędzi?
  12. Ten sam oryginalny (z logo BMW) termostat w sklepie na Narbutta w Warszawie kosztuje 460 zł. A termostat Wahlera (wszyscy twierdzą że działa równie dobrze) kosztuje tam 270 zł. Więc tragedii nie ma.
  13. Ten termostat EGR to tylko w dieslu występuje? Bo jak patrzę do realoem to dla silnika N53B30 nie widzę takiego... :roll: Właśnie chcę po kupnie samochodu wymienić profilaktycznie (jak zawsze) i nie chciałbym zaraz znowu lecieć do mechanika z drugim termostatem.
  14. Lejesz ten specyfik profilaktycznie przy każdym tankowaniu czy raz na ileś tysięcy kilometrów? Można to zastąpić czymś łatwiej dostępnym (do najbliższego ASO mam 170 km)? Np. jakieś STP albo Liqui Moly? EDIT Dowiedziałem się w dwóch niezależnych źródłach (ASO i jeden z najlepszych mechaników w Warszawie od BMW), że ten dodatek BMW można, a nawet należy, dodawać w przypadku silnika diesla. Dodawanie tego do benzyny mija się z celem, chyba że ktoś ma za dużo kasy i chce sobie poprawić humor, że zrobił co można żeby utrzymać swój silnik w dobrym stanie. :wink:
  15. Parę dni temu kupiłem E91 325xi. Pierwsze wrażenie po odpaleniu, że praca tego silnika przypomina diesla (choć dźwięk jest na pewno inny). W E46 325xi (192 KM) dźwięk silnika był zdecydowanie lepszy...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.