Skocz do zawartości

MarekBMW

Zarejestrowani
  • Postów

    91
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    jest: X3 LCI 3.0d 218ps
    było: E46 330d
  • Lokalizacja
    Kraków

Osiągnięcia MarekBMW

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Proszę chociaż o informację dotyczącą wymiany tej półosi - jak już zakupię kompletną. Należy zlać olej z dyfra i silnika ? Mam się zaopatrzyć w jakieś nowe simeringi ? Oś wchodzi na wcisk do dyfra ?
  2. Czasami występuje u mnie problem z wibracjami na samochodzie podczas przyspieszania. Jedyne co znalazłem to luz na przegubie wewnętrznym po stronie pasażera - moim zdaniem dość duży (powoduje też dyskomfort przy dynamicznym przejeździe przez ronda ) Oceńcie proszę: https://www.youtube.com/watch?v=23W-FxEAGWo&feature=youtu.be I teraz proszę o pomoc co dalej: - wymiana półosi na nową BMW (raczej odpada bo cena 2600zł) - wymiana całości na używkę ? - wymiana połówki osi na używkę (cześć przechodząca przez silnik zostaje) - wymiana samego krzyżaka (na allegro jest dostępny za jedyne 130zł - tylko czy zewnętrzna część nie będzie wyrobiona ?) Ewentualnie czy sam jestem w stanie wymienić całą półoś ? Boje się tematu bo przechodzi ona przez silnik. Czy z silnika i dyfra trzeba usunąć olej ? Po drodze można uszkodzić simeringi ? Trzeba odkręcać dyfer ? Proszę o opis jak to wygląda ?
  3. Ja troszkę z innej beczki (tutaj, gdyż jest duże zainteresowanie postem i specjaliści od programu na miejscu ;-) ) Jak lub w czym można przeglądać logi z nowych wersji Carly For BMW po przegraniu na PC ? Wcześniej były generowane czyste pliki tekstowe, teraz już nie są czytelne ( w środku jakaś binarka)
  4. Od jakiegoś czasu nasila się problem wibracji. Przy ruszaniu z miejsca problem nie występuje. Przy depnięciu z 30km/h i więcej problem również nie występuje. Przy dojeżdżaniu do świateł, samochód jeszcze się toczy - zmienia się światło i dodaję gazu, dwójka, trójka - na pedałach czuć wibracje i efekt jakby nie cały moment obrotowy był przekazywany na koła - po chwili ustępuje. (przy mocniejszym depnięciu gazu wibracje są mocniejsze, ale i szybciej znikają) Bardzo to irytuje i nie zawsze występuje. Olej w skrzyni zmieniony, adaptacja zrobiona. Remont skrzynki rozdzielczej zrobiony z wymianą łańcucha i oleju na oryginalny (przy problemach ze skrzynka były lekkie wibracje ale przy większych prędkościach) Co to może być ? Może mało oleju w skrzyni ? Tarczki mogą się ślizgać w skrzyni ? (ale jak depnę z miejsca na ręcznej zmianie biegów to nic takiego nie występuje, jak jeżdżę bardziej dynamicznie to też jest lepiej, tak jakby w momencie dojeżdżania do świateł za bardzo spadało ciśnienie w skrzyni/konwerterze i nie zdążyło wrócić przy dodaniu gazu ?) Oczywiście żadnych błędów w silniku ani skrzyni nie ma.
  5. Panowie, podnoszę temat. Oceńcie proszę wynik po próbie przelewowej. Wymieniać wtrysk 2 i 3 ? (na drugim spora korekta, na trzecim przelew) po 4 minutach: 1: 10ml 2: 20ml 3: 53ml 4: 10ml 5: 10ml 6: 10ml maksymalne korekty pod obciążeniem ale na wolnych obrotach: 1: -0,40 2: -1,12 3: -0,11 4: 0,88 5: 0,20 6: 0,59
  6. Proszę o wstępną ocenę stanu wtryskiwaczy - czy mogę próbować podmienić wtryskiwacz na drugim cylindrze ? Ma to sens ? (oczywiście ze zmianą jego nr. w ECU) Wyczytałem, że jeśli dwa lub trzy wtryskiwacze sąsiadujące mają większą korektę od pozostałych o 30% jeden z nich (lub więcej) prawdopodobnie jest uszkodzony/zużyty. Zakładam że to wtryskiwacze, paski sprawdziłem - koło pasowe już wymieniłem. Podczas załączonego "N/P" jest w miarę cicho, pod obciążeniem na D/R stuka (z klimą jeszcze głośniej) - jak tylko silnik przekroczy 1000obr jest cisza. Absolutnie żadnych problemów z większym spalaniem, problemów z odpalaniem brak, nic nie dymi (na zimnym silniku jest lepiej/ciszej - najgorzej na gorącym) Olej zmieniony 8tys km temu (Edge 5W30) Poniżej video z INPy https://www.youtube.com/watch?v=51JM13t_dR0&feature=youtu.be - korekty na wolnych wyglądają w miarę OK (do 0:28s) - po załączeniu klimatyzacji nasila się stukot i korekty zmieniają się/rosną (od 0:28s) - po załączeniu dodatkowo "R"stukot jest bardzo wyraźny i korekty idą w górę (od 0:40s) Po zsumowaniu całej korekty wychodzi prawie na "0" - więc nie jestem pewien czy to wtryskiwacze
  7. Panowie, tyle odwiedzin i ani słowa ? Sprzedawać, naprawiać ? ;-) Rozsypie się ? :-) A możne nie ma się czym przejmować i jest OK ? :-)
  8. Poniżej przesyłam linki do nagranej pracy silnika. Proszę o opinie - niepokoi mnie fakt z jakim rozpocząłem wątek, głośniejsza praca silnika podczas załączonego biegu na automacie (słychać stuki w okolicach wydechu) Zaznaczam, iż to mój pierwszy automat więc niepokój może być bezpodstawny :wink: Czy powinienem się czymś martwić ? Mam wrażenie że stary silnik M57 184ps pracował bardziej miękko (choć tam głośna była praca sprzęgła wiskotycznego z wentylatorem i wiele zagłuszała) M57TUD30 zimny silnik https://youtu.be/UaPu9YW5vLc M57TUD30 X3 ciepły silnik nr1 https://youtu.be/IBC7_sytw5k M57TUD30 X3 ciepły silnik nr2 https://youtu.be/kEC1DJOJQ2g M57TUD30 X3 ciepły silnik z załączonym automatem na D nr1 https://youtu.be/wBNRetJ5hzA M57TUD30 X3 ciepły silnik z załączonym automatem na D nr2 (okolice układu wydechowego) https://youtu.be/OtFtrNi_DIE
  9. Buczenie jest bardzo uciążliwe, jak stoję ze znajomym koło autka i Xik pracuje na wolnych obrotach to pada pytanie "masz wibracje na jakimś kole pasowym, coś jest niewyważone, ma bicie" Naprawdę brzmi to bardzo niepokojąco - przymknąłem EGRa w DISie do 40mg. Zobaczę czy będzie ciszej. (w BMWhat EGR spadł z maksymalnego uchylenia 85% jedynie do 71%)
  10. Druga przypadłość się u mnie wyjaśniła - dzisiaj po wsłuchaniu się w pracę silnika, oraz podłączeniu aplikacji BMWhat okazało się że dziwne, cykliczne buczenie występuje w momencie załączenia EGRu. I teraz pytanie - buczenie może powodować uszkodzony EGR (membrana), czy elektrozawór podciśnienia ? (zaznaczam, że EGRek jest czyściutki)
  11. Proszę o opinię posiadaczy podobnych jednostek napędowych 3.0d 218ps automat. Mianowicie: silnik pracuje na wolnych obrotach (ok. 650-680) jest cichy, zapinam klimę - pojawia się obciążenie i silnik pracuje zdecydowanie głośniej (silnik, nie sprężarka, nie wentylator) pojawia się jakby stukot głośniejszy i po kilku sekundach wycisza się (tak jak by silnik był nagle obciążony przy niskich obrotach i dopiero po chwili ECU zmienił dawki paliwa/powietrza) Ten sam objaw pojawia się gdy stoję na skrzyżowaniu i mam zapięty "N" - jest cicho, zapinam "D" (nie ruszam) i jest głośniejszy stukot silnika przy obciążeniu - po chwili jak by się uspokajał. Bardzo proszę o opinię czy macie podobnie ? Druga sprawa to kiedy silnik jest zimny w tle pracy słychać cykliczne buczenie/huczenie taka amplituda uuuuUUUUuuuuUUUUuuuuUUUUuuuu (basowe) - słychać to najbardziej na zewnątrz auta stojąc z boku, lub z tyłu. Po jakimś czasie znika natychmiast (jak by coś się wyłączyło) Na gorącym silniku i wolnych obrotach pojawia się cyklicznie co ok 2min. na 2 min (znika natychmiast i pojawia się natychmiast - ewidentnie coś się włącza i wyłącza) Próbowałem namierzyć z czym ma to związek ale bezskutecznie (wszystko w aucie włączałem i wyłączałem, odłączałem elektryczną pompę wody i zawór wody - oglądałem również koło pasowe i wygląda OK) PS. autko ma wszystko sprawne, zero błędów, jest sprawny DPF, są klapki w kolektorze, nic nie kombinowane - przebieg 240tys 100% pewny.
  12. O bezpieczeństwo raczej się nie obawiam bo od technicznej strony wszystko wygląda dobrze - wymiana była robiona w ASO BMW. Tylko bardziej mnie dziwi fakt, że w BMW jest coś tak "jakoś" niecentrycznie ;-)
  13. Wczoraj zdjąłem sobie koło aby oglądnąć stan hamulców w świeżo zakupionym X3 - wiem ze autko nie miało przygód, a tarcze i klocki były wymieniane w ASO BMW. Niestety widok jarzma hamulcowego mocno mnie zaniepokoił - okazuje się iż przy prawym kole tarcza względem jarzma jest praktycznie centrycznie na środku (nie idealnie) Natomiast przy lewym kole jarzmo jest przy samej tarczy, ale nie ociera. Z hamulcami nie mam problemów - ale czy wszystko jest OK ? Czy to jarzmo mogło się skrzywić ? Zacisk w takiej sytuacji pracuje prawidłowo ? Zdjęcie wykonane z góry (od dołu jarzmo jest ok. 2mm bardziej odsunięte od tarczy) http://www.bmw330d.pl/1.jpg
  14. No tak :-) ale tym bardziej może ktoś już spasował i podzieli się wiedza abym przez pół Polski nie jechał ...
  15. Kupił już Ktoś to autko ? Czy może jakieś negatywne opinie się pojawiły z oględzin ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.