Skocz do zawartości

tomaszf

Zarejestrowani
  • Postów

    748
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 M57N2 '10
  • Lokalizacja
    EU

Osiągnięcia tomaszf

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Szykuje sie powoli do zmiany auta musze tylko pogonic moja wysluzona E61. W sumie celem jest cos rodzinnego i przestronnego i ogladam od jakiegos czasu s-maxy ale ciezko mi sie rozstac z marka. Mialem okazje jezdzic w ostatnich dniach sluzbowym Mondeo, koncowka 2017. Multimedia slabe, plastiki to ja w E61 mam duzo lepsze. Tam to po 3 miesiacach boczki drzwi porysowane od butow. Ja w 8 letniej E61 nie widze rys na boczkach. Mam na oku dwie F11, 525xd. Obie podobne przebiegi rzedu 70-80k i cenie okolo 26k EUR, sensowanie wyposazone ale obawiam sie rozrzadu, x-drive i dwoch turbin. Jakies wskazowki na co zwracac uwage gdybym je ogladal szczegolnie jesli chodzi o x-drive bo kompletnie nie mam z tym doswiadczenia ?
  2. Najczesciej zapieka sie pierscien zabezpieczajacy w silowniku (ma ksztalt ksiezyca) i z czasem zjada (scina ostrymi krawedziami) sworzen kulowy. Wystarczy dbac (smarowanie) a nic nie bedzie. Ja tez przerobilem ten temat, nowy sworzen, nowy pierscien, wszystko dziala jak nalezy juz od 4 lat.
  3. Gdyby ktos byl zainteresowany. Zakupilaem uzywke na eBay, wymienilem, dziala. Niestety wymiana troche zajmuje bo trzeba sciagnac srodkowa konsole a przynajmniej ja mocno podniesc do gory. FYI. Nie potrzeba zadnego kodowania. Renault ze znaczekiem BMW. Nic innego. To auto to zlom.
  4. Nic nie zwarlem, nie ma takiej mozliwosci. Znalazlem zreszta juz podobny przypadek gdzie na rozladowanym akku pada joystick. Bledy zczytalem ISTA i tutaj sie nic nie programuje. Albo jest albo go nie ma. Napiecie pomierzone na samym joyu, jest, szyna can przypusczam, ze tez ok. Zeby to gowno wymienic trzeba rozebrac cala srodkowa konsole tak wiec ktos nad konstrukcja sie sporo napracowal ... a tak zeby tylko jakos pasowalo do konsoli sprzed liftu. Czeka mnie wiec zakup uzywki i dalsze testy. Takie numery to w renault clio ostatni raz mialem.
  5. Nic to nie daje. Do joysticka na pewno dociera napiecie bo pomierzylem na wtyczce. Nie wiem dokad idzie "bus" wiec nie mam jak sprawdzic ciaglosci przewodow, Nie zdziwiloby mnie gdyby joy padl. W tym aucie juz mnie nic nie zaskoczy. 8 lat a sypie sie jak 20 latek.
  6. Witam Zachcialo mi sie zimowo podladowac akumlator przez noc. Po ponownym wlozeniu i podlaczeniu przestal dzialac joystick idrive. Wszystko inne dziala bez zarzutu. Nie moge obsluzyc navi, radia czy chocby ustawic godziny. Kto ograniczyl wszystko do jednego pokretla powinien zapier.. na galerach. W kompie wywala mi nieobecnosc joysticka a test plan mowi tylko o sprawdzeniu polaczen. Tylko jak to ustrojstowo jest podlaczone. Ze jest tylko zasilanie i komunikacja to juz wiem ale skad, dokad nic nie moge znalezc. Jak sie dostac do niego ? Mam automat wiec wiele to nie zmienia w sciaganiu panelu srodkowego. Moze ktos juz przerabial podobny temat lub ma jakies doswiadczenia co i jak z tym badziewiem. Musze powiedziec, ze po pierwszych spokojnych latach E61 zaczyna sie sypac na potege, co chwile cos innego.
  7. W jakim stanie jest pierścień? Miałem ten sam problem i to już w trzyletniej e61. Zapieczony pierścień zjadł główkę połączenia kulowego. Gniazdo było ok. Nowe połączenie kulowe i dorobiony pierścień i chula jak się ma.
  8. Kupuj nowy i przestań się przejmować. Trzeba było od razu tak robić. To że swiece wymieniłeś to git. Kasy mniej ale masz spokój. Zaraz by padła jedna potem kolejna. Pozdro.
  9. Też miałem podobnie w samym rogu. Gruba sztywna żyłka i udało się mi ją z rogu wygrzebać mimo iż światłowód z deka przeszkadza.
  10. Od kiedy korekcja 1.4 jest słaba? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
  11. Witam ponownie Kolegów Dla wszystkich posiadaczy "hydraulicznej" klapy radzę obejrzeć temat zanim trafi się niemiła niespodzianka za którą w serwisie chcą 1400 euro. Pod wpływem brudu i korozji zapieka się pierścień zabezpieczający połączenie kulowe z siłownikiem. Ponieważ pierścień jest rozcięty i brakuje mniej więcej 30 stopni do pełnego koła ostre krawędzie zapieczonego pierścienia zaczynają zeszlifowywać się i kulę mocowania. Wygląda na to że pierścień jest ze znacznie twardszego materiału ponieważ u mnie kula mocowania była znacznie mocniej i więcej wytarta. Trwa to oczywiście dopóki siłownik nie spadnie z mocowania. Zalecam więc ściągnięcie siłownika z mocowania i obejrzenie stanu gniazda, pierścienia i główki mocowania. Ja u siebie dorobiłem nowy pierścień ze sprężyny nasmarowałem i wymieniłem mocowanie na nowe - koszt 5 euro plus 2h zabawy. Dla porównania sam siłownik kosztuje 750 euro (pierścień nie jest dostępny osobno). Pozdrawiam Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
  12. Witam. Dzisiaj podczas zamykania rozpadl mi sie hydrauliczny silownik zamykajacy tylna klape. Dokladnie wyskoczyl po stronie karoserii z tego polaczenia kulowego. Wszystko jest dosc lozne i widac slady korozji. Nie wiem jak to polaczenie jest zbudowane :( Moze juz ktos przerabial ten temat ? Konieczna jest wymiana calego silownika lacznie z pinem ? Jest mozliwa wymiana tego samemu ? Pozdrawiam
  13. Może być... Pierścienie, tłoki, zawory. Zakładam jednak, że wtryski spier.... Kodowane były po wymianie? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.